لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> میعادگاه عاشقان؛ پیدا کردن نیمه گمشده در معبد خدای عشق در تایوان
میعادگاه عاشقان؛ پیدا کردن نیمه گمشده در معبد خدای عشق در تایوان

میعادگاه عاشقان؛ پیدا کردن نیمه گمشده در معبد خدای عشق در تایوان

این روزها اکثر پسران و دختران جوان برای پیدا کردن شریک زندگی خود به دنبال راه هایی می روند که از نظر آن ها بهترین نتیجه را دارد؛ برخی از طریق رسانه های اجتماعی و برخی دیگر از راه آگهی های روزنامه ای. اما برخی از ساکنان تایوان علاوه بر اپلکیشن های اجتماعی معروف دوست و همسریابی، روش دیگری برای پیدا کردن عشق خود دارند و آن درخواست از خدای عشق و ازدواج است. بر اساس افسانه شناسی چینی، «خدای عشق» یا «یو لائو» (Yue Lao) دارنده «کتاب ازدواج ها» بوده و می تواند نیمه گمشده زندگی تان که نام او در سرنوشتتان قرار دارد را برای شما پیدا کند. از این رو اگر شما هم در پیدا کردن عشق خود ناکام بوده اید می توانید با سفر به تایوان و رزرو هتل در پایتخت این کشور، ساعاتی به معبد خدای عشق در نزدیکی محل اقامتتان رفته و در این معبد مشهور برای یافتن عشق خود دعا کنید.

منشأ این افسانه به دوران سلسله تانگ (618-907 میلادی) باز می گردد که در آن مردی از خدای عشق می خواهد که همسر آینده اش را به او نشان دهد. اما این مرد به خدای عشق اعتقاد نداشته و دختر مذکور را مجروح می کند. در آینده وقتی که این مرد تصمیم به ازدواج می گیرد، زنی را انتخاب می کند که زخمی قدیمی بر بدن خود دارد و این زن در واقع همان دختری است که خدای عشق سال ها پیش به او نشان داده و این مرد او را مورد تعرض قرار داده بود. در طول دوره حکومت سلسله ژینگ (1644 تا 1912 میلادی) بسیاری از مردم این داستان را واقعی و عاشقانه دانسته و به خدای عشق که به نام های دیگری مانند «دلال ازدواج» یا «پیرمرد زیر ماه» نیز شناخته می شود ایمان آوردند.

امروزه باورمندان به خدای عشق در معابد مختلفی در سراسر آسیا در مقابل مجسمه های این خدای مقدس دعا می کنند. اگر چه مجسمه های متعدد و رنگارنگ و بزرگ تری از خدای عشق در منطقه وجود دارد اما خدای عشق موجود در معبد شهر ژیا های در تایوان از همه معروف تر است. نائومی لی، راهنمای این معبد در مورد خدای عشق معبد مذکور چنین می گوید: «من نمی توانم قولی بدهم اما اگر ایمان داشته باشید به خواسته خود خواهید رسید. اگر ایمان نداشته باشید او نمی تواند کمکی به شما بکند». هر روزه بیش از 500 نفر که در جستجوی عشق گمشده خود هستند به این معبد می آیند و در روزهایی مانند روز ولنتاین یا سال جدید قمری چینی این تعداد از 1.000 نفر در روز نیز فراتر می رود. لی می گوید که سارا جسیکا پارکر، از بازیگران زن سرشناس هالیوود نیز از بازدید کنندگان این معبد و خدای عشق بوده است.

برخی از این افراد برای چندمین بار به معبد خدای عشق می آیند. زوجین موفق و خوشبخت، شیرینی عروسی خود را به این معبد می آورند و می تواند جعبه های زیاد شیرینی را در اطراف مجسمه خدای عشق دید که نشان می دهد ظاهراً تعداد زیادی از افراد به آنچه که از خدای عشق درخواست کرده بودند رسیده اند. گفته می شود که در سال 2014، بیش از 5.000 زن و مرد که در این معبد با هم دیدار کرده اند توانسته اند ازدواج موفقی داشته باشند.
کوچک اما باشکوه
Small but mighty

معبد ژیا های در حدود 40 دقیقه با شهر تایپه، پایتخت تایوان فاصله دارد. این معبد در سال 1859 میلادی ساخته شده اما مجسمه خدای عشق در سال 1971 در آن قرار داده شد. این مجسمه که تنها 43 سانتیمتر طول دارد بسیار پرابهت تر از دیگر مجسمه های مربوط به خدایان عشق به نظر می رسد زیرا برخلاف دیگر مجسمه ها، این یکی ایستاده است و به گفته راهنمای تور معبد آماده اجرای جادوی عاشقانه خود است. همچنین برخلاف دیگر معابد، یک نفر می تواند برای اعضای خانواده اش شفاعت بخواهد، بدین معنی که اگر از خدای عشق خواسته ای دارید لازم نیست شخصاً به این معبد بیایید و یکی از اعضای خانواده شما نیز می تواند از طرف شما این کار را انجام دهد.

یکی دیگر از ویژگی های متمایز خدای عشق این معبد که به «خدای شهر» معروف است، به گفته راهنمای تور معبد، این است که او با دیگر خدایان عشق متفاوت بوده و همسر دارد. بسیاری از دیگر معابد شهر مجسمه هایی موسوم به خدایان شهر دارند که نگهبانان شهر خود به شمار می آیند اما به ندرت پیش می آید یکی از این خدایان همسر داشته باشد. ساکنان شهر ژیا های به خدای شهر خود یک همسر داده اند که او نیز مجسمه خاص خود را دارد. این اتفاق بعد از آن رخ داد که مشاهده شده برخی از زنان هنگام اجرای مراسم سالانه معبد در تابستان هر سال، بیهوش می شوند. به گفته ساکنان این امر در نتیجه مجرد بودن خدای شهر رخ می داد. بدین ترتیب اکنون هر کسی که از این معبد و خدای قدرتمند آن دیدن می کند باید در مقابل همسر او نیز دعا کند.
sticks
چیانگ هونگ چن، 40 ساله، که 8 سال است ازدواج کرده و از ویتنام به این معبد آمده می گوید: «هر کسی باید به اینجا بیاید و این کار را انجام دهد. من یک سال بعد از این که از این معبد دیدن کردم شوهرم را یافتم. اکنون باید برگردم و از او تشکر کنم». فرآیند دعا کردن و درخواست از این خدای مقدس کمی پیچیده بوده و ممکن است تکمیل 12 مرحله آن تا نیم ساعت نیز زمان ببرد، سبک دعایی که روی یک تابلوی نصب شده در معبد تشریح شده است. در ابتدا باید یک هدیه با قیمت حدود 9 دلار خریده شود، بعد از آن روشن کردن عود، دعا به درگاه خدای شهر، همسر و خدای عشق و در ادامه نیز خوردن شیرینی هایی که توسط زوج های خوشبخت در کنار مجسمه خدای شهر قرار داده شده است. لی می گوید، وقتی که به درگاه خدای عشق دعا می کنید باید بسیار باجزییات این کار را انجام دهید. ابتدا خود را با دادن نام، سن و آدرس به او معرفی می کنید و بعد تا جایی که ممکن است اطلاعاتی در مورد خود به او می دهید تا جایی که حتی باید ویژگی های شخصی تان را نیز بیان کنید و سپس ویژگی ها و خصوصیاتی که می خواهید همسر آینده تان داشته باشد را نیز با او در میان می گذارید. همچنین مراسم دعا شامل یک نخ قرمز رنگ و طلسم خدای عشق می شود که مراجعه کنندگان باید تا زمان برآورده شدن دعایشان در داخل لباس های خود یا در تماس با بدنشان نگه دارند.

«او هیچگاه به من توجه نداشت»

برای اومی چن، خدای عشق آخرین پناه بود. چن 32 ساله در این باره می گوید: «من بیش از 2 سال به دنبال او بودم. او هیچگاه به من توجه نمی کرد، تا اینکه به این معبد رفتم و از خدای عشق خواستم که به من کمک کند». دو ماه بعد از مراجعه او به معبد خدای عشق، دختر مورد علاقه اش جواب او را داد. یولی چنگ 33 ساله که در گذشته همکار چن و اکنون همسر اوست می گوید: «فکر می کردم که او مرا درک نمی کند و اینکه او در مورد ازدواج با من جدی نیست». اکنون این دو صاحب یک کافه کوچک هستند و چن گفته که این کافه را بر اساس قولی که به خدای عشق داده بود تاسیس کرده اند. به گفته او از آنچایی که خدای عشق به او کمک کرده عشق خود را پیدا کند به دیگران نیز کمک خواهد کرد.
Omi Chen and Yuli Cheng
البته خدای دیگری در همان نزدیکی ها هست که وظیفه ای کاملاًٌ متفاوت دارد. این خدا که به نام خدای جدایی یا طلاق شناخته می شود در معبدی در فاصله 40 دقیقه ای خدای عشق قرار دارد. خدای «لو دونگ بینگ» در معبد ژینان ظاهراً پس از این که عشق او توسط یکی از الهه های زن رد می شود نسبت به روابط عاشقانه زنان و مردان حسادت کرده و به خدای جدایی تبدیل می شود. چن می گوید: «او مجرد است و روابط زناشویی را به پایان می رساند».
Temple

محله اطراف معبد خدای شهر ژیا های که با نام «دادائو چنگ» (Dadaocheng) به خاطر چای هایش شناخه می شود زیرا در گذشته یک بندر معروف در زمینه صادرات چای بوده است و بخشی از سریال جدید سرویس نتفلیکس با عنوان «داستان تایوانی دو شهر» (A Taiwanese Tale of Two Cities) نیز در این محله فیلمبرداری شده است.
واژه های کلیدی: عشق، ولنتاین، تایوان، معبد بودایی، خدای عشق، جاذبه های گردشگری تایوان، سفر به تایوان. همسریابی

نوروز در چه کشورهایی جشن گرفته می شود
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر