لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار تنگه ی رود قر اصفهان
آبشار تنگه ی رود قر اصفهان

آبشار تنگه ی رود قر اصفهان

 

آبشارها همیشه یادآور شور و شوق و شادابی بوده و هستند. اینها یکی از عناصر زیبای طبیعت اند که حس سرزندگی را به آدمی منتقل می کنند. از جمله مزایای دیگری که دارند اینکه طبیعت اطرافشان زیبایی خاصی دارد به طوری که چشمان انسان را به سمت خود خیره می کند و حسی در وجود او می پروراند که دلش می خواهد ساعت ها در آنجا بماند، از چهره ی طبیعت لذت ببرد و اکسیژن خالص تنفس کند.
از جمله ی این آبشارهای زیبا می توان به آبشار تنگه ی رود قر واقع در استان اصفهان اشاره کرد. ابشاری پراب و خروشان که از رودی روان سرچشمه می گیرد و بر تن تخته سنگ های سرسخت فرو می ریزد و با جامه ای سبزرنگ از خزه ها آنها را می پوشاند و بدین ترتیب زیبایی فوق العاده ای را به چشمان بینندگان هدیه می دهد.

پیشنهاد ما برای رفتن به آبشار تنگه ی رود قر اقامت در شهر اصفهان مرکز استان اصفهان است. برای اقامت در اصفهان تنها کافی است به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و نام اصفهان را در کادر مربوطه بنویسید و بر دکمه ی جست و جو کلیک کنید. در این مرحله با لیستی از بهترین هتل های اصفهان مواجه می شوید. به صفحه ی اول اکتفا نکنید، با کلیک بر شماره ی 1 به بعد در پایین صفحه، سایر هتل ها را هم ببینید. با کلیک بر هر هتل می توانید مشخصات کامل آن را مطالعه و در صورت تمایل هتل را رزرو کنید.

ایران هتل آنلاین یک سامانه ی قابل اعتماد با سابقه ای درخشان در زمینه ی رزرو هتل آنلاین است که می تواند بهترین گزینه برای مسافرانی که قصد دارند قبل از سفر بابت محل اقامت آسوده خاطر باشند محسوب شود. از طرفی با رزرو هتل از طریق ایران هتل آنلاین مجبور به پرداخت هزینه ی واقعی هتل نیستید بلکه می توانید با دریافت تخفیفات خوب و قابل توجهی مبلغ کمتری را پرداخت کنید و سفری به صرفه داشته باشید.

یکی از بهترین هتل های ثبت شده در سامانه ی ایران هتل آنلاین هتل کوثر اصفهان است. هتلی بین المللی با پنج ستاره ی طلایی که در نزدیکی سي و سه پل، در بلوار ملت اصفهان واقع شده است. این هتل فعالیت خود را در سال 1351 با مساحتی در حدود 10700 مترمربع آغاز کرد. هتل کوثر اصفهان در ابتدا دارای 130 باب اتاق بود و زیر نظر گروه هتل های شرایتون فرار داشت و به نام شرایتون شناخته می شد. اما در سال 1352هتل کوروش نام گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به هتل قدس و بعد از یک سال به هتل کوثر تغییر نام داد و به گروه هتل های پارسیان پیوست. این هتل در طول این سال ها چند بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته،آخرین بازسازی آن در سال 1395 و در بخش مجموعه ی آبی هتل انجام شده است.

آبشار چشمه گوش لرستان
ادامه مطلب

از جمله مزایای هتل کوثر اصفهان اینکه در نزدیکی سی و سه پل قرار دارد، به همین دلیل دسترسی گردشگران به جاذبه های گردشگری شهر اصفهان را به خوبی میسر می کند. این هتل دارای دو فاز قدیم و جدید است. فاز قدیم آن، ساختمان اصلی هتل است که با 170 واحد اقامتی در 7 طبقه مشرف به زاینده رود است. فاز جدید که در سال 1396 به بهره برداری رسیده، ساختمان فیروزه نام دارد و مشرف به باغی سرسبز است.
آبشار تنگه ی رود قر
معرفی کلی
شهر اصفهان مرکز استان اصفهان با لقب نصف جهان از لحاظ گردشگری پس از مشهد و از لحاظ اقتصادی پس از تهران رتبه ی دوم را در ایران دارد. این شهر پایتخت و مرکز ایران در دوران صفویان که دوران طلایی و اقتدار ایران به شمار می رود بوده است. اصفهان در تمام طول سال پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است. از جمله جاهای دیدنی اصفهان می توان به میدان نقش جهان، کاخ عالی قاپو، کاخ چهل ستون، عمارت هشت بهشت، سی و سه پل، منارجنبان، سردر و بازار قیصریه، مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله، کلیسای وانک، آتشکده، باغ پرندگان، تونل اکواریوم، مرکز خرید سنتر و کلی جاهای دیدنی دیگر اشاره کرد که هر یک به تنهایی کفایت می کند تا مسافری قصد سفر به اصفهان را کند و به سمت آن چمدان ببندد.
آبشار تنگه ی رود قر
استان اصفهان علاوه بر شهر زیبای اصفهان دارای شهرهای دیگری نیز است. از جمله ی این شهرها سمیرم است که روستاهایی با طبیعتی بسیار زیبا دارد. یکی از این روستاها، روستای ماندگان است. این روستا بین روستاهای سیور و خفر در ۱۳۵ کیلومتری یاسوج واقع شده است. مردمان این روستا بیشتر کشاورز و دامدار هستند. این روستا در نزدیکی خود چهره هایی از طبیعت را به نمایش می گذارد که همواره در طول سال کوهنوردان و طبیعت گردان بسیاری را محو تماشای خود می کند. یکی از اجزای دیدنی این طبیعت آبشاری واقع در تنگه ی رود قر است. این آبشار که در مسیر صعود به دو قله ی مشهور دنا به نام های قله ی کل قدویس و قله ی قلات بزی واقع شده است از دل صخره ‌ای سخت به آرامی به طرف پایین حرکت می کند و چشم انداز فوق العاده زیبایی را پدید می آورد. چشم اندازی که با یک دیدنش دلتان می خواهد مجددا به دیدارش بروید و از مشاهده ی رخسارش بهره مند گردید.
آبشار تنگه ی رود قر
آبشار تنگه ی رود قر اصفهان
آبشار تنگه ی رود قر آبشاری زیبا با مناظری دلربا در موقعیت جغرافیایی N310214 E512354 واقع در استان اصفهان، در کنار روستای ماندگان در منطقه ی پادنای سفلی از توابع شهرستان سمیرم است. ارتفاع این آبشار در حدود ۲۰ متر است. آب رودی که در میان تنگه ی رود قر شکل گرفته و آبشاری به این زیبایی را به وجود آورده از جاهای مختلفی تامین می شود. این آب حاصل ذوب شدن یخچال های دره ی لای نخود، خرسان بزرگ و کوچک، کاسه قلات بزی، خرسان غربی و شرقی، یخچال دائمی آب اسپید و ده ها چشمه ی دیگر از جمله حوض دال، چشمه چات و اتابکی می باشد اما چشمه ی آب اسپید یکی از اصلی ترین منابع تامین کننده ی آب رود قر است. رودخانه ی قر در محل تنگه ی رود قر تشکیل آبشاری می دهد که هر ساله کوهنوردان بسیاری که برای صعود به قله ی کل قدویس و قله ی قلات بزی به عنوان دو تا از مشهورترین ارتفاعات دنا اقدام می کنند از این مسیر می گذرند و چند صباحی را در کنار این ابشار زیبا می مانند و از طبیعت اطراف آن، صدای غرش آب و مناظر زیبای تنگه لذت می برند. ازروستای ماندگان در مجرای تنگه ی رود قر می ‌توان به تنگه ی لای نخود صعود کرد و همه ی قله ‌های جبهه ی شمال غربی از روی خط‌ الرأس را فتح کرد. علاوه بر این از طریق این مسیر می‌ توان قله ‌های جناح غربی، قلات بزی از مجرای تنگه ی آب اسپید و خرسان غربی و شرقی را پیمود و به کل فرهاد صعود کرد.
آبشار تنگه ی رود قر
مسیر دسترسی به آبشار تنگه ی رود قر
برای دسترسی به آبشار تنگه ی رود قر اصفهان بایستی مسیر شهرضا- حاجی ‌آباد – سمیرم را پیش بگیرید. بعد از رسیدن به سمیرم به سمت یاسوج پیش بروید. در ۱۳۵ کیلومتری یاسوج، به یک سه راهی می رسید که باید راه سمت چپ را انتخاب کنید. در این راه ابتدا به روستای سیور و سپس به روستای ماندگان می رسید. در این روستا سراغ آبشار تنگه ی رود قر اصفهان را از اهالی بگیرد تا راه را به شما نشان دهند.
آبشار تنگه ی رود قر
تفریحات در آبشار تنگه ی رود قر
از آنجا که این آبشار بیشتر توسط کوهنوردان و طبیعت گردان ملاقات می شود یکی از مهم ترین تفریحاتی که در اطراف آن می توان انجام داد لذت از طبیعت و تنفس هوای پاک است. تفریحی که بر تک تک سلول های بدن تاثیر می گذارد و انرژی بسیار فراوانی به او می بخشد تا پس از آن با قدرتی مضاعف به زندگی روزمره ادامه دهد. تفریح دیگری که در جوار چنین آبشاری می توان انجام داد آب بازی است. بدین منظور دستی در آب بیندازید تا خنکای آن را با تمام وجود احساس کنید. دیگر اینکه مناظری که آبشار تنگه ی رود قر در مقابل چشمانتان به عرصه ی نمایش می گذارد به قدری زیبا و دیدنی است که حتما باید از آن ها تصاویری در قالب عکس و فیلم تهیه کنید و به عنوان یادگاری نزد خود نگه دارید یا برای دوستانتان ارسال کنید.
آبشار تنگه ی رود قر
بهترین فصل سفر به آبشار تنگه ی رود قر
بهار فصل زنده شدن طبیعت، آب شدن برف ها و یخچال های طبیعی و جاری شدن رودخانه هاست. رودخانه هایی که چند ماه انتظار می کشند تا به اوج زیبایی خود برسند. پس اگر می خواهید اوج شکوه آبشاری مانند آبشار تنگه ی رود قر را ببینید بهترین زمان برای رفتن به دیدن آن فصل بهار است. این در حالی است که در تابستان هم آب دارد و می تواند میزبان خوبی برای شما باشد. مزیتی که این فصل دارد اینکه بعد از آب بازی چندان سردتان نمی شود. اما این منطقه زمستان های سردی دارد و ممکن است برای افراد مبتندی اصلا مناسب نباشد.

آبشار ایگواسو برزیل، بهشتی خروشان در دل سرزمین قهوه
ادامه مطلب

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر