لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جوهیو؛ گشتی در میان هیولاهای برفی شگفت انگیز ژاپن
جوهیو؛ گشتی در میان هیولاهای برفی  شگفت انگیز ژاپن

جوهیو؛ گشتی در میان هیولاهای برفی شگفت انگیز ژاپن

فصل زمستان در حال تمام شدن است اما هنوز می توانید از تجربه های برفی زمستان در مناطق سرد و برفگیر کشور یا جهان استفاده کنید. یکی از بکرترین و زیباترین کشورهای جهان از منظر داشتن کوهستان های برفگیر کشور ژاپن است که عمدتاً کشوری سردسیر شناخته می شود و کوهستان های پوشیده از برف و البته پیست های اسکی فراوانی دارد. اما در این مقاله ما می خواهیم در مورد یک پدیده نادر در مناطق برفگیر ژاپن صحبت کنیم که نمونه اش در جای دیگری دیده نمی شود.

در حالی که تله کابین در حال بالا رفتن از کوهستان های استان یاماگاتا در ژاپن است، درختان صنوبر پوشیده شده از برف زیر آن شروع به تغییر چهره می کنند و ظاهری حجیم تر به خود می گیرند زیرا برگ های سبز آن ها به طور کامل در زیر برفی انبوه پنهان شده است. پس از بارش برف، تشخیص این که این ها درختان صنوبر هستند بسیار دشوار می شود.

صدای درون تله کابینی که در آن نشسته ایم کمی بالا می رود و مسافران نیز با هیجان مضاعف صدای خود را بالا می برند. تخت های اسنوبرد و وسایل اسکی کردن در کف کابین رها می شوند و مسافران برای داشتن موقعیت تماشای بهتر، در دورن کابین این طرف آن طرف می روند تا شاید منظره زیر پایمان را بهتر ببینند. این واکنش در میان کسانی که برای اولین بار با «هیولاهای برفی» کوهستان ژائو اونسن یا «جوهیو» در زبان ژاپنی مواجه می شوند طبیعی و مرسوم است.

با پیاده شدن مسافران از تله کابین و رفتن آن ها به سمت این اشکال شگفت انگیز برای دیدن آن ها از زندیک، هیجان بالا می گیرد. برخی با کفش های معمولی و برخی نیز با تخته اسنوبرد یا تجهیزات اسکی خود می خواهند هر چه سریع تر از مابین این هیولاها رد شده و خود را به پایین کوه برسانند. پدیده «جوهیو» نتیجه سیستم های خشن آب و هوایی این کوهستان است. در حالی که طوفان های زمستانی مشهور در رشته کوه های ژائو وزیدن می گیرند، جریانات سیبریایی جت استریم نیز به آن ها می پیوندند و برخی از درختان صنوبر نقاط بالای کوهستان لابه های حجیمی از برف و یخ را روی خود می بینند که تمام آن ها را می پوشاند.
Zao

در نهایت این درختان کاملاً یخ زده و شکلی مسحور کننده به خود می گیرند که باعث شده روستای ساده پایین کوه به یک جاذبه گردشگری پرطرفدار در ژاپن تبدیل شود. درست مانند این که به ابرها خیره شده اید، بخشی از لذت تماشای هیولاهای برفی کوهستان ژائو انجام بازی قدیمی «چه می بینی» است که نسخه برفی تست رورشاخ (یک آزمون روانیفرافکن است که در آن افراد مورد معاینه، تلقی خودشان را از لکه‌های عجیب و غریب جوهر می‌گویند و بر اساس این تفسیر و تلقی، روانشناس، نوع شخصیت یا عملکرد احساسی فرد یا حتی اختلالات ذهنی‌اش را تشخیص می‌دهد) است.

این درختان پوشیده از برف و یخ اشکالی مانند هیولاهای خشمگین، گربه وحشی غران و ساحره ای که انگشت دراز یخ زده اش را به سمت آسمان آبی نشانه رفته است به خود می گیرند. بسیاری از آن ها چنان زیبا و منحصربفرد هستند که باید نقشی در فیلم های تیم برتون به آن ها داده شود.

افزایش محبوبیت هیولاهای برفی در میان گردشگران خارجی
اگر چه این منطقه از نقاط مورد علاقه گردشگران آسیایی به شمار می آید اما گردشگران غربی شیفته اسکی کمتر با این بخش از کشور ژاپن آشنایی دارند. اما این رویه در حال تغییر است. لیندل کیتینگ، که در زمینه راهنمای اسکی و مدیریت تورهای اسکی و اسنوبرد در سراسر جهان و به خصوص ژاپن فعالیت دارد در این باره می گوید: «محبوبیت ژائو در میان گردشگران خارجی به وضوح در حال افزایش است. هفت سال پیش، ما هیچ گایجین [واژه ژاپنی به معنای خارجی] را در این منطقه نمی دیدیم و هیچ کسی در رستوران ها یا هتل ما انگلیسی صحبت نمی کرد.

اگر چه این منطقه در مقایسه با دیگر مجموعه های اسکی مشهور ژاپن برای خارجی ها مانند نیسِکو، هاکوبا، نوزاوا اونسن و میوکو کوگن معروف نیست اما بازدیدها از آن افزایش یافته و بیش از پیش زبان انگلیسی شنیده می شود». اگر چه ژائو اونسن نمی تواند گزینه اول کسانی باشد که به دنبال برف های تازه و پیست های اسکی در کلاس جهانی هستند اما یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای تجربه و تماشای هیولاهای برفی ژاپن که نمونه آن ها در دیگر نقاط کشور نیز یافت می شود را میسر می سازد، زیرا دسترسی به هیولاهای برفی دیگر نقاط کشور به این سادگی امکان پذیر نیست.
Rising popularity among foreigners
کیتینگ می گوید: «اگر قبلاً آن ها را ندیده باشید، می توانند باری شما بسیار مسحور کننده و دراماتیک باشند. چیزی که ژائو را از دیگر مناطق ژاپن متمایز می سازد این است که در اینجا در اوج فصل زمستان هیولاهای برفی بسیاری وجود دارند، چنانکه کسانی که اسکی نمی کنند می توانند به تماشای آن ها بنشینند، در جشن های شبانه که با چراغانی کردن درختان همراه است شرکت کنند و یا با اسکی کردن از میان آن ها عبور نمایند».
سرزمین وسیع هیولاهای برفی
Lay of the snow monster land
برای رسیدن به هیولاهای برفی، گردشگران باید سوار دو تله کابین متصل بهم و محصور شده بشوند که اولین آن ها از پایگاه اصلی پیست اسکی ژائو آغاز می شود. برای اسکی بازان و علاقمندان به اسنوبرد، دسترسی به این تله کابین ها در این مجموعه اسکی به عنوان بخشی از تور اسکی وجود دارد و برای کسانی که پیاده هستند نیز در صورت تهیه بلیط جداگانه امکان پذیر است. در بالای کوه، گردشگرانی که اهل اسکی و اسنوبرد نیستند می توانند به یک منطقه خاص برای تماشا بروند و آزادانه در میان هیولاهای برفی قدم بزنند. آن هایی هم که قصد اسکی از آن بالا تا پایین کوهستان را دارند به یک مسیر اسکی متفاوت می روند که به دیگر مسیرهای اسکی مجموعه کوهستان ژائو متصل شده است. در این مجموعه حمام ها و رستوران هایی به شکل کافه تریا وجود دارد.
روستای ژائو اونسن
snowboarders
ژائو اونسن خود یک روستای کوهستانی کوچک با زیبایی های فراوان است که تجربه زندگی شهری سنتی و قدیمی ژاپن را برای شما فراهم می سازد. اونسن در زبان ژاپنی به معنای «چشمه آب گرم» است، به همین دلیل در این روستا می توانید به راحتی بوی تند و گرم سولفور را در فضا حسی کنید، بویی که بنا بر ذائقه شخصی گردشگران می تواند خوشایند یا آزار دهنده باشد. علاوه بر چندین چشمه آب گرم عمومی (اونسن)، برخی از هتل های این روستای توریستی چشمه های آب گرمی داخلی و خصوصی خود را دارند که می توانید فرآیند رزرو هتل خود را از قبل در آن ها انجام دهید. از دیگر امکانات اقامتی این روستا می توان به مهمانخانه های کوچک تا اقامتگاه های بزرگتری مانند «هتل ژائو شیکی نو» اشاره کرد، جایی که مهمانان می توانند از بین اتاق های به سبک قدیمی ژاپن یا اتاق های به سبک غربی انتخاب کنند.
snowboarders
در این روستا چندین رستوران باکیفیت و چندین کافه به سبک ژاپنی وجود دارند که غذاها و نوشیدنی های سنتی ژاپن در آن ها سرو می شود. در این روستا خبری از زندگی شبانه نیست و با غروب آفتاب همه روستا در خاموشی فرو می رود. شاید بهترین گزینه برای سفر به ژائو اونسن، یک اقامت سه شبانه روزی در این منطقه است که به شما اجازه می دهد ترکیبی دوست داشتنی از اسکی، لم دادن در چشمه های آب گرم و قدم زدن در میان هیولاهای برفی را تجربه کنید. بهترین فصل سال برای دیدن این هیولاهای شگفت انگیز اواخر ماه ژانویه تا اوایل مارس (دی تا اوایل فروردین) است، زمانی که هنوز گرمای بهار این برف ها را آب نکرده است. از 27 ژانویه تا 4 مارس، تله کابین این منطقه از ساعت 8:30 صبح تا 9 شب فعال است و امکان تماشای هیولاهای برفی چراغانی شده در طول شب نیز وجود دارد.
Zao Onsen village

راحت ترین راه برای رفتن به ژائو اونسن استفاده از قطار و اتوبوس است. قطارهای سریع السیر گلوله ای هر روزه از توکیو به صورت مستقیم شما را به ایستگاه یاماگاتا می برند. این سفر حدود 2.5 ساعت به طول می انجامد و اتوبوس هایی نیز از این ایستگاه که در فاصله 16 کیلومتری ژائو اونسن قرار دارد شما را به این منطقه می رسانند. همچنین اتوبوس هایی هر ساعت یک بار به سمت یاماگاتا رفته و بعد از 40 دقیقه به آنجا خواهند رسید. در ایستگاه یاماگاتا نیز پس از دنبال کردن تابلوهای خروج به سمت چپ ایستگاه بروید که بخشی از همان ساختمان ایستگاه بوده اما یک ایستگاه اتوبوس مجزا به مقصد ژائو اونسون است.

جزیره آئوشیما در ژاپن مهد گربه های جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر