لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ۱۵ جاذبه ی برتر در شهر ژنو
۱۵ جاذبه ی برتر در شهر ژنو

۱۵ جاذبه ی برتر در شهر ژنو

مکانی ثروتمند که خانه ی بسیاری از سازمان های بین المللی و سفارتخانه ها – از جمله سازمان ملل – می باشد. ژنو دومین شهر بزرگ کشور سویس است و به خاطر مناظر شگفت انگیز بسیار آن ارزش بازدید کردن دارد. پر از ساختمان های قدیمی دوست داشتنی٬ موزه ها٬ پارک ها و غیره است و مکانی فوق العاده برای گشت و گذار و فعالیت های مختلف است.
در بالای تمامی جاذبه های تاریخی و فرهنگی٬ رودخانه ی Rhone از دل شهر عبور می کند که در سواحل دریاچه ی ژنو قرار دارد. به همین ترتیب٬ تعداد بازدیدکنندگان طبیعت زیادی وجود دارند که از کوهستان های زیبا و خیره کننده ی ژنو دیدن می کنند.
با توجه به جاذبه های زیاد گردشگری که وجود دارد٬ شما باید یک سری از آن ها را نادیده بگیرید، با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و سعی کنید تا جایی که می توانید از جاذبه های بیشتری در طول سفرتان به این شهر فوق العاده بازدید کنید.

۱۵. Reformation Wall

در Parc Des Bastions واقع شده است. Reformation Wall یکی از چیزهایی است که وقتی وارد ژنو می شوید٬ حتما باید از آن دیدن کنید؛ این بنای یادبود٬ لحظه ای را نشان می دهد که تاریخ اروپا برای همیشه عوض شد. این بنا برای ادای احترام به افرادی که در جنبش تاثیرگذار بودند ساخته شد و اسناد مربوط به اصلاحات پروتستان و تفرقه ای که در مسیحیت در قرن ۱۶ اتفاق افتاد را نشان می دهد. زیبا به نظر می رسد٬ مجسمه های متعددی وجود دارد از جمله مجسمه های افراد پرنفوذی مثل John Calvin٬ Oliver Cromwell و William Farel. دیوار کاملا ارزش بازدید کردن را دارد و از دیگر جاذبه های اصلی در ژنو دور نیست.

۱۴. Jardin Anglais
 Jardin Anglais
در سال ۱۸۵۵ ساخته شده است. این پارک کوچک فوق العاده در امتداد خط ساحلی قرار دارد و زیاد از Jet d’Eau نمادین فاصله ندارد. اینجا مکتنی دوست داشتنی برای نشتست٬ دراز کشیدن و از آفتاب لذت بردن است. در سبک و ظاهر بسیار انگلیسی است. به سبک خانه باغ های اربابی طراحی شده و چشم انداز بسیار زیبایی است که مسیرهایی با پیچ و تاب دارد که در آن ها مجسمه های ژنوی های برجسته قرار دارد و پر از تخت های گل است. در مرکز پارک٬ یک آتشفشان زیبا قرار دارد٬ اگرچه بدون شک Horloge Fleurie – ساعتی است که کار می کند و عقربه های آن در اطراف صفحه ی پر از گل خود حرکت می کنند. به عنوان یک مدعا برای این است که اینجا خانه ی ساعت سازان دنیاست و مانند گیلاسی بر روی Jardin Anglais است که پیشنهاد می شود از آن دیدن کنید.

۱۳. موزه ی بین المللی Red Cross
International Red Cross Museum
در سال ۱۹۸۸ بازگشایی شد. وقتی که به ژنو می روید٬ این موزه ی تحسین برانگیز کاملا ارزش این را دارد که از آن بازدید کنید. سازمان در سال ۱۸۶۳ راه اندازی شد. همانطور که هدف ICRC محافظت از زندگی انسان ها و رفع رنج است٬ نمایشگاه ها نیز بر موضوعات مربوط به نجات زندگی با سه بخش اصلی٬ چگونگی دفاع از کرامت انسانی٬ بازسازی خانواده ها و کاهش خطرات طبیعی تمرکز دارند. نمایشگاه ماجراجویی بشردوستانه برای گشت و گذار بسیار جالب است و هم از لحاظ آموزشی و هم سرگرم کننده بودن٬ مفید هستند.

با نواحی شرقی و اسرارآمیز صربستان آشنا شوید
ادامه مطلب

۱۲. موزه ی هنر و تاریخ
Museum of Art and History
موزه ی خنر و تاریخ پر از آثار و مصنوعات جالب قدیمی است که اینجا را جایی فوق العاده برای بازدید می کند و در گالری ها می توانید ساعت ها سرگرم بازدید باشید. در یک ساختمان دوست داشتنی در مرکز شهر واقع شده است و بزرگترین موزه ی هنری در سوییس می باشد؛ بخش هنرهای زیبا و باستان شناسی٬ از بخش های برجسته ی آن هستند. با طیف گسترده ی از هنرهای نمایشی٬ بازدید از نمایشگاه٬ مسحورکننده است؛ در اینجا همچنین یک مومیایی مصری ۳۰۰۰ ساله وجود دارد که می توانید به آن خیره شوید. کارهای برخی از هنرمندان برجسته ی ژنو نیز در اینجا وجود دارد و نام های مشهوری در بین آن ها مثل Rembrandt و Rodin به چشم می خورد.

۱۱. Parc Des Bastions
Parc Des Bastions
دقیقا در کنار Place Neuve قرار دارد. این پارک یک مکان دلپذیر آرام و پر از آرامش است و اگر می خواهید بعد از یک روز گشت و گذار در اطراف شهر استراحت کنید٬ این پارک مکانی دوست داشتنی برای شما خواهد بود. این مکان پر از برگ٬ خانه ی چمنزارها٬ رستوران ها و زمین بازی کودکان است. Parc Des Bastions برای Reformation Wall زیبا٬ مشهور است که درون آن قرار دارد. در طول سال ها٬ اتفاقات مختلف فرهنگی در اینجا برگذار شده است. اینجا یک پارک مشهور با ساکنین محلی است و آن ها برای فرار کردن از شلوغی خیابان های شهر به اینجا می آیند.

۱۰. موزه ی Patek Philippe
Patek Philippe Museum
سوییس در دنیا به خاطر ساعت هایش مشهور است – و مخصوصا ژنو – خانه ی موزه ی شگفت انگیز Patek Philippe می باشد و شما را با هنر و تاریخ ساعت سازی آشنا می کند. با سابقه ی بالای ۵۰۰ سال٬ این موزه مکانی جذاب برای بازدید کردن و در واقع خانه ی قدیمی ترین ساعت در دنیا با مجموعه ی عتیقه ی آن است که خیره کننده است. با حدود ۲۰۰۰ نمایشگاه در نمایش٬ در اینجا ساعت های بسیار دوست داشتنی ای برای خرید وجود دارد. گالری ها شما را با تمامی فرآیند تکامل ساخت ساعت ها آشنا می کنند و همچنین می تواند ساعت سازهای حرفه ای را در حال کار کردن ملاقات کنید.

۹. Palais des Nations

Palais des Nations
در سال ۱۹۳۸ ساخته شده است. Palais des Nations میزبان هزاران هزار جلسه های بین دولتی می باشد که هر ساله برگزار می شود؛ اینجا یکی از تاثیرگذارترین نقاط روی کره ی زمین است. دومین دفتر مهم سازمان ملل بعد از مرکز فرماندهی نیویورک می باشد و تور گشت و گذار وجود دارد که به شما تمام مکان های اصلی را نشان می دهد. چه با سالن گردهمایی خیره کننده یا اتاق شورای خیره کننده٬ Palais des Nations شما را با تمامی چیزهایی که وجود دارد شگفت زده می کند.

۸. Jardin Botanique
Jardin Botanique
در ساحل دریاچه ی غربی واقع شده است. باغ ای گیاهی برای گشت و گذار جذاب هستند و به طرز شگفت انگیزی بیش از ۱۴۰۰۰ گونه ی مختلف از گیاهان سراسر دنیا در آن وجود دارد. با چشم اندازی زیبا٬ عاشقان طبیعت٬ مناظر زیبای آن را ستایش خواهند کرد. مجموعه ای بی نظیر از گل ها٬ حوضچه ها و باغ های رز و همچنین شش میلیون گونه ی متفاوت از خشک و حفاظت شده برای شما وجود دارد که می توانید آن را کاوش کنید. یک باغ وحش نیز در آنجا وجود دارد. Jardin Botanique محلی مناسب برای بازدید کردن و انجام کارهای مختلف است.

ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای اروپا برای گردشگران
ادامه مطلب

۷. Bains des Paquis
Bains des Paquis
در ساحل غربی دریاچه ی ژنو واقع شده است. Bains des Paquis یک نقطه ی محبوب هم برای توریست ها و هم برای ساکنین محلی می باشد؛ فاصله ی بسیار کمی تا Jet d’Eau دارد. حمام های عمومی آن برای استحمام کردن لذت بخش است و بسیاری از مردم برای تمرین کردن یا استراحت در ساحل یا اسکله به اینجا می آیند. در حالی این مکان در تابستان بسیار شلوغ است٬ شناگران جسور می توانند همچنین از حمام ها در زمستان لذت ببرند٬ چون سونا و حمام در دسترس است. در طول تابستان Bains des Paquis زنده می شود و افراد از آفتاب لذت می برند. اتفاق های فرهنگی زیادی – مثل رسیتال های موسیقی کلاسیک و جشنواره های محلی – برای بهتر کردن فضا و احساس مردم برگزار می شود.

۶. موزه ی تاریخ طبیعی
Natural History Museum
در سال ۱۹۶۶ افتتاح شد. موزه ی تاریخ طبیعی یک مجموعه ی خوب است که همه چیز را پوشش می دهد. از تاکسیدرمی و نمونه ی حشرات گرفته تا سنگ های ماه٬ فسیل ها و تکامل بشر. مکانی عالی برای بازدید خانوادگی است. نمایشگاه ها بسیار خوب هستند و صفحه های نمایش بزرگ به شما کاملا توضیح می دهد که به دنبال چه چیزی هستید؛ افراد جوان با توقف در طبقه ای که به قلمروی حیوانات اختصاص دارد لذت می برند. در مجموع٬ بیش از ۲۰۰ تاکسیدرمی و تعداد بی شماری از سنگ های ماه و فسیل ها برای نمایش وجود دارد. یکی از جالب ترین و تاثیرگذارترین چیزها برای بازدید کردن در موزه٬ یک لاکپشت زنده است که Janus نام دارد و دو سر داردو بیش از ۲۰ سال است که با آن زندگی می کند.

۵. Mont Saleve
Mont Saleve
در لبه ی شهر واقع شده است. Mont Saleve یک دیوار صخره ای غیر قابل نفوذ است که ارتفاعی حدود ۱۳۷۹ متر دارد. چشم انداز از آن بالا چشمگیر است. ژنو را در پایین خود می بینید و کوه های Jura و Mont Blanc را در دور دست مشاهده می کند. درحالی که می توانید کوهنوردی کنید یا با دوچرخه یا خودرو به بالای قله بروید٬ گزینه ی دیگر ماشین های کابلی هستند که بلافاصله شما را به بالا می برند. با وجود کلی فعالیت های فضای باز٬ Mont Saleve نقطه ای عالی برای صخره نوردی٬ دوچرخه سواری کوهستانی یا پاراگلاید سواری است – شما حتی می توانید در Co de la Corisette بروید اگر حس می کنید دوست دارید. در حالی که در چمنزارهای آلپاین قدم می زنید٬ نکته ی برجسته بدون شک چشم انداز خیره کننده ی آن است؛ این بدون دلیل نیست که به Mont Sleve لقب بالکن ژنو را داده اند.

۱۰ شهر برتر از لحاظ زندگی راحت در اروپا
ادامه مطلب

۴. Cathedrale St-Pierre
Cathedrale St-Pierre
در انگلیسی به St Peter’s Cathedral معروف است و ساختمانی دوست داشتنی در مرکز شهر قدیمی است. برج های شمالی و جنوبی بزرگ آن در بالای بقیه ی شهر قرار دارد. در بین سال های ۱۱۶۰ و ۱۲۵۲ ساخته شده است و معماری آن در بخش وسیعی گاتیک است ولی نمادهای نئوکلاسیک جذابی نیز در قرن ۱۸ اضافه شده است. در بالای قصر سلطنتی قرن چهارم ساخته شده است. این کلیسا مهم ترین ساختمان مذهبی در ژنو است و چشم انداز از بالای آن کاملا خیره کننده است: می توانید رشته کوه آلپ را با فاصله ببینید. در مقایسه با بسیاری از کلیساهای دیگر٬ فضای داخلی کلیسا بی نظیر و غیرقابل انکار است. به این ترتیب٬ معماری دوست داشتنی آن باعث شده است تا افراد زیادی برای دیدن آن به این کلیسا بیایند.

۳. Vieille Ville
Vieille Ville
پر از ساختمان های زیبا است٬ اینجا مرکز تاریخی شهر است و قدم زدن در آن و دیدن میدان های زیبای آن و خیابان های مارپیج و سنگفرش شده ی آن بسیار لذت بخش است. ساختمان های تاریخی در کتار خیابان ها و فضای کافه ای در میان گالری ها٬ موزه ها و غیره٬ جوی دوست داشتنی را بوجود آورده اند. Vieille Ville جایی است که وقتی در ژنو هستید٬ باید حتما از آن دیدن کنید. نقطه های برجسته ی آن٬ St Peter’s Cathedral و میدان Bourg-de-Four می باشند که قبلا بازار رومی ها بوده است.

۲. CERN
CERN

دفتر مرکزی اتحادیه ی اروپا برای تحقیقات هسته ای مکانی جذاب است که در آن هر روز آزمایش های علمی پیشرفته ای انجام می شود. در اینجا بزرگترین آزمایش فیزیک ذرات در جهان انجام می شود. بازدیدکنندگان می توانند با تور به CERN بروند و دقیقا ببینند که چه اتفاقی در آنجا رخ می دهد. بررسی شتاب دهنده ی ذرات بسیار جذاب است. علاوه بر تور٬ موزه ای برای فیزیک ذرات و تاریخ سازمان وجود دارد که شامل دستاوردها و کارهای در حال انجام است. جهان علوم و نوآوری به نحوی ندیریت می شود که اندیشه های پیچیده و نظریه های علمی را به موارد قابل دسترس تبدیل می کنند و این CERN را به مکانی سرگرم کننده و آموزشی برای بازدید کردن تبدیل می کند.

۱. Jet d’Eau
Jet d'Eau
این نماد مشهور در سراسر جهان شناخته شده و یکی از جاذبه های اصلی است که افرادی که به ژنو می آیند حتما باید از آن دیدن کنند. به نظر می رسد برج های Jet d’Eau از وسط دریاچه تا ارتفاع ۱۴۰ متری به بالا می رود و از اسکله ی کوچک سنگی در دسترس است. اگر زیاد به آن نزدیک شوید٬ به هرحال خیس خواهید شد٬ چون در هر ثانیه ۵۰۰ لیتر آب از آن فوران می کند. این نماد در دریاچه ی ژنو واقع شده است که به Rhone می پیوندد. اینجا یک فواره ی شگفت انگیز و محبوب هم افراد محلی و هم گردشگران می باشد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر