لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> معروف ترین هتل های غاری جهان
معروف ترین هتل های غاری جهان

معروف ترین هتل های غاری جهان

با توجه به شواهد تاریخی و آثار به جا مانده از گذشته های دور، اولین پناهگاه و مسکن انسان های اولیه را غارها تشکیل می دادند. بی شک غارها در آن زمان که انسان ها ابزارهای لازم برای ساختن خانه را نداشتند و هنوز به فکر ساختن مسکنی برای خود نیفتاده بودند، مامن و سرپناه مناسبی به شمار می رفت. آن ها در این غارها از گزند خطرات طبیعی، سرما و گرمای بیرون در امان می مانند و با برافروختن آتش گرد آن جمع می شدند و از آرامش زندگی غارنشینی لذت می بردند. اما به مرور زمان انسان ها شروع به رشد و تغییر کردند و به این ترتیب پایه های زندگی روستایی و شهر نشینی را بنیان گذاشتند و غار نشینی را کم کم به بوته ی فراموشی سپردند.

اما از آن جایی که بشر تشنه ی تجربه ی مدل های مختلف زندگی است، برای تداعی زندگی غارنشینی و خلق یک تجربه ی متفاوت دست به ابداع تازه ای زده است. او برای چشیدن این تجربه ی خاص ومتفاوت نیاز به امکاناتی داشت که این امکان را پدید آورندگان هتل های غاری در اختیار او گذاشتند. این هتل ها با استفاده از امکانات دنیای مدرن، فضایی را در اختیار شما می گذارند که شما بتوانید حس زندگی غارنشینی را درک کنید، استفاده از ابزارها و وسایلی که با سبک قدیمی ساخته شده اند حس نوستالژی قدرتمندی را به شما القا خواهد کرد و حس زندگی در دوران قرون وسطی برای شما تداعی خواهد شد. با ما همراه باشید تا با معروف ترین هتل های غاری جهان بیشتر آشنا شویم. ایران هتل با رزرو آنلاین هتل های ایران بهترین سفرها را برای شما آرزو می کند.
GAMIRASU CAVE HOTEL, AYVALI, TURKEY
GAMIRASU CAVE HOTEL, AYVALI, TURKEY

گامیراسو یکی از شگفت انگیزترین هتل های جهان است، گامیراسو در کاپادوکیای ترکیه و آناتولی مرکزی قرار دارد. کاپادوکیای ترکیه منطقه ی گردشگری بسیار زیبایی است که طبیعت خیره کننده و منحصر به فرد آن گردشگران را از سراسر جهان به سمت خود می کشاند. مسافران با تجربه ای که از کاپادوکیا دیدن کرده اند، می دانند که شهرهای زیرزمینی باستانی یکی از جاذبه های اصلی این منطقه هستند. این شهرهای زیرزمینی و صومعه های درون غارها توسط اولین مسیحیان و در حدود 1000 سال پیش ساخته شده است. امروزه بعضی از شهرهای زیرزمینی عجیب و غریب به هتل های به اصطلاح غاری شکل تبدیل شده اند.
GAMIRASU CAVE HOTEL, AYVALI, TURKEY

یکی از زیبا ترین و پرطرفدارترین آن ها هتل Gamirasu نامیده می شود، این هتل که در سال 1999 افتتاح شد در عصر بیزانس یک صومعه بوده است، اما در حال حاضر 18 اتاق غاری شگفت انگیز را در اختیار مسافران می گذارد، اتاق هایی که دیوارهای آن با سنگ های آتشفشانی پوشانده شده و مجهز به یک عایق صدای عالی هستند، این اتاق ها در زمستان گرم و در تابستان خنک هستند. در این هتل یک سونای زیبا، استخر شنا و یک سالن ماساژ و یوگا وجود دارد. همچنین میهمانان می توانند از یک رستوران درجه یک، غذای ملی و از غذاهای ارگانیک و همچنین مراسم سنتی دراویش لذت ببرند.
هتل غاری کویر، کوبر پدی، استرالیا
هتل غاری کویر، کوبر پدی، استرالیا
DESERT CAVE HOTEL, COOBER PEDY, AUSTRALIA
در استرالیا و در منطقه ای بیابانی و زیبا بین آلیس اسپرینگز و آدلاید در شهر Coober Pedy یک هتل زیرزمینی غیرمعمول قرار دارد، در این هتل 50 اتاق وجود دارد که از این تعداد 19 اتاق در زیرزمین قرار گرفته و مبله شده است. اتاق های هتل فوق العاده دنج است و با دیوارهای سنگی و مبلمان قدیمی چوبی و نور ملایمی تزئین شده است. حمام های عالی و سکوت لذت بخش این هتل مخصوصا در اتاق های زیرزمینی که کاملا در برابر صدا نفوذ پذیر هستند، برای کسانی که قصد دور شدن از هیاهوی شهر را دارند، بسیار مناسب هستند.
هتل غاری کویر، کوبر پدی، استرالیا
هتل غاری کویر یک مرکز تفریحی کامل است و علاوه بر یک رستوران کلاسیک و بار، موزه ی بسیار جالبی از تاریخ استرالیا را نیز ارائه می دهد. در هتل، تعداد زیادی جشنواره ها و جشن های خاص برگزار می شود و همچنین فروشگاه های جالب دیگری نیز در زیرزمین غار قرار دارند. این هتل تنها اتاق بیلیارد زیرزمینی جهان را دارد، اما با وجود ویژگی های منحصر به فرد و محبیویتی که این هتل در جهان دارد، فضای دوستانه و غیر رسمی دلنشینی در آن به چشم می خورد که این ویژگی آن را تبدیل به یک مکان ایده آل برای شناخت کشور استرالیا و خوردن غذاهای لذیذ آن و البته دیدن جغرافیای خاص منطقه ی کوبر پدی کرده است.
هتل غارهای سیویتا، ماتیرا، ایتالیا
هتل غارهای سیویتا، ماتیرا، ایتالیا
SEXTANTIO LE GROTTE DELLA CIVITA, MATERA, ITALy
در امتداد صخره های باسیلیکاتا دهکده ای به نام ماتیرا قرار دارد. ماتیرا یک میراث جهانی است و به علت وجود غارهای سنگی و خانه های غاری شکل خود در سراسر جهان شناخته شده است. Sextantio Le Grotte Della Civita در منطقه Sassi di Matera واقع شده است و هتلی با غارهای بزرگ، طبقات سنگی و مبلمان عتیقه است. تراس پشت بام آن مشرف به پارک ملی Murgia است و 18 اتاق رمانتیک دارد که به سبک گوتیک دکوراسیون شده اند، ملافه های اتاق ها به سبک قدیمی طراحی و دوخته شده و دکوراسیون اتاق ها بسیار آرام بخش و دلپذیر است، این اتاق های غاری با شمع های سفید و بسیار شاعرانه تزئین شده اند.
هتل غارهای سیویتا، ماتیرا، ایتالیا
صبحانه ی این هتل از محصولات محلی و متنوعی تشکیل شده که برای بیشتر میهمانان خوشایند است. در واقع Sextantio Le Grotte della Civita یک پروژه فرهنگی است که قصد دارد تجارب مهمان نوازی را در خارج از طرح های تجاری به نمایش بگذارد و نه به عنوان “ستاره” و به دور از هر مفهوم سنتی لوکس، به همین دلیل نیویورک تایمز آن را یکی از فوق العاده ترین مقاصد جهان پنداشته است.
هتل غاری کوکوپیی، نیومکزیکو
هتل غاری کوکوپیی، نیومکزیکو
KOKOPELLI’S CAVE, FARMINGTON, USA
اقامتگاه غاری کوکوپلی داخل صخره های مرتفع اوجو آلامو ساخته شده و مشرف به رودخانه و دره لا پلاتا است که 91 متر پایین تر قرار گرفته است. غار کوکوپلی 21 متر زیر سطح زمین قرار گرفته و ورودی آن هم در نمای روبروی صخره قرار گرفته است. این غار دست ساز ابتدا برای این ساخته شده بود تا دفتر کار صاحب زمین شناس باشد، اما تصمیمی که در نهایت گرفته شد آن را به یکی از شگفت انگیزترین هتل های زیرزمینی دنیا تبدیل کرد.
هتل غاری کوکوپیی، نیومکزیکو
این اقامتگاه 157 متر مربع مساحت دارد و شامل اتاق خواب مستر، بخش نشیمن، اتاق ناهارخوری، آشپزخانه مجهز و حمام است که داخل غاری زیبا قرار گرفته اند. به استثنای اتاق خواب و حمام، تمام اتاق ها در اطراف یک ستون ماسه ای سنگی قرار دارند. از غار و صخره ها می توان چشم انداز بی نظیری از غروب های زیبای جنوب غربی دره رود La Plata را به تماشا نشست. هزینه ی یک شب اقامت در این هتل غاری حدود 310 دلار برای دو نفر می باشد.
هتل سالا سیلور ماین، سوئد
هتل سالا سیلور ماین، سوئد
THE MINE SUITE, SALA SILVERMINE, SALA, SWEDEN
هتل سالا سیلور ماین یک هتل شگفت انگیز است که در کشور سوئد و در داخل یک معدن قدیمی قرار گرفته است. این معدن زمانی یکی از بزرگترین ذخایر نقره در جهان بوده است و سال ها از آن نقره استخراج شده است. این معدن قدیمی که از آن به عنوان اتاق گنجینه ی پادشاه سوئد Gustav Vasa نیز یاد شده است، امروزه به هتلی تبدیل شده است که ژرف ترین هتل جهان است. بر اساس گفته ی Andreas Vollmer، مدیر بازاریابی صاحب معدن Sala Silvergruba AB، این مجموعه که مهمانان را به اندازه 508 فوت در زیر زمین می برد، فرصتی برای لذت بردن از یک انزوای خصوصی در یک معدن نقره ای تاریخی که متعلق به صدها سال پیش است را به میهمانان می دهد.
هتل سالا سیلور ماین، سوئد
در حالی که فضا کاملا آکنده از نور خورشید نیست، اما مجموعه ای است که با وسایل نقره ای و با استفاده از نور شمع برای ایجاد یک فضای رومانتیک تزئین شده است. میهمانان با سبدی پر از پنیر، بیسکویت، میوه ها، نوشیدنی ها و شکلات پذیرایی می شوند، همچنین یک دستگاه مخابره در هتل نصب شده که آن ها را به یک راهنمای محلی متصل می کند تا در صورت نیاز به چیزی با آن تماس بگیرند. یک محل غذاخوری کوچک نیز در آن وجود دارد که مکانی برای صرف صبحانه، رستوران و گاهی محل برگزاری جشن ازدواج نیز بوده است.
هتل له هوت روش، فرانسه
هتل له هوت روش، فرانسه
LES HAUTES ROCHES, ROCHECORBON, FRANCE
این هتل با ظرافت، داخل صخره ای سنگی قرار گرفته است و مشرف به رودخانه ی Loire می باشد. این غار که زمانی صومعه ی راهبان بود، امروزه با سبک زیبا و با امکانات مدرن خود به یک هتل لوکس تبدیل شده است. در طراحی و ساخت این هتل سعی شده که هتل شکل غاری خود را حفظ کند، این هتل 12 اتاق دارد و بیشتر اتاق ها درون صخره ها ساخته شده اند، برخی از آن ها چشم انداز رودخانه را دارند، و برخی دیگر با شومینه و به سبک روستایی و ساده دکوراسیون شده اند. هرچند اقامت در این هتل دلپذیر چندان ارزان نیست، اما تجربه ی لذت بخشی است که آرامشی ژرف و پذیری به همراه دارد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
انتخاب بهینه هتل در مروارید زیبای خلیج فارس، جزیره کیش
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر