لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> راهنمای سفر به کیش در نوروز
راهنمای سفر به کیش در نوروز

راهنمای سفر به کیش در نوروز

نوروز 1400 با آن تعطیلات وسوسه برانگیز و هوای مطبوع و دلفریب بهاری اش و آرامشی که خواسته و ناخواسته به دنیای اطرافمان تزریق می کند کم کم در حال فرا رسیدن است. سال ها قبل که بهار فرا می رسید، رسم عید دیدنی بعد از یک زمستان پربرف و سنگین تفریح اغلب ایرانی ها بود اما حالا با توجه به شرایط کرونایی موجود، دیگر به سادگی و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی نمی توان به دید و بازدید عزیزان خود رفته و یا به نقاط مختلف سفر کنیم. با این حال همه ما هنگامی که بوی تعطیلات آن هم از نوع سراسری اش به مشاممان می رسد دوست داریم خودمان را به یک سفر درست و حسابی دعوت کنیم تا برای چند روز هم که شده استراحتی به روح و جانمان بدهیم. در حال حاضر از نظر بسیاری از گردشگران جزیره کیش یکی از بهترین و مطلوب ترین مقاصد برای سفر است و با توجه به میزان اهمیت آن هتل های کیش را می توان ازجمله بهترین هتل های کشور دانست.

اگر قرار است بهار را در درون مرزهای کشورمان جشن بگیرید و هوای یک ایرانگردی تمام و کمال به سرتان زده است حتما در این سفر همراه ما باشید چرا که قرار است شما را به یک جزیره با آب و هوای نسبتا بهاری ببریم که همه جور تفریحی را پیشکشتان می کند. کیش جزیره محبوب ایرانی ها مقصد این باره نوروزگردی ما است. اگر قصد سفر به جزیره را دارید بهتر است دست بجنبانید و بلیط و هتل تان را رزرو کنید چرا که این جزیره کوچک و نقلی خلیج فارس چند سالی است که حسابی در دل مسافرین بهاری جا باز کرده است.

 کیش

کیش

در میان آب های نیلگون خلیج فارس جزیره ای کوچک قرار دارد که حالا چند سالی است پای ثابت جزیره گردی ایرانی ها شده است. کیش جزیره لوکس خلیج فارس، یکی از منحصر به فردترین مقاصد گردشگری ایران نیز هست که بسیاری از خدمات توریستی را برای اولین بار در ایران پیشکش توریست ها و گردشگران کرده است. جزیره یاد شده با سواحل استثنایی و شفاف، طبیعت بومی جذاب، آب و هوای مطبوع بهاره در شش ماه از سال و همچنین جاهای دیدنی کیش که متنوع اند به یک مقصد هیجان انگیز در دامنه جنوبی میهن عزیزمان تبدیل شده است.
 کیش
وجود هتل های لوکس و چند ستاره، مراکز خرید متنوع و لوکس، رستوران ها و کافه های شیک و امکانات رفاهی مناسب سبب شد تا کیش به سرعت به یکی از مقاصد محبوب در میان شهرهای ایران تبدیل شود. اما این جزیره که در جذب توریست ها با مراکز خرید و هتل های لوکسش موفق ظاهر شده بود به همین امر بسنده نکرد و با روی کار آمدن مراکز تفریحی فوق العاده و منحصربفرد، پلاژهای استاندارد، باشگاه های تفریحی آبی و راه اندازی طرح های نو همانند دلفیناریوم، پیاده راه ها، پارک های ساحلی جذاب و بازسازی جاذبه های تاریخی، برگزاری جنگ های شبانه، حرکت کشتی های تفریحی، اجرای موسیقی های زنده در معابر و پارک ها، برگزاری کارناوال های شادی و اجرای کنسرت های پرطرفدار با حضور هنرمندان تراز اول کم کم به مقصدی قدرتمند تبدیل شد که می توانست از پس همه جور سلیقه ای برآید.
 کیش
حالا فرودگاه کیش با آغاز تعطیلات نوروز و حتی از نیمه دوم اسفند ماه یکی از شلوغ ترین روزهای خود را به چشم می بیند. حضور این حجم از مسافرین و گردشگر در طی سال های اخیر نشان از موفق بودن جزیره در جذب نظر مثبت مسافرینش بوده است.اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش

اگر از همان ابتدای کار به دنبال یک دنیا هیجان انگیز هستید و می خواهید سال نو را با آدرنالین بالا آغاز کنید حتما باید سری به اسکله تفریحی جزیره کیش بزنید. این اسکله، بزرگترین اسکله تفریحی ایران است و با اسکلت چوبی و چشم انداز رویایی و چشم نوازش شما را در زیبایی های جزیره مرجانی غرق خواهد کرد. اگر به دنبال مکانی هستید که لاک پشت های عبوس جزیره را ببینید و یا نگاهی به دنیای ماهی های هزاررنگ خلیج همیشه فارس بیاندازید و یا به نظاره پرندگان دریایی بنشینید، حتما سری به این مجموعه وسیع تفریحی بزنید.
اسکله تفریحی کیش
اما اگر ماهیگیری و یا پیاده‌روی بر روی عرشه زیبای این اسکله چوبی آنچنان برایتان جذاب نیست می توانید سری به هیجان انگیزترین تفریحات آبی آن همانند جت اسکی، پاراسل، قایق های پارویی، قایق های تندرو و غیره بزنید. سوار شدن بر قایق های کف شیشه ای هم از دیگر جذابیت های اسکله هست که شما را میهمان دنیای جذاب زیر آب می کند. این مجموعه سالن بولینگ و همچنین یک سینمای چهاربعدی نیز دارد. اسکله با مجموعه ای از کافه رستوران ها تبدیل به مقصدی تمام عیار می شود که حتما برایتان جذاب خواهد بود. در جزیره کیش چندین کلوپ دریایی دیگر نیز وجود دارند که هر کدام از آن ها خدمات متنوع و هیجان انگیزی را ارائه می کنند.
 اسکله تفریحی کیش
فلای بورد، پاراسل، اسکوتر، جت اسکی، کیبل اسکی، شاتل و بنانا در کنار غواصی و ماهیگیری از جمله تفریحات آبی رایج در جزیره هستند که هیجان را در آب های نیلگون جزیره پیشکشتان می کند. برخی از این کلوپ ها پلاژهایی برای آقایان و بانوان تدارک دیده اند که می توانید با خیال راحت در آن به غواصی بپردازید. برخی از این تفریحات تنها در جزیره کیش امکان پذیر هستند و شاید حالا حالا ها نتوانید مشابه آن را تجربه کنید. این اسکله یکی از محبوب ترین لوکیشن های جزیره برای عکاسی نیز هست.
شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز

حتی در جزیره لوکس و مدرنی همچون کیش بازدید از یک اثر تاریخی و باستانی نیز بسیار لذت بخش خواهد بود. کاریز یا همان قنات بخشی از هویت ملی ما ایرانیان است. حالا اگر این کاریز قدمتی 2500 ساله داشته باشد حتما ارزش رفتن و دیدن را دارد. مسیرهای پیچ درپیچ این کاریز که حالا تبدیل به یک شهر زیرزمینی بسیار جذاب شده است، 16 متر زیر زمین قرار دارد. با ورود به کاریز جریان هوای خنک آن را به خوبی احساس خواهید کرد. سقف این شهر زیرزمینی که پوشیده از فسیل های مرجانی است یادگارهایی با قدمت 570 میلیون سال را در خود جای داده است چراکه روزگاری مامن آب دریا بوده است. دالان ها و مسیرهای این کاریز چند هزار ساله با طول تقریبی 14 کیلومتر، حالا کاملا بازسازی شده و همانند کوچه های یک شهر زیبا قابل دسترسی است. در این کاریز جریان آب شیرینی قرار دارد که بسیار جالب توجه است بخصوص اگر بدانید این آب حاصل بارش های گاه و بی گاه جزیره است و با حرکت در مسیر قنات خود به خود تصفیه می شده است.
شهر زیرزمینی کاریز
آب در نهایت سر از یک شهر باستانی در می آورد که حریره نامیده می شود و علاوه بر تامین آب ساکنین شهر در روزگار دور، آب مورد نیاز کشتی ها و باغات اهالی را نیز تامین می کرده است. تعبیه رستورانی سنتی، چایخانه، عکاسخانه، موزه، بازارچه و سایر امکانات رفاهی و فرهنگی سبب شده تا این شهر زیرزمینی جذاب تبدیل به یک مجموعه تمام عیار تفریحی شود. اما کیش جاذبه های تاریخی بسیاری دارد که از مهم ترینشان می توان به شهر باستانی حریره، خانه های بومیان جزیره و روستای تاریخی باغو و حتی درخت انجیر بومی چند هزار ساله اشاره کرد که حتما ارزش رفتن و دیدن را دارد.
جزیره هندورابی

جزیره هندورابی

اگر به دنبال طبیعتی استثنایی در اطراف جزیره هستید و می خواهید در سکوت از این همه زیبایی لذت ببرید، حتما خودتان را به جزیره کوچک هندورابی برسانید. جزیره ای مسطح که ساحل مرجانی زیبایش محل زندگی ماهی های بسیاری است. فصل بهار مقارن با آغاز تخم ریزی ماهی ها، سواحل این جزیره را تبدیل به بهشتی هزار رنگ می کند که دیدنش حتما حالتان را خوب خواهد کرد. اما علاوه بر ماهی ها لاک پشت ها نیز در حرکتی دسته جمعی برای تخم ریزی خودشان را به ساحل جزیره می رسانند که صحنه های بسیار دل انگیزی را خلق می کند. اگر به دنبال مکان مناسبی برای ماهیگیری و یا آفتاب گرفتن هستید، هندورابی مناسب ترین گزینه برای شما است.
پارک آهوان
اما اگر در خود جزیره به دنبال طبیعتی ناب و حیات وحشی شگفت انگیز می گردید حتما سری به پارک آهوان جزیره بزنید. باغ پرندگان و در سال های اخیر دلفیناریوم جذاب جزیره نیز از دیگر انتخاب های پیش روی شما است. سافاری در طبیعت جذاب کیش از جمله تفریحات مورد علاقه اکثر مسافرین جزیره است.
1683229782 607 راهنمای سفر به کیش در نوروز
اما اگر به دنیای زیرآب علاقمندید ولی علاقه ای به غواصی کردن ندارید، حتما بازدید از آکواریوم شیشه ای جزیره را در دستور کار خود قرار داده و معجزه دنیای زیرآب را با چشمان خود ببینید.
ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان

یکی از زیبایی های جذاب هر جزیره ای سواحل زیبای آن است. در جزیره کیش پارک های ساحلی بسیاری تعبیه شده است که چشم اندازهای بسیار زیبایی دارند. یکی از زیباترین پارک های ساحلی که از قضا زیباترین ساحل جزیره را نیز دارد، پارک ساحلی مرجان است. مرجان های ساحل مرجان حتی بعد از مرگشان نیز بسیار زیبا هستند. هر مرجانی بعد از مرگ خود به رنگ سفید درمی آید و تجمع این مرجان های سفید در ساحل جزیره آن را به ساحلی نقره فام بدل کرده است که بسیار چشم نواز است.
علاوه بر آلاچیق ها و پیاده راه ها، مسیر دوچرخه سواری دور جزیره یا همان جاده جهان نیز از نزدیکی این ساحل زیبا عبور می کند. در پارک ساحلی مرجان چندین کلوپ دریایی نیز مشغول به کار هستند. در این کلوپ ها می توانید سری به دنیای ماهی های رنگی و مرجان های زیرآب بزنید و یا از تفریحات هیجان انگیزتری همانند شاتل، جت اسکی، فلای برد و غیره استفاده کنید. علاوه بر این پارک ساحلی پارک های ساحلی دیگری همانند سیمرغ در جزیره وجود دارند که می توانید سری به آن ها بزنید.
کشتی یونانی

کشتی یونانی

اگر جزیره کیش تنها یک نماد داشته باشد، آن نماد حتما کشتی یونانی است. تصویر غروب های استثنایی جزیره در دامان خلیج فارس یکی از ماندگارترین تصاویر در بین کارت پستال های ایرانی است. این کشتی قریب به نیم قرن است که اینجا پهلو گرفته است، اما به احتمال زیاد آنقدرها هم نمی تواند دوام بیاود و ممکن است به زودی برای همیشه در آب غرق شود. کشتی مذکور متعلق به دو تاجر یونانی بوده که پس از به گل نشستن دیگر هرگز نتوانسته از ساحل جزیره دل بکند. کشتی یونانی که حالا به عروس یونانی جزیره شهرت یافته است در همان سال توسط یونانی ها به آتش کشیده می شود. در اطراف کشتی پارکی ساحلی با همین نام احداث شده است که کافه های فراوانی دارد. عکاسی، شترسواری و دوچرخه سواری نیز از دیگر جاذبه های این پارک ساحلی زیبا است.
هایلندپارک، پارک شهر

هایلند پارک، پارک شهر

علاوه بر پارک های ساحلی چند سالی است که سر و کله پارک های آبی، پیست های کارتینگ، سالن های بولینگ، باشگاه های سواری و .. نیز در کیش پیدا شده است. اما جدیدترین پدیده تفریحی، شهربازی سرپوشیده و هیجان انگیز آن است که هایلند یا پارک شهر نامیده می شود. این شهربازی یکی از مدرن ترین و به روزترین شهربازی های ایران است که دوز هیجان خونتان را تا بالاترین حد ممکن بالا خواهد برد! علاوه بر تجهیزات بازی، وجود سینمای هفت بعدی، شبیه ساز خلبانی و سینما گیم این مجموعه، آن را از تمام شهربازی ها و مجتمع های تفریحی مشابه در ایران متمایز کرده است. هایلند بخشی را نیز مختص بازی و تفریح کودکان دارد که بسیار سرگرم کننده است. ماشین های کوبنده، شبیه ساز تیراندازی، واقعیت مجازی و ترامپولین از جمله بازی های هیجان انگیز این شهربازی است. هایلند یک رستوران فست فود مناسب نیز دارد.
1683229783 892 راهنمای سفر به کیش در نوروز

پاساژگردی در جزیره

کیش هر چقدر هم جاذبه های متنوع و مراکز تفریحی مهیج داشته باشد بازهم در انتها یک گزینه مناسب و بسیار جذاب برای خرید و پاساژگردی است آن هم در آستانه سال نو! هر یک از مراکز خرید جزیره علاوه بر بویتک ها و مغازه های فروش اجناس، فودکورت ها و یا رستوران ها و کافی شاپ ها و گاهی مراکز تفریحی متنوعی را در خود جای داده اند که حتما برایتان جذاب خواهد بود. هیچ وقت در خرید از جزیره عجله نکنید و سعی کنید بعد از بازدید از چند مرکز خرید اقدام به خرید نهایی کنید تا احتمالا دچار خسران مالی نشوید! از مراکز خرید شناخته شده جزیره می توان به پردیس 1 و 2، مرکز خرید دامون، رویال مال، کوروش سنتر، مرکز خرید مریم، هایپرمارکت پاندا، بازار سارینا و .. اشاره کرد. خوشبختانه اغلب مراکز خرید جزیره در نزدیکی یکدیگر واقع شده اند که این امر دسترسی به آن ها را سهولت می بخشد. برخی از این مراکز و مجتمع های خرید اقدام به قرعه کشی های روزانه با جوایز بسیار نفیسی می کنند، بنابراین به خاطر داشته باشید که حتما کارت قرعه کشی را دریافت کنید.
اقامت در هتل های کیش

رزرو هتل در کیش

حالا که قصد سفر به جزیره را دارید به خاطر داشته باشید اقامت شما در جزیره تاثیر مستقیمی بر لذت بردنتان از تجربه اقامت در کیش خواهد داشت. اگر قصد رزرو هتل های کیش را داشتید حتما مواردی همچون نزدیکی به مراکز خرید، خدمات ترانسفر، نزدیکی به مراکز تفریحی، ساعات تحویل اتاق ها و غیره را قبل از رزرو هتل بررسی کنید تا از وقتتان در جزیره نهایت استفاده و لذت را ببرید. همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی ازجمله دیگر نکاتی است که باید از سوی هتلداران جدی گرفته شود چراکه برای بسیاری از مسافران این موضوع از همیت زیادی برخوردار است. با آمدن بهار و آغاز تعطیلات نوروزی هتل های جزیره نیز به سرعت توسط مسافرین رزرو می شوند، بنابراین بهتر است همین حالا دست به کارشوید و هتل مورد نظرتان را رزرو کنید.
هتل های کیش به دلیل گردشگری و توریستی (Tourist) بودن این جزیره جز بهترین ها محسوب می‌شوند. هتل های ۵ ستاره زیادی در کیش ساخته شده است. هتل دریایی ترنج، هتل داریوش، هتل پانوراما، هتل ویدا و…. جزء هتل های پرطرفدارهستند. هتل ها ضمن بهره مندی از بهترین برنامه‌ها و تدابیر بهداشتی در نوروز ۱۴۰۰ خواهند توانست بیشترین دغدغه های گردشگران را نسبت به کرونا ویروس برطرف کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
تله کابین کیش کجاست؟ ساعت کاری + آدرس
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر