لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 5 مورد از دانسته های اشتباه در مورد مسافران جوان
5 مورد از دانسته های اشتباه در مورد مسافران جوان

5 مورد از دانسته های اشتباه در مورد مسافران جوان

نسل جوانی که بین سال های 1360 تا 1380 به دنیا آمده اند، همیشه هدف بی شمار انتقاد بوده اند. آن ها برای از بین بردن صنایع تاکسیرانی، مسکن، هتل ها و مهمانداری و حتی تعطیلات کاری سرزنش می شوند. تنها چیزی که نمی توانیم انکار کنیم، تأثیر گذاری آن ها می باشد.
وقتی که صحبت مسافرت به میان می آید، بیشتر مردم فکر می کنند، که نسل جوان گردشگرانی خسیس، خودخواه، معتاد شبکه های اجتماعی و اشخاصی با انتظارات بالا هستند.
با همین وصف و شرح، بنده هم یک نسل جوان سفر کرده به حساب می آیم، که بخشی از آن به کار من باز می گردد و قصد دارم که بعضی از این باور های اشتباه را با دلیل نقض کنم!
بسیاری از این جوانان بیش تر از پدران و مادرانشان رزرو هتل انجام داده و سفر کرده اند، چه برای درس خواندن، داوطلب شدن برای کارهای خیر خواهانه در سازمان های مختلف و هم چنین جمع کردن پول هایشان به آهستگی و پیوستگی. آن ها همه ی این کار ها قبل از تشکیل خانواده انجام داده اند!

شاید بپرسید، که چرا این کار از نظر بسیاری از مردم بد به نظر می رسد؟ واقعیت داستان از این قرار است، که این سخن کاملاً اشتباه است! حال بیایید به چند مورد از این باور های غلط، که باید فراموش شوند نگاهی بیاندازیم.
1 – نسل جوان به سفر با افراد غریبه روی خوشی نشان نمی دهد.

با اینکه سفر کردن با خانواده و دوستان از انگیزه های اصلی سفر به شمار می رود، تفاوت برنامه های افراد و بودجه های آن ها برنامه ریزی برای یک سفر ایده آل را بسیار دشوار می سازند، اما نسل جوان هم چنان قصد دارند تا حتی بیشتر از قبل به سفر کردن بپردازند و رویه ی خود را ادامه دهند. طبق پژوهش های شرکت تبلیغاتی ” MMGY “، این عدد ده درصد بیش تر از آمار های حال حاضر می باشد و در میان تمام گروه های سنی برتر و بیش تر می باشد.
در این جا است، که بحث سفر های تک نفره و یا تور های گروهی به میان می آید. تنها به مسافرت رفتن در میان نسل جوان تر، پر طرفدار تر از همیشه شده است و بسیاری از اپراتور های تور های مختلف گردشگری، تمرکز خود را روی پلن هایی برای حفظ امنیت این قشر از توریست ها و انجام برنامه ریزی های مختلف برای آنان گذاشته اند.
من در سه تور گروهی، به عنوان یک مسافر تنها، شرکت کرده ام. دو مورد از آن ها شامل گروه هایی در رنج سنی 18 تا 65 بوده است و یکی در محدوده ی سنی 18 تا 29. هر سه ی این تجربه ها، از با ارزش ترین سفر های عمر من بوده اند. سفر کردن در کنار افرادی که با اهداف مشابه به هم پیوسته اند، بسیار لذت بخش تر می باشد و یکی از بهترین روش ها برای تجربه ی دوستی های خودمانی با افراد هم سن و سال و هم چنین یاد گیری درس هایی از زندگی از افراد مسن تری، که کول باری از تجربه را بر دوش می کشند، می باشد. من حتی با مقصد های گردشگری زیادی، که به لیست خود اضافه کرده ام در میان همین افراد هم گروهی آشنا شده ام.
من می خواستم از افراد دیگر نیز در رابطه با تور های گروهی نظر خواهی کنم. برای همین با چند تن از دیگر گردشگران هم نسل و هم چنین چندین شرکت ها و لیدر های توری، که با چنین افرادی سر و کار دارند تماس برقرار کردم.
” سامانتا اسمیت، Samantha Smith “، که با تور گردش در ایسلند کمپانی ” نشنال جئوگرافیک، National Geographic ” به این کشور سفر کرده بود، به من گفت: ” من همیشه بعد از آشنایی با گروه های مختلف سنی که با من همسفر هستند، با دیدگاه های جدید و جذابی آشنا می شوم. در یکی از سفر هایی که اخیراً داشتم، از تعداد زیاد گردشگران تک نفره و سفر های دیگری که داشتند، بسیار شگفت زده شده بودم. این تجربه برای من مانند داشتن نیم نگاهی نسبت به آینده بود. در فکر با خودم می گفتم، که به احتمال زیاد با زوج های فراوانی برخورد خواهم کرد، اما در واقعیت ما از نظر شرایط، بسیار شبیه به یکدیگر بودیم. هرکدام از آن ها تا حد و اندازه های مختلف خانواده و دوستان خود را تنها گذاشته بود، تا به تنهایی وارد یک کشور دیگر شود و ماجراجویی های جدیدی را تجربه کند. این مسئله برای من بسیار آموزنده بود. “
” جیمی دیتارانتو، Jamie Ditaranto “، که از کارکنان شرکت ” اسمارت ترول، Smart Travel ” می باشد هم سخنان مشابهی برای من داشت. او گفت: ” اگر که نگران این موضوع هستید، که برای یک تور گروهی بیش از حد جوان هستید، آن را فرصتی برای بدست آوردن درس هایی از زندگی و باز تر کردن دیدگاهتان و هم چنین آشنا شدن و هم سفری با نسلی بزرگ تر از خود به حساب آورید. بدون شک چیز های بسیاری را خواهید آموخت و دوست های زیادی را پیدا خواهید کرد. “
اگر که از این نظر نگران هستید، که ممکن است فرصتی برای انجام هیچ کاری به تنهایی را پیدا نمی کنید، شرکت های تور و گردشگری وجود دارند، که بخش هایی از برنامه های خود را به فعالیت های انفرادی اختصاص می دهند و در میان نسل های جوان تر مشهور می باشند. می توان از برنامه های مسافرتی ” 18 تا 29 سال ” شرکت ” اینترپید، Intrepid “، ” تاپ دک، Top Deck ” و ” اس تی ای ترول، STA Travel ” به عنوان مثال های مناسبی نام برد.

نتیجه گیری: این باور کاملاً غلط است. گروه های برگزاری تور های مسافرتی در حال تطبیق دهی خود با عادت های مسافران نسل جدید می باشند، که معمولاً تنها سفر می کنند، تعداد آن ها بسیار زیاد بوده و هر لحظه به تعداد آن ها اضافه می شود. این افراد بیشتر به دنبال امنیت، سهولت و پاسداری از سلامتی خود در میان گروه های تور های مسافرتی هستند. چه هم سن و سال باشند و چه نه !
2 – نسل جوان گردشگران خسیسی هستند.
Millennials are cheap travelers.

بلی، درست است. قیمت، یکی از اصلی ترین رکن های انتخاب اسکان مناسب برای گردشگران نسل جوان می باشد. نمی توان تأثیر رکود اقتصادی در سال 2008 در تصمیم آن ها را هم نادیده گرفت، اما این به آن معنا نیست، که همه ی اعضای این گروه از مردم با بودجه های کم و نا چیز سفر می کنند. بر عکس، یکی از چیز هایی، که نسل های جوان در سفر های خود به آن اهمیت می دهند، ارزش معنوی می باشد. به همین دلیل است، که بسیاری از شرکت های تور های مسافرتی هزینه ها را به جای تبلیغ به صورت کلی، به شکل روزانه به اطلاع مردم می رسانند.
کشور ایسلند را در نظر بگیرید. آمار گردشگران این کشور در سال های اخیر سر به فلک کشیده است ! آن ها این پیشرفت خارق العاده را مدیون توقف های رایگان شرکت های هواپیمایی ایسلند هستند، که گردشگران جوان، به آن به عنوان ارزش افزوده می نگرند. این توریست ها حاضر هستند، که پول خود را خرج هتل ها و فعالیت هایی بکنند، که ارزش وقت محدود آن ها را داشته باشد. آن ها هم چنین ترجیح می دهند، که تا می توانند از هزینه های اضافی بپرهیزند تا در هیچ صورت از تجربه های اصلی و چیز هایی که ارزش های اصلی به حساب می آیند، غافل نشوند.
طبق گزارش ” آینده ی نسل جوان در آمریکا، Future of U.S. Millennial ” شرکت پژوهشی ” رزوننس، Resonance “، این بخش از جامعه از جمع کردن پول ها و دارایی های خود برای به دست آوردن تجربه های مختلف در زندگی و سفر کردن، بیش تر از خریدن خانه و دیگر سرمایه گذاری های معمول در گذشته استقبال می کنند.
هر چه نسل جوان بزرگ تر شوند و با بالا تر رفتن سن، پول بیشتری به دست می آورند، عادت های پرداختی آن ها هم تغییر می کند. طبق گفته های ” جیکوب مرک، Jacob Marek “، که یکی از اعضای وبسایت ” اینتروور ترولز، Introver Travels ” و یک لیدر تور های مسافرتی می باشد، نسل جوان از گردشگران کوله پشتی دار کم خرج به بزرگسالان با تجربه و حرفه ای تبدیل شده اند. بیش از نصفی از آن ها هم اکنون بچه دار شده اند و با خانواده های تازه یافته ی خود سفر می کنند.
این طور که به نظر می رسد، قیمت و مخارج حتی از نگرانی های اصلی نسل جوان هم به حساب نمی آید. از دیگر یافته های گزارش شرکت ” رزوننس ” می توان به دو مورد مهم دیگر هم اشاره کرد. 57 درصد از جامعه ی آماری، امنیت را مهم ترین عامل برای انتخاب یک مقصد گردشگری می دانند، در حالی که 52 درصد از دیگر گروه ها، پول و هزینه ها را مهم ترین فاکتور حساب می کنند.

نتیجه گیری: این باور کاملاً غلط است. نسل جوان به هیچ عنوان گردشگران بی برنامه و پر خرجی نمی باشد. آن ها بیشتر به ارزش های معنوی و امنیت اهمیت می دهند تا جا و چیز هایی را پیدا کنند، که فقط ارزان قیمت باشد.


3 – نسل جوان تنها برای این سفر می کنند، که در شبکه های اجتماعی پست بگذارند.
Millennials are only traveling to post on social media.

هیچ راهی برای انکار این واقعیت وجود ندارد: نسل جوان به گوشی های تلفن همراه هوشمند خود و هم چنین برنامه ها و اپ های موجود در آن ها وابسته شده اند. در این میان ما تنها می توانیم این حقیقت را از چند وجهه ی متفاوت بررسی کنیم.
طبق پژوهش های انجام شده، دسترسی رایگان به اینترنت و وای – فای، یکی از مهم ترین نکاتی است، که این گردشگران جوان در زمان رزرو هتل به آن اهمیت می دهند، اما نکته ی مهمی را که باید در نظر بگیریم این است، که این افراد بیشتر در زمان سفر به دنبال فرستادن و چک کردن ایمیل های خود و پیام زدن به آشنایان می باشند و وقت زیادی را برای عکس گرفتن سپری نمی کنند.
هیچکس نمی تواند قدرت شبکه های اجتماعی و تأثیرات گسترده ی آن بر روی زندگی مردم را نفی کند. چه از آن ها خوشتان بیاید و چه از آن ها متنفر باشید ! طبق یک نظرسنجی انجام شده توسط شرکت ” آویس باجت گروپ، Avis Budget Group “، 94 درصد از افراد نسل جوان بیش تر از هر نسل دیگری، از منابع خارجی در تصمیم گیری های مسافرتی خود استفاده می کنند، به خصوص از شخصیت های مشهور در شبکه های اجتماعی. از دیگر دستاورد های این تحقیق می توان به این موضوع اشاره کرد، که 24 درصد از افراد، پست های اجتماعی دوستان و خانواده هایشان را یکی از مهم ترین منبع ها برای انتخاب مقصد گردشگری خود می دانند.
استفاده ی زیاد از شبکه های اجتماعی، همیشه نکته ی منفی به شمار نمی رود. ” مایکل مویرس، Michael Muyres “، بنیان گذار شرکت ” نا گفته های آمستردام، Amsterdam Untold ” در این باره می گوید: ” با وجود ارتباطات عظیمی، که توسط گوشی های همراه فراهم شده است، نسل جوان توانایی تصمیم گیری سریع خود را پرورش داده است و به دنبال تجربه هایی می گردد، که تازه و اصیل باشد. “

نتیجه گیری: این باور تا حدودی اشتباه می باشد. این نسل از مردم نمی خواهند، که گوشی های خود را به این سادگی ها کنار بگذارند و این مسئله برای همه کاملاً روشن است ! اما چیزی که لازم است به آن توجه کنیم این می باشد، که نسل جوان نه تنها از شبکه های اجتماعی برای کمک به هم نوعان خود در کشف دنیای اطرافشان کمک می کنند، بلکه از آن برای آشنا شدن با فرهنگ های متفاوت و مقصد های گردشگری دیگر هم استفاده می کنند.


4 – نسل جوان، گردشگرانی بی مسئولیت هستند.
Millennials are irresponsible travelers.

” مویرس ” در این زمینه می گوید: ” شما شاید این طور فکر بکنید، که نسل جوان اکثراً افرادی خودخواه هستند و درگیر وجهه ی اجتماعی خود در شبکه های اینترنی می باشند، اما در واقعیت اصلاً این چنین نیست. این نوجوانان و جوانان به ارتباط برقرار کردن با مردم و سنت های محلی هر مقصد گردشگری، بسیار اهمیت می دهند. آن ها هم چنین از ارزشی، که هر فرد در جامعه ی خود دارد کاملاً باخبرند و به یادگیری از همدیگر در زمان سفر و به روش های حتی نا معمول روی خوشی نشان می دهند. “
بر اساس برداشت ها و نتایج یکی از پژوهش های شرکت ” اینترپید ترول “، 86 درصد از افراد 18 تا 29 سال، در زمان رزرو یک سفر، انتخاب های اقتصادی مسافرتی، که هر شرکت ارائه می دهد، را مهم در نظرمی گیرند و 90 درصد از آن ها، مسئولیت های اخلاقی یک شرکت توریستی را زیر ذره بین قرار می دهند و آن را از الزامات می دانند.
” جوهانس رک، Johannes Reck ” مدیر عامل شرکت ” راهنمای خودتو بگیر، Get Your Guide ” می گوید، که کمپانی آن ها به شکلی کاملاً متفاوت به نسل جوان خدمات رسانی می کند. از آن جایی که این گروه به اصل بودن و صحت هر چیز اهمیت می دهند، راهنمایان ما هم با هر شخص به طرز جداگانه ای برخورد می کند تا به جای ارتباطی خشک و روتین، مکالمه ی آن ها با مشتری به صورت دو طرفه باشد. نیرو های ما سعی می کنند، که هر تور را به شکلی کاملاً متفاوت و خاص برگزار کنند. چه از نظر محل هایی که بازدید می کنند، راه هایی که برای رسیدن به آن ها طی می کنند و یا حتی وقایعی که با اعضای تور به اشتراک می گذارند. نسل جوان با دقت به وقایع تاریخی و فرهنگی، که در محل رخ داده اند توجه می کنند و می خواهند، که پرده از پس بسیاری از ماجرا های گذشته برداشته شود.
” آندریا بلتران گارسیا، Andrea Beltran Garcia ” برای شرکت ” در بارسلونا غذای محلی بخورید، Barcelona Eat Local ” یک تور غذایی را مدیریت می کند و تا جایی که می تواند، سعی می کند، که رفتار های مورد قبول و علاقه ی نسل جوان را در حین تور خود پیاده کند. او در این باره می گوید: ” جوانان به روش های پایدار در توریسم و گردشگری توجه خاصی دارند و به دنبال کیفیت بالا و اصیل بودن می گردند. آن ها ترجیح می دهند، که به جای صرف غذا در یک رستوران به نام، در کنار یک دکه ی 50 ساله در بازار های قدیمی و از دستان صاحب آن غذای خود را تهیه کنند. “
او هم چنین تأکید کرد، که مسافران جوان تر بیشتر صحبت می کنند. بیشتر با محیط اطراف خود تعامل دارند و ارتباط های شخصی را دوست می دارند. دیگر گروه ها معمولاً بیشتر به نگاه کردن از دور قناعت می کنند.

نتیجه گیری: این باور به هیچ وجه صحیح نیست. بدون شک نسل جوان به تجربه های محلی، فعالیت های فرهنگی پایدار و اصیل و هم چنین گردشگری مسئولانه و سالم اهمیت می دهند.


5 – نسل جوان فقط می خواهند، که از سرویس های شرکت ” ایر بی ان بی، Airbnb ” برای اسکان استفاده کنند.
Millennials only want to stay in an Airbnb.

سرویس های اسکان شرکت ” Airbnb ” برای نسل جوان، انتخاب های وسوسه کننده ای هستند. 52 درصد از جامعه ی آماری پژوهش های ” آینده ی نسل جوان در آمریکا ” از امکانات آن استفاده کرده اند و بسیاری دیگر آن را راه کم خرج تری برای سفر های گروهی می دانند. ایده های این شرکت، همگی با ارزش های گردشگران جوان نیز هم خوانی دارد: اصیل بودن، سهولت و ارزش.
طبق این گزارش، با اینکه این شرکت تغییرات بسیاری را در زمینه های طراحی، محیط اطراف، برنامه های وظیفه شناسانه و غیره را در صنعت هتل داری ایجاد کرده است، بیشتر گردشگران هم چنان سروسی دهی یک هتل را به این وبسایت ترجیح می دهند. در زمان رزرو سفر نیز، بیشتر جوانان از مأموران توریستی کمک می گیرند تا از خدمات ” Airbnb “.
این مسئله قطعاً با زمان تغییر خواهد کرد، اما ” Airbnb “، برای جایگزین کردن خود به عنوان انتخاب ایده آل تر در جایگاه سیستم های هتل داری سنتی که از امنیت، آرامش و امکانات بهتری برخوردارند، زمان زیادی لازم دارد. اسکان های اجاره ای ” Airbnb ” به دلیل وجود قوانین مختلف، در تمام کشور ها وجود ندارند. چندین نکته هم در رابطه با مدل کسب و کار این شرکت و پایداری آن وجود دارد. حجم زیادی از اجاره های کوتاه مدت می تواند به کمبود اسکان و بالا رفتن اجاره در شهر های بزرگ منجر شود.
نتیجه گیری: این مسئله نیز حقیقت ندارد. داده های آماری دروغی نمی گویند. پس فعلاً می توانید از نسل جوان برای وای – فای مجانی و امکاناتی چون صبحانه های رایگان در هتل ها تشکر کنید !

10 توصیه برای سفرهای آتی شما
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر