لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> 10 شهر جهان با بیشترین تعداد مردم راستگو و درستکار
10 شهر  جهان با بیشترین تعداد مردم راستگو و درستکار

10 شهر جهان با بیشترین تعداد مردم راستگو و درستکار

اگر یک تلفن همراه یا کیف پول را روی زمین پیدا کنید برای خود برمی دارید؟ یا به پلیس تحویل می دهید؟ دیگران چطور؟ نظرسنجی نمی تواند راه مناسبی برای یافتن جواب باشد، مردم قبول نخواهند کرد که اعتراف کنند وسیله ی گمشده را برای خود برمی دارند. به همین خاطر خبرنگاران تصمیم گرفتند آزمایشی انجام دهند. آنها تعدادی از شهرها و پایتخت های جهان را انتخاب و در هر کدام 30 دستگاه تلفن همراه را به ظاهر گم کردند. سپس به نزدیک ترین ایستگاه پلیس مراجعه و منتظر تماس یابنده ی تلفن شدند. در نهایت بر اساس تعداد تلفن های همراه پیدا شده، آنها لیستی از ده شهر برتر درستکار دنیا تنظیم کرده اند. در این مطلب این ده کشور معرفی شده اند تا با شناخت آنها با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

1. لیوبلیانا

تلفن ها: 29 از 30

پایتخت اسلوونی قطعا برنده ی شگفت انگیز این آزمون است. ساکنان مرکز و شرق اروپا معمولا به عنوان الگویی از درستکاری و امانتداری در نظر گرفته نمی شوند. اما اسلوونیایی ها نشان دادند این پیشداوری اشتباه است! در لیوبلیانا، 29 دستگاه از 30 تلفن همراه گم شده به صاحبانش برگردانده شد و تنها یک مورد از آنها به مالکش برنگشت، که واقعا بی نظیر است.

2. تورنتو
Toronto
تلفن ها: 28 از 30

بزرگترین شهر کانادا می تواند به شهروندانش افتخار کند. تنها دو تلفن همراه بطور کامل گم شدند و 28 مورد بازگردانده شد. این رتبه به هیچ وجه مانند رتبه ی لیوبلیانا تعجب آور نیست، کانادا برای سال های متمادی رتبه های برتر در آمار کیفیت زندگی و رضایت ساکنین را در اختیار دارد. چرا کانادایی های راضی و خوشحال باید تلفن همراه مردم را بدزدند؟

3. سئول
Seoul
تلفن ها: 27 از 30

وقتی در مورد جدیدترین تکنولوژی ها و به قول معروف “اسباب بازی بزرگسال ها” صحبت می کنیم، کره ی جنوبی یکی از کشورهای پیشتاز است. چیزی که اروپایی ها به آن تکنولوژی مدرن می گویند، برای کره ای ها “مربوط به گذشته” است. البته تعجبی نیست که 3 نفر دلشان خواسته تلفن های پیدا شده را برای خودشان بردارند و باز هم تعجبی نخواهد بود اگر این سه نفر توریست بوده باشند.

4. استکهلم
Stockholm
تلفن ها: 26 از 30

اولین کشور از شمال اروپا در این لیست در مکان چهارم قرار گرفته است. کمی موجب نا امیدی است زیرا کشورهای شمال اروپا کمترین آمار جرم و جنایت را در دنیا دارند، داستانی هست که می گوید فردی کیف پولش را در ایستگاه اتوبوس جا گذاشت و دو روز بعد آن را همانجا با تمام پول ها و کارت های داخلش پیدا کرد. از طرف دیگر، ریکیاویک یا اسلو (پایتخت های ایسلند و نروژ) حتی به ده رتبه ی نخست راه نیافته اند، پس باید به استکهلم تبریک گفت.

5. بمبئی
Mumbai
تلفن ها: 24 از 30

دومین شهر آسیایی این رتبه بندی چیزی برای سرافکنده بودن ندارد. با در نظر گرفتن استاندارد های زندگی و مقایسه ی آنها با موارد بالا مانند استکهلم، کاملا تعجب آور است که این شهر مقامی در بین 5 شهر نخست دارد. واضح است که فقر مانع شرافتمند بودن کسی نمی شود.

5. مانیلا
Manila
تلفن ها: 24 از 30

یک سورپرایز آسیایی دیگر! پایتخت و دومین شهر پر جمعیت فیلیپین مقام پنجم “رقابت درستکاری” را با بمبئی و نیویورک در اشتراک دارد و رقبایی همچون هلسینکی را شکست داده است. 24 نفر از 30 شهروند آن تلفن های همراهی که یافته اند را به صاحبانشان تحویل داده اند و بدین طریق تصویر خوبی از شهر و کشورشان نشان داده اند.

5. نیویورک
New York
تلفن ها: 24 از 30

مقام پنجم هم برای نیویورک بد نیست. با در نظر گرفتن تعداد ساکنین و توریست ها و همچنین ناشناس بودن مطلق هویت و نژاد افراد در سیب بزرگ (لقب شهر نیویورک)، واقعا شگفت انگیز است که چهار پنجم این تنوع بی شمار نژادی از مردم، بدون در نظر گرفتن ملیت یا مذهبشان، درستکار و امانتدار هستند.

6. هلسینکی
Helsinki
تلفن ها: 23 از 30

این شهر که رتبه ی ششم را با دو پایتخت اروپای شرقی یعنی بوداپست و وارساو به اشتراک دارد، دومین و آخرین نماینده ی شمال اروپاست. این نشان می دهد که کشورهای سابقا کمونیست (بلغارستان و لهستان) جا پای همتایان خود در غرب اروپا گذاشته اند که قطعا نکته ی خوبی است.

6. بوداپست
Budapest
تلفن ها: 23 از 30

موفقیت اروپای شرقی در این رقابت کوچک نه تنها بخاطر برنده شدن لیوبلیانا برجسته است، بلکه دو پایتخت دیگر نیز در جمع ده کشور حضور دارند. بوداپست، پایتخت مجارستان و مقصد محبوب گردشگران از دور و نزدیک، برای مکان نهم به خود می بالد.

6. وارساو
Warsaw
تلفن ها: 23 از 30
اگرچه شوخی های زیادی در مورد لهستان و لهستانی ها، مخصوصا در رابطه با تعصب مذهبی قوی، تندخویی و حریص بودنشان وجود دارد، اما پایتخت لهستان توانسته مقام دهم را کسب کند.

5 راه حل ساده برای امن نگه داشتن خانه در ایام تعطیلات
ادامه مطلب

4.5/5 - (6 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر