لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> روند رو به رشد سفر و گردشگری در سال 2018
روند  رو به رشد سفر و گردشگری در سال 2018

روند رو به رشد سفر و گردشگری در سال 2018

بزرگترین گرایشات به گردشگری در سال 2018 چه خواهد بود؟ در این متن پیش بینی سفر های امسال را داریم که مطابق با آخرین پیش بینی های به روز هستند .
گرایشات سفرهای سال گذشته واقعیت های سفرهای امسال هستند . بنابراین چه گرایش هایی ( گرایش به سفر به کدام مکان ها ) اقتصاد سفر سال بعد را تحت تاثیر قرار خواهد داد ؟ ما سخت مشغول تحقیق شدیم و برترین گرایشات مسافرتی را بر طبق آخرین گزارشات صنعت گردشگری گردآوری کردیم تا به شما نشان دهیم در سال 2018 در انتظار چه چیزهایی باشید . در این متن می گوییم که در مقایسه با روند سال 2017 ، پیشاپیش در این سال چه چیزی انتظار می رود .
مقاصد نامعلوم
با توجه به مشکلات رو به رشد افزایش بیش از حد گردشگری در شهرهای بزرگ در سراسر جهان ، مسافران به طور فزاینده ای در جستجوی مقاصد نا معلوم برای سال آینده خواهند بود . رشد سریع گردشگری در شهرهایی مثل آمستردام ، پاریس و ونیز باعث شده افراد محلی احساس کنند که از شهر خود رانده شده اند و بازدیدگنندگان در حال به کنترل گرفتن خیابان های شهر ، مکان های عمومی و حتی مسکن ها هستند که این امر طبیعتا کیفیت زندگی ساکنان شهر را کاهش می دهد .
با این عقیده در ذهن ، گردشگران بیشتری نسبت به همیشه به دنبال مقاصدی برای سفر خواهند بود که شبیه شهرهای بزرگ اما خلوت تر و ارزان تر هستند . برای مثال ، به جای دنبال کردن مسیر توریستی به بارسلونا شهرهایی با مسایل فرهنگی تاثیرگذار مانند سویل و والنسیا گزینه بعدی در لیست خواهند بود .

گردشگری آشپزی ( گردشگری خوراک و پختنی ها ) معتبر

سال گذشته همه چیزفقط درباره ی خوردن غذا های بسیار خوب به اشتراک گذاشته شده در برنامه ی اینستاگرام و رفتن به رستوران های بسیار شاخص بود . با این حال ، آینده گردشگری آشپزی از خوردن غذا های گران قیمت به سمت تجربیات غذایی معتبر تر خواهد رفت . بازدید از بازارهای محلی و ناهارخوری همراه با بازدید از مردم محلی در خانه هایشان برای گردشگرانی که در جستجوی مقاصد جدید هستند ، سود زیادی خواهد داشت .
حتی کل تعطیلات برا پایه ی غذا برنامه ریزی خواهد شد ، یعنی مقاصد بر اساس پیشنهادات آشپزی و غذایی انتخاب خواهند شد . سال بعد ژاپن به دلیل غذاهای منحصر به فرد ، بازارهای سنتی و تجربیات ناهار خوری خلاقانه که می توان در آن داشت ، مورد توجه ویژه گردشگران خوراک شناس قرار خواهد گرفت .
دست یابی به یک تجربه جدید است
سفر ها دیگر فقط در باره ی گشت و گذار و بررسی کشورها به عنوان یک آرزو (به عنوان کاری که می خواهید پیش از مرگتان انجام ) نیستند . یکی از گرایش های سفر در شرف انجام در سال بعد ، سفر دستیابی است . گردشگران از انجام کارهای قدیمی خسته کننده که تجربیات سفر را برایشان به ارمغان می آورند ، تجربیاتی که باعث می شوند آن ها به هدفشان برسند یا کاری که قبلا هرگز انجام نداده اند را به انتها برسانند ، خسته شده اند .موقعیت های چالش برانگیز مانند به انتها رساندن ماراتون برای اولین بار ، صعود به کوه کیلیمانجارو ( Kilimanjaro ) یا برای مثال پیاده روی سانتیاگو دی کامینو ( Santiago De Camino ) عامل مهمی در انتخاب مکانی خواهد بود که گردشگران برای سال بعد در نظر می گیرند .
این شبیه تجربه سفر سال گذشته است که کلا راجع به آشنایی کامل با فرهنگ محلی ، ارتباط با اجتماع و ایجاد دانش و درکی غنی از یک مکان بود . اما سال بعد تمرکز بیشتر روی این خواهد بود که شما با تکیه بر خودتان می توانید چه چیزی به دست آورید تا با تکیه بر اجتماع .

کار کنید و سفر کنید
سفر تجاری

به جای ادامه روند” کسب و کار و اوقات فراغت ” سال گذشته ، در سال 2018 گردشگران تجاری این مفهوم ( کسب و کار و اوقات فراغت ) را برای دوره های زمانی طولانی گسترش خواهند داد . امروزه کارمندان بیشتر از قبل آزاد هستند تا وقفه کاری شان را برای چند روز بیشتر و یا حتی چند هفته بخاطر سفرهای شخصی تمدید کنند و این است دلیل اینکه چرا روند ” کسب و کار و اوقات فراغت ” سال قبل واقعا موفقیت آمیز بود .
با این حال ، سال بعد طولانی کردن سفر تجاری تا چند روز کافی نخواهد بود. در عوض کار تمام وقت یا حتی نیمه وقت برای مدت یک ماه یا بیشتر به مانند افرادی که سبک زندگی دیجیتالی دارند ( نوعی از افرادی هستند که از فناوری ارتباطات راه دور برای کسب درآمد استفاده می کنند ) کار بعدی شما خواهد بود . با دستیابی به شبکه اینترنت وای فای امن در سراسر دنیا و با پیشرفت در ابزارهای ارتباطی آنلاین و فضای کاری حرفه ای در شهرهای بزرگ سراسر دنیا ، زندگی و کار در مقاصد مختلف برای دوره ی زمانی طولانی از همیشه راحت تر خواهد بود . برنامه هایی مانند Remote Year به ما در دستیابی به این تجربیات کمک می کنند .
هتل های متمرکز محلی
سال بعد بیشتر هتل ها روی ایجاد فضاهای بزرگ عمومی برای مهمانان تمرکز خواهند کرد تا افزایش اندازه اتاق های فردی . امروزه گردشگران به طور فزاینده ای در جستجوی مکان های اقامت با فضاهایی مشخص برای ارتباط با دیگر افراد هستند ، تقریبا به مفهوم خوابگاه دانشجویی . این مناطق با سالن های استراحت باز مورد تمرکز گردشگران اجتماعی خواهد بود که در جستجوی آسایش و حریم خصوصی و همچنین بهره گیری از مزیت های زیاد ملاقات و برقراری ارتباط با افراد جدید هستند .
تکنولوژی هتل های جدید
سرمایه گذاری روی تکنولوژی های جدید یکی از اولویت های بزرگ هتل ها در سال بعد خواهد بود . به ویژه بسیاری از هتل ها برای بهبود خدمات اینترنت وای فای با سرعت بالاتر و پهنای باند گسترده تر ، بودجه بیشتری را اختصاص خواهند داد . در تلاش برای ساده تر کردن و یکپارچه سازی اقامت مهمانان هتل ، هتل ها روی چیزهایی من جمله هوش مصنوعی سرمایه گذاری خواهند کرد تا ثبت اتاق و تسویه حساب خودکارعمل کنند و برنامه های کاربردی تلفن همراه نیازهای مهمانان را در داخل و خارج از هتل فراهم کنند .
یکی از چنین برنامه هایی ، برنامه Hilton Honors است که به مهمانان امکان سفارش خدمات اتاق ، رزرو آب گرم های درمانی و حتی امکان ترتیب دادن حمل و نقل فرودگاهی را با گوشی های تلفن همراهشان می دهد . با دسترسی آسان به خدمات هتل با یک گوشی در کف دست ، مهمانان می توانند اقامتشان را شخصی سازی کنند در حالیکه به کارکنان هتل این اجازه را می دهد که روی تجربیات مهمانان تمرکز کنند .

سفرهای خانوادگی
سفرهای خانوادگی

سفر انفرادی به خصوص سفر انفرادی زنان ، موضوع اصلی سال 2017 بود . در سال آینده گزینه های بیشتری برای مسافران انفرادی خواهد بود اما درسفرهای سال 2018 شاهد تمایل زیادی به سفرهای چند نسلی خواهیم بود . اعضای خانواده از تمام سنین شامل والدین ، کودکان و پدربزرگ و مادر بزرگ ها برای ارتباط دوباره و ایجاد خاطراتی جدید با هم سفر خواهند کرد . گزینه هایی برای تمامی سنین از الزامات برای برندهای مسافرتی ( آژانس های مسافرتی ) خواهد بود ، چه در مورد محل اقامت و یا در مورد فعالیت ها ، نیازهای تمامی سنین را در نظر خواهند گرفت .
به مسافرت آگاهانه نزدیک می شویم
مسافرت پایدار یکی از بیشترین کلمات مورد بحث شعارگونه در سال 2017 بود ، اما جدیدترین واژه مسافرتی سال 2018 ” سفر آگاهانه ” خواهد بود . در حالیکه سفرهای پایدار عمدتا روی دی اکسید تولید شده توسط مسافر و اقتصاد محلی تمرکز دارند ، سفر آگاهانه شامل یک اصل دیگر یعنی اجتماع نیز می باشد .
بیشتر از همیشه ، مسافران از تاثیرشان روی اقتصاد و همچنین روی زندگی افراد مقیم مکان هایی که در حال سفربه آن ها هستند ، آگاه خواهند بود . علاوه بر تلاش آگاهانه برای رفتن به تورهای طرفدار محیط زیست و خرید محصولات ارگانیک در بازار های محلی ، مسافران باید پولشان را خرج چیزهایی کنند که به نفع اقتصاد و جامعه محلی است ، نه بنگاه های بزرگ و شرکت های سرمایه گذاری خارجی . این کار مستلزم انتخاب هتل های کوچک به جای هتل های زنجیره ای بزرگ و همچنین انتخاب بازار های محلی به جای مراکز خرید بین المللی است .

سفر هوشمندانه با تکنولوژی گردشگری
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر