لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی بروجرد
جاهای دیدنی بروجرد با عکس و آدرس

جاهای دیدنی بروجرد

جای جای نقشه ایران را که بگردید، زیبایی و مناظر هیجان انگیزی خواهید دید. از شمال گرفته تا جنوب، از شرق تا غرب، همگی صحنه ای از جاذبه های دیدنی این مرزو بوم است که دیدن هرکدام لذتی متفاوت را به شما خواهد داد. در همین نقشه پهناور، استانی به نام لرستان همانند نگین درخشان مشغول پرتو افشانی است. این استان پر از دیدنی، در حصار رشته کوه های زاگرس با آب و هوایی جان افزا قرار دارد. در دل استان لرستان شهری باستانی و سرسبز وجود دارد که در دل تپه ها و چمن زارهایی به غایت زیبا، مشغول جلوه گری می باشد. در این مقاله تلاش کرده ایم تا دور نمایی کلی از بروجرد سرسبز را به شما بدهیم. اما باید بگوییم تا زمانی که خود قدم به این شهر نگذارید از جاذبه های رویایی اش لذت نخواهید برد. ” ایران هتل آنلاین” در این سفر همراه شما است و می توانید از بین هتل های بروجرد یکی را انتخاب و سفر لذت بخشی را تجربه کنید. ” هتل زاگرس بروجرد” یکی از هتل های خوب این شهر است که آماده خدمت رسانی به گردشگران و مسافران می باشد.

تپه قرق:

بروجرد که جزء قدیمی ترین شهر های سرزمین ایران به شمار می رود، مملو از آثار باستانی و دیدنی است که ارزش و عیار این بهشت سرسبز را مشخص می نماید. یک اثر باستانی به نام ” تپه قرق” در روستای ” قرق” بروجرد تبدیل به قطب گردشگری شده است. تپه قرق که عمرش به عصر مس در هزاره پنجم و چهارم قبل از میلاد باز می گردد، یکی از مهم ترین و زیباترین تپه های شهر بروجرد است. البته از سفال های خوش رنگ و لعاب که عمری بالغ بر 5 هزار سال دارند هم نمی توان حرفی به میان نیاورد. این سفال ها که مربوط به دوره اشکانی می باشند در تپه قرق کشف شده اند.

 

1683367771 175 جاهای دیدنی بروجرد با عکس و آدرس

مسجد جامع بروجرد:

یکی از شاهکارهای معماری شهر بروجرد، مسجد جامع این شهر است که به طرزی هنرمندانه بنا شده است. مسجد جامع با گنبد خانه بسیار چشم نوازش به سبک چهارطاق های دوره ساسانی بنا شده است. این بنا از دو درب شرقی و غربی، صحن، گنبد و ایوان اصلی تشکیل شده است. یکی از بخش های منحصر به فرد مسجد جامع، شبستانش می باشد که خنک ترین قسمت این سازه هنرمندانه می باشد. یک ایوان جنوبی با دو گلدسته که با زیبایی خاصی طراحی شده اند، از بخش هایی است که بعدن به مجموعه اضافه شده اند. منبر چوبی مسجد هم از بخش های چشم نواز بنا به شمار می رود. سرتاسر این شاهکارقدیمی با کاشی کاری ها، و تزیینات آجری مزین شده است. این یادگار پرافتخار در سال 1314 به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

 

1683367772 934 جاهای دیدنی بروجرد با عکس و آدرس

خانه کمال الدین طباطبایی( موزه اسناد مردم شناسی):
یک بنای بسیار دیدنی با بخش های متعدد و چشم نواز در شهر بروجرد انتظار شما را می کشد. این عمارت زیبا که پس از فروش به میراث فرهنگی، به ” موزه شهر بروجرد” تبدیل شده، به خوبی هنر و فرهنگ مردم لر زبان این بوم و دیار را به نمایش گذاشته است.

بنا مانند تمام عمارت های قجری، معرفی از ساختمان های آن دوره می باشد. پله های متعدد، اتاق های تودر تو و در و پنجره های تزیین شده از ویژگی های این عمارت تماشایی به شمار می روند. بنا از سه طبقه تشکیل شده و با حیاط بزرگ و باصفا، تبدیل به عمارتی مجلل شده است. شبستان، تالار و شاه نشین این اثر تاریخی با معماری بی نظیری ساخته شده اند و مشغول جلوه گری می باشند.

 

1683367772 755 جاهای دیدنی بروجرد با عکس و آدرس

پل قلعه حاتم بروجرد:

در شمال غربی شهر بروجرد پلی قدیمی و متفاوت از تمام پل هایی که دیده اید قرار دارد. این پل که وظیفه رساندن آب از رودخانه بالا دست روستا به شهر بروجرد را دارد، در طبیعتی بکر و مثال زدنی ساخته شده است. این پل چوبی در دوره پهلوی، روی رودخانه باغ شاه بنا شده است.

 

1683367772 783 جاهای دیدنی بروجرد با عکس و آدرس

گلدشت بروجرد:

تفرجگاهی با صفا، بادرختان انبوه و گیاهان رنگارنگ با نام ” گلدشت” در بروجرد دل از همگان ربوده است. این منطقه گردشگری دارای محیطی شاد و پراز انرژی است که ساعات خوشی را برای میهمانانش می سازد. درختان سیب و آلبالو، مناظر دلنشینی را در این منطقه به وجود آورده اند. همچنین میوه های خوشمزه این درختان نیز هوش از سر هر جنبنده ای را می رباید. این مکان رویایی در دامنه یک دره بسیار تماشایی قرار گرفته که همین موضوع بر شهرت و محبوبیت تفرجگاه گلدشت افزوده است. باید اشاره کنیم که امکانات رفاهی و تفریحی متعددی در این محیط بی نظیر وجود دارد که روز پرنشاط و لذت بخشی را برای شما خواهد ساخت.

 

1683367772 599 جاهای دیدنی بروجرد با عکس و آدرس

روستای کرکی خان:

روستای توریستی و پراز جاذبه ” کرکی خان” در 5 کیلومتری جاده بروجرد به ملایر واقع شده است. این منطقه ییلاقی از نعمت های فراوانی از جمله: طبیعتی خوش سیما و آب و هوایی دل انگیز، برخوردار است. این روستا که در فصل بهار و ایام نوروز در مرکز توجه قرار می گیرد، با شکوفه های خوش رنگ درختان هلو و زردآلو، ارمغان آور فصل رویش و تازگی می شود. محصولاتی همچون: گندم، جو، نخود، خیار، گوجه و لوبیا از این روستا برداشت و به استان های هم جوار ارسال می شود. در دل رشته کوه هایی که در این روستا قرار دارند، سنگ نبشته هایی وجود دارد که خبر از قدمت کهن منطقه زیبای کرکی خان می دهد.

 

1683367772 172 جاهای دیدنی بروجرد با عکس و آدرس

خانه مصری بروجرد:

شهر بروجرد پر است از یادگار دوره قاجار. یکی دیگر از عمارت های معروف این دوره، یک خانه قدیمی است که با تزیینات گج بری و کاشی کاری های چشم نوازش، تبدیل به یک بنا مشهور و پررفت و آمد در شهر بروجرد شده است. عمارت مصری در دوطبقه و درست مثل تمام خانه های سنتی ایرانی بنا شده است.

 

1683367772 765 جاهای دیدنی بروجرد با عکس و آدرس

ارگ بروجرد:

یکی دیگر از آثار کهنی که خبر از قدمت بسیار طولانی بروجرد می دهد، یک تاسیسات آب رسانی سفالی است که به تازگی و بر اثر یک گودبرداری، رخ نشان داده است. این تاسیسات پیچیده که یک پالایشگاه و سیستم تصفیه آب هم به شمار میرفته، باعث شگفتی همگان شده است.
1683367773 891 جاهای دیدنی بروجرد با عکس و آدرس

تپه چغا:

تپه چغا یا همان بام بروجرد، یک زیبایی حیرت انگیز است که مانندش را هیچ کجا نخواهید دید. شما با قرار گرفتن بر روی این تپه می توانید به نظاره کل شهر بروجرد بپردازید و تمام زیبایی های این شهر باستانی را از بالا نظاره کنید. مجسمه هایی از ” آرش کمانگیر” و تندیس های زیبایی از حیات وحش، این مجموعه را دیدنی تر کرده اند. تپه چغا از امکانات متنوعی همچون: دریاچه مصنوعی، آلاچیق برای استراحت، وسایل بازی، هتل و امکاناتی دیگر، برخوردار می باشد.

 

1683367773 880 جاهای دیدنی بروجرد با عکس و آدرس

تنگه کپرگه:

در شما غربی شهربروجرد زمانی که با تفرجگاه سرسبز گلدشت خداحافظی می کنید به منظره ای خارق العاده برخورد خواهید کرد که شما را به وجد خواهد آورد. اگر هوای کوه نوری به سر دارید پس زیبا ترین مسیر کوهنوردی را برای این تفریح فرح بخش انتخاب نمایید. شما هنگام کوه نوردی در این تنگه رویایی، با مناظری روبرو خواهید شد که تا به حال مانندش را فقط در نقاشی های هنرمندانه و کارت پستال ها دیده اید. دوچشمه آب گرم و پل سنگی نیز از جاذبه های دیگر این تنگه به شمار می روند.

 

1683367773 847 جاهای دیدنی بروجرد با عکس و آدرس

بازار بزرگ بروجرد:

شهر بروجرد نیز از داشتن بازار سنتی با معماری دل انگیز، بی بهره نمانده است. معماری و عمر این بنا دلیل شهرت روز افزونش شده است.

 

1683367773 279 جاهای دیدنی بروجرد با عکس و آدرس

مجموعه تفریحی بوستان فدک:

پارکی وسیع و به غایت دیدنی مشرف به تپه چغا، تبدیل به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های شهر بروجرد شده است. سه دریاچه ای که مانند زنجیره به هم متصل شده اند، نمای خاصی به بوستان فدک داده اند. دریاچه ای که در این پارک وجود دارد، بزرگترین دریاچه مصنوعی غرب کشور است که از چشم انداز بی نظیری برخوردار می باشد. شما می توانید در این دریاچه پرآب، لذت قایق سواری و یا لذت دوچرخه سواری دور دریاچه را تجربه کنید. از دیگر تفریحات جذاب این مجموعه، پیست اتومبیل رانی کودکان و باغ پرندگان، می باشد.

 

 

کلام آخر:
شهر سرسبز و پرشورو خوروش بروجرد آنقدر جاذبه دارد که نمی توان همه آنها را در یک مقاله گنجاند، پیشنهاد ما به شما این است که حتما به این بهشت خوش منظر ایران قدم بگذارید و از نعمت های خالق بی همتا نهایت لذت را ببرید. سایت ایران هتل آنلاین سفر دلچسبی را برای شما آرزو می کند.

تونل برفی ازنا لرستان
ادامه مطلب

 

3.7/5 - (7 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر