لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> غذایی که در عین ناباوری نباید در بوفه رستوران بخورید
غذایی که در عین ناباوری نباید در بوفه رستوران بخورید

غذایی که در عین ناباوری نباید در بوفه رستوران بخورید

چیزی که می خواهیم در باره اش صحبت کنیم، تقریبا در همه بوفه ها وجود دارد و به صورت توده ای نرمی روی هم قرار گرفته می گیرد. این ماده غذایی همان چیز بی نمک و ادویه ای است که می گویند برای افرادی که ناراحتی گوارشی و معده دارند، غذای مناسبی است. اما همین ماده غذایی مفید اگر در دمای مناسبی نگهداری نشود، می تواند واقعا خطرناک باشد. بله، ممکن است باور نکنید ولی برنج می تواند باعث بیماری شما شود. برای فهمیدن دلیل این موضوع با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه شوید و هوشمندانه سفر کنید.
برنج خام حاوی نوعی باکتری به نام باسیلوس سرئوس است که گاهی اوقات ممکن است بعد از پروسه پخت نیز زنده بماند. براساس گزارش FoodSafety.gov، اگر برنج مانده را بخواهید به مدت دو ساعت یا بیشتر نگه دارید ولی در دمای 140 درجه نگهداری نشود، اگر باکتری در آن باقی مانده باشد، می تواند تکثیر شود و شما با خوردن چنین برنجی بیمار خواهید شد.

علائم بیماری خیلی سریع بروز می کنند (از 30 دقیقه تا 15 ساعت بعد از خوردن برنج آلوده) و باعث اسهال و استفراغ می شوند. اگر آلوده به باسیلوس سرئوس شوید تا 24 ساعت درگیر این بیماری و علائم خواهید بود.


علائمی که نشان دهنده ی بوفه ای بد و نامطمئن است
از جانیلین هاشینگز، فردی متخصص و حرفه ای در زمینه ایمنی غذایی، سوال کردم که در بوفه رستوران باید به چه چیزهایی دقت کنیم تا از سلامت غذایی که می خوریم مطمئن شویم. به گفته هاشینگز باید به این سه چراغ قرمز توجه کرد:
1. غذاهایی که باید داغ باشند ولی نیستند.
2. غذاهایی که باید یخ باشند ولی آب انداخته یا آب شده اند.

3. کارکنان بوفه به جای اینکه بطور کلی ظرف غذای قبلی و اضافی را با ظرف غذای جدید و تازه تعویض کنند، غذای تازه را روی غذای قبلی و باقیمانده ظرف قبل می ریزند.

Buffets

از خوردن کدام غذاها در بوفه باید اجتناب کرد؟
برنج در دسته غذاهایی قرار دارد که مستلزم کنترل دما و زمان برای امنیت غذایی (TCS) هستند. طبق گفته هاشینگز، این دسته از غذاها کربوهیدرات و پروتئین بالایی دارند و اسیدیته کم یا خنثی دارند و حاوی رطوبت نیز هستند. سایر غذاهایی که در این دسته قرار می گیرند و احتمالا در بوفه رستوران ها پیدا می شوند، عبارتند از: خربزه قاچ شده، سبزیجات خرد شده و گوشت.

واگیومافیا| رستورانی در ژاپن که به خاطر ساندویچ 185 دلاری اش محبوب سلبریتی ها شده است
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر