لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> مناطق خاص و رومانتیک >> چرا زوج هايی كه با هم سفر می كنند در كنار هم به زندگی خود ادامه می دهند؟
چرا زوج هايی كه با هم سفر می كنند در كنار هم به زندگی خود ادامه می دهند؟

چرا زوج هايی كه با هم سفر می كنند در كنار هم به زندگی خود ادامه می دهند؟

دستیابی به موفقیت های طولانی مدت و پایدار چرا زوج هایی كه با هم سفر می كنند، در كنار هم به زندگی خود ادامه می دهند
این یك حقیقت است: مسافرت بسیار جذاب و دلپذیر است. مطالعات نشان می دهند كه بسیاری از مردم یافتن یك شریك زندگی و دارای سطوح مشابهی از علاقه به سفر را در اولویت قرار می دهند،‌ این در حالی است كه در اپلیكیشن های همسریابی، قرار دادن موضوعاتی مانند علاقه به استراحت و تفریح در روزهای تعطیل در پروفایل مربوط به خود، باعث می شود كه شانس یافتن شریك زندگی برای شما افزایش یابد.

البته این سفر در این نقطه به پایان نمی رسد. از اولین سفر عاشقانه تا یك ماجراجویی دور دنیا در كنار هم، فراز و فرودهای مسافرت همراه با شریك زندگی می تواند رابطه و پیوند میان شما را عمیق نماید. در اینجا علت و چگونگی آن توصیف خواهد گردید؛ بنابراین با مطالعه این بخش، با وبسایت رزرو هتل ایران هتل هوشمندانه سفر كنید.

به عنوان یك تیم عمل می كنید
زوج های موفق با چگونگی حل مشكلات و توافق آشنایی دارند و برای پرورش و تقویت این گونه مهارت ها، هیچ زمانی بهتر از طول مدتی كه در مسافرت هستید، نیست. برنامه ریزی برای یك سفر، مسیریابی و یافتن آدرس در یك شهر ناشناخته و رویارویی با چالش های غیرمنتظره – همانند تأخیر قطار، گم كردن كارت های اعتباری و یا حتی كلاهبرداری – همه و همه نیارمند كار تیمی می باشد. نتایجی كه از غلبه كردن بر چنین موانعی به دست می آید، بدون شك شما را به هم نزدیك تر كرده و اعتماد متقابل را در بین شما به وجود می آورد.

توصیه به زوج ها: تصمیم گیری های مشترك همیشه آسان نیستند – خصوصاً اگر در زمینه سبك و روش سفر كردن با هم متفاوت باشید. اگر زیاد با هم سروكله می زنید، این پند معروف را رعایت نمایید: بس كنید. همكاری نموده و به حرف های یكدیگر گوش فرا دهید. اگر همه این موارد به بن بست رسید، بدانید كه همیشه می توانید با هم بد حرف بزنید…
You experience new things together

با هم تجربه های گوناگون و جدیدی كسب می كنید
شما نمی خواهید كه جدا از هم به راه خود ادامه دهید، پس چرا با هم این كار را نكنید؟ شاید به معنای واقعی كلمه، دیدن گیاهان و طبیعت مناطق استوایی در نهایت باعث می شود كه شما به هنگام بازگشت به خانه، درختان جدیدی را در باغچه خود بكارید. چه در اثر خوردن برخی از غذاهای غیرعادی و خیابانی شكم درد بگیرید و چه در مناطق خاصی از دیدن پرنده هایی فوق العاده لبخندی بر لبانتان بیاید، رویارویی های مشترك و آشنایی با فرصت های مختلف در طول سفر به شما كمك می كند تا علائق مشتركی را كه فقط منتهی به محكم تر شدن پیوندتان می شوند، پرورش دهید.

توصیه به زوج ها: این دانایی و حكمت جدید و جهانی را با خود به خانه ببرید: یاد بگیرید كه غذای تایلندی و مورد علاقه خود را شخصاً تهیه كرده و یك میهمانی شام را برای دوستان خود ترتیب دهید؛ آینه مراكشی را كه به سختی بر سر قیمت آن چانه زده و خریداری كرده اید را روی دیوار خانه رویاهای خود آویزان نمایید؛ و یا در یك دوره یادگیری زبان اسپانیایی ثبت نام كنید.

از دوره زمانی فراغت از روزمرگی های زندگی لذت خواهید برد
پوشیدن پیژامه، تماشای سریال های تلویزیونی ناركوس و سفارش دادن مرغ بریان از جمله كارهای معمول در طی مسافرت های دو نفری می باشند، اما آیا دلتان نمی خواهد كه مزه واقعی كلمبیایی یا هندی را بچشید؟ مسافرت باعث می شود كه روزمرگی های زندگی شما دچار وقفه گردد و در طی فرآیند مذكور، كمی موارد ناگهانی و بدون برنامه را مجدداً وارد رابطه تان می نماید.

توصیه به زوج ها: زمانی كه در سفر هستید، احتمالاً انعكاس هایی از زندگی روزمره خود را دیده و تصمیم بگیرید كه تغییراتی را كه به نفع هر دوی شما است، به وجود بیاورید، مانند استراحت هایی كوتاه، حداقل كردن استفاده از گوشی تلفن همراه و یا انجام یك فعالیت جدید سرگرم كننده. در صورتی كه مسافرت به شما انگیزه تغییرات اساسی می دهد، برای آن برنامه ای داشته و حتماً انجام آن را پیگیری نمایید – برگشت به عادت های قبلی و روزمره پس از بازگشت به خانه بسیار كار آسانی است.
You see each other at your worst

در بدترین حالت یكدیگر را می بینید
گرسنه. استرس زده. بیمار. این امكان وجود دارد كه هر دوی شما در طول سفر به هر سه مورد به طور همزمان دچار شوید. اگر همسر شما از این موارد رنج می برد، شما ملزم به تحمل همه غر زدن های او هستید – با درك این موضوع كه زود یا دیر احتمال دارد عكس این شرایط اتفاق بیفتد. اگر هر دوی شما همزمان در بدترین شرایط خود باشید، آمادگی این را داشته باشید كه بر سر آخرین سیب زمینی سرخ شده و یا بدتر از آن، آخرین دستمال توالت با یكدیگر دعوا كنید.

توصیه به زوج ها: احساس آسیب پذیری دور از خانه بدین معناست كه اكنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند كمك یكدیگر هستید. از همسر خود حمایت كنید و زمانی كه احساس خوبی ندارد، زمام امور را شخصاً در دست بگیرید. از مشاهده این كه یك چرت كوتاه و یك وعده غذایی كوتاه چه اثر درمانی دارد، شگفت زده خواهید شد.
You see each other at your best

در بهترین حالت یكدیگر را می بینید
مسافرت باعث درخشندگی چشمان شما و نیروبخشی در پاهایتان می گردد. زمانی كه جهان را از دریچه نگاه خود به عنوان یك زوج تماشا می كنید، عوامل تقویت كننده حس شادی را با شریك زندگی خود تقسیم می كنید. این مورد را با درخشندگی نگاه معشوقه تان و نیز نگرش جدید توأم با بی خیالی خود تركیب نمایید و ببینید كه چگونه مانند یك زوج نوجوان و عاشق به یكدیگر خیره می گردید.

توصیه به زوج ها: اكنون زمان حضور شما است. شما هرگز این سن و سالی كه در حال حاضر دارید را یك بار دیگر تجربه نخواهید كرد (یك قاعده و اصل انگیزشی مهم كه تاكنون وجود داشته است) و همچنین هرگز این احساس خوشحالی كه اكنون دارید را نخواهید داشت. از آن نهایت بهره را ببرید.

با تغییرات ناگهانی و عادات دمدمی مزاجی یكدیگر آشنا خواهید شد
در طول سفر این امكان وجود دارد كه در مورد عادت های رفتاری همسفر خود اطلاعات مفیدی كسب كنید. تكنیك های بسته بندی وسایل (و یا عدم آشنایی با آن)، رفتارهای مرتبط با استفاده از هواپیما و صرف صبحانه های سِرو شده به صورت سلف سرویس، همگی می توانند جنبه های شخصیتی شما كه خوشبختانه تاكنون از آنها بی خبر بوده اید را برجسته نمایند. زوج های خوش شانس ممكن است تشخیص دهند كه نقاط قوت و ضعفشان در این مورد كاملاً با هم هماهنگ می باشند – یا حداقل مكمل هم می باشند – حال آنكه برخی دیگر بایستی تلاش كنند تا چگونگی كنار آمدن با كسی كه گذرنامه خود را معمولاً گم می كند یا كسی كه ترس همیشگی از جا ماندن از پرواز دارد را بیاموزند.

توصیه به زوج ها: در این گونه موارد صبر و شكیبایی، كلید اصلی حل مسئله می باشد و این نكته را فراموش نكنید كه می بایستی آمادگی رویارویی با خوشی ها و ناخوشی ها را در كنار هم داشته باشید. به خاطر داشته باشید: همسر شما تنها كسی نیست كه دارای نقص است.
You gain new, shared perspectives

چشم اندازهای مشترك و جدیدی را بدست می آورید
مسافرت می تواند زمان را گسترش دهد. ناگهان شما ساعت ها، روزها یا هفته ها برای بحث در مورد هر چیز یا همه چیز در اختیار دارید، از خاطرات كودكی گرفته تا سیاست های جهانی. همراه با دركی عمیق از نقطه نظرات طرف ماقبل، یك چشم انداز مشترك و جدید ممكن است به وجود بیاید (به طور مثال اگر ما می توانیم یك سفر 19 ساعته با اتوبوس را در جاده های چین تحمل كنیم، پس می توانیم همه چیز را تحمل نماییم) و برنامه های مبهم برای آینده ممكن است به مسائلی منطقی و اهدافی دست یافتنی تبدیل شوند.

توصیه به زوج ها: در طول مسافرت ممكن است به چشم اندازهای متعدد هم راستایی برسید، همچنین سفر ممكن است اختلاف نظرهایی كه هرگز فكر نمی كردید وجود داشته باشند را آشكار نماید. از این زمان بدست آمده در مسیر سفرتان برای بحث و تبادل نظر در خصوص موارد مهم در یك محیط خالی از فشار روانی بهره برده و مسائل تكراری را با هم حل و فصل نمایید.
You get to know each other’s quirks

خاطراتی را خلق می كنید كه تا آخر عمر فراموش نخواهید كرد
برای اینكه خاطرات فوق العاده ای برای خود بسازید، نیازی نیست كه به سراسر جهان سفر كنید، اما این گونه سفرها می تواند كمكی به این موضوع باشند. همین كه از روی راه آهن ترانس سیبرین عبور می كنید و یا از میان آمازون گذشته و یا دست در دست هم در جاده شماره 66 پیاده روی می نمایید، در حال جمع كردن تجربه هایی فوق العاده برای به یادآوردن در روزهای كهنسالی خود – و نیز جمع آوری داستان ها و خاطرات فراوان برای نوه های خود – هستید.
توصیه به زوج ها: در طول سفرهای خود، دفتر وقایع روزانه به همراه داشته باشید و زمانی كه به خانه بازگشتید، دفترچه خاطراتی ساخته و عكس هایی ویژه و خاص تهیه و چاپ نمایید. زمانی كه پیر شدید، این تصاویر و نوشته ها، جرقه ای در ذهن به وجود آورده و منتهی به یادآوری خاطراتی خوشایند از ماجراجویی ها و عاشقانه هایتان می شوند – و یا حتی انگیزه سفر در سالگرد ازدواج را در شما زنده می كنند.

8 ایده جالب برای برگزاری یک عروسی فراموش نشدنی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر