لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آب گرم شوط آذربایجان غربی، سفری برای درمان
آب گرم شوط آذربایجان غربی، سفری برای درمان

آب گرم شوط آذربایجان غربی، سفری برای درمان

امروزه گردشگری درمانی یکی از شاخه های رو به رشد صنعت گردشگری در دنیاست. به ویژه در شیوه درمان به روش های طبیعی، مانند بهره گیری از چشمه های آب گرم، رشد فزاینده ای صورت گرفته است. چشمه های آب گرم به دلیل دارا بودن املاح معدنی، در درمان بسیاری از بیماری های پوستی، گوارشی، اعصاب و روان و حتی بیماری های قلبی مؤثر هستند.
چشمه آب گرم شوط آذربایجان غربی، یکی از چشمه های درمانی است که یکی از جاذبه های طبیعی شمال غرب کشور نیز به شمار می رود. در این مقاله با ایران هتل آنلاین همراه شوید تا سفری به این نقطه ناشناخته آذربایجان داشته باشیم.

شهرستان شوط
شوط یکی از شهرستان های استان آذربایجان غربی است که مرکز آن شهر شوط می باشد. این شهر در منطقه آزاد تجاری ماکو قرار گرفته است. شهرهای ماکو، پلدشت، چالدران و چایپاره دور تا دور آن را احاطه کرده اند.
شوط از کلمه ارمنی آشوت آمده و به مرور زمان به شوط تبدیل گشته است. مردم این شهر به زبان ترکی آذربایجانی سخن می گویند. زبان کردی کرمانجی نیز زبان رایجی در شوط است.
قالی، گلیم، برخی عرقیات مانند عرق بیدمشک، عرق نعنا، بادرنجو و غیره از سوغاتی های این شهر به شمار می روند. محصولات باغی نیز از دیگر سوغات آن هستند.
از تهران، تبریز و ارومیه به مقصد شوط اتوبوس های مسافربری وجود دارد. این شهر در مسیر بزرگراه تبریز به سمت بازرگان، یک خروجی دارد.
شوط
جاذبه های گردشگری شوط
چشمه آب گرم شوط، اصلی ترین جاذبه گردشگری این شهر است که هر سال گردشگران زیادی را به قصد درمان به سوی خود جذب می کند. این چشمه، دو سرچشمه اصلی دارد که 40 متر دورتر و بر روی یک تپه ای قرار گرفته اند. از دو سوی این تپه آب گرم و از وسط آن آّب سرد می جوشد.

تخت سلیمان آذربایجان غربی نگین باستانی ایران
ادامه مطلب

در مظهر اصلی چشمه استخرهایی ساخته شده است که آب آنها به صورت دائمی در جریان است.
نام چشمه آب گرم شهرستان شوط، ایسی سو است. مزه آن اندکی ترش است و آب بی رنگ می باشد. این آب از بیکربنات و آهن تشکیل شده است.
خاصیت درمانی این چشمه برای ناراحتی هایی مانند پادرد و درد مفاصل است. در این منطقه یک مجتمع گردشگری و آب درمانی در حال احداث است که مساحتی در حدود 3 هکتار برای این کار در نظر گرفته شده است. ساخت این مجتمع به ساماندهی گردشگران و بالابردن امکانات این جاذبه گردشگری کمک شایانی می کند.
در حال حاضر بر روی این چشمه یک استخر روباز ایجاد شده است که گردشگران از آن استفاده می کنند.
1683367797 851 آب گرم شوط آذربایجان غربی، سفری برای درمان
ایجاد 4 استخر مجزا و سرپوشیده برای بانوان و آقایان، ایجاد بوفه، سویس بهداشتی و محوطه سازی و فضای سبز، آلاچیق، پارکینگ و محلی برای بازی کودکان، در دستور کار پروژه بهسازی این آب گرم قرار دارد.
1683367797 762 آب گرم شوط آذربایجان غربی، سفری برای درمان
غار شیخ سلو، جاذبه طبیعی دیگر این شهر است که در روستای شیخ سلو از توابع شهرستان شوط قرار دارد. این غار در سال 1380 شناخته شده است.
تپه خلیل آباد، متعلق به دوران ماقبل تاریخ است و به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است.
گنبد مقبره تاریخی کندال، در قسمت جنوبی روستای کندال قرار گرفته که این روستا 6 کیلومتر دورتر از شوط است. گنبد بر روی یک تپه ساخته شده است. گنبدی سنگی که برخی آن را به روس ها و برخی به ارامنه نسبت می دهند. این گنبد دایره ای شکل و با ارتفاعی در حدود 3 متر می باشد. مصالح به کار رفته در این بنا سنگ های منطقه و ملات گچ هستند.

کلیسای صلیب مقدس (سورپ خاچ)، خوی آذربایجان غربی
ادامه مطلب

عمارت تاریخی خان، که بر اساس معماری آن، قدمتش را به اواخر دوره قاجار و کمی از اوایل دوره پهلوی نسبت می دهند که در روستای خوک شوط قرار گرفته است.
آب گرم شوط
در صورتی که تمایل به سفر به شوط را دارید، توصیه می شود برای اقامت یکی از هتل های ارومیه و یا ماکو را انتخاب نمایید. هتل آریا ارومیه، هتلی 4 ستاره با امکانات مناسب است که آرامش و راحتی را به مسافران خود هدیه می دهد.

3.2/5 - (6 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر