لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> راهنمای سفر به مازندران در نوروز 1400
راهنمای سفر به مازندران در نوروز 1400

راهنمای سفر به مازندران در نوروز 1400

نوروز یکی از قدیمی ترین جشن های ما ایرانیان است؛ جشنی مانا که در بین تمامی جشن های باستانی، سرآمد است. مردم ایران تلاش می کنند که تعطیلات عید نوروز را به بهترین وجه سپری کنند. سفر کردن، گزینه ای است که خانواده های زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود در این ایام انتخاب می کنند. چه خوب است که مقصد سفر، مکانی با زیبایی های بی شمار طبیعت باشد. استان سرسبز مازندران، هر آنچه را که از افسون طبیعت بخواهید در اختیارتان قرار می دهد؛ از این رو هر ساله متقاضیان زیادی برای سفر به مازندران و رزرو هتل های ساری وجود دارد.

استان مازندران | نگین سبز شمال کشور

استان زیبا و سرسبز مازندران، به مرکزیت شهر ساری در کرانه جنوبی دریای خزر قرار گرفته است. شهرستان های این استان رامسر، تنکابن، چالوس، نوشهر، نور، محمودآباد، آمل، بابل، بابلسر، قائمشهر، سوادکوه، ساری، نکا، بهشهر، گلوکاه و جویبار هستند.استان یاد شده از نظر جاذبه های طبیعی بسیار غنی بوده و تا چشم کار می کند سرسبزی و آبادانی است. در کنار طبیعت زیبا، وجود بیشتر از 700 آثار تاریخی که ثبت ملی شده اند، جاذبه های فرهنگی و مردمی میهمان نواز و خونگرم، مجموعه ای بینظیر را برای سفر به این استان فراهم نموده است.
به دلیل توریستی بودن استان مازندران، امکانات اقامتی بسیار مناسبی در هر یک از شهرهای مازندران وجود دارد. از نظر امکانات رفاهی نیز شهرها در سطح خوبی قرار دارند. در ایام عید و فصل بهار ممکن است بارندگی هایی در این استان وجود داشته باشد؛ بدین جهت لطفاً قبل از سفر، شرایط آب و هوایی، مسیر و اقامتگاه های مورد نظر خود را بررسی کنید. در سفر به استان مازندران، حتماً طعم غذاهای محلی آنجا را بچشید. چاشنی هایی که مازندرانی ها به غذا اضافه می کنند، مزه آن ها را بسیار لذیذتر می کند. می توانید از این چاشنی ها بخرید و همراه خود ببرید که رب انار و سبزی های معطر، نمونه ای از آن ها هستند. همچنین نازخاتون، مرغ ترش و باقلا قاتوق از جمله غذاهای محلی این استان هستند. در ادامه این مطلب از ایران هتل آنلاین، تعدادی از جاذبه های گردشگری استان را به طور مختصر توضیح می دهیم.

رامسر | عروس شهرهای ایران

از غربی ترین شهر استان مازندران شروع می کنیم. در رامسر حتماً در مسیر بلوار معلم این شهر به سمت دریا پیاده روی کنید. این مسیر خاطره انگیز که از هتل قدیم رامسر تا دریا ادامه دارد، طبیعت زیبایی داشته که به یکی از خاطره انگیزترین کارهای سفر شما تبدیل خواهد شد.
رامسر
شناخته شده ترین جاذبه گردشگری رامسر، روستای زیبا و سرسبز جواهرده است. آب و هوای مطلوب آن در ماه های اول سال، مسافران زیادی را به سوی خود می کشاند. دیدنی هایی که در جواهرداه نصیب شما می شوند شامل آبشارهای زیبا، پارک جنگلی صفارود که در مسیر رامسر به سمت جواهرده وجود دارد، آثار تاریخی مانند شیر سنگی، گورهای گبری و سلاژ پشته و غیره هستند. این روستا به دلیل توریستی بودن از امکانات رفاهی مانند رستوران، سرویس بهداشتی و اقامتگاه برخوردار است.
رامسر
یک دریاچه مصنوعی بسیار زیاد به نام “دریاچه قو” در نزدیکی این روستا وجود دارد که هم مسیر دسترسی به آن و هم دریاچه از طبیعت چشم نوازی برخوردار هستند. در اطراف دریاچه قو، امکانات اقامتی و تفریحی مانند قایق های پدالی و آلاچیق های زیبا برای استراحت، وجود دارند.
رامسر
یکی از مکان های دیدنی که در داخل شهر رامسر وجود دارد، کاخ مرمر است. این کاخ سلطنتی دارای محوطه ای بزرگ و زیبا با انواع گونه های گیاهان کمیاب و گل های تزئینی است. معماری این بنا به سبک معماری اروپایی است و در کنار کاخ هم چشمه های آب گرمی وجود دارند که برای استفاده گردشگران به صورت حمام، بهره برداری شده اند.
1683361814 805 راهنمای سفر به مازندران در نوروز 1400
می توانید در شهر رامسر تله کابین سوار شوید و از منظره های بی‌نظیری که از ارتفاع بالا مشاهده می کنید، عکس های جالبی ثبت نمایید. مجموعه توسکا سرا، یک پلاژ ساحلی است که امکانات زیادی نظیر سالن تیراندازی، شهربازی، قایق سواری، امکان شنا، سوارکاری در کنار ساحل، رستوران، کافی شاپ و فروشگاه های صنایع دستی دارد. به ویژه برای افرادی که کودک دارند، اینجا مکان مناسبی برای استراحت و تفریح است.

تنکابن

این شهرستان از جاذبه های طبیعی و گردشگری متنوعی برخوردار است. در تنکابن به دریا و کوه و جنگل و دشت به آسانی دسترسی دارید. آب و هوای مطبوع آن، پارک های جنگلی فراوان و دسترسی آسان به دریا ازجمله ویژگی های این شهر است. طبیعت تنکابن، روح شما را برای مدتها سیراب می کند.
1683361814 815 راهنمای سفر به مازندران در نوروز 1400
پارک جنگلی چالدره با 18 کیلومتر فاصله از تنکابن در مسیر دوهزار قرار دارد. آبشار فرهاد جوی و آب گرم معدنی فلکده از جاذبه های گردشگری دیگر تنکابن هستند. در این شهر توریستی، به انواع اقامتگاه ها و هتل ها دسترسی دارید. همچنین مراکز درمانی، سرویس های بهداشتی و مراکز خرید نیز در دسترس شما هستند. در تنکابن می توانید از منطقه خشکه داران بازدید کنید که در جنوب تنکابن و با فاصله 60 کیلومتری از آن قرار گرفته است؛ در آنجا جنگل های بکر و گونه های متعددی از گیاهان و جانوران را مشاهده خواهید کرد. موزه ای تاریخی نیز در خشکه داران وجود دارد که حیوانات تاکسیدرمی شده مناطق شمالی ایران در آن نگهداری می شوند.
رامسر

چالوس

در مسیر جاده چالوس به تهران، در 3 کیلومتری مرزن آباد، یک فرعی وجود دارد که جاده ای سر بالا و پرپیچ و خم است و شما را به روستای کردی چال می رساند. کمی در مسیر خاکی پس از روستا که رانندگی کنید به یکی از تماشایی ترین دریاچه های آب شیرین مازندران می رسید. دریاچه ولشت که بزرگترین دریاچه مازندران نیز است، مکانی آرامش بخش و جذاب برای استراحت است.
رامسر
در اینجا فرصت تجربه تفریحاتی مانند قایق سواری و ماهیگیری را به خود بدهید. لازم به ذکر است که در کنار دریاچه ولشت امکاناتی نظیر رستوران، کافه، سوئیت برای اقامت، سرویس بهداشتی و سوپرمارکت وجود دارد. همچنین مسافران می توانند در صورت تمایل شب را در کنار دریاچه چادر بزنید.
1683361815 431 راهنمای سفر به مازندران در نوروز 1400
روستای ییلاقی کندلوس یکی دیگر از قطب های گردشگری مازندران است که در 25 کیلومتری چالوس به کرج و از دوراهی کجور قابل دسترسی است. از این دوراهی تا کندلوس 18 کیلومتر راه پیش رو است و اندکی از مسیر خاکی و جنگلی می باشد. در کندلوس، جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی وجود دارند که شامل باغ گیاه شناسی، قلعه نمک، دیو چشمه، دریاچه خصر نبی و غیره است.

نوشهر

معروف ترین جاذبه گردشگری نوشهر، پارک جنگلی سیسنگان است. طبیعت زیبای این پارک جنگلی و امکانات رفاهی مناسب در آن، این پارک جنگلی را به مکانی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است.
1683361815 328 راهنمای سفر به مازندران در نوروز 1400
اگر اهل آب بازی هستید، در نوشهر، سری به تنگ دار بزنید. در اینجا رودخانه ای پرخروش در میان دره ای جاری است. شاخ و برگ انبوه درختان تنگ دار باعث می شود که نور خورشید به سختی به این پایین برسد و هوایی خنک درون آن در جریان است. برای رسیدن به تنگ دار باید به روستای کشک سرا در نوشهر بروید و از آنجا وارد جاده جنگلی خانیکان شوید. در این مسیر حرکت کنید تا به پل رودخانه کرکو برسید. اینجا دیگر باید ماشین خود را پارک کنید و به سمت این تنگه حرکت نمایید. ممکن است در بعضی قسمت های مسیر مجبور شوید که تمام قد در داخل آب حرکت کنید. اینجا برای کودکان و افراد سالخورده مناسب نیست.
1683361815 208 راهنمای سفر به مازندران در نوروز 1400

نور

از جاذبه های گردشگری نور می توان علاوه بر سواحل و دریای زیبای آن، به پارک جنگلی نور نیز اشاره کرد. این پارک در مسیر جاده اسفالته قرار دارد و فاصله بسیار کمی تا دریا دارد. رانندگی در مسیر این جاده جنگلی، پیک نیک زدن و عکاسی از کارهای لذت بخشی است که می توان انجام داد. در کنار این زیبایی ها پارکی برای تفریح کودکان، دوچرخه سواری، اسب سواری و موتورهای چهارچرخ نیز برای سرگرمی مسافران در پارک جنگلی نور در دسترس هستند. این پارک در مسیر جاده نور به محمودآباد قرار دارد.
1683361815 856 راهنمای سفر به مازندران در نوروز 1400
پارک جنگلی کشپل، مکان دیدنی دیگری در نور است که اهمیت آن به دلیل وجود چشمه های آب بیشمار است. این پارک محل عبور رودخانه لاویج است. برای دسترسی به پارک جنگلی کشپل به چمستان نور بروید تا بتوانید در مسیر لاویج این پارک را مشاهده کنید.
1683361816 903 راهنمای سفر به مازندران در نوروز 1400

آمل

در آمل به بازدید از پارک زیبا و جنگلی میرزا کوچک خان بروید. جنگل الیمستان محل بسیار مناسبی برای کسب آرامش و عکاسی است. روستای بلیران آمل را به عنوان بهشتی مخفی در مازندران می شناسند که در مسیر جاده قدیم بابل قرار دارد. دریاچه ساهون آمل و آبگرم استراباکو از دیگر دیدنی های این شهر هستند. آبگرم استراباکو به دلیل خاصیت درمانی برای بیماری های کلیه و کبد بسیار مفید است. پارک زیبای دهکده طلایی آمل دارای امکانات تفریحی زیادی مانند باغ وحش، شهربازی، قایق و پلاژ است. همچنین آتشکده آمل یکی از جاذبه های باستانی این شهر است که به عنوان بزرگترین آتشکده در قرن نهم شناخته شده است.
1683361816 844 راهنمای سفر به مازندران در نوروز 1400

ساری

این شهر مرکز استان مازندران و یکی از شهرهای توسعه یافته و زیبای مازندران است. مراکز دیدنی ساری عبارتند از ساحل فرح آباد، برج های سلطان زین العابدین و رسکت، پارک زیبای میرزا کوچک خان، دشت ناز که یک پناهگاه حیات وحش است و آرامگاه امامزاده عباس و امام زاده یحیی.لازم به ذکر است که در فرودگاه ساری هر روزه پروازهایی به مقاصد شهرهای بزرگ از این فرودگاه انجام می شود که تهران، مشهد، اردبیل، زنجان، بندرلنگه از مهمترین آن ها هستند.
در این شهر هتل ها و اقامتگاه های ساحلی بسیار مناسبی وجود دارند. برای دستیابی به هتل های ساری به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه نمایید. یکی از بهترین هتل های این استان هتل سالار دره ساری است که در میدان خزر و کیلومتر 3 جاده فرح آباد قرار دارد. دریاچه چورت در ساری، دریاچه ای بکر و تماشایی در میان انبوه جنگل است که بسیار برای علاقه مندان به آفرود توصیه می شود. زیرا مسیر آن تنها به درد ماشین های افرود می خورد. این دریاچه مه آلود، آرامش و سکوتی مثال زدنی دارد.
1683361816 356 راهنمای سفر به مازندران در نوروز 1400

سوادکوه

جنگل راش، در سواد کوه مازندران مکانی زیبا برای تماشای گونه های کمیاب درختان راش است. زیبایی جنگل و آبشارهایی که در دل آن جاری هستند، گزینه بسیار مناسبی برای جنگل نوردی در مازندران به شمار می روند. می توانید شب را در دل جنگل چادر بزنید و شبی متفاوت را تجربه کنید. این جنگل در 50 کیلومتری شیرگاه در سوادکوه قرار گرفته است.
سوادکوه
دریای زیبای محمودآباد، ییلاق معروف و محبوب کلاردشت، چشمه های پلکانی و رنگین باداب سورت، جنگل دالخانی در شهر رامسر، تالاب میانکاله و ده ها جاذبه گردشگری دیگر در این استان وجود دارند که هر کدام به تنهایی مقصدی بی نظیر برای سفر هستند. قبل از سفر به این استان زیبا، حتماً اول شهر موردنظر خود را انتخاب کنید و اقامتگاهی را که دوست دارید رزرو نمایید؛ زیرا عید نوروز، ایام پیک گردشگری در مازندران بوده و ممکن است در صورت عدم برنامه ریزی هتل و یا اقامتگاه مناسبی پیدا نکنید. نقشه های گردشگری هر شهر که اداره میراث فرهنگی در اختیار مسافران قرار می دهد، کمک زیادی به یافتن جاذبه های گردشگری هر شهر می کند. این نقشه ها را از چادرهای هلال احمری که در ایام نوروز در مسیر عبور مسافران برپا می شوند، تهیه کنید و سفری خاطره انگیز را تجربه نمایید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
آبشارهای بولا مازندران
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر