لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> 12 پارک ملی زیبای ویتنام
12 پارک ملی زیبای ویتنام

12 پارک ملی زیبای ویتنام

نوبت سفر به ویتنام که می رسد اغلب بسیاری از مردم به یاد سواحل فوق العاده زیبا، شهر شلوغ هانویی و خلیج تماشایی هالونگ می افتند. با تمام جاذبه های زیبایی که این سرزمین دارد هر ساله توریست های بیشماری به سوی سواحل ویتنام سفر می کنند. بازدید از جاذبه ها و طبیعت این کشور روز به روز محبوبیت زیادی در بین گردشگران یافته و توریست ها در تلاش اند که از مناطق متفاوت و دورافتاده، پارک های ملی زیبا و بکر ویتنام بازدید کنند. گفتنی است که اکوسیستم دست نخورده، عالی و طبیعت شگفت انگیزی در این کشور وجود دارد. در ادامه برترین و زیبا ترین پارک های ملی ویتنام را معرفی می کنیم تا با اطلاعات دقیق هوشمندانه سفر کنید و یک ماجراجویی دیگر در دل طبیعت رقم بزنید. با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید:
12 – پارک ملی وؤ کوانگ (Vu Quang National Park)
پارک ملی وؤ کوانگ دارای پوشش سرسبز و دوست داشتنی است. گفتنی است که طیف متنوعی از گیاهان و جانوران را می توانید مشاهده کنید که در این پارک زندگی می کنند. تنوع زیستی، موقعیت دورافتاده، همگی به این معنا می باشند که جنگلی بکر و دست نخورده در مکانی بی نظیر در انتظار گردشگران می باشد. کوه های سر به فلک کشیده ترونگ سان درون پارک ملی وؤ کوانگ واقع شده اند که بر زیبایی این طبیعت افزوده است. این پارک ملی معروف درون جنگلی سرسبز، کوهستان ها و دره های زیادی واقع شده است و زیستگاه طیف وسیعی از جانوران مختلف می باشد که برای نمونه می توان به گوزن كوچك اسيا، گاو مارخور و شاخ‌ دوکی که گونه ای از گاو شبیه به بز کوهی نادر است و به گاو وحشی آسیایی نیز شهرت دارد، اشاره کرد.
11 – پارک ملی باک ما (Bach Ma National Park)
Bach Ma National Park
پارک ملی باک ما در بارانی ترین قسمت این سرزمین واقع شده است و یکی از مرطوب ترین مناطق موجود در ویتنام از نظر آب و هوایی می باشد. کوهستان های انامیتی پر شیب موجب بارش باران های زندگی بخش به این نواحی بوده است و در نتیجه این آب و هوا، سرسبزی و زیبایی خاصی درون پارک ملی به چشم می خورد. تعداد زیادی اکوسیستم و زیستگاه های مختلف جانوران و حیوانات در پارک ملی باک ما وجود دارند و چشم انداز های بی نظیر این پارک در مقابل چشم های گردشگران تغییر می یابد. با گذر از این پارک ملی خواهید دید که نواحی ساحلی به مناطق چمنزار و سرسبز وصل شده، و کوهستان هایی با پوشش جنگلی که زیستگاه طیف وسیعی از پرندگان می باشند در کنار دیگر جاذبه ها قرار دارند. بدون شک پارک ملی باک ما برای گردشگرانی که از طرفداران و علاقه مندان به طبیعت می باشند، بهترین و جذاب ترین گزینه برای بازدید خواهد بود.
10 – پارک ملی فو کوک (Phu Quoc National Park)
Phu Quoc National Park
جزیره ی فو کوک بخشی از سرزمین اصلی ویتنام می باشد، و بیش از نیم این جزیره به عنوان یکی از پارک های ملی ویتنام محسوب می شود. این جزیره زیستگاه طیف وسیعی از حیوانات بوده و اکوسیستم متنوعی را دارا می باشد. در این جزیره می توانید حیوانات عجیبی را مشاهده کنید، دوگانگ ها که نوعی پستاندار بومی سواحل حاره ای اقیانوس هند می باشند و از علف هاي دریایی هایی تغذیه می کنند، را می توانید ببینید، گردشگران زیادی با لباس غواصی ترجیح می دهند به سوی اعماق تالاب شیرجه بزنند تا بتوانند حیات زیبای زیر آب ها را از نزدیک مشاهده کنند. آب های زلال و شفاف و دسته های انبوهی از ماهی های استوایی، حیات دریایی در جزیره فو کوک را مکان مناسبی برای ماجراجویی و کاوش تبدیل کرده است. فرقی نمی کند در حال پرسه زدن در اطراف پارک یا موتور سواری و یا قدم زدن به آرامی در طول مسیر های این پارک باشید، پارک ملی فو کوک گزینه ها و جاذبه های زیادی برای جذب و هیجان دارد. فو کوک یکی از بزرگ ترین جزایر ویتنام می باشد که کارها و مکان های بسیاری برای دیدن دارد.
9 – پارک ملی بیدوپ نوئی با (Bidoup Nui Ba National Park)
 Bidoup Nui Ba National Park
پارک ملی بیدوپ نوئی با، چشم اندازی فوق العاده زیبا و تماشایی دارد و هنگام سفر به ویتنام بهتر است که فرصت بازدید از حیات وحش این پارک ملی را از دست ندهید. بر فراز کوه ها، هوای تازه و نسیم ملایم به زیبایی و آرامش چشم انداز های موجود می افزاید، و با تماشای مناظر بکر و دیدنی در اطراف کوهستان، احساس آزادی و آرامش درونی را تجربه می کنید. این پارک فضای گسترده و وسیعی را در بر گرفته است و جنگل های انبوهی تپه ها و کوهستان ها را به زیبایی پوشانده است که موجب خلق منظره ای فوق العاده دلنشین و تماشایی شده است. یکی از جاذبه های اصلی این پارک ملی که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند، کوهستان لانگ بیانگ می باشد، بر فراز این کوهستان گردشگران به تماشای غروب آفتاب می نشینند و خاطرات به یاد ماندنی را رقم می زنند. هنگام غروب رنگ های زیبایی از نور های زرد، سرخ، نارنجی و بنفش بر روی جنگل سایه می افکند و آفتاب با درخشش طلایی اش به آرامی در افق ناپدید می شود.
8 – پارک ملی کان دائو (Con Dao National Park)
Con Dao National Park
پارک ملی کان دائو یکی دیگر از معروف ترین پارک های ویتنام می باشد که دارای هر دو محیط حفاظت شده دریایی و جنگلی است. گفتنی است که کان دائو تنها پارک ملی ویتنام می باشد که دارای چنین ویژگی هایی است. انواع درختان كرنا و درختچه هاى كرانه زى و حاره اى كه زيستگاه بچه ماهي ها و ميگو و غيره مي باشند و جنگل های بارانی گرمسیری، صخره های مرجانی با عظمت و سواحل بکر همگی بخشی از زیبایی ها و طبیعت این پارک ملی می باشند. در این محیط حفاظت شده و تحت نظر محیط زیست، گردشگری محبوبیت زیادی به دست آورده است و گردشگران از این محیط آرام و طبیعت بکر لذت می برند. گردشگران با گشت و گذار در میان آب ها تا با پرسه زدن در میان جنگل های این پارک ملی با تماشای چشم انداز های فوق العاده زیبا، لحظات آرامش بخشی را تجربه می کنند. در کنار ساحل توریست ها می توانند شنای وال های آبی رنگ، دوگانگ ها و لاک پشت ها را تماشا کنند.
7 – پارک ملی با به (Ba Be National Park)
Ba Be National Park
پارک ملی با به دارای چشم انداز ها و جاذبه های بیشماری می باشد. از رودخانه ها گرفته تا آبشار ها، غار ها، کوه ها و غیره؛ وجود طیف متنوعی از اکوسیستم در این پارک ملی، بازدیدکنندگان را به وجد می آورد. این پارک ملی بر فراز ارتفاعات برآمده و بلندی های کوهستان ها که دریاچه های بزرگی دارند گسترده شده است و گردش در این محیط آرامش خاصی را به همراه دارد. در اطراف دریاچه ها، جزایر کوچکی به چشم می خورند که بر جذابیت و زیبایی محیط می افزاید. با گذر از مسیر های آبی یا راه های جنگلی می توانید در دل طبیعت به کاوش پرداخته و در زیر سایه درختان جنگلی در کنار دریاچه ها تجربه ای فراموش نشدنی به دست آورید. به کوهنوردی پرداخته و بر فراز صخره ها صعود کنید یا با بازدید از روستا های مجاور با فرهنگ و سنت مردم محلی ویتنام آشنا شوید.
6 – پارک ملی کت تیان (Cat Tien National Park)
Cat Tien National Park
گفتنی است که پارک ملی کت تیان فاصله ی زیادی از شهر هوشی مین ندارد، در صورتی که در نزدیکی باشید بهتر است فرصت بازدید از این طبیعت زیبا را از دست ندهید. جنگل های سر به فلک کشیده زیستگاه حیوانات زیادی می باشند و تجربه ای فراموش نشدنی برای گردشگران به همراه دارد. صبح زود شنیدن صدای آواز پرندگان لذت بخش بوده و در میان درختان جنگل انعکاس می یابد. دوستداران حیوانات با تماشای این موجودات در زیستگاه طبیعی، حس خوبی را به دست می آورند. گردشگران با بازدید از طبیعت بکر و زیستگاه جانوران در پارک ملی کت تیان سفری به یاد ماندنی در دل طبیعت را تجربه می کنند.
5 – پارک ملی کوک فونگ (Cuc Phuong National Park)
Cuc Phuong National Park
پارک ملی کوک فونگ مناسب گردشگرانی می باشد که ترجیح می دهند از مناطق دورافتاده و بکر بازدید کنند. چشم انداز های زیبا و مسیر های بکر و بی نظیر مکان مناسبی را برای گردشگری پر هیجان و ماجراجویانه ایجاد کرده است. مناظر اطراف فوق العاده عالی و تماشایی می باشد شالیزار های برنج زمین های اطراف را پوشانده و کوهستان هایی در میان پارک سر بر آورده است. دره های عمیق پارک زیستگاه جانوران و گیاهان بیشماری می باشد که این پارک ملی معروف را در میان طبیعت سرسبز احاطه کرده است. گردشگران می توانند انواع مختلف جانوران موجود در باغ وحش ها را از نزدیک تماشا کنند، این پارک زیستگاه حیواناتی همچون دوزیستان، پرندگان و ماهی ها می باشد و با جاذبه های گردشگری بیشماری که دارد مکان مناسبی برای لذت در دل طبیعت به شمار می رود.
4 – پارک ملی یوک دون (Yok Don National Park)
Yok Don National Park
پارک ملی یوک دون بزرگ ترین پارک ملی ویتنام می باشد و با مناظر تماشایی و باشکوه مکان مناسبی برای بازدید می باشد. این پارک زیستگاه ببر هندو چینی می باشد. گذر از رودخانه ی سرپوک و تماشای آبشار هایی که به این رودخانه سرازیر می شوند لحظات خوشی به همراه دارد. گفتنی است که پلنگ ها، خرس ها و بیش از 450 گونه ی متفاوتی از پرندگان در این پارک ملی زندگی می کنند، و پارک ملی یوک دون به داشتن تعداد بیشماری از فیل ها شهرت دارد. گردشگران هنگام بازدید از این پارک ملی می توانند تجربه ی فیل سواری در جنگل های انبوه و سرسبز را به دست آورند و لحظات به یاد ماندنی را سپری کنند.
3 – پارک ملی کت با (Cat Ba National Park)
Cat Ba National Park
پارک ملی کت با یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ویتنام می باشد که در نزدیکی خلیج هالونگ واقع شده است. جنگل های بارانی زیبایی در دل پارک ملی کت با وجود دارند و مسیر های پیاده روی در میان گیاهان و درختان انبوه پنهان شده اند. در میان مسیر ها دره ها و تپه های زیادی در کنار آبراهه ها به چشم می خورند که عبور از این مسیر ها آرامش بخش بوده و لحظات به یاد ماندنی را به همراه خواهد داشت. گفتنی است که لانگور ها (ميمون هاى لاغر اندام و دراز دم و ريش دار بومي هند و آسياى جنوب شرقي) از حیوانات بومی این پارک ملی می باشند که در دل طبیعت، دره ها و جنگل های بارانی پنهان می شوند. گردشگران همچنین می توانند از سواحل و روستاهای ماهیگیری محلی نیز دیدن کنند و سفری فراموش نشدنی را تجربه کنند.
2 – پارک ملی پو مات (Pu Mat National Park)
Pu Mat National Park
زیبایی این پارک ملی باورکردنی نبوده و هر ساله میلیون ها گردشگر از این پارک حیرت انگیز دیدن می کنند. پارک ملی پو مات جاذبه های طبیعی بیشماری دارد، جنگل های انبوه بر فراز کوهستان و در زیر آسمان نیلی رنگ قرار دارند و رودخانه ها و آبشار هایی به سمت پایین سرازیر می شود که چشم اندازی فوق العاده زیبا خلق کرده است. این منطقه ی محافظت شده اهمیت زیادی دارد و زیستگاه سگ جنگلی چینی می باشد که در خطر انقراض قرار دارد. همچنین فیل های هندی بیشماری در این ناحیه زندگی می کنند. بیش از 2400 گونه ی مختلف از گیاهان در این مکان روئیده است که بر زیبایی ها و تنوع زیستی این پارک می افزاید. گفتنی است که پارک ملی پو مات یکی از بهترین پارک های ملی ویتنام محسوب می شود.
1 – پارک ملی فونگ نه – که بانگ (Phong Nha-Ke Bang National Park)
 Phong Nha-Ke Bang National Park

پارک ملی فونگ نه – که بانگ یکی از برترین و محبوب ترین پارک های ملی ویتنام می باشد که خاطرات فراموش نشدنی برای توریست ها به همراه دارد. بزرگ ترین غار جهان درون این پارک ملی قرار دارد. این غار به قدری عمیق است که غیر قابل عمق سنجی بوده و سراسر جنگل و اکوسیستم درون این غار قرار دارند. قدمت این غار به 400 میلیون سال پیش باز می گردد و به خاطر شکل گیری و ساختار زمین شناسی خاص درون برخی از غار ها اهمیت بسیاری دارد. بیش از 300 غار، چندین کوهستان و آبشار و جنگل های مختلفی در دل این غار نهفته اند. این پارک ملی و بزرگ ترین غار جهان، یکی از محبوب ترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری در ویتنام می باشد.

جاهای دیدنی سریلانکا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر