لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ۹ مکان برتر برای بازدید کردن در مقدونیه
۹ مکان برتر برای بازدید کردن در مقدونیه

۹ مکان برتر برای بازدید کردن در مقدونیه

کشوری شگفت انگیز که هم چنان مکان های بکر بسیاری دارد. مقدونیه بخاطر زیبایی طبیعی باورنکردنی و مخلوطی از فرهنگ هایی که در بالکان و مدیترانه وجود دارد٬ شناخته شده است.
در دوران های مختلف رومی ها٬ عثمانی ها٬ صرب ها و شوروی ها بر اینجا حکمرانی می کردند. در اینجا بناهای تاریخی زیادی وجود دارد. کشف صومعه های قدیمی و قلعه تپه ای ها تجربه ای جادویی است. مساجد٬ کلیساهای ارتودوکس و ویرانه های باستان شناسی زیادی نیز وجود دارند و بیشتر شهرهای آن آثاری از قرون وسطا را در قلب خوب دارند و به زمان عثمانی ها برمی گردد.
چشم انداز کوهستانی آن خانه ی دریاچه های پر زرق و برق و آبشارهای چشمگیر است و سه پارک ملی آن پر از مسیرهای پیاده روی زیبا است از میان تپه ها و دره های سبز عبور می کند.
به خاطر گذشته ی نه چندان آرام این کشور٬ اکنون ثروت مقدونیه از چشم اندازهای حیرت انگیز٬ این کشور کوچک را به یک مقصد فوق العاده برای سفر و انجام کارهای مختلف تبدیل کرده است. پس می توانید قطعت پس از مطالعه این مقاله با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

۹. Strumica

در شرق مقدونیه واقع شده است و به خاطر صومعه های زیبای Byzantine که در خارج از شهر قرار دارد٬ معروف شده است. حومه ی شهر پر از آبشارهای جادویی و کوه هاست.
شهری آرام است. Strumica خانه ی ویرانه های دوست داشتنی و مکان های باستان شناسی مثل Roman Therma و Carevi Kuli Fortress می باشد که به قرن ۵ برمی گردند.
بسیاری از مردم به راحتی در مسیر رفتن به بلغارستان برای دیدن حومه ی شهر زیبا٬ مناظر تاریخی و آبشارهای Kolesino و Smolare ی باشکوه در مرز توقف می کنند و همه ی این ها به شما می گویند که ارزش آن را دارد که مقداری بیشتر توقف کنید. بهترین زمان سال برای بازدید کردن٬ در طول برگزاری Struma Carnival می باشد که کل شهر دور هم جمع می شوند تا با رژه های مختلف٬ موسیقی و رویدادهای سنتی جشن بگیرند.

۸. Prilep
Prilep
در زیر یک تپه ی لخت که با ویرانه های یک قلعه ی قدیمی تزئین شده٬ واقع شده است. Prilep پر از تاریخ است. اینجا زمانی مقر حکومت پک پادشاه قرون وسطا بوده است؛ همچنین کلیساهای و صومعه های متعددی در اینجا وجود دارد.
رفتن به بالای یک قلعه ی نظامی قرن دهمی با چشم انداز زیبایش که شهر را در زیر پایتان می بینید٬ یکی از کارهایی است که حتما باید در Prilep انجام دهید. در طول راه شما صخره های زیبایی را پشت سر می گذاید٬ مثل صخره ی Stone Elephant.

ک مکان مسالمت آمیز٬ محل سکونت و قدم زدن در بازار قدیمی Prilep راهی خوب رای گذراندن روزتان است. تعداد زیاد کلیساهای شهر٬ همگی ویژگی های خاص و متمایز خود را دارند . کلیسای Sv. Blagoveshstenie بی شک یک نقطه ی برجسته است و دارای گالری های چوب کاری های زیبا می باشد.
بیشتر بخوانید:

۷. Mavrovo National Park
 Mavrovo National Park
بزرگترین پارک ملی در کشور می باشد و چیزهای زیادی برای علاقمندان به فضای باز برای ارائه کردن دارد. در طول سال شما می توانید مناظر زیبای آن را با سوار بر اسب شدن بگردید یا کایاک سواری کنید و حتی اسکی. همچنین می توانید پیاده شروع به گشت و گذار کنید و یا با دوچرخه ی کوهستانی.
اسم اینجا بخاطر وجود روستای تماشایی که در پارک وجود دارد٬ نامگذاری شده است. Mavrovo خانه ی بزرگترین دریاچه ی مصنوعی کشور است. در حالی که سوار بر یک قایق در آب های آرام آن هستید٬ می توانید کلیسای St. Nicholas را ببینید که نمایی نفسگیر دارد.
با داشتن زیبایی فوق العاده ی طبیعی خود٬ Mavrovo پارکی دوست داشتنی برای بازدید کردن است. بخاطر اینکه اینجا خانه ی بلندترین قله های کشور است٬ راه های بسیار زیادی برای صخره نوردی و کوهنوردی و اسکی کردن در زمستان وجود دارد و چشم اندازهای آن جذاب هستند.

رنگی ترین خیابان های اروپا
ادامه مطلب

۶. Pelister National Park
Pelister National Park
این پارک در سال ۱۹۴۸ تاسیس شد که منطقه ای کوهستانی است و کوهستان Baba را پوشش می دهد. این مکان میزبانان بسیاری از حیوانات بومی از جمله خرس ها٬ گرگ ها و عقاب های زیادی می باشد.
قدیمی ترین پارک ملی در کشور می باشد و منزلگاه دو دریاچه ی یخی است که در میان قله های بلند خود قرار دارند. این ها به عنوان چشم های Pelister شناخته می شوند.
با وجود طبیعت متنوع بسیار و مسیرهای پیاده روی مختلف که از بین دره ها و جنگل ها عبور می کند٬ Pelister برای گشت و گذار بسیار لذت بخش است. چشم انداز بالای Mount Pelister نفس شما را می گیرد – البته اگر کوهنوری این کار را انجام نداده باشد. اضافه بر همه ی اینها٬ شما می توانید در پارک کمپ بزنید و یا اینکه به اسکی بروید و این بستگی دارد که چه موقعی از سال آنجا باشید.

۵. Bitola
Bitola
دومین شهر بزرگ کشور و در جنوب مقدونیه واقع است و خیلی از مرز یونان فاصله ندارد. اینجا پر از ساختمان های زیبا و قدیمی٬ گالری های هنری زیبا و کافه های دوست داشتنی بسیاری می باشد.
این شهر در میان سه محدوده ی مختلف کوهستانی واقع شده است. همچنین صحنه های زیبایی برای به نمایش گذاشتن دارد٬ همچنین پیاده روی دلچسب در میان تپه های سبز و در دل شهری احاطه شده توسط کوه ها می تواند لذت بخش باشد.
در شهر٬ خانه های زیبا و رنگارنگی را می بینند که در کنار مساجد و کلیساهای زیبا قرار دارند. همچنین بازار قدیمی اینجا شما را به دوران عثمانی می برد و مکانی جذاب برای خوردن قهوه و تماشای مردم است. با داشتن یک فرهنگ زنده٬ بسیاری از جشنواره ها هرساله در اینجا برگزار می شوند. در میان موزه ها٬ موزه ی Bitola به طور ویژه ارزش دیدن دارد؛ نگاهی شگفت انگیز از تاریخ و فرهنگ شهر را به شما ارائه می کند.
در قرن ۴ قبل از میلاد Bitola بهترین مکان برای بازدید کردن در مقدونیه بوده است. درست در بیرون شهر٬ ویرانه های باستان شناسی زیبای Heraclea Lyncestis وجود دارد که نباید آن را از دست داد. این مکان رومی خانه ی موزاییک های پر زرق و برق و خرابه های حمام رومی هاست.

موزه غذاهای زننده در مالمو سوئد
ادامه مطلب

۴. Galicia National Park
Galicica National Park
در میان دریاچه ی Ohrid و Prespa واقع شده است. این پارک فوق العاده مکانی وحشی و زیبا برای دیدن است. پیاده روی در میان دره ها٬ جنگل ها و کوه های دست نخورده٬ مطمئنا باعث لذت بردن دوست داران طبیعت می شود.
پارک ملی دارای تعدادی قله ی بلند است که تحت تاثیر سنگ آهک Galicica قرار دارد که بین دو دریاچه قرار دارد. ا قله های آن می توانید تعدادی از مناظر نفسگیر اطراف شهر را ملاحظه کنید.
با داشتن یک روستای کوچک کوهستانی٬ وفور حیوانات و گیاهان بومی٬ تنوع چشم انداز های دریاچه ها٬ کوه ها و دره ها٬ این پارک ملی با زیبایی طبیعی خود کاملا ارزش دیدن کردن دارد.

۳. Skopje
Skopje
پایتخت مقدونیه٬ مکانی جذاب و جالب برای بازدید کردن می باشد. در قسمت زیادی از آن با توجه به مجموعه ی معماری متنوع آن که مساجد زیبای عثمانی٬ ساختمان های نئوکلاسیک بزرگ و مجسمه های مدرن به چشم می خورد.

Skopje قطعا سهم یزرگی در تاریخ دارد و بیش از شش هزار سال قدمت دارد و توسط امپراطوری ها و پادشاهی های بسیاری اداره شده است. در میان جذاب ترین موارد این شهر می توان به Kale Fortress و Stone Bridge اشاره کرد. قدم زدن در فضای بازار قدیمی Skopje به شما این احساس را می دهد که انگار در استانبول قدیمی هستید.
در میان انبوهی از رستوران ها٬ مغازه ها٬ موزه ها و کافه ها٬ Skopje زندگی شبانه ی خوبی برای ارائه کردن دارد که در اطراف میدان اصلی شهر است. این میدان خانه ی Porta Macedonia٬ قصر پیروزی بزرگ است که بیست سالگی استقلال مقدونیه را جشن می گیردو نماهای دوست داشتنی در بالای Mount Vodno در دسترس است. که Skopje را در جنوب غربی خود جلوه گر می کند؛ توسط برج Millennium Cross تزئین شده که جاذبه ی توریستی محبوبی است.
با وجود رودخانه ی Vardar٬ Skopje شهری است که قطعا ارزش دیدن دارد. در حالی که منتقدان می گویند٬ اکنون پارک های تمیز به علت گسترش اخیر ناسیونالیستی و وجود آثار باستانی زیاد و مجسمه ها٬ چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در این شهر بی نظیر وجود دارد.

10 جاذبه گردشگری برتر و تماشایی در کشور بولیوی
ادامه مطلب

۲. Ohrid
Ohrid
بعضی اوقات به عنوان Jerusalem of the Balkans شناخته می شود و خانه ی ۳۶۵ کلیسا بوده است. Ohrid شهری بسیار تاریخی است که در میان شهرهای زیبا با جوی خوب در مقدونیه قرار دارد.
قدم زدن در خیابان های قدیمی آن بسیار خوب است؛ شما از کنار برخی معماری های لذت بخش و رستوران ها و کافی شاپ ها عبور می کنید و هر لحظه که احساس نیاز کردید می توانید در یکی از آن ها استراحت کنید و دنیای اطرافتان را تماشا کنید. در میان محبوبترین جذابیت های آن Samui’s Fortress فریبنده وجود دارد که به شهر نگاهی می اندازد و کلیسای Saint Clement and Panteleimon – یکی از تاثیرگذارترین کلیساهای بی شمار در Ohrid می باشد.
چیزی که Ohrid را کالملا متمایز می کند٬ مکان زیبای آن در سواحل دریاچه ی Ohrid می باشد. این شهر دارای چشم انداز های نفس گیر بی شماری بر فراز آب های فیروزه ای است. بازدیدکنندگان همچنین باید در خیابان ساحلی قدم بزنند و نباید Saint John در کلیسای Kaneo برای نمای پانورامای آن از دریاچه را از دست بدهند.

1- دریاچه Ohrid
 Lake Ohrid

این دریاچه در مرز بین مقدونیه و آلبانی قرار گرفته است، دریاچه اهرید چشمگیر است؛ بازتاب خورشید در آب های آبی آن در میان کوه ها بسیار خارق العاده و نفسگیر می باشد. پس از جدایی یوگسلاوی در دهه 90 گردشگران به آرامی در حال آشتی با این سواحل هستند و دوباره برای بازدید به این مکان سفر می کنند.
دریاچه Ohrid یکی از عمیق ترین و قدیمی ترین دریاچه های اروپا می باشد که از اکوسیستم بسیار مهم و بیولوژیکی برخوردار است. این دریاچه خانه مجموعه گسترده ای از گونه هایی است که تنها بومی همین منطقه هستند، مانند ماهی های درنده و حلزون های آب شیرین.
خط ساحلی آن نیز همانند آب های آبی دریاچه خاص و زیبا هستند و مکان مناسبی برای عکاسی به شمار می روند. روستاهای عجیب و غریب و شهرهای مانند Ohrid و Struga در میان جنگل های شگفت انگیز و در کنار سواحل صلح آمیز قرار گرفته اند. دریاچه Ohrid یکی از با ارزش ترین نقاط بالکان و مقدونیه است که مملو از تفریحاتی شامل ورزش های آبی، سفرهای قایقی و نقاط مناسب شنا می باشد که همه اینها در کنارهم مناظر باورنکردنی این منطقه را نیز کامل می کند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر