لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> کار در سفر برای بک پکرها (بخش اول)
کار در سفر برای بک پکرها (بخش اول)

کار در سفر برای بک پکرها (بخش اول)

به این راهنمای جامع کار در حین سفر به دور دنیا خوش آمدید. تعداد قابل توجهی کار مرتبط با سفر وجود دارد و حتی کارهایی وجود دارد که در ازای سفر رفتن به شما پول پرداخت می شود.
راه هایی برای کار در حین سفر به دور دنیا
چگونه می توانم در حین سفرم به دور دنیا، کاری برای تامین مخارجم داشته باشم؟ خوشحالم که پرسیدید. در ادامه با بهترین سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه شوید و از این به بعد، هوشمندانه سفر کنید.
من حدود 10 سال است که در حال سفر به کشورهای مختلف هستم و کارهای مختلفی را در حین سفرم تجربه کرده ام. در سه سال گذشته، روی کار در سفر جدیدم تمرکز کرده ام (که مرا از یک بک پکر آس و پاس به یک کارآفرین موفق تبدیل کرد). اما قبل از آن، انواع و اقسام کارهای شگفت انگیز و وحشتناک را در سفر انجام دادم تا خرج خورد و خوراکم را دربیاورم و بتوانم به سفرم ادامه دهم.

بهترین کارهایی که در حین سفر می توانید انجام دهید، کارهایی هستند که پایدار، حمایتگر و جالب باشند. برای پیدا کردن چنین فرصت هایی، با تعداد زیادی بک پکر و دیجیتال نومد (افرادی که از فناوری‌های مخابراتی از راه دور برای امرار معاش و زندگی کردن استفاده می‌کنند) که به دور دنیا سفر می کنند و در عین حال پول در می آورند، مصاحبه کردم. من با ترکیب تجربیات این افراد با تجربیات خودم، قرار است درباره برخی از بهترین کارها برای بک پکرها و دیجیتال نومدها، رازهایی را با شما در میان بگذارم.
در دنیا سفر کنید و پول دربیاورید

تعدادی زیادی کار در سفر وجود دارد که می توان آنها را به سه دسته تقسیم کرد. خوب دقت کنید و ببینید کدام کار مناسب شماست…
کارهایی که نیازمند سفر هستند

کارهایی وجود دارند که برای سفر به دور دنیا به شما پول می دهند. چنین چیزی در نگاه اول، ممکن است خیلی جذاب به نظر برسد ولی باید این را بدانید که ممکن است به خاطر کار زیاد، فرصت چندانی برای گشت و گذار نداشته باشید. کارهایی که نیازمند سفر هستند و در ازای آن پول خوبی به شما پرداخت خواهد شد، مانند، خلبان خطوط هوایی که پول قابل توجه و زیادی به همراه دارد و در حالت خوش بینانه، می توانید در زمان های استراحتتان، بخش هایی از دنیا را ببینید ولی به نظر من، افراد در چنین کارهایی به اندازه ی یک دیجیتال نومد آزادی عمل ندارند.


شغل هایی برای دیجتال نومدها
Digital Nomad Careers

من به شخصه، به پول درآوردن از طریق کارهایی که برای دیجیتال نومدهاست، اعتقاد دارم، چرا که از هر جای دنیا که باشید می توانید چنین کارهایی را با توجه به شرایط و برنامه ریزی خودتان انجام دهید و در اغلب موارد، رئیس خودتان باشید.
من سعی کردم برخی از بهترین شغل هایی که برای دیجیتال نومدها مناسب است، در این مقاله بیاورم. من اولین کارم به عنوان یک دیجیتال نومد را با نوشتن بلاگ سفر شروع کردم و این کار، درهای بسیاری دیگری را به روی من گشود (امروزه، من هر سال بین صدهزار تا 999.999 پوند از این وبلاگ درآمد دارم ولی با چندین شرکت مرتبط با بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، دراپ شیپینگ (‌ یک روش خرد‌ه‌فروشی که د‌ر آن کالا مستقیماً از انبار تامین‌کنند‌ه و نه انبار خرد‌ه‌فروش برای خرید‌ار ارسال می‌شود‌) و حتی یک آژانس مسافرتی هم همکاری دارم). من تمام کارها و مشارکت هایم را به صورت آنلاین روی سایت Ditch Your Desk می گذارم.

البته به وجود آوردن یک کار دیجتال نومدی وقت گیر است و اگر شما یک بک پکر آس و پاس و سرگردان هستید، احتمالا باید همین حالا کاری دست و پا کنید تا بتوانید حساب بانکیتان را پر کنید و به سفرتان ادامه دهید.
شغل هایی برای بک پکرها
Backpacker Travel Jobs

بسیاری از بهترین شغل ها برای بک پکرها، کارهایی به شدت متداول نظیر کارهای فصلی یا کارهای یدی موقتی هستند.
من زمانیکه به عنوان بک پکر در حال سفر به دور دنیا بودم، کارهایی با پرداخت دستمزد در مزرعه بزها، در پشت بارها، در هتلها، در ساختمان های در حال ساخت وساز، در ساحل ها و بسیاری از جاهای دیگر پیدا کردم. معمولا پیدا کردن کارهای متداول به عنوان یک بک پکر، کار ساده ای است.

بهترین کارهای حین سفر در سال 2018
این کارها بهترین کارهای حین سفر در سال 2018 برای بک پکرها، دیجیتال نومدها یا سایر افردیست که مشتاقند تا ساعات کاری نرمال 9 تا 5 خود را رها کنند و کاری را شروع کنند که بتوانند با وجودش سفرکنند.
من بهترین کارهای حین سفر برای بک پکرها را هنگامی که در راه سفر هستم، ارائه می کنم. این کارها به شما اجازه می دهند تا هم کار و هم سفر کنید و دیگر نگران تمام شدن پولتان نباشید.

برخی از این کارها، کارهایی جدی هستند و برخی دیگر کارهایی موقتی برای بدست آوردن مقداری پول نقد برای ادامه دادن ماجراجویی ها و سفرتان.


1. پول درآوردن از راه وبلاگ نویسی
Make Money Blogging

یکی از بهترین تصمیم هایی که تا الان گرفته ام، شروع وبلاگ سفرم بوده است. این وبلاگ به معنی واقعی کلمه زندگی مرا تغییر داد.
وبلاگ نویسی بهترین تصمیمی بود که تا کنون گرفته ام و به نظرم، بهترین کار در سفری ممکن است (می-توانم هر زمان که بخواهم سفر کنم و از ماجراجویی هایم پول دربیاورم و به سفرم ادامه دهم). با این وجود، وبلاگ نویسی آسان نیست و مهمتر اینکه نمی توان به سرعت از آن پول درآورد.
وبلاگ نباید حتما در مورد سفر باشد، شما می توانید درباره هر چه که می خواهید وبلاگ بنویسید. وبلاگ نویسی به شما امکان آشنایی با بسیاری از سایر شغل های مرتبط با دیجیتال نومدها را می دهد ( شما می توانید کمی بیشتر درباره SEO ، درباره کپی رایتینگ، طراحی وب، مدیریت شبکه های اجتماعی و … یاد بگیرید).

اگر به دنبال شغلی هستید که بتوانید با وجودش سفر کنید، یک وبلاگ سفرنامه ای موفق در صدر این شغل ها قرار می گیرد.
2. در خارج از کشور، زبان انگلیسی درس دهید
Teach English Abroad

برای بک پکرهایی که می خواند یکسال یا بیشتر در جایی اقامت کنند تا پولی درست و حسابی پس انداز کنند، تدریس زبان انگلیسی یگی از بهترین کارهاست.
این روزها شما می توانید در کشورهای مختلفی انگلیسی تدریس کنید و در عین حال دنیا را نیز ببینید. حتی می توانید با تدریس آنلاین انگلیسی، آزادی عمل بیشتری داشته باشید و اگر پشتکار خوبی داشته باشید، می-توانید پول خوبی از این راه بدست آورید.
این کار احتمالا یکی از بهترین گزینه های موجود است و موانعی کمی بر سر راه شما وجود دارد (بیشتر افرادی که انگلیسی زبان مادری شان است می توانند کاری به تدریس زبان انگلیسی در سفر بپردازند).

اینکه زبان انگلیسی، زبان مادری کسی باشد، مزیت واضح و آشکاریست ولی کسانی که زبان انگلیسی، زبان اصلی شان نیست نیز می توانند چنین کاری گیر بیاورند. گذراندن دوره های TEFL می توانند به شما کمک کند تا دیگران بدانند که شما معلم زبان بدی نیستید. گذراندن چنین دوره هایی، سرمایه گذاری کوچکی است که به شما کمک می کند تا شغل درآمدزای بهتری پیدا کنید.
3. آموزش آنلاین زبان انگلیسی
Teach English Online

تدریس آنلاین زبان انگلیسی راهی مطمئن و بسیار قابل دسترس برای بک پکرها و نومدهاست تا بصورت آنلاین کسب درآمد کنند. شما برای تبدیل شدن به یک دیجیتال نومد در این روزها، نیازی به مهارت کدگزاری، فنی، نوشتاری یا عکاسی خاصی ندارید.
دنیای تدریس آنلاین زبان انگلیسی، به لطف اینترنت، درهایی جدیدی را به روی افرادی باز کرده که زبان مادریشان انگلیسی است و می خواهند از هر جایی که مایل باشند با اتصال به اینترنت، کار کنند. بهترین بخش این ماجرا؟ شما می توانید، بسته به شرکتی که برایش کار می کنید، برنامه کاری و میزان تعهدتان را خودتان انتخاب کنید تا با نیازهایتان هماهنگی داشته باشد.
درکل، تدریس آنلاین انگلیسی رویایی برای افراد انگلیسی زبان (و حتی در مواردی کسانیکه انگلیسی زبان مادری شان نیست) است که به دنبال کسب درآمد بیشتر به صورت آنلاین هستند، حالا چه در سفر باشند یا نه.

بدون شک، تدریس آنلاین زبان انگلیسی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین روش های کسب درآمد آنلاین برای بک پکرهاست.
4. دراپ شیپینگ
Dropshipping
دراپ شیپینگ یعنی ارسال محصولات از جایی که ارزانتر است (معمولا چین) به مشتریان (معمولا در اروپا و آمریکا). من از اواخر سال 2017 و برای بیش از دوسال، همزمان با فروش محصولات از طریق برنامه عضو آمازون، شروع به دراپ شیپینگ کردم و فرصت این را داشتم تا با تولید نسخه خودم از محصولاتی که بیشتر می فروختم و ارسال آنها از چین به انبار آمازون اف بی ای، پول بیشتری بدست آورم.
5. فروش رابطه ای
Affiliate Marketing
فروش (بازاریابی) رابطه ای خیلی راحت است. یعنی شما محصول یا خدمتی را به مخاطبین خودتان پیشنهاد می دهید و اگر کسی از طریق وبسایت شما آن محصول یا خدمت را استفاده کرد، شما درصد خود را می گیرید. فروش رابطه ای، بطور کلی کلی، به معنی دلال یا رابط میان دو نفر بودن است و یکی از محبوب ترین، اثبات شده ترین، و پایدارترین روش ها برای کسب درآمد بصورت آنلاین است. می توانم بگویم که 75 درصد درآمد شخصی من از طریق فروش رابطه ای است. اگر به درآمدزایی از طریق اینترنت علاقمند هستید، بدانید که فروش رابطه ای همان چیزیست که به دنبالش هستید.
6. معامله روزانه (معامله در بورس اوراق بهادار)
Day Trading
معامله روزانه واقعا شغل هیجان انگیزی است ولی در عین حال، روش اعصاب خردکنی برای پول درآوردن هنگام سفر است. من تجربه درباره معامله در بازار بورس ندارم ولی الان بیش از یکسال است که در کار خرید و فروش ارز رمزی هستم و 3800% به سرمایه گذاری اصلیم افزوده ام. اگر پولی داریدکه تحمل از دست دادنش را دارید (واقعا این کار مسخره با ریسک همراه است)، پس معامله روزانه یکی از هیجان انگیزترین کارها برای شما دیجیتال نومدها در حال حاضر است.


7. مربی غواصی
Scuba Instructor

گرفتن مدرک مربیگری غواصی احتیاج به اندکی سرمایه گذاری دارد ولی می تواند یکی از جذابترین روش ها برای کار در سفر دور دنیا باشد. شما نیاز به حضور در چندین دوره و گواهینامه و همچنین، گذراندن چندین ساعت مشخص در زیرآب دارید.

اگر همین الان این مدرک را دارید پس خوشحال باشید. اگر هم ندارید می توانید این مدرک را در کشور خودتان یا سایر کشورها نظیر تایلند و فیلیپین بگیرید. بدون شک، این کار یکی از بهترین کارها برای کسب درآمد در سفر به نقاط مختلف دنیا خواهد بود.
8. مربی موج سواری
Surfing Instructor

این کار هم شبیه مربیگری غواصی است ولی نیازی به مدرک ندارد. فقط باید یک موج سوار خفن باشید. مربیان موج سواری می توانند با سفر، موج سواری و دیدن مردمی که به این علاقه دارند و می خواهند موج سواری یاد بگیرند و ارائه خدماتشان به این افراد، پول دربیاورند.

درآمدش به اندازه مربیان غواصی نیست ولی شما به خاطر موج سواری و سفر که احتمالا باحالترین کار دنیاست، پول دریافت خواهید کرد. من خودم از طرفداران موج سواری هستم و امیدوارم بتوانم یکی دوسال در این زمینه تلاش کنم تا در آینده بهتر موج سواری کنم. اگر بدنبال کاری خفن هستید که بتوانید سفر هم بروید، احتمالا این کار برایتان مناسب خواهد بود.
9. آموزش یوگا
Teach Yoga

محبوبیت یوگا در جهان، بیش از پیش در حال افزایش است و نیاز شدیدی به مربیان یوگا وجود دارد. اگرچه این کار، بالاترین دستمزد را در بین کارهای سفری را ندارد ولی یکی از مطمئن ترین راهها برای کار و سفر همزمان است.

داشتن مدرک در این زمینه باعث می شود تا از سایرین متمایز شوید ولی ضروری نیست. با سایر مهمانانی که در هتل شما هستند، صحبت کنید یا بهتر از آن، دوره هایتان را در سایت Udemy یا سایت های آموزش آنلاین مشابه قرار دهید.


10. خرید جایی و اجاره دادن آن
Buy A Place and Rent It

اگر چند وقتی است که مشغول به کار هستید و مقداری پس انداز دارید، بجای اینکه آن را در عرض چند سال خرج سفر کنید، با آن خانه ای بخرید و زمانیکه در سفر هستید، اجاره اش دهید (از پول اجاره آن برای خرج زندگیتان استفاده کنید).
می توانید ملک خود را در سایت های مختلف نظیر Airbnb بگذارید. چنین سرمایه گذاری، خیلی زود تبدیل به یک پول قلمبه می شود، به حدی که بعضی از دوستانم حتی زمانیکه به شهرشان برمی گردند نیز در خانه خودشان نمی مانند، بلکه به اجاره دادنش ادامه می دهند و جایی دیگر می مانند. جیرینگ

11. کار کردن در قایق
Work on A Boat

متاسفانه دوره ی دزدان دریایی به پایان رسیده ولی این بدین معنا نیست که نتوانید تبدیل به نوعی دزد دریایی مدرن شوید. از آنجا که کار در قایق هنوز آنچنان مورد توجه قرار نگرفته است، احتمال پیدا کردن چنین شغلی (مخصوصا روی قایق های تفریحی و قایق های بادی) زیاد است.
مطمئنا اگر تجربه داشته باشید، کارتان آسانتر خواهد شد ولی این کار به آسانی رفتن روی عرشه کشتی و حرف زدن با بقیه افراد است.

می خواهید شانستان را برای استخدام شدن در یک سوپر قایق یا کشتی بشدت افزایش دهید؟ به فکر گذراندن دوره هایی در مدرسه سوپر قایق باشید. مدرسه سوپر قایق یک شرکت آموزشی آنلاین است که به افراد، هر چیزی که باید درباره چگونه پیدا کردن کار در یک سوپر قایق بعنوان یکی از خدمه کشتی، بدانند، آموزش می دهد. آنها علاوه بر دوره های آموزشی تمام وقت و دقیق، وبینارهای آنلاین مفیدی نیز برگزار می کنند. اگر واقعا می خواهید در یک قایق خفن مشغول به کار شوید، سری به سایتشان بزنید.
12. برگزارکننده جشن و نماینده برندها
Brand Ambassador

اگر عاشق جشن و پارتی هستید و مهارت استفاده از مدیا، توانایی نویسندگی و تبلیغات را دارید، پس شاید بتوانید دنبال شغل نمایندگی برندها در سفرهای تجاری که مختص تورهای مرتبط با جشن هاست، باشید. هر ساله، شرکتStoke Travel به بیش از 100 مسافر عادی فرصت می دهد تا در حین سفرشان با کار داوطلبانه در رویدادها یا کارآموزی در شعبه بارسلونا یا بایرون بی این شرکت، به طور مجانی سفر کنند.
کارآموزان و کارکنان جشنواره ها، هربار حداکثر به مدت 5 هفته استخدام می شوند و در بین فستیوال های تابستانی، وقت آزاد خواهند داشت تا سفر کنند. نمایندگان شرکت Stoke Travel درصد خودشان را می-گیرند، این فرصت را دارند تا برای سایت Stokepedia مطلب بنویسند تا منتشر شود، اقامت رایگان خواهند داشت، و امکان ملاقات با بیش از 100 دوست جدیدی را خواهند داشت که تا پایان عمر با آنها دوستی کنند. بعلاوه، این نمایندگان سه وعده غذایی رایگان در روز و هر چه که نوشیدنی بخواهند در اختیار خواهند داشت. بله درست فهمیدید، سه وعده غذایی پر و پیمان و مشوبات الکلی نامحدود. برای کسی که مناسب چنین شرایطی باشد، این کار سرشار از خوشی و شادی تمام خواهد بود (احتمالا خوشی بیش از حد).

شرکت Stoke Travel تورها و رویدادهایی در مکانهایی نظیر پراگ، ایبیزا، و بوداپست و بسیاری دیگر از شهرهای اروپایی و غیراروپایی برگزار می کند. شغل نماینده Stoke Travel بودن برای بک پکرهایی که به دنبال کاری درآمدزا و کوتاه مدت هستند، سرشار از مزایای خوب و شیرین است و احتمالا همان چیزیست که می خواهند.
13. کار در کشتی کروز
Work on a Cruise Ship

کار در کشتی های کروز یکی از بهترین کارهاست. شما فقط باید آماده کار کردن باشید. کشتی های کروز در همه جای دنیا هستند و می توانید به راحتی کاری پردرآمد پیدا کنید. فضای اینجا، کار سخت و تفریح زیاد است. شما باید در طول هفته 60 ساعت کار کنید و بعد از آن می توانید در شب ها به پارتی بروید و در بندرها، به همراه همکارانتان به گشت و گذار بروید. یکی از مزیت های اصلی کار کردن در کشتی کروز این است که می توانید پول پس انداز کنید. حقوق این کار معمولا تنها 1000 تا 2000 دلار در ماه است ولی از آنجا که هیچ ماشین، قبض، بیمه و در کل هیچ چیزی برای پرداخت وجود ندارد، این پولها مستقیما به حساب پس اندازتان می روند.

کشتی کروز برای مسافران سخت کوشی که می خواهند دنیا را ببینند، کار فوق العاده ای است و وقتی قرارداد کارتان تمام می شود، کلی پول پس انداز کرده اید و در عین حال این کاری است که می توانید در حین کار کردن سفر نیز بکنید و در بین برنامه کاری پر جنب و جوشتان می توانید وقتی برای دیدن بعضی از بنادری که لنگر میندازید، کنار بگذارید.
14. تحویل جنس با قایق
Boat Delivery

اگرچه این کار برای افراد مبتدی چندان ساده نیست ولی اگر تجربه زندگی در کنار دریا را دارید، تحویل با قایق ظرفیت کار و سفر همزمان بالایی دارد. معمولا دستمزد این کار خیلی بالا نیست (اگر دستمزدی در کار باشد) اما شما می توانید تجربیاتتان را بالا ببرید و هفت دریا را مجانی سفر کنید.
اگر وارد این کارشوید، ممکن است در آینده کارهای نان و آبدار بیشتری پیدا کنید.

5 شگرد مسافرتی برای آسان تر کردن سفر
ادامه مطلب

15. کار در WWOOF
WWOOFing

کار در WWOOFF (فرصت های جهانی برای مزارع ارگانیک) دهه هاست که کاری موقت برای مسافران اقتصادی به شمار می رود. لب کلام اینکه شما هفته ای 20 تا 30 ساعت در مزرعه ای ارگانیک کار می کنید و در ازای آن غذا و محل اقامت رایگان دریافت خواهید کرد.

اگرچه این کار دقیقا کار در سفر نیست (چونکه پولی به شما پرداخت نمی شود)، اما اگر در راه هستید، این کار راهی عالی برای کاهش هزینه های سفرتان خواهد بود. هزاران مزرعه این چنینی در سراسر جهان وجود دارند، پس به هر جایی که دوست دارید سفر کنید چون WOOFF هم آنجا هست.
16. HelpX
HelpX
سایت هلپکس مانند WWOOF چند وقتی هست که در دسترس است. شما تا زمانیکه به کسی کمک نکنید (HelpX-ed)، نمی توانید مخارج سفر اقتصادیتان را فراهم کنید. HelpX و Workaway (مورد بعدی که معرفی می کنم) بسیار شبیه یکدیگر هستند. برخلاف WWOOFing که افراد داوطلب تنها در مزارع باید کار کنند، این دو سایت، فعالیت های داوطلبانه مختلفی دارند. تدریس زبان انگلیسی، ترجمه، نقاشی، کار در هاستل، مراقبت از کودکان، کشاورزی و هر چیز دیگری…
17. Workaway
Workaway
ین سایت مانند HelpX به داوطلبان غذا و محل اقامت رایگان فراهم می کند. Workaway جدیدتر از HelpX است اما بخاطر شهرتش، خیل سریع رشد کرد و تبدیل به گزینه مورد علاقه بسیاری از مسافران (نسبت به هلپکس) شد. من به شدت این سایت را پیشنهاد می کنم، چونکه پلتفرمی شگفت انگیز و جذاب است.
18. تبادل خانه برای مدت زمانی محدود
 Housesitting

این کار که به نوعی تبادل و کار همزمان است، امروزه زیاد تبلیغ می شود. در این کار شما در مدت زمان معینی از حیوانات خانگی میزبان مراقبت می کنید و در عوض، کل خانه در اختیار شما خواهد بود. این کار به ندرت درآمدزاست ولی واقعا جای گله و شکایتی باقی نمی ماند.

شما محل اقامت رایگان، آشپزخانه ای بزرگ و خفن، و حریم شخصی خودتان را در کل خانه خواهید داشت. این روش یکی از بهترین روش های مسافرت است. با تمام خوبی های این کار دارد ولی وارد شدن به آن چالش برانگیز است. اما وقتی که تجربه کافی و رزومه خوبی داشته باشید، می توانید یکی از این کارها را انتخاب کنید. این کار به شدت پیشنهاد می شود.


19. کمک در کارهای منزل و نگهداری کودک
Work as an Au Pair

کمک کردن در کارهای منزل میزبان یکی از قدیمی ترین کارهای سفری در سراسر دنیاست و هنوز هم مورد خوبی برای پس انداز کردن و دیدن دنیاست. برای من، تحمل بچه ها سخت است. ولی اگر شما شخصیتی سرزنده، شاد و خندان دارید و برایتان مهم نیست که ریخت و پاش بقیه را جمع کنید، پس بدانید که تعداد زیادی بچه در دنیا هستند که به فرد دوست داشتنی مانند شما نیاز دارند تا از آنها مراقبت کنند.
این کار همیشه همراه با دستمزد نیست و اگر هم باشد، همیشه دستمزد بالایی ندارد ولی اگر خوشحالید که به خاطر کار سفر کنید (که باید باشید) و در مناطق دورافتاده تر به تدریس مشغول شوید، می توانید تا 5000 دلار در ماه درآمد داشته باشید.
اگر کار داوطلبانه ای در اروپا گیر بیاورید، به شما غذا و جای خواب رایگان می دهند و شاید مقدار خیلی کمی پول برای آخر هفته ها نیز گیرتان بیاید. این کاری همیشگی برای درآوردن خرج سفر و زندگی در کشوری جدید است.

۹ نشانه ای که به شما می گوید به تعطیلات نیاز دارید
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بی تا
بی تا
7 ماه قبل

من تازه می خوام سفر ارزان رو شروع کنم. در ازای کار
جا می خوام،مقصد اولم هندیامراکشه.

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر