لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> خوردن و نوشیدن در سواحل دریاچه ژنو
خوردن و نوشیدن در سواحل دریاچه ژنو

خوردن و نوشیدن در سواحل دریاچه ژنو

اگر شهری باعث شود که تمایل به باز کردن یک بطری نوشیدنی خاص پیدا کنید آن شهر وو وه است. این شهر با چشم‌انداز آب‌های آبی و زلال و کوه‌های پوشیده از برف آلپ، در ساحل شمالی دریاچه ژنو قرار گرفته است. با یک نگاه اجمالی فوراً پی به علت وجودی وو وه خواهید برد: تاکستان‌های کرت‌بندی‌شده در دامنه کوه‌های اطراف، اولین سرنخ(شراب) و مجسمه غول‌پیکر چنگال که از دریاچه سر بر آورده است دومین سرنخ(غذا) را به شما خواهند داد.

جاذبه گردشگری وو وه در سال 2019 بیش از همیشه است و دلیل آن Fête des Vignerons یا جشنواره بزرگ تاکستان‌دارهاست که هر 20 سال یک بار برگزار می‌شود. اگر برنامه سفر به این شهر را دارید با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و از همین الان به فکر تهیه بلیط باشید.

برگزاری جشنواره Fête des Vignerons
تاکستان‌دارها(و عاشقان شراب) از نقاط دوردست برای شرکت در این جشنواره بزرگ 3 هفته‌ای که از 18 جولای تا 11 آگوست 2019 برگزار می‌شود به این شهر سفر می‌کنند. این جشنواره‌ی پر از رقص و آواز یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌ها در نوع خود است و به‌نظر می‌رسد همه جور افرادی را می‌توان در آن مشاهده کرد: از موسیقی‌دان‌ها گرفته تا گروه‌های رژه، هنرمندان خیابانی، بازیگرانی با لباس‌های قدیمی، رقصنده‌های محلی و گاوهایی با حلقه گل و زنگوله بر گردن. افراد محلی نیز می‌توانند در این جشن شرکت کنند.
تاریخچه برگزاری این فستیوال به قرن هفدهم، زمانی که انجمن تاکستان‌دارهای Confrérie des Vignerons رژه‌ای در کنار دریاچه به‌همراه ضیافتی کوچک ترتیب دادند برمی‌گردد. ولی در قرن هجدهم این جشن با رشدی سریع تبدیل به اولین جشنواره بزرگِ بهترین تاکستان‌دارهای منطقه و شراب‌هایشان در سال 1797 شد. از آن موقع تا کنون این جشنواره شکوه خود را حفظ کرده و در سال 2016 به‌عنوان «سنتی زنده» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو به ثبت رسید.

اگر به اندازه کافی خوش‌شانس باشید و بلیط گیرتان بیاید می‌توانید به این جشنواره پر جنب و جوش بروید و از تماشای رژه‌هایی با موضوعات مختلف و اجراهای مطابق با فصل و سنت تاکستان‌داری، اهتزاز پرچم، کنسرت‌ها، هم‌سرایی‌ها و مزه کردن غذاهای آلپی لذت ببرید. هر روز به سنت‌های روستایی یک کانتون(ایالت) اختصاص می‌یابد. اجراها روی صحنه اصلی تالار بیضویPlace du Marché انجام می‌شوند که با وسعتی به اندازه استخر المپیک 20000 نفر را در خود جای می‌دهد. شما می‌توانید از این فرصت ناب استفاده کنید و در رستوران‌های پاپ‌آپ و شراب‌خانه‌هایی که بدون محدودیت قابل استفاده هستند بهترین شراب‌های قرمز و سفید را سفارش دهید.
Exploring the Lavaux

گردش در لاواکس
اگر نتوانستید بلیط جشنواره را تهیه کنید یا اینکه تمایل داشتید هر موقع از سال و در هر زمان که اراده کردید در آن منطقه بگردید به تاکستان‌های لاواکس که بهشت شراب‌دوستان است و در فهرست میراث جهانی نیز به ثبت رسیده بروید. این تاکستان‌ها شیب‌دارترین تاکستان‌های کل دنیاست که در بیش از 40 سطح کرت‌بندی شده‌اند و به طرز شگفت‌انگیزی بر فراز دریاچه ژنو با چشم‌انداز رویایی دریاچه و کوه قرار گرفته‌اند.

پیش از رفتن به شراب‌خانه‌ها برای مزه کردن شراب شاید بخواهید در مورد تاریخچه و شراب آن منطقه اطلاعاتی به‌دست آورید. رومیانِ عاشق شراب، اولین درختان انگور را در آن منطقه کاشتند اما این راهبان بندیکتی و سیسترشنی بودند که در قرن یازدهم برای کاشت درختان انگور و رفع عطش خود برای شراب جنگل‌ها را از بین بردند و این کار را به تجارتی جدی بدل کردند. گفته می‌شود که این انگورها که از بهترین انگورهای سوئیس است با 3 خورشید متبرک شده‌اند: خورشید آسمان، خورشید دریاچه و خورشیدی که دیوارهای سنگ‌چین گرمای آن را متصاعد می‌کنند. و اما اصلی‌ترین انگور، انگور چاسلاست که از آن شراب سفید باکیفیتی با رایحه مرکبات گرفته می‌شود. انگورهای قرمز(گامای، پینوت نویر و سالواگنین) تنها 20 درصد تولید شراب را به خود اختصاص می‌دهند.
Eating out in Vevey

شما می‌توانید در جاده‌های پر پیچ و خمِ اطراف ساحل 40 کیلومتری رانندگی کنید یا سوار قطار پانورامیک لاواکس شوید، اما بهترین راه برای لمس بهتر لاواکس گشت‌زنی با پای پیاده است. مسیرهای کوتاه موجود در تاکستان‌ها یکی از گزینه‌هاست اما توصیه ما به شما مسیر راهپیمایی سرسبز 11 کیلومتری سَنت سافورین به لوتری با چشم‌اندازهای هیجان‌انگیز، دهکده‌های زیبا و شراب‌خانه‌های زیرزمینی‌ست. برای اینکه بیشتر با شراب‌های لاواکس آشنا شوید سری به وینوراما در ریواز بزنید. این مرکز که در کنار دریاچه واقع شده، انباری قدیمی‌ست که به سبکی بسیار مدرن بازسازی شده و در آن می‌توانید روند تولید شراب را در دوران‌های مختلف مشاهده کنید و در Espace Dégustation انواع مختلف شراب را مزه کنید.

ممکن است بعد از این همه شراب چشیدن احساس گرسنگی کنید و باید بدانید که هتل‌های لاواکس از لحاظ غذایی بی‌نظیرند. شما می‌توانید در هتل Auberge de la Gare غذاهای مطابق با فصل (ماهی مخصوص را امتحان کنید) را به‌همراه شراب‌های لاواکس در تراسی پر از درختان انگور و با چشم‌انداز دریاچه میل کنید و اگر به‌دنبال محیطی به سبک مشروب فروشی‌هایی که در آنها خوراک های ساده هم سرو می شود هستید به Auberge de Lavaux در لوتری با تراسی جذاب، شراب‌های به دقت انتخاب شده، استیک‌های گریل‌شده و غذاهای دریایی خوشمزه بروید.
Eating out in Vevey

صرف غذا در رستوران‌های وو وه
ستاره‌های میشلن(نوعی درجه‌بندی برای ارزیابی کیفیت رستوران‌ها) بیش از هر جای دیگر سوئیس، در دریاچه ژنو می‌درخشند و وو وه هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر می‌خواهید حسابی ولخرجی کنید، هیچ کجا بهتر از رستوران فوق‌العاده دنیس مارتین که یکی از 5 رستوران دارای ستاره میشلن است نیست. این رستوران حیرت‌انگیزِ آوانگارد با منوی تست غذا(با 20 نوع غذا) و آثار هنری خوراکی و طعم‌های بینظیری که تا به‌حال آنها را نچشیده‌اید، متعلق به رهبر ارکستری با همین نام است. شما همچنین می‌توانید مسافت 30 دقیقه‌ای را به سمت غرب طی کنید و به رستوران 3 ستاره Restaurant de l’Hôtel de Ville در کریسیِر به ریاست خدای غذا، فرانک جیووانینی بروید.
در وو وه رستوران‌های درجه‌یک دیگر نیز فراوانند و تاندِم با فضایی مینیمالیستی و بسیار خوب با برانچ‌های خوشمزه و کوکتل‌های متنوع یکی از آنهاست و افتخار سرآشپز این رستوران تهیه تمام مواد غذایی و شراب‌های رستوران از همان منطقه است. برای اینکه تجربه سنتی‌تری داشته باشید می‌توانید به رستوران دنج و خانوادگی Le Mazot با فندوها(خوراک رایج سوئیسی) و استیک‌های خوشمزه بروید.
اگر باز هم جایی برای خوردن کمی پنیر فرانسوی و شراب داشتید یا اینکه ترجیح دادید به‌جای خوردن غذای اصلی مستقیماً سراغ پنیر بروید پیشنهاد می‌کنیم برای خوردن fondue moitié-moitié که ترکیبی خارق‌العاده از پنیر گرویِر و واچرین است به Châtel-St-Denis در 13 کیلومتری شمال شرقی وو وه بروید. دو جای دیگری که باید از آنها نام ببریم کافه خانوادگی و بسیار سنتی تیوولی و کافه‌تریای La Crémerie و لبنیاتی جنب آن است.

۱۵ جاذبه ی برتر در شهر ژنو
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر