لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشارهای کوه سر تنکابن
آبشارهای کوه سر تنکابن

آبشارهای کوه سر تنکابن

شهر رویایی تنکابن یکی از شهرهای زیبای استان مازندران است که از جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بینظیری برخوردار می باشد. در تنکابن به ترکیبی از عوامل شگفت انگیز طبیعی مانند آفتاب، دریا، کوه، دشت و جنگل به سهولت دسترسی دارید. آبشارهای کوه سر تنکابن مجموعه ای از آبشارهایی هستند که از جاذبه های اکوتوریستی این شهر به شمار می روند. برای رسیدن به این آبشارها ابتدا باید به استان مازندران و شهر تنکابن بروید. می توانید از هر شهری که به تنکابن سفر می کنید، ابتدا دو سه روزی در یکی از هتل های تنکابن توقف کنید و به گشت و گذار در زیبایی های خود شهر بپردازید.

راه دسترسی به آبشارهای کوهسر تنکابن

این مجموعه آبشار در بین روستاهای سفیدآب و کوهسر که هر دو از توابع بخش نشتارود تنکابن هستند، قرار گرفته است. فاصله نشتارود تا تنکابن 5 کیلومتر بوده و در قسمت شمال شرق تنکابن واقع شده است. راه دسترسی به این آبشارها جاده خاکی است و گاهی لازم است که از میان رودخانه عبور کرد. چشم اندازهای بی نظیری در طول مسیر رسیدن به این آبشارها وجود دارد.
1683278042 296 آبشارهای کوه سر تنکابن

1683278042 531 آبشارهای کوه سر تنکابن

از جنگل تا آبشار

اگر اهل طبیعت گردی هستید، بدون شک از این سفر لذت زیادی خواهید برد. هم تک تک آبشارهای تماشایی کوهسر و هم مسیر دسترسی به آن ها بسیار رویایی و زیبا است. به ویژه اگر فصل بهار را برای این سفر انتخاب کنید، به دلیل پر آب بودن رودخانه ها و آبشارها، چشم اندازهای بینظیری را مشاهده خواهید کرد.
1683278042 156 آبشارهای کوه سر تنکابن

بعد از بازدید از مکان های دیدنی شهر تنکابن، چند انتخاب دارید؛ می توانید در یکی از روزهایی که در تنکابن هستید، یک گشت نیم روزی به آبشارهای کوهسر داشته باشید و مجدداً به هتل بازگردید و به ادامه سفر خود و یا اینکه دل به جنگل بسپارید، از آبشارهای کوهسر دیدن کنید و شبی را در جنگل چادر بزنید و هیجان و ترس شب خوابیدن در جنگل را تجربه نمایید. یک پیشنهاد دیگر نیز آن است که در هتل آپارتمان نجاتی تنکابن اقامت کنید. این هتل آپارتمان در حدفاصل تنکابن و نشتارود قرار گرفته است؛ به این ترتیب هم در هتل اقامت کرده اید، هم به شهر تنکابن و هم به نشتارود و آبشارهای آن به آسانی دسترسی خواهید داشت. نشتا یعنی نشت آب و این نام به دلیل وجود چشمه ها و روخانه های بسیار زیادی که در این منطقه وجود دارد، بر این شهر گذاشته شده است. برای رسیدن به آبشارها باید از جاده خاکی عبور کنید؛ از این رو خودروهای شاسی بلند برای این سفر بسیار مناسب تر هستند. قبل از سفر با خودرو شخصی حتماً از سالم بودن کمک فنرها، لاستیک های ماشین و زاپاس اطمینان حاصل کنید چراکه در طول مسیر باید از رودخانه هایی نیز عبور کنید.

1683278043 238 آبشارهای کوه سر تنکابن

آب و هوا در این منطقه بسیار خنک و مناسب است. سایه درختان سر به فلک کشیده بر روی زمین امکان نشستن و پیک نیک زدن را فراهم می کند. به دلیل آنکه این منطقه بکر است، امکانات گردشگری در آن وجود ندارد. دقت کنید که تمامی وسایل لازم را به همراه خود داشته باشید و در کنار وسایل ضروری، کیسه زباله نیز برای جمع آوری و برگرداندن زباله هایتان به همراه بیاورید. آب تنی در پایین آبشار، جنگل نوردی و عکاسی از فعالیت هایی است که کنار آبشارهای کوهسر می توان انجام داد.
1683278043 885 آبشارهای کوه سر تنکابن

1683278043 280 آبشارهای کوه سر تنکابن

جاذبه های دیگری نیز در همین منطقه وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. پارک جنگلی و زیبای خشکه داران با حیوانات تاکسیدرمی شده ای که در آن وجود دارند، منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای داغ کوه، مرداب تماشایی نشتارود و منطقه جنگلی دینارسرا از نمونه های این مناطق دیدنی هستند. خوب است که در سفر به این مناطق بکر مسئولانه عمل کنیم و زباله های خود را در طبیعت رها نسازیم.

5/5 - (1 امتیاز)
روستای الیت مرزن آباد چالوس
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر