لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار آبقد مشهد
آبشار آبقد مشهد

آبشار آبقد مشهد

طبیعت خداوند پر از جاذبه های دیدنی و نشاط آور است؛ اما در میان این جاذبه های رنگارنگ، آبشارهای افتان و خیزان از توجه خاصی برخوردارند. در این مناطق مایه حیات به زیباترین شکل فرود چشم نواز خود را به نمایش می گذارد و تبدیل به ماندگارترین تصویر روزگار می شود. کشور ایران از داشتن چنین نعمت شگفت انگیز نیز بهره برده است. یکی از زیباترین آبشارها آبشار آبقد نام دارد که در خراسان رضوی واقع شده و قصد داریم در ادامه به معرفی آن به عنوان یکی از جاهای دیدنی مشهد بپردازیم. اگر دوست دارید که این پدیده هیجان انگیز را خود از نزدیک ببنید و از آن لذت ببرید پس همراه ما باشید. از طریق وبسایت ایران هتل آنلاین می توانید بهترین هتل های مشهد را ببینید و یکی را به دلخواه انتخاب و رزرو نمایید.

معرفی آبشار آبقد

روستایی در خراسان رضوی وجود دارد که مملو از پدیده های طبیعی دل انگیز است. یکی از این جاذبه هایش، آبشار پرشور و خروش آبقد است که در دره ای حدود 1500 متر از سطح دریا واقع شده است. مناظر رویایی که گرادگرد این جاذبه شکل گرفته اند، منظره ای به غایت تماشایی را به وجود آورده اند. از برکت وجود آبشار آبقد انواع درختان پرثمر با شاخ و برگ های انبوه، رشد کرده اند. به دلیل وجود دره ای مرتفع و البته هیجان انگیز، امکان تفریح و ورزش کوهنوری نیز در مجاورت آبشار زیبا وجود دارد. ارتفاع بلند ترین آبشاری که در روستای آبقد وجود دارد حدود 8 متر است که ریزش آب، تصویری تماشایی از آن را پدید آورده است.
بدون اغراق می توان گفت که ناب ترین لحظات و زیباترین مناظر جهان در این منطقه بی نظیر قابل مشاهده است. چه لذتی بالاتر از این که پاهای خود را در آب خنک گذاشته و به نظاره عبور این مایه حیات از میان صخره ها و شکاف ها بنشینید؟ فضای سرسبز و آب و هوای بسیار مطبوع به شما کمک می کند تا قوای از دست رفته خود را بازیابید. دره آبقد که آبشار هم از آن عبور می کند، دارای دیواره های بلند به ارتفاع 200 تا 300 متر است که تصاویر هیجان انگیزی را به نمایش گذاشته اند. زمانی که می خواهید خود را به آبشار معروف آبقد برسانید، در مسیر خود از میان رو دره که دارای پوشش گیاهی و درخچه های متعددی هستند عبور خواهید کرد؛ این پوشش گیاهی نقش به سزایی را در زیباسازی منطقه ایفا می کند.

آبشار آبقد مشهد

1683289437 237 آبشار آبقد مشهد

دلیل نام گذاری آبشار به نام آبقد

آبقد از دو کلمه ” آب” و ” قد” تشکیل شده است که دلیل این نامگذاری، فراوانی آب در این آبشار و چشمه ای که آبشار از آن سیراب می شود است. منظور از قد، آبی به اندازه قد انسان است و خبر از فراوانی نعمتی گرانبها می دهد. همان گونه که بیان شد، وجود آب کافی، خاک مناسب و آب و هوای معتدل باعث رشد روز افزون درختان ثمردار این منطقه شده است. میوه هایی خوش رنگ و بو که علاوه بر طعم خوشمزه، منبع درآمدی برای مردم روستای آبقد هم شده اند. درختانی که در کنار آبشار آبقد به وفور یافت می شوند عبارتند از: درخت سیب، گیلاس، زردآلو و درختان کهن سال گردو که در میان اهالی روستا از شهرت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

1683289437 494 آبشار آبقد مشهد

موزه بزرگ خراسان مشهد،تاریخی و مدرن
ادامه مطلب

مسیر دسترسی به آبشار آبقد

این آبشار در فاصله 69 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد و برای رسیدن به آن باید مسیر مشهد به چناران را در پیش بگیرید. پس از رسیدن به روستای آبقد و رسیدن به انتهای جاده آسفالت روستا، باید باقی مسیر تا دره آبقد را با پای پیاده ادامه دهید. در طول مسیر باغات متعددی به چشم می خورند و ممکن است با آبشارهای کوتاه و بلند متعددی نیز مواجه شوید.
خراسان رضوی- مشهد- 6 کیلومتری جاده مشهد به گوارشک – روستای آبقد

کلام آخر

همانطور که می دانید خراسان رضوی جاهای دیدنی بسیاری دارد که هر کدام از آن ها زیبایی خاص خود را دارند. به خاطر داشته باشید هنگام مشاهده از آبشار طبیعی و زیبای آبقد، حتما از وسایل مورد نیاز مانند کفش ورزشی و لباس مناسب استفاده کنید تا هنگام عبور از دره های این منطقه، دچار خطر و سانحه نشوید. سایت ایران هتل آنلاین سفری هیجان انگیز و لذت بخش را برایتان آرزو می کند.

4.6/5 - (5 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر