لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> ۱۰ شهر برتر از لحاظ زندگی راحت در اروپا
۱۰ شهر برتر از لحاظ زندگی راحت در اروپا

۱۰ شهر برتر از لحاظ زندگی راحت در اروپا

9هرساله دو نظرسنجی بین المللی رتبه بندی جهانی شهرها را بر اساس ارائه ی بهترین زندگی را اعلام می کنند. این تحقیقات بر اساس تجزیه و تحلیل داده هایی گسترده متنوع از جمله میزان جرم و جنایت٬ مراقبت های بهداشتی٬ خدمات عمومی٬ سطح فساد٬ فرهنگ٬ دسترسی به امکانات ورزشی و غیره می باشد. طبیعتا برندگان از اهداف بسیار محبوب گردشگری هستند. در اینجا ۱۰ شهر برتر که بهترین شرایط برای زندگی راحت را دارند٬ آورده شده است تا با انجام رزرو آنلاین هتل و سفر به این شهرها بهترین اوقات را تجربه کنید:

۱۰. برلین

پایتخت آلمان به یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان تبدیل شده است. کافه ها٬ بارها٬ رستوران ها و باغ های آبجو٬ تنوع صحنه های موسیقی و گالری های هنری در هر گوشه ی آن٬ برلین را به یک شهر بسیار پر جنب و جوش و پویا تبدیل کرده است. The Brandenburg Gate٬ the Reichstag٬ the Holocaust Memorial و باقیمانده های دیوار برلین از مکان هایی هستند که هر توریست باید در برلین از آن ها دیدن کند. برای درک این شهر٬ باید هم قسمت غربی و هم قسمت شرقی شهر را مشاهده کنید تا لکه ی ننگی که از گذشته برجا مانده است را مشاهده کنید. ولی از همه مهم تر٬ لذت بردن نباید فراموش شود. در اینجا پر از غذاهای خوشمزه مثل سوسیس کاری ( یک سوسیس بسیار تند ) یا تنوع بزرگی از آبجوها وجود دارد. افرادی که اهل مهمانی هستند٬ از منطقه ی Mitte و Prenzlauer Park لذت خواهند برد.

۹. پاریس
پاریس
هنگامی که جلیقه زردها به بیرون نمی آیند٬ پاریس همان مکان رمانتیک و یکتا می شود. این شهر در سال ۲۰۱۵ مورد حمله ی تروریستی قرار گرفته است ولی درخشش خود را دوپباره بازیافت. منطقه ی ۱۱ پر از کافه ها٬ بارها و رستوران ها است و منطقه ی ۵ جوی دانشگاهی و فضایی رنگارنگ و سرزنده ی Belleville را دارد. همچنین باید به پارک Buttes-Chaumont برای غذاخوردن و قدم زدن کنار Seine در منطقه ی ۱۳ بروید و در آخر فراموش نکنید که توقفی در Station F٬ انبار سابق قطار که اکنون به بازار بزرگ ایتالیایی تبدیل شده است٬ داشته باشید.

مناطق خنک اطراف تهران برای سفرهای یک روزه در تابستان
ادامه مطلب

۸. هامبورگ
هامبورگ
برای هامبورگی ها ( ساکنین هامبورگ )٬ شهر خودشان زیباترین شهر جهان است. با توجه به موقعیت مکانی آن که در Elbe واقع شده است٬ هامبورگ یک مرکز تجارت و بندری مهم به حساب می آید. این امر به ثروتمند شدن شهر و پیشرفت در سطوح بین المللی آن کمک کرده است. دو دریاچه مرزهای آن را تعیین می کند. این شهر تعداد بیشماری کانال دارد و از مجموع شهرهای آمستردام و ونیز٬ پل های بیشتری دارد. نباید بازدید از the Elbphilharmonie٬ سالن کنسرت افسانه ای آن را از دست داد. علاوه بر این٬ جشن Fischmark و سالن شهر بزرگترین جاذبه ها در طول تعطیلات تابستان هستند.

۷. آمستردام
آمستردام
یکی از مهمترین شهرهای فرهنگی و اکولوژیکی اروپا می باشد. آمستردام با کانال ها٬ کوچه ها٬ گل ها و روح آزادی در پایتخت هلند٬ آمستردام هرساله در میان پربازدیدترین شهرهای جهان قرار دارد. در اینجا٬ موزه های بسیاری وجود دارد- از جمله Anne Frank House که بازسازی آن تکمیل شده است. قدم زدن در امتداد کانال ها٬ خرید کردن در Albert Cuyp Market یا از فروشگاه های گل از واجبات است. بهترین راه برای بازدید از شهر چیست؟ قطعا با دوچرخه است. از فرصت دیدار از پارک ها و حومه ی شهر آمستردام بدون برخوردهای فیزیکی بیش از حد استفاده کنید. هلند بدون دلیل مشهور نشده است.

۶. هلسینکی
هلسینکی
برای قرن ها٬ پایتخت فندلاند به طور متناوب توسط روسیه و سوئد اشغال شده است و از رقابت اقتصادی شدیدی با Tallin٬ پایتخت استونی که در ۸۰ کیلومتری دریای بالتیک واقع شده است٬ رنج می برد. امروز٬ هلسینکی نه تنها آرام و منظم است٬ بلکه شهری جوان و پر جنب و جوش با معماری شگفت آوری نیز می باشد. برای بازدید از اینجا ابتدا باید از بازار شروع کرد و سپس از اطراف دیدن کنید و چیپس Reinder ( محلی است ) را مزه کنید. قصر زیبا و خوشمزه ی Kappeli نیز برای یک هات چاکلت خوب مناسب است مثل کلیسای کوچک چوبی Kamppi یا کلیسای بزرگ Temppeliaukio . در آخر٬ منطقه ی طراحی هلسینکی در سطح بین المللی معروف است و جاذبه ای است که باید از آن دیدن کنید.

مزایای جذاب سفرهای خارج از فصل شلوغی
ادامه مطلب

۵. ژنو
ژنو
ژنو٬ در لبه ی دریاچه ی ژنو واقع شده و کوه های آلپ آن را احاطه کرده اند. ژنو شهری تمیز٬ ایمن٬ ثروتمند و با فرهنگ است که تمام چیزهایی که برای زندگی خوب لازم دارید را دارد یا حدقل برای یک هفته زندگی خود را تغییر دهید. دریاچه ی ژنو یکی از بزرگترین ها در ارودا می باد و شما را به قدم زدن در کنار آن و فعالیت های آبی و چیزهای بیشتر دعوت می کند. زیبایی شهر و دریاچه الهام بخش بسیاری از شاعران و نویسندگان از جمله Mary Shelley گرفته تا Conan Doyle و Mark Twain بوده است. شهر قدیمی یک دخمه ی پر پیچ و خم از خیابان های باریک با کافه های بیشمار٬ مغازه ها و رستوران هایی است که بازتاب ژنو بین المللی هستند.

۴. فرانکفورت
فرانکفورت
پایتخت اقتصادی اروپا بعد از جنگ جهانی دوم خرابه ای بیش نبوده است. مرکز شهر همانطور که باید دوباره بازسازی شده است و با وجود خیابان های بسیاری از مغازه ها و مکان های عمومی اش٬ فضای فوق العاده ای دارد. فرانکفورت چیزهای بسیار بیشتری از برج های بلند اقتصادی و فرودگاه بزرگش برای ارائه کردن دارد. قدم زدن در کنار رود اصلی٬ که انشعابی از رود راین است٬ یکی از کارهایی است که باید حتما انجام دهید. حتما باید از این فرصت استفاده کنید و در کافه توقف کنید و در ساحل مصنوعی حمام آفتاب بگیرید و به موزه های موجود نگاهی بیاندازید. برای عاشقان معامله کردن٬ بازار روز هر شنبه ها در این منطقه ای که با اردک های Osthafen محاصره شده است٬ برگزار می شود.

۳. زوریخ
زوریخ

با توجه به فعالیت های این شهر چند فرهنگی که توسط یک رودخانه و دریاچه ای با آب خالص محدود می شود، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. زوریخ دارای یک فرهنگ آشپزی افسانه ای است و هم در تابستان و زمستان بازدید کردن از آن لذت بخش است. در Bahnhofstrasse به خرید بروید و با سفر کوتاهی به دریاچه ی زوریخ٬ در اطراف به سیاحت بپردازید. افراد ورزشکار می توانند از Uetliberg بالا بروند و از منظره ی نفس گیر لذت ببرند. بعد از آن٬ می تواند از راحتی لذت ببرید: لذت بردن از سوسی ها در باغ آبجوی Bauschanzli در طول رودخانه و قدم زدن در خیابان های شهر قدیمی و Munsteragasse با بارها و کافه های کوچک آن. زوریخ همچنین مقر فدراسیون بین المللی فوتبال نیز می باشد.

۲. کپنهاگ
کپنهاگ
لذت زندگی کردن مردم دانمارک٬ در سال های اخیر به طور مرتب سرفصل خبرهای جهان بوده است. دلیل آن چیست؟ the hygge٬ فلسفه ی شادی مردم دانمارک است که باعث شده تا از چیزهای کوچک زندگی لذت ببرند و یک خانه ی دلپذیر ایجاد کنند. The hygge احتمالا برای رسیدن کپنهاگ به رتبه ی دوم آن کمک کرده است. پایتخت دانمارک٬ یکی از شگفت انگیزترین آثار تاریخی را در دنیا دارد؛ مجسمه ی پری دریایی که نویسنده ی محلی Hans Christian Anderson را جشن می گیرید. باغ های Trivoli٬ قدیمی ترین پارک تم دار در جهان می باشد و پر است از نمادهای رنگارنگ Nyhavn ارزش بازدید کردن را دارد. ضمنا دیدن از بازار Torvrhallerne و Kodbyen نیز پیشنهاد می شود.

راهنمای شرکت در جشنواره و فستیوال
ادامه مطلب

۱. وین
وین
بالاترین رتبه در بین شهرهای با کیفیت جهان را وین دارد. وین ۱۰۰٪ ثبات دارد. زیرساخت ها٬ آموزش و مراقبت های بهداشتی آن با نمره ی میانگین ۹۹.۱٪ در هر دو نظر سنجی می باشد. و باید گفت وین در ابتدا فقط یک اردوگاه نظامی رومی بوده است. روزهای طلایی ارتش اتریش-مجارستان کاخ ها و ساختمان های با شکوهی را برای این شهر به ارمغان آورده است که مربوط به خانواده های امپریالیستی هستند. هنر دوره ی باروک یکی از مهم ترین دارایی های آن است٬ همانطور شیرینی های آن. Sachertortr یا Kaisercharrn جاذبه های واقعی توریست هستند. دانوب پیچ در پیچ نیز ارزش دیدن دارد٬ مخصوصا در تابستان و در زمانی که در آن جا جشنواره های موسیقی برگزار می شود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر