لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> عکس هایی شگفت انگیز از آسمان پرستاره شب در خاورمیانه
عکس هایی شگفت انگیز از آسمان پرستاره شب در خاورمیانه

عکس هایی شگفت انگیز از آسمان پرستاره شب در خاورمیانه

شهرنشینان خیلی زود آسمان پرستاره را فراموش کرده و به دیدن چند ستاره در آسمان عادت می کنند. عکس های زیر توسط دنیل کاگنازو گرفته شده اند؛ این عکس ها نشان می دهند در نبود آلودگی نوری شاهد چه چیزی در آسمان خواهیم بود. آلودگی نوری اصطلاحی است که توسط انجمن بین المللی دارک اسکای ( آسمان تاریک) برای توصیف استفاده بیش از حد از نور مصنوعی بکار گرفته شد. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
کاگنازو معتقد است خاورمیانه مکان جادویی است؛ به اعتقاد وی فضاهای خالی و بی انتها با سکوت شب احاطه شده اند. عکس های گرفته شده وی ما را به مکانهای دور افتاده برده و تداعی گر این جملات اوست” قرار گرفتن در موقعیتی که زیبایی طبیعت را با پوششی متفاوت ستایش خواهید کرد”.
انجمن بین المللی دارک اسکای در تلاش است این زیبایی طبیعی را برای نسل حال و آینده حفظ کنند. به اعتقاد آنها” تا الان در طول تاریخ بشریت اجداد ما همگی شاهد آسمانی پر ستاره بوده اند – آسمان پرستاره شب الهام بخش علوم، مذهب، فلسفه، هنر و ادبیات بوده است.”
عکس های کاگنازو به ما اجاره می دهد در لذت او از تماشای آسمان شب پر از ستاره خاورمیانه شریک شویم. این عکس ها به ما یادآوری می کنند که باید برای زیبایی طبیعی شب نیز همانند دیگر هدایای طبیعت ارزش قائل شویم. شاید این عکس ها ما را هم وادار کندن سری به این زیبایی طبیعی زده و از نزدیک شاهد آنها باشیم.

کاگنازو ادامه داد” اگر به ماجراجویی و یا سفر جاده ای علاقه دارید این بخش از دنیا مکانی فوق العاده و بی نظیر برای شماست”.

وادی العربین، عمان
کهککشان راه شیری آسمان، کوهها و آبهای وادی را روشن کرده و فضایی جالب از شب خلق کرده است . کاگنازو معتقد است” عمان سرزمین جالبی است پر از پوشش سبز و آب های روان”.
کوه جیس
کوه جیس( جبل جیص)، امارات متحده عربی

این کوه واقع در مرز میان عمان و امارات متحده عربی فضایی ایده آلی را برای برپایی چادرهای رنگارنگ گردشگران فراهم ساخته است. کاگنازو در مورد این کوه اینچین گفت” صدای ملودی وار ماندولین و نور مهتاب این فضا را منحصربفرد ساخته است”.
بیشتر بخوانید:
شهر پترا

شهر باستانی پترا، اردن

این شهر باستانی و تاریخی با صخره های ماسه سنگی صورتی رنگ و حفر شده خود متعلق به حدود 300سال قبل از مسیح است. ” راه رفتن در میان آثار چندصدساله در میان صخره های بزرگ در زیر چراغهای گنجانده شده در طول مسیر همچون یک رویاست”.

صحرای القوا

صحرای القوا، امارات متحده عربی

کاگنازو از این مسجد ممنوعه در یکی از شبهای ماه آگوست در دمای بیش از 100 درجه فارنهاید در حالی عکسبرداری کرد که کهکشان راه شیری در مسیر پیش رو در حال درخشیدن بود.

صحرای ماسافی

ماسافی، امارات متحده عربی

نور آتش در کمپها و سایه و روشن های ایجاد شده در زیر آسمان پرستاره به زیبایی زمین صخره ای و نمایه کوه را به نمایش گذاشته است.
صحرای دوبی

صحرای دوبی، امارات متحده عربی
این عکس دراماتیک از کهکشان راه شیری و ماسه های پخش شده در نتیجه باد در فصل بهار گرفته شده است. به اعتقاد کاگنازو در طول ماههای آوریل تا می آسمان بقدری تمیز است که گویا ستاره ها به شما بسیار نزدیک اند.

رُز صحرایی؛ جدیدترین و جذاب ترین موزه خاورمیانه در دوحه
ادامه مطلب

1/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر