لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> 5 مقصد برتر برای مسافران تنها
5 مقصد برتر برای مسافران تنها

5 مقصد برتر برای مسافران تنها

آیا می‌خواهید آخرین صندلی بارِ رستورانی که نمی‌توان در آن میز رزرو کرد گیرتان بیاید، آیا می‌خواهید برنامه سفرتان را بدون مشورت با کسی تغییر دهید و آیا به سفر گروهی به‌دلیل اینکه نمی‌توانید هر کاری را که می‌خواهید انجام دهید تمایلی ندارید؟
اگر تنها سفر کنید همه این کارها شدنی‌ست.
نیازی به گفتن نیست که چه اندازه تنها سفر کردن، دوست پیدا کردن در مسیر، تأمل کردن در مورد تجربیات و شناخت خود اعتماد به نفس را بالا می‌برد. اما کسانی که تنها سفر می‌کنند ممکن است دچار نگرانی شوند. نگرانی‌هایی از قبیل اینکه آیا تنها قدم زدن در کنار ساحل کسل‌کننده نیست و از همه مهم‌تر، آیا این کار خطرناک نیست؟ چه گردش در شهر را ترجیح دهید چه راهپیمایی‌های جسورانه و چه استراحت در جزایر آرامش‌بخش، هزاران مقصد مناسب سفر در سراسر دنیا خواهید داشت.

با آشنایی با 5 نوع سفر متنوع برای مسافران تنها، بهترین مقاصد هر نوع سفر، جذابیت‌های آنها و دلیل سفر به این مقاصد با بهترین سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
برای عاشقان هیجان: مجمع‌الجزایر آزور

این مجمع‌الجزایر کوچک درست در وسط اقیانوس آتلانتیک قرار گرفته است. اما آزور منطقه خودمختاری در پرتغال است که سفر به آن بسیار ساده است: به‌عنوان مثال در کمتر از 5 ساعت می‌توانید از بوستون به پونتا دِلگادا، پایتخت جزیره سائو میگوئل بروید.
از آنجا گردشگران می‌توانند با پروازی کوتاه(هر یک از جزایر فرودگاه خود را دارد) یا با قایق(که ارزان‌تر و مسلماً بسیار طولانی‌تر هستند) به جزایر دیگر بروند.
سائو میگوئل بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین جزیره آزور است و بدین ترتیب بیشترین هتل‌ها را نیز در خود جای داده است. هتل Santa Barbara Eco-Beach Resort به‌دلیل دسترسی آسان به ساحل و اتاق‌های استودیویی که برای مسافران تنها ایده‌آل هستند، پرطرفدارترین هتل جزیره است. اغلب گردشگران در سفر به آزور از جزایر محدودی دیدن می‌کنند- پیکو و تِرسِیرا مقاصد متداول در میان گردشگران هستند- و بهترین کار این است که حداقل یک هفته در آزور اقامت داشته باشید.

تماشای دلفین‌ها و نهنگ‌ها در میان گردشگران بسیار پرطرفدار است، زیرا یک سوم موجودات جهان در آب‌های اطراف این جزایر می‌گردند. غواصان نیز از ماه مه تا اکتبر(زمان اوج سفر) در آب‌های گرم و میدان دیدی که حدوداً تا عمق 30 متری وجود دارد از غواصی لذت خواهند برد.
The Azores

وجود کوه‌های آتشفشانی، علاوه بر زیبایی خیره‌کننده، مشخصه‌های جغرافیایی منحصر به فردی به این جزایر داده است. افراد شجاع می‌توانند در جزیره پیکو از یکی از طولانی‌ترین لوله‌های گدازه جهان عبور کنند اما کسانی که به‌دنبال هیجان هستند و در عین حال می‌خواهند در حد اعتدال ماجراجویی کنند می‌توانند از مسیرهای متعددِ راهپیمایی و دوچرخه‌سواری در اطراف دهانه آتشفشان لذت ببرند.

بومی‌های مهمان‌نواز، آشنایی اغلب افراد به زبان انگلیسی و نرخ مناسب تبدیل ارز، این مجمع‌الجزایر را به گزینه ایده‌آل و امنی برای مسافران تنها بدل کرده است. آژانس‌های مسافرتی‌ای مانند Azores Getaways انجام اغلب کارهای دشوار مانند به عمل آوردن هماهنگی‌های لازم برای پرواز داخل جزیره و تجربه اختصاصی آشپزی با سرآشپزهای محبوب جزیره را تقبل خواهند کرد.
برای علاقه‌مندان به تاریخ: برکشایر، انگلستان
Berkshire, England

چمن‌زارهای سرسبز، کاخ‌های حیرت‌انگیز و دسترسی آسان(با فاصله‌ای کمتر از یک ساعت تا لندن)، برکشایر را برای گردشگران تنهایی که شیفته تاریخ انگلیس، خانواده سلطنتی انگلیس یا سریال «دانتون اَبی» هستند، به گزینه ایده‌آلی بدل کرده است.
سفر خود را با خانه کلیودِن(Cliveden House) آغاز کنید.
هیچ هتلی به اندازه این ملکی که در دهه 1600 توسط دوک دوم باکینگهام به‌عنوان هدیه‌ای به معشوقه‌اش، آنا تالبوت ساخته شده آمیخته با تاریخ نیست. از آن زمان به بعد این ملک تبدیل به محلی برای روابط نامشروع پروفومو در دهه 1960 و محل ضبط آهنگ «کمک!» از گروه بیتلز شد. اخیراً نیز مگان مارکل، دوشس ساسکس شب قبل از ازدواجش با پرنس هری را در این ملک گذراند.

کلیسای سنت جرج در کاخ وینزور که مراسم ازدواج سلطنتی در آن برگزار می‌شود و فاصله اندکی با هتل کلیودن دارد یکی از مکان‌ها‌یی‌ست که هر علاقه‌مند به سلطنتی باید از آن دیدن کند. این بنا که یکی از کلاسیک‌ترین نمونه‌های سبک راست ایست معماری گوتیک در انگلستان است، هنوز هم مکانی برای ادای احترام به ملکه الیزابت دوم و خانواده سلطنتی‌ست.
 Berkshire, England

منطقه سلطنتی و کارت‌پستالی وینزور نیز با رستوران‌های دارنده ستاره میشلین(نوعی درجه‌بندی برای ارزیابی کیفیت رستوران‌ها)، مانند Fat Duck و Waterside Inn و محله‌های خریدی که تنها مخصوص عابران پیاده است یکی از جاهایی‌ست که گردشگران باید حتماً از آن دیدن کنند. طرفداران لردها و لیدی‌های افسانه‌ای انگلیس- مانند اهالی دانتون اَبی- باید از قلعه های‌کلره(Highclere Castle)، ملکی ویکتوریایی که در این سریال‌ تلویزیونی، خانه اجدادی خانواده کراولی‌ست دیدن کنند. برای کسب اطلاعات در مورد تورهای ویژه‌ای که در آنها می‌توانید با افراد هم‌سلیقه با خودتان دوست شوید سری به سایت قلعه‌ها بزنید.

برای عاشقان ساحل: برمودا
For the beach bum: Bermuda

جزیره بریتانیایی برمودا بهترین گزینه برای کسانی‌ست که می‌خواهند بدون مزاحمت و به دور از ازدحام هتل‌های بسیار بزرگِ all-inclusive (که معمولاً زوج‌ها برای ماه عسل آنها را انتخاب می‌کنند) سفری جزیره‌ای داشته باشند. این جزیره که روزانه چندین پرواز مستقیم از نیویورک دارد می‌تواند مقصد تعطیلات آخر هفته برای ساکنین ساحل شرقی امریکا باشد.
هتل Hamilton Princess & Beach Club انتخاب بسیار مناسبی برای مسافران تنهاست. این ملک ستودنی که در اواخر دهه 1800 ساخته شده در سال 2016 با هزینه 100 میلیون دلاری بازسازی شد و اکنون شامل امکانات رفاهی ساحلی‌ای مانند سوپر یات(کشتی تفریحی لوکس) و رستورانی با مدیریت مارکوس ساموئلسون(سرآشپز مشهور) است. اتومبیل‌های کرایه‌ای مهمانان را به‌طور رایگان از هتل به کلوپ ساحلی‌ای که در خلیجی اختصاصی واقع شده می‌برند و آنها می‌توانند با آرامش در فضایی امن آفتاب بگیرند.

گردشگران می‌توانند روی ننوی بر روی آب ریلکس کنند و زمانی که از ساحل خسته شدند می‌توانند از دراز کشیدن بر روی تخته غواصی سطحی یا کایاک‌سواری لذت ببرند.
 Bermuda

کسانی که عاشق ساختمان‌های شیک هستند باید در هتل جذاب Rosedon که مربوط به مجموعه Relais & Châteaux می‌شود اقامت کنند. این هتل اتاق‌هایی مجهز به تخت خواب‌های سایبان‌دار است و از ایوان مبله آن می‌توان به باغ‌های استوایی سرسبز دسترسی داشت. اما هیچ‌کس فقط به‌خاطر هتل به برمودا سفر نمی‌کند. ماسه‌های صورتی سواحل این جزیره یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های آن است. در خلیج‌های پنهان متعدد و سواحل کوچک این جزیره نیز به‌راحتی می‌توان در آرامش آفتاب گرفت. یکی از جذاب‌ترین مکان‌های این جزیره آب‌های نیلگون خلیج جابسون و آرامش دلپذیر خلیج چاپلین است.

پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در جزیره هم کار ساده و لذت‌بخشی‌ست. راه‌آهن برمودا نیز که کل جزیره را در بر می‌گیرد مسیر بسیار زیبایی دارد. شما می‌توانید تور گروهی دوچرخه‌سواری را از طریق مرکز برگزارکننده تورهای جزیره رزرو کنید. این تور گزینه فوق‌العاده‌ای‌ست تا مسافران تنها با دیگر دوچرخه‌سواران آشنا شوند و حین گردش در طبیعتِ اطراف، داستان سفرهایشان را برای یکدیگر تعریف کنند.
برای علاقه‌مندان به معماری: هاوانا، کوبا
Havana, Cuba

به دلیل آنکه بسیاری از سبک‌های معماری و ساختمان‌ها در هاوانا حفظ شده‌اند، میگوئل کویولا، مهندس معمار کوبایی از این شهر با عنوان «آخرین شهر دست‌نخورده» یاد می‌کند. در هاوانای قدیم که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است، از بناهایی به سبک باروک و نئوکلاسیک گرفته تا دالان‌های رنگ‌آمیزی‌شده، همه و همه حال و هوای جاودانگی خود را حفظ کرده‌اند.
همجواری عناصر زیبایی‌شناختی مختلف نیز از دلایل منحصربه‌فرد بودن این شهر است: چنان که به گفته یونسکو، «با وجود تحمیل‌هایی که در ادوار تاریخی مختلف بر شهرسازی و معماری هاوانا وجود داشته، این شهر همچنان یکپارچگی خیره‌کننده خود را حفظ کرده است».

کسانی که می‌خواهند بیشتر در مورد تاریخ و معماری این شهر بدانند می‌توانند در ماجراجویی تور گروهی کوچک اینترپید تراول ثبت‌نام کنند. این تور ارائه‌دهنده برنامه‌هایی نظیر گردش در خارج از شهر با ماشین‌های کلاسیک امریکایی، تور پیاده‌روی در هاوانای قدیم و بازدید از دژ قرن شانزدهمی، کلیسای خیره‌کننده La Catedral San Cristobal و میدان اصلی زیبای Plaza de Armas است.
Havana, Cuba

در پایان روز برای استراحت به هتل باشکوه و تاریخی Hotel Nacional de Cuba جایی که وینستون چرچیل و فرانک سیناترا زمانی در آن اقامت داشته‌اند، بروید.
سفر به کوبا که همسایه دیوار به دیوار ایالات متحده است و تنها 144 کیلومتر با فلوریدا فاصله دارد، دهها سال است که برای شهروندان امریکایی تقریباً غیرممکن بوده است و در حالی که محدودیت‌ها در دوره ریاست جمهوری اوباما افزایش یافت اما باز مسافران تنها اگر از قبل برنامه‌ریزی کنند می‌توانند به این کشور سفر کنند. (شهروندان امریکایی هنوز هم می‌توانند بدون نیاز به تورهای مسافرتی به این کشور سفر کنند اما تا وقتی که هدف آنها از سفر «حمایت از مردم کوبا باشد»).

به زبان ساده: گردشگران باید با بومی‌ها تعامل داشته باشند و از مشاغل آنها حمایت کنند. این کار در سفر به هر مقصدی توصیه می‌شود.
برای عاشقان غذا: کیوتو، ژاپن
Kyoto, Japan

در فرهنگ هیچ کشوری به اندازه ژاپن برای غذا احترام قائل نمی‌شوند و شهر خیره‌کننده کیوتو سرآمد شهرهای ژاپن در این زمینه است. این شهر که خلوت‌تر از توکیوست و مسیریابی در آن ساده‌تر است مقصد مناسبی برای مسافران تنهایی‌ست که می‌خواهند تجربه‌ای شهری اما با مقیاس کوچک داشته باشند.
در هر گوشه از شهر می‌توانید اسنک یا غذای جدیدی را امتحان کنید، از رستوران‌هایی با 3ستاره میشلین گرفته تا یک کاسه رامن(غذای معروف ژاپنی) فوری اما رضایت‌بخش در ایستگاه کیوتو.
ژاپن همچنین گزینه ایده‌آلی برای گردشگران تنهاست: شاخص صلح جهانی 2018، ژاپن را به‌عنوان نهمین کشور امن دنیا معرفی کرد.

و اما غذا: توفوهای کیوتو بسیار مشهور است و یکی از مشهورترین نقاط دنیا برای چشیدن توفوهای مختلف، رستوران Shorian است. در این رستوران که در جنگل بامبوی مشهور شهر واقع شده، به همان اندازه که از بشقاب غذایتان لذت می‌برید، حظ بصری نیز خواهید برد. شما همچنین می‌توانید با پرداخت مبلغ ناچیز 3800 ین(در حدود 35 دلار) از ناهار چند قسمتی مخصوص لذت ببرید. این رستوران لوکس برای مشتریان تنهایی که می‌خواهند تا آنجا که ممکن است طعم‌های مختلف را بچشند، بسیار مقرون به صرفه است.
Kyoto, Japan

مسافران تنهای غذادوست، عاشق دقت و توجه هتل The Ritz-Carlton به غذا خواهند شد. این هتل کلاس‌هایی برای چشیدن ساکی(نوشابه الکلی ژاپنی که از تخمیر برنج به‌دست می‌آید)، درست کردن سوشی و حتی هنر تهیه واگاشی(نوعی شیرینی ژاپنی که با چای سرو می‌شود) برگزار می‌کند.
عاشقان ماچا(نوعی چای سبز ژاپنی) باید از منطقه جیئون که به چای‌خانه‌ها و گیشاهایش مشهور است، دیدن کنند. اگر توانستید حتماً از ایچیریکی چایا یا همان چای‌خانه مشهور گیشاها که بیش از 300 سال قدمت دارد دیدن کنید.
ژاپنی‌ها در دنیا به مؤدب بودن مشهورند اما باید این را هم بدانید که همه اهالی کیوتو نمی‌توانند انگلیسی صحبت کنند، بنابراین سعی کنید چند لغت ژاپنی یاد بگیرید، اپلیکیشن ترجمه‌ای مانند Google Translate را دانلود کنید و آدرس جاهایی که قرار است از آنها دیدن کنید را به زبان ژاپنی برای خود پرینت بگیرید تا از رسیدن به مقصد مورد نظر مطمئن شوید.

12 دروغ رایج كه در طول سفر به خود می گویيد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر