لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> فستیوال و جشنواره های آمریکای لاتین و کارائیب
فستیوال و جشنواره های آمریکای لاتین و کارائیب

فستیوال و جشنواره های آمریکای لاتین و کارائیب

با وجود تعداد زیاد جشنواره ها در سراسر جهان، مسافران مشتاق جشنواره ممکن است به دلیل تعداد زیاد جشنواره ها در انتخاب آن ها دچار سردرگمی شوند. خوشبختانه برای هر نوع سلیقه جشنواره ای وجود دارد: فرقی نمی کند طرفدار موسیقی، تاریخ، غذا و یا ساحل باشید چون بلاخره یکی از زیباترین جشنواره های دنیا به مذاق شما خوش می آید.

در آمریکای لاتین و کاراییب، جشنواره ها معمولا یک فصل از سال برگزار می شوند و قبل از فصل روزه و عبادت مسیحی جشن های زیادی برگزار می شود و مابقی در اواخر سال برگزار می شوند. در این بخش فهرست متنوعی از جشنواره های محلی که برای همه نوع سلیقه مناسب هستند را گردآوری کرده ایم تا با انتخاب جشنواره باب میل خود، با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.


برای علاقه مندان به تاریخ، جشنواره تیرینیداد مناسب است
این جشنواره با نام “بزرگترین نمایش روی کره زمین” یکی از محبوب ترین جشنواره ها در آمریکا است و در حالیکه لباس ها همیشه زیبا و مهمانی ها گسترده هستند، یک فرد علاقه مند به تاریخ غرق دیدن جنبه های فرهنگی این جشنواره ها می شود و از آن لذت می برد.

هر جشنواره مجموعه ای از شخصیت های محبوب دارد که به طور سنتی داستان سرایی می کنند و جشنواره تیرینیداد هم تعداد زیادی از این شخصیت ها دارد مانند دیم لورین، دزد نیمه شب و شیطان آبی. لورین یک مبدل تقلیدی است که در اصل توسط کشاورزان فرانسوی در قرون 18 و 19 نقش آفرینی شد، آن ها لباس های فاخر اشراف فرانسه را می پوشیدند و به صورت گروهی در خانه های خصوصی نمایش برگزار می کردند. دزد نیمه شب یکی از محبوب ترین شخصیت های جشنواره سنتی است و دزد یک شخصیت متمایز، عجیب، خودخواه و خودپسند است، این روایت برگرفته از سنت داستان سرایی افریقا است. شیطان آبی نوعی اهریمن است که اهل منطقه پارامین تیرینیداد است و برای تهدید و ترساندن شرکت کنندگان جشنواره به خیابان ها آورده می شود البته ناگفته نماند تمام این موارد جنبه سرگرمی دارند.
Trinidad

شرکت کنندگان علاقه مند به تاریخ می توانند رویداد کنبولای که رویدادهای تاریخی تیرینیداد را به تصویر می کشد، به صورت مجدد ببینند. بردگان جزیره که در سال 1834 آزاد شدند بعد از رهایی اجازه برگزاری جشن داشتند اما دولت بریتانیا و نیروی پلیس محلی به تلاش خود برای تعطیل کردن این جشنواره ادامه دادند که سرانجام منجر به شورش های محلی در سال 1881 شد. این نمایش تلاش های موفق مردم محلی را برای جلوگیری از سرکوب جشن های کانبولای در خیابان ها نشان می دهد که با استفاده از مشعل های شعله ور، طبل زنی به سبک افریقایی، فلوت زنی ) تامبو بامبو یا ساز کوبه ای( و مبارزه با چوب که یک هنر رزمی افریقایی است، اعتراض خود را نشان می دهند.

از دیدگاه تاریخچه موسیقی، ترینیداد میراثی طولانی دارد و منشا موسیقی soca and steel-pan در نظر گرفته می شود، soca شاخه ای از موسیقی کالیپسو است که در دهه 1970 آغاز شد و در طول فص کارناوال مدام اجرا می شود. steel-pan بشکه های نفت 55 گالنی هستند که چکش کاری شده اند و به ابزار موسیقی درام تبدیل شده اند، برای اولین بار در دهه 1930 اختراع شدند و اکنون به عنوان تمثال فرهنگ ترینیدادی به کار می روند.

Salvador

برای علاقه مندان به موسیقی، جشنواره سالوادور در برزیل مناسب است

برزیل دو جشنواره مهم و بزرگ دارد: یکی سالوادور و دیگری ریو دو ژانیرو. با اینکه هر دو جشنواره سنت مشابهی دارند، هر کدام مختص فرهنگ شهر مربوطه هستند. درجشنواره سالوادور axé که نوعی ژانر موزیکال منطقه ای است و الهام گرفته از موسیقی پاپ افریقایی و برزیلی است، نواخته می شود. بهترین راه برای شنیدن این موسیقی شرکت کردن در یکی از جشن های خیابانی است، برجسته ترین نوع این موسیقی تریو التریکو است که یک کامیون مجهز به سیستم صوتی قوی است که در بالای آن گروه موسیقی مشغول اجرا هستند. با اینکه هیچ برنامه رسمی وجود ندارد، بلیط جشن های خیابانی به صورت آنلاین در وب سایت هایی مانند salvadorcarnivalguide.com در دسترس هستند. هر علاقه مند موسیقی از دیدن این درام های افریقایی و پخش شدن صدای axé از بلندگوها لذت می برد.

Rio Carnival

برای افراد اجتماعی و علاقه مند به جشن، جشنواره ریو دو ژانیرو در برزیل مناسب است

این جشنواره به عنوان بهترین نوع در بین جشنواره های دنیا شناخته می شود. سامبا ژانر موسیقی اصلی است که در این جشنواره نواخته می شود و یکی از مشخصه های اصلی این جشنواره است و در سامبادرومو اجرا می شود که محل برگزاری رژه و مسابقات جشن است. ریو نه تنها برای مسابقات سامبادرومو بلکه بخاطر تعداد بسیار زیاد جشن های خیابانی اش شناخته شده است، نزدیک به 600 جشن که با نام بلوکوس معروف هستند در طول ماه های ژانویه و فوریه برگزار می شوند. بزرگترین و قدیمی ترین جشن خیابانی ریو با نام Cordão Da Bola Preta که برای اولین بار در سال 1918 شروع شد در مرکز شهر برگزار می شود و هر ساله تقریبا یک میلیون نفر را جذب خود می کند.

Dominica

برای علاقه مندان به طبیعت جشنواره دومینیکا مناسب است
اگر جشن، طبیعت و ماجراجویی در فضای بیرون را دوست دارید، جشنواره دومینیکا که بیشتر با نام Mas Dominik شناخته می شود، گزینه مناسبی برای شما است. دومینیکا نام جزیره طبیعت در کاراییب است و 365 رودخانه، استخرهای گوگردی و تعدادی کوه سرسبز دارد بنابراین در این جزیره قبل یا بعد از فعالیت های جشنواره دومینیکا، جاهای زیادی برای گشتن وجود دارد.
در این جشنواره عناصر سنتی و مدرن با هم در آمیخته اند. ارابه های بزرگ ملکه جشن را داخل جمعیت می آورند و نمایش هایی از شخصیت های سنتی اجرا می کنند و با لباس شنای دو تکه زنانه به خیابان می آیند. یکی از گروه ها به نام Hysteria Mas با لباس محلی به خیابان می آیند و با گرد آوردن فرهنگ غنی محلی، خلاقیت های متنوع و موزیک های انرژی بخش عناصر مخلتف جشن را به همه معرفی می کنند.

شما همچنین می توانید صدای پر جنب و جوش موزیک سنتی این جزیره یعنی bouyon and Lapo kabwit را بشنوید. این نوع موسیقی از زمان آزاد سازی جزیره افزایش پیدا کرده است، Lapo kabwit نوعی صدای تبل زنی است که با استفاده از ابزارهای موسیقی خیابانی مانند صدف حلزونی، شیپور، طبل، زنگوله دور گردن گاو و شاک شاک که نوعی آلت موسیقی به سبک ماراکا است، نواخته می شود.

St.Maarten

برای خانواده های علاقه مند به جشن، جشنواره سن مارتن مناسب است

سن مارتن جزیره ای زیبا است و بین هلند و فرانسه تقسیم شده است و محلی مناسب برای برای خانواده ها برای سپری کردن تعطیلات و لذت بردن از جشنواره است. نه تنها برای خانواده ها امکان گشت و گذار بین سواحل زیبا و دیدن جشنواره در شهر ممکن است، دسترسی و دیدن این جشنواره نیز بسیار آسان است. همچنین موضوعات و طرح های وجود دارند که والدین می توانند آن ها را برای فرزندان خود توضیح دهند، گروه های محلی تم هایی مانند عجایب جهان را انتخاب می کنند و هر کدام از عجایب را با لباس سنتی و با استفاده از پر های رنگی، مهره ها و تاج ها خلق می کنند. بخاطر سطح بالای سازماندهی، این جشنواره که در ماه می برگزار می شود، یک جشنواره دم دست و قابل دسترس است و باعث استراحت ذهنی والدین و فرزندان می شود.

Bermuda

برای علاقه مندان ساحل، جشنواره برمودا مناسب است

قرار نیست جشنواره فقط شامل برگزاری جشن باشد بلکه شما می توانید از دیدن سواحل پر زرق و برق لذت ببرید. برمودا در اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد و بخاطر سواحل صورتی و محیط آرامش بسیار مشهور است. رنگ صورتی ماسه بخاطر پوسته یک ارگانیسم کوچک به نام foraminifera قرمز است که رنگ قرمز این ارگانیسم با ماسه سفید ترکیب می شود و ماسه به رنگ صورتی در می آید. جشن های آخر هفته قهرمانان برمودا روز پنج شنبه در ماه ژوئن با برگزاری یک جشن در انتهای هفته شروع می شود. این جشنواره شرکت کنندگان زیادی دارد و چندین کامیون که در آن ها آلات موسیقی قرار دارد، موسیقی پخش می کنند و افرادی که تغییر قیافه داده اند در خیابان ها می رقصند. جشن های پایان هفته شامل چندین جشن، یک کنسرت و یک رویداد بزرگ ساحلی به نام Raft Up است. در Raft Up چندین کلک و قایق در اقیانوس لنگر می اندازند درحالیکه شرکت کنندگان از رقصیدن، نوشیدن و تماشای آب های شفاف آبی لذت می برند.

Bolivia

برای علاقه مندان به رژه، جشنواره بولیویا مناسب است

اگر از تماشای رژه های طولانی لذت می برید، جشنواره ‘’اورورو’’ در بولیویا مناسب شما است. اورورو به عنوان یکی از بهترین جشنواره های دنیا شناخته شده است و یکی از بزرگترین رویدادهای این کشور است و از طرف یونسکو به عنوان شاهکار میراث فرهنگی و معنوی بشریت به رسمیت شناخته شده است. این جشنواره ده روز برگزار می شود و مطابق با ایام لنت (دوران چهل روزه از چهارشنبه ی خاکستر تا عید پاک که ایام روزه و استغفار است) است و می تواند تا بیست ساعت طول بکشد. این جنواره ترکیبی از سنت های بومی و کاتولیک است و تعدای از شخصیت ها منعکس کننده این تلفیق عقاید هستند. در بین آن ها می توانید آل تیو که شخصیتی بدجنس است را ببینید که تبدیل به شیطان می شود، همچنین مادر زمین و فرشته سان میگوئل را نیز می توانید ببینید. نکته اصلی این رژه، رقص شیاطین یا “Diablada” است که در طول آن با استفاده از رقص های پیچیده، نبرد حماسی بین فرشتگان و شیاطین به تصویر کشیده می شود.

Anguilla

برای علاقه مندان به غذا، جشنواره آنگوئیلا مناسب است
آنگوئیلا مرکز آشپزی در کاراییب به حساب می آید و بیش از 100 رستوران در طول 35 مایلی آن قرار دارد و برای علاقه مندان غذا بهترین مکان است. در دهه 1980 هنگامی که افراد این جزیره شروع به توسعه صنعت گردشگری کردند، این جزیره به سبب غذایی به شهرت رسید و اکنون از کلبه های غذاهای دریایی در کنار ساحل گرفته تا رستوران هایی با غذاهایی عالی دارد که دارای سرآشپزهایی هستند که برنده جایزه Michelin بوده اند. این جشنواره هر ساله در ماه آگوست برگزار می شود و شرکت کنندگام می توانند از جشن های خیابانی، مسابقات قایقرانی، رژه های مجلل و البته غذاهای عالی لذت ببرند.

عقائد خرافی عجیب از سرتاسر دنیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر