لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> شهر های دیدنی چین
شهر های دیدنی چین

شهر های دیدنی چین

چین کشوری وسیع و مملو از تنوع بوده و یکی از بزرگ ترین مقصد های گردشگری جهان محسوب می شود. چین بیش از هر کشور دیگری در جهان دارای شهر های بزرگ بوده و یکی از پرجمعیت ترین کشور های دنیا می باشد. سفر به این سرزمین بزرگ آسیایی با جذابیت و هیجان خاصی همراه بوده و ترکیبی از فرهنگ های سنتی جذاب در کنار مدرنیته را مشاهده خواهید کرد. بیش از 53 گروه قومی متفاوت و بیش از 292 زبان گفتاری در این سرزمین وجود دارد که موجب تفاوت و تنوع در هر یک از مقصد ها و شهر های چینی می شود.

گردشگرانی که برای اولین بار به چین سفر می‌ کنند، بازدید از شهر های بزرگ چین را ترجیح می دهند. اما گردشگران باتجربه‌ تمایل دارند که به تمام نقاط این سرزمین سفر کنند، این دسته از توریست ها حتی به مناطقی که دورافتاده بوده و با مشکل و موانع نا آشنایی با زبان رو به‌ رو می باشند، نیز سفر می کنند تا تجربه ی بیشتری از شگفتی‌ های این کشور توریستی را به دست آورند. چین جاذبه های بیشماری دارد که برای بازدید از آنها می بایستی بارها و بارها به این کشور سفر کنید. در ادامه برترین و زیبا ترین جاذبه های گردشگری چین را معرفی می کنیم تا با برنامه ریزی و رزرو آنلاین هتل سفر خوشی را تجربه کنید، با ما همراه باشید:


10 – شهر کونمینگ (Kunming)
کونمینگ مرکز اقتصاد، حمل و نقل، صنعت و فرهنگ جنوب شرق کشور چین محسوب می شود. این شهر توسط شبکه ارتباطی راه آهن به تمام شهر های بزرگ چین و همچنین به ویتنام متصل شده است. این شهر دارای آب و هوای معتدلی می باشد که موجب شده در هر زمان از سال گردشگران بتوانند به این شهر سفر کنند. با وجود آب و هوای معتدل و مناسب، پرورش گل یکی از مهم ترین صنعت های این شهر به شمار می رود و گردشگران می ‌توانند از نمایشگاه ‌ها،حراجی ‌های گل و باغ‌ های گیاه شناسی بزرگ این شهر بازدید کنند. علاوه بر جذابیت های خاص این شهر، کونمینگ مرکز کوچکی از اقلیت های قومی است که با سفر به آن با فرهنگ های مختلف و گروه های قومی متفاوتی روبرو خواهید شد.
9 – جیوژایگو (Jiuzhaigou)
Jiuzhaigou
دره جیوژایگو دارای آبشار های متعدد، کوه‌ های آهکی پوشیده از برف و 108 دریاچه فیروزه‌ ای، آبی و سبز رنگی است که شفاف بوده و می ‌توانید کف دریاچه‌ ها را مشاهده کنید، با وجود این ویژگی ها این دره به عنوان سرزمین پریان شناخته می شود. گفتنی است که این دره همچنین زیستگاه پاندا های بزرگ چینی است، اما به دلیل وسعت و گستردگی زیاد این دره و همچنین وجود توریست های بیشمار در این منطقه، شانس کمی برای تماشای این موجودات دوست داشتنی خواهید داشت. با سفر به این طبیعت زیبای چین سفری پر از ماجرا را تجربه خواهید کرد.


8 – شهر هانگزو (Hangzhou)
Hangzhou
شهر هانگزو به خاطر داشتن چشم ‌انداز های طبیعی و زیبا، معروف و شناخته شده است. شاعران و هنرمندان بیشماری با تعریف و تمجید از این شهر در کنار دریاچه غربی ‌اش، آن را جاودانه نموده اند. گفتنی است که در قرن 13 میلادی مارکوپولو از این شهر بازدید کرده و هانگزو را به عنوان زیبا ترین و باشکوه ‌ترین شهر جهان معرفی کرده است. دریاچه غربی در هانگزو، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر به شمار می رود، این دریاچه ی بزرگ توسط مسیر ها و بنا های باستانی و باغ‌ هایی که برای آرامش طراحی شده‌ اند، تقسیم شده است. گردشگران می توانند از پاگودا ها، معابد و مزرعه های کشت چای در امتداد سواحل بازدید کنند.


7 – شهر یانگشو (Yangshuo)
Yangshuo
روزگاری شهر یانگشو به خاطر قیمت ‌های ارزان و فضای آرام، همچون آهن ربایی کوله‌ پشتی‌ گرد های بیشماری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کرد، اما امروزه این شهر مکان مناسبی برای گردشگران با هر نوع سبک و سلیقه می باشد و توریست ها از چشم انداز های زیبا و کوهستان های کارست و آهکی این شهر دیدن می کنند. همچنین شهر یانگشو مکان مناسبی برای بازدید و سفر به سوی شهر زیبای گویلین و بازدید از رودخانه ی لی می باشد. با وجود جاده ها و مسیر های وسیع و هموار، بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند دوچرخه کرایه کنند و فرصت تماشای کشاورزانی که در حال کار بر روی مزارع می باشند را به دست آورند.


6 – شهر لهاسا (Lhasa)
Lhasa
شهر لهاسا یکی از مهم‌ ترین شهر های تبت بوده و با ارتفاع 3500 متری (11.500 فوتی) بالاتر از سطح دریا، یکی از مرتفع ‌ترین شهر های جهان محسوب می شود. با وجود این که شهر لهاسا به سرزمین چین اضافه شده است، اما فرهنگ خاص خود را حفظ کرده است. گفتنی است که قصر معروف پوتولا که روزگاری محل زندگی و اقامت دالایی لاما بوده، در این شهر قرار دارد. این قصر که بر روی تپه سرخ واقع شده است، بیش از 360 سال قدمت دارد. این قصر از دو بخش قصر سفید که دالای لاما در آن زندگی می‌ کرده و قصر قرمز که محل تدریس درس ‌های مذهبی بوده، تشکیل شده است. قصر معروف دیگری با نام نوربولینگکا نیز در سال 1755 در شهر لهاسا ساخته شد که قصر تابستانی دالای لاما، قبل از تبعید به شمار می رفت.


5 – شهر شیان (Xi’an)
Xi'an
شهر شیان یکی از قدیمی ترین شهرهای چین می باشد و روزگاری نقطه شروع جاده ابریشم و مهم ‌ترین راه تجاری آسیا و اروپا بوده است. قبل از اتحاد کشور چین و تقریبا هزار سال قبل از میلاد و هزار سال بعد از میلاد مسیح، شهر شیان مرکز پادشاهی 11 امپراطوری بوده است و به همین خاطر این شهر یکی از چهار پایتخت بزرگ چین باستان به شمار می رود. ارتش تتراکونا یا سربازان سفالی چین که از محافظان مقبره اولین امپراتور چین بوده اند، یکی از جاذبه‌ های مهم این شهر می باشند که اخیرا کشف شده است. همچنین دیوار بزرگی به طول 12 کیلومتر (8 مایل) دور شهر شیان وجود دارد. این دیوار ها نه تنها بخشی از تاریخ این شهر می باشد بلکه برای گردش در شهر، گردشگران می بایستی از اطراف آن عبور کنند.
4 – شهر شانگهای (Shanghai)
Shanghai
گفتنی است که شهر شانگهای در دهانه رودخانه یانگ تسه و در ناحیه شرقی دریای چین قرار دارد. شهر شانگهای یکی از بزرگ ترین و توسعه ‌یافته ‌ترین شهرهای چین می باشد. آسمان این شهر مملو از آسمان‌ خراش‌ ها بوده و در کنار آن‌ ها مراکز خرید بزرگ، هتل ‌های لوکس و مراکز هنری مهمی به چشم می خورند. چراغ ‌های روشن نئونی، خیابان ‌های شلوغ، به شب‌ های این شهر چهره ی غربی بخشیده است. یکی از جاذبه های معروف شهر باند می باشد که در کنار رودخانه ی هوآنگپو قرار دارد. سبک معماری استعماری این مکان از اهمیت خاصی برخوردار است.


3 – دیوار بزرگ چین (Great Wall of China)
Great Wall of China
دیوار بزرگ چین از دیوار های کوچکی تشکیل شده که در طول سال‌ ها توسط سلسله‌ های مختلف چینی ساخته شده و به هم متصل شده است. گفتنی است که این دیوار ها برای محافظت در برابر حمله‌ های قبایل شمالی بنا شده اند. بخش‌ هایی از این دیوار ویرانه شده‌ ا ند یا به کلی از بین رفته ‌اند، با این وجود دیوار بزرگ چین حدود 2 هزار سال قدمت دارد و تقریبا 8800 کیلومتر (5500 مایل) طول دارد. دیوار بزرگ چین از بخش ‌های مختلفی تشکیل شده که برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. قسمت بادالینگ یکی از محبوب ترین بخش ها بوده و در نزدیکی شهر پکن قرار دارد و دسترسی به آن راحت می باشد.
2 – شهر هونگ کونگ (Hong Kong)
Hong Kong
شهر هنگ کنگ در سمت سواحل شرقی چین واقع شده است، این شهر مرکزی تجاری و بین‌ المللی می باشد که در آن فرهنگ چینی، تاثیرات استعمار بریتانیا و تکنولوژی مدرن با هم ترکیب شده اند. بیشترین آسمان خراش های جهان و بالا ترین تراکم جمعیت را می توانید در این شهر مشاهده کنید. همچنین شهر هنگ کنگ فضای سبز، کوهستان و سواحل بیشماری دارد که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کنند. بندر معروف ویکتوریا یکی از جاذبه های معروف شهر می باشد که در طول شب ها با درخشش خیره کننده آسمان خراش ها منظره ای تماشایی خلق می کند، و قله ی پیک بلند ترین نقطه ی مرتفع شهر می باشد که می توانید چشم انداز های زیبای شهر را از ارتفاع بالا تماشا کنید.


1 – شهر پکن (Beijing)
Beijing

شهر پکن پایتخت فعلی کشور چین بوده و یکی از محبوب ‌ترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور چین به شمار می رود. قدمت این شهر تاریخی به 3 هزار سال قبل باز می گردد و با وجود گذشت زمان هنوز هم بخش زیادی از این تاریخ در درون مرز های این شهر زنده بوده و به چشم می خورد. واژه ی پکن به معنای پایتخت شمالی می باشد، و در حقیقت در طول تاریخ طولانی چین، پکن این نقش را نیز بر عهده داشته است. میدان تیان ‌آنمن بزرگ ترین میدان جهان می باشد و بنا های مهم تاریخی همچون شهر ممنوعه (Forbidden City)، موزه‌ ملی چین، و مجموعه کاخ‌ های تابستانی کهن و نو، در اطراف این میدان قرار دارند. باغ های چینی، معماری باستانی و فرهنگ چینی باقیمانده از دوره های مختلف تاریخی از دیگر جاذبه های مهم و محبوب شهر پکن به شمار می آیند که بهتر است فرصت بازدید از این آثار را از دست ندهید. با سفر به این سرزمین تاریخی، لحظات به یاد ماندنی را سپری خواهید کرد.

زیباترین جاذبه های توریستی در شهر لوآنگ پرابانگ
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر