لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار ایزی اسفراین خراسان، تجلی طبیعت در دل کوه
آبشار ایزی اسفراین خراسان، تجلی طبیعت در دل کوه

آبشار ایزی اسفراین خراسان، تجلی طبیعت در دل کوه

جلوه گری طبیعت، امری جدید نبوده و نیست. ایران به عنوان کشوری چهار فصل و زیبا، دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است. دریاچه ها، آبشارها، جنگل ها و حتی کوهستان های ایران زمین سرشار از زیبایی است.

شهرهای زیادی در کشور وجود دارند که دارای جاذبه های طبیعی منحصر به فردی می باشند. شهر اسفراین یکی از شهرهای زیبای کشور است که آبشاری دیدنی را در دل کوه های خود جای داده است. هتل های اسفراین میزبانان بسیار مناسبی برای مهمانان این شهر محسوب می شوند.
اقامتگاه بوم گردی وصال رویان اسفراین
یکی از زیباترین اماکن اقامتی این شهر است که هر ساله در فصل تابستان مملو از مسافران و گردشگران زیادی می باشد. رزرو آنلاین این اقامتگاه می تواند به اسکان هر چه بهتر شما در طول سفر کمک نماید.
آشنایی با شهر اسفراین:
شهرستان اسفراین در جنوب شرقی استان خراسان شمالی قرار دارد. اغلب ساکنان این شهر را کرمانج زبانان تشکیل می دهند. بر اساس آخرین آمار ارائه شده، شهرستان اسفراین دارای ۶۰۳۷۲ نفر جمعیت می باشد.
در گذشته این شهر را با نام های اسپراین، سپهر آیین و میان آباد می شناختند. محصولات کشاورزی این شهر دارای کیفیت بسیار عالی می باشد. شهرستان اسفراین با شهرهای قوچان، بجنورد و سبزوار همجوار است.

آب و هوای این شهرستان معتدل است. این شهرستان زیبا به رشته کوه های آلاداغ و شاه جهان منتهی می گردد. زیست بوم اسفراین بسیار غنی بوده و حیوانات مختلفی در مراتع و مناطق جنگلی اطراف این شهر زندگی می کنند.
آبشار ایزی در اسفراین:
آبشار ایزی یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان اسفراین در خراسان شمالی می باشد. این آبشار زیبا و تماشایی در ۵ کیلومتری روستای ایزی، از توابع شهرستان اسفراین قرار دارد. روستای ایزی در ۱۵ کیلومتری شهرستان اسفراین و در دامنه های غربی رشته کوه های شاه جهان واقع گردیده است.
تنوع گونه های زیستی در این منطقه بسیار زیاد است. کوهستانی بودن اغلب مناطق این روستا سبب شده تا دره های زیبایی را در اطراف این روستا شاهد بود. اما رود ایزی مهم ترین رود روستای ایزی است.
1683367779 967 آبشار ایزی اسفراین خراسان، تجلی طبیعت در دل کوه
رودخانه ایزی از بخش جنوبی روستا شروع شده و پس از طی کردن مسیری نسبتا طولانی به آبشاری با همین نام ختم می شود. آبشار ایزی بر روی صخره ای با ارتفاع ۳۰ متر قرار گرفته است. همان طور که می دانید، روستای ایزی در هفت کیلومتری جاده اصلی اسفراین قرار گرفته است.
برای رسیدن به این آبشار بلند و زیبا علاوه بر این ۷ کیلومتر، باید حدود سه کیلومتر دیگر را نیز از روستای قاسم آباد تا پای آبشار طی کنید. ماشین رو بودن مسیر یکی از مزایای آن محسوب می شود.
1683367779 944 آبشار ایزی اسفراین خراسان، تجلی طبیعت در دل کوه
دو پله سر سبز و با طراوت در اطراف این آبشار قرار دارد. وجود گیاهان دارویی نظیر پرسیاوشان در این آبشار سبب شده تا اغلب روستاییان برای جمع آوری آنها در فصولی از سال به این آبشار سفر نمایند.
آبشار ایزی اسفراین در تمام فصل سال پر آب و جاری است. اما هوای سرد زمستانی گاه باعث یخ زدگی آب آبشار و تغییر جلوه آن خواهد شد. از این رو می توان گفت که آبشار ایزی یک آبشار متفاوت است که در هر فصل زیبایی منحصر به فردی دارد.
وجود چند درختچه زیبا در کنار صخره هایی که آب از آن جریان دارد، نشان از تلاش طبیعت برای ادامه زندگی است. آب آبشار ایزی، طی سال های طولانی، مسیر باریکی را در دل کوه حفر نموده است.
1683367779 210 آبشار ایزی اسفراین خراسان، تجلی طبیعت در دل کوه
محل عبور آب آبشار نیز بسیار زیبا و متفاوت است. حجم زیادی از آب رودخانه ایزی برای ریزش از صخره های عظیم، از مسیری باریک عبور می کند. صخره ای بودن تمام مسیر عبور آب باعث عدم نفوذ آب جاری به دل خاک می شود.
اغلب بازدید کنندگان و گردشگران در فصل تابستان برای دیدن این آبشار اقدام می کنند، زیرا آب آبشار در فضای بین صخره ها، محیطی خنک و دلچسب را حاصل می کند.

اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر