لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ۵ کشور که خورشید در آنها غروب نمی کند
۵ کشور که خورشید در آنها غروب نمی کند

۵ کشور که خورشید در آنها غروب نمی کند

طلوع و غروب خورشید یکی از زیباترین مناظر طبیعی در جهان به شمار می روند. بسیاری از مردم برای تماشای طلوع و یا غروب خورشید به اماکن جذاب و یا رمانتیک در سراسر جهان سفر می کنند. در این میان مناطقی وجود دارند که مردم آن غروب خورشید را کمتر دیده اند.
در بخش هایی از جهان، مدت زمان زیادی خورشید غروب نمی کند. در این قسمت ها بیش از ۲۰ ساعت خورشید در آسمان می تابد. اما این امر به فاصله آن مکان تا قطب بستگی دارد. ذکر این نکته لازم است که در قطب شمال و جنوب، تنها یک بار در سال غروب خورشید اتفاق می افتد. به عنوان مثال در قطب شمال، در ۲۲ مارس خورشید طلوع خواهد کرد و غروب آن به ۲۱ سپتامبر همان سال موکول خواهد شد.

برخی از کشورهای نزدیک به این دو قطب نیز چنین امری را تجربه می کنند. بخش های شمالی گرینلند، نروژ، کانادا، فنلاند و سوئد از جمله اماکنی هستند که غروب خورشید در آنها بسیار دیرتر اتفاق می افتد. تلالو خورشید در نیمه های شب، در این کشورها می تواند حس متفاوتی را به افراد القا کند. سفر به این کشورها و رزرو آنلاین هتل در آنها فرصت یک تجربه جدید را به شما می دهد.

ایسلند:
ایسلند یک کشور زیبا و دیدنی است که طبیعت آن چشم هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. یخچال های طبیعی، آتشفشان ها، جنگل ها و آبشارهایی با مناظر جذاب، از جمله ویژگی های این کشور زیبا به شمار می روند. وجود نور خورشید در ساعات مختلف شب در ایسلند، باعث می شود تا شما در هر ساعت از شبانه روز، برای انجام هر فعالیتی زمان داشته باشید.
1683370361 193 ۵ کشور که خورشید در آنها غروب نمی کند
نروژ:
نروژ از جمله کشورهایی است که عرض جغرافیایی پهناوری دارد. از این رو خورشید در فصل تابستان، در این کشور غروب نخواهد کرد. اگر به دنبال سپری کردن شب های روشن و آفتابی هستید، ما به شما سفر به نروژ در بازه زمانی ماه مه تا اواخر ژوئیه را پیشنهاد می کنیم.
1683370361 612 ۵ کشور که خورشید در آنها غروب نمی کند

این امر سبب شده تا همه افراد نروژ را با نام سرزمین خورشید نیمه شب بشناسند. در نروژ از ۲۴ ساعت یک شبانه روز، حدود ۲۰ ساعت خورشید در آسمان در حال تابش است. در روزهای بلند و شب های روشن نروژ می توان به راحتی به گردشگری، کشتیرانی، ماهی گیری و گلف پرداخت.

سوئد:
نکته جالب درباره کشور سوئد، غروب دیر هنگام خورشید در نیمه های شب و طلوع آن در مدت کوتاهی است. اگر به کشور سوئد سفر کنید، مشاهده خواهید کرد که خورشید در نیمه های شب غروب می کند و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، در ساعت ۴:۳۰ بامداد طلوع کرده و دوباره شهر را روشن خواهد کرد.
1683370361 663 ۵ کشور که خورشید در آنها غروب نمی کند

استکهلم، پایتخت این کشور است که به دلیل قرار گرفتن در محل اتصال دریاچه مالرن به دریای بالتیک، دارای جاذبه های بسیار دیدنی می باشد. اغلب شهرهای سوئد به دلیل داشتن شب های روشن در اکثر ساعات بی وقفه در حال فعالیت می باشند. برای مثال اکثر مراکز شهر اسکانسن در سوئد، در تمام طول شبانه روز باز بوده و به افراد خدماتی را ارائه می دهند.

کانادا:
شمال غربی کشور کانادا و شهر اینوویک یکی دیگر از مناطقی است که غروب خورشید در آنها کمتر دیده می شود. در ۵۰ روز از فصل تابستان، خورشید به هیچ وجه در این مناطق غروب نکرده و شب ها نیز مانند روز روشن است.
1683370362 993 ۵ کشور که خورشید در آنها غروب نمی کند

شما می توانید با سفر به کانادا، تجربه زندگی در قطب را داشته باشید. همچنین می توانید در روشنایی خورشید در شب، قدم بزنید و به اموری نظیر ماهیگیری بپردازید. در کشور کانادا و در شب های روشن آن می توانید از فرصت ها بهتر استفاده کنید.

فنلاند:
کشور فنلاند یکی از کشورهای پیشرفته می باشد که علاوه بر تکنولوژی، دارای طبیعتی بکر و دیدنی است. در این کشور می توانید خورشید را حتی در شب ببینید. تعطیلات ملی فنلاند در نیمه تابستان و در بازه زمانی اتفاق می افتد که خورشید همواره در حال تابیدن است.

عدم غروب خورشید و وجود شب و تاریکی در این کشور سبب شده تا مراکز زیادی برای ارائه خدمات به گردشگران، در تمام ساعات شبانه روز دایر باشند. دوچرخه سواری در روشنای شب های فنلاند، امری دور از انتظار و غیر عادی نیست.
دیدن طلوع و غروب خورشید ممکن است برای هر کسی عادتی روزمره باشد. اما در برخی نقاط جهان طلوع و غروب خورشید اتفاقی کمیاب باشد. بهره مندی از نور خورشید باعث داشتن طبیعتی زیبا و متفاوت می شود.
اگر چه خورشید نعمتی است که تمامی کشور ها از نعمت وفور آن بهره مند نیستند اما در این حال برخی از دیگر کشور ها به وفور از نور خورشید بهره می برند.

3.9/5 - (39 امتیاز)
10 جاذبه ی برتر توریستی ریکاویک پایتخت ایسلند
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamed
hamed
2 ماه قبل

خیلی جالبه

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر