لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> روستای تنگی سر سنندج
روستای تنگی سر سنندج

روستای تنگی سر سنندج

خانه هایی کوچک و دوست داشتنی، حیاط یکی، سقف دیگری است. شانه به شانه هم همانند پلکانی در دل کوه بالا رفته اند. انگار تمام این خانه ها یک مجموعه بزرگ هستند. از دور که تماشا می کنید، اولین چیزی که به ذهنتان می رسد اتحاد است. یک همبستگی زیبا بین مردمان این روستا هست. خانه هایشان نه حفاظی دارد و نه حریمی. یک سری مستطیل های کوچک و ساده هستند که در پشت درهای هر کدام از آنها یک دنیا زندگی است. شاید به ندرت نام روستای تنگی سر سنندج را شنیده باشید، یا حتی ممکن است اصلاً به گوشتان هم نخورده باشد. در ادامه با ایران هتل آنلاین همراه شوید تا در قالب کلمات، سفری به این روستای زیبا داشته باشیم.

کمی درباره تنگی سر
این روستا، به دلیل قرار گرفتن در دل کوه های شاهو، از آب و هوایی سرد و کوهستانی برخوردار است. در فصل تابستان گزینه مناسبی برای سفر و لذت بردن از خنکی هواست. فاصله این روستا تا سنندج 80 کیلومتر است. از سنندج به دهستان گاورود و سپس به روستای تنگی سر می رسید. جمعیت این روستا بیش از 2000 نفر است و چیزی در حدود 500 خانواده در آن سکونت دارند. این روستا امکاناتی نظیر آب و برق و تلفن دارد. زبان مردمان این روستا کردی و شغلشان اکثراً دامپروری و کشاورزی است. چشمه هایی که در این روستا وجود دارند در نهایب به رودخانه سیروان می ریزند.
روستای تنگی سر سنندج
جاذبه های گردشگری تنگی سر
اولین چیزی که از زیبایی این روستا به چشم می خورد، مدل ساختن خانه هایشان است. خانه های پلکانی این روستا همانند ماسوله، زیباست. بام یک خانه به عنوان حیاط خانه بالایی مورد استفاده قرار می گیرد.
روستای تنگی سر سنندج
جاذبه دیگر این روستا، طبیعت آن است. دور تا دور تنگی سر را کوه فرا گرفته است. انگار کوه شاهو، این روستا را در آغوش خود گرفته است. از لابه لای سنگ ها و خانه ها می توان زیبایی آسمان را تماشا کرد. همین وجود کوه هاست که باعث خنکی هوای روستا به ویژه در ایام گرم سال می شود.
روستای تنگی سر سنندج
رودخانه ای که از پایین روستا می گذرد، به رود سیروان می پیوندد و باعث حیات روستاست. لباس مردم این روستا محلی است. این لباس بسیار رنگارنگ و زیباست. در صورتی که به این روستا سفر کردید، می توانید یکی از این لباس ها را امانت بگیرید و عکس های زیبایی برای خود ثبت کنید.
در این روستا هتل و یا اقامتگاهی وجود ندارد و در صورتی که تمایل به اقامت در این روستا داشته باشید، باید میهمان یکی از اهالی روستا شوید و یا به هتل ها و اقامتگاه های روستاها و شهرهای اطراف مراجعه نمایید.
1683367850 330 روستای تنگی سر سنندج
مردمان این روستا بسیار مهربان و خونگرمند. پیشه آنها کشاورزی و دامداری است. از محصولاتی که می توانید در این روستا خریداری کنید، توت و گردو است.
چند سالی است که مراسم نوروز در این روستا به صورت باشکوهی برگزار می شود. به طوری که به آن لقب پایتخت نوروز کردستان داده شده است. این مراسم در روز چهار فروردین برگزار می شود.
عکاسان زیادی از اقصی نقاط دنیا به این روستا می آیند تا تصاویر زیبایی خلق کنند. رقص کردی، آوازخوانی و اجرای موسیقی از برنامه هایی است که در این مراسم انجام می شود.
در روزهای برگزاری مراسم عید نوروز، غرفه هایی برای ارائه مواد خوراکی به مسافران قرار داده می شود. همچنین سرویس های بهداشتی نیز در محل برگزاری مراسم ساخته شده است.
روستای تنگی سر سنندج
در این روزها مسافرانی که قصد کمک به توسعه روستا را داشته باشند کمک های نقدی خود را در صندوق هایی که برای این کار تعبیه شده است، می اندازند.

روستای ییلاقی آب اسک
ادامه مطلب

استان کردستان، استانی دیدنی با مردمانی بینظیر است. اگر به شهر سنندج سفر کردید می توانید برای اقامت به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و از میان هتل های سنندج، یکی را رزرو نمایید. هتل جهانگردی سنندج در انتهای خیابان پاسداران قرار دارد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر