لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 6 قانون مهم سفر برای بانوان
6 قانون مهم سفر برای بانوان

6 قانون مهم سفر برای بانوان

با توجه به اینکه زنان بیشتر از قبل مسافرت می کنند و پروازهای ارزان قیمت بیشتر از قبل در دسترسند، همچنین سفرهای فردی زنان امروزه جزء ثابت مسافرت هاست زنان دیگر منتظر نمی مانند تا یک نفر با آنها همراه شود و آنها را برای تعطیلات رویایی شان همراهی کند بلکه خودشان به تنهایی این کار را انجام می دهند.
به هر حال این به این معنی نیست که جایی که آنها برای سفر انتخاب کرده اند برای آنها امن است. حتی در ایالات متحده اذیت و آزار خیابانی و خطرات دیگر برای زنان وجود دارد. مکان های زیادی در دنیا وجود دارند از جمله خانه خود آن ها که زنان هنوز هم در آنها در حال مشاجره بر سر این موضوع هستند که شنیده شوند و احترام دریافت کنند و حتی مکان های توریستی وجود دارد که زنان اجازه ورود به آنها را ندارند.
گفته یا ناگفته، در خانه یا بیرون از آن، همیشه قوانینی برای زنان وجود دارد که باید رعایت شوند.
با این وجود قانونی وجود ندارد مبنی بر این که زنان نمی توانند مسافرت کنند یا تنها مسافرت کنند. ممکن است قوانینی برای مسافران زن وجود داشته باشد که شامل مردان نمی شود اما خبر خوب این است که تعداد چیزهایی که زنان می توانند انجام دهند از کارهایی که نمی توانند انجام دهند بیشتر است.

قوانین فرهنگ هایی که متعلق به شما نیست را رعایت کنید
به عنوان یک بیگانه که به یک کشور خارجی سفر می کند، همه مسافران باید به سنت ها و فرهنگ مردمی که آنجا زندگی می کنند احترام بگذارند حتی اگر آنها با باورهای آنها مغایر باشند و معمولا این موضوع برای زنان متفاوت است. تعداد زیادی مکان مذهبی در دنیا وجود دارند که زنان مجاز نیستند از آنها دیدن کنند مانند معبد نقره ای تایلند یا مونت آتوس در یونان. در تایلند بازدیدکنندگان زن می توانند به زمین های معبد وارد شوند اما فقط مردان می توانند داخل شوند. در مونت آتوس زنان اجازه ندارند از 500 متری ساحل جلوتر بروند.

این قوانین سفر برای زنان ممکن است دشوار باشد اما پذیرفتن فرهنگ های جدید باعث می شود دنیا را همان طور که هست ببینید.

کیونا موسس سایت «چگونه مثل یک آدم عوضی سفر نکنیم»، وبسایتی که چشم اندازهای متفاوتی درباره سفر را منتشر می کند، باور دارد که «چه موافق باشیم چه مخالف تغییر و به چالش کشیدن این قوانین وظیفه بیگانه ها نیست. موقعیت یک مسافر فقط یاد گرفتن و تلاش برای درک مکان هایی است که به آنها سفر می کنیم نه قضاوت و تغییر دادن. احترام گذاشتن اولین و مهمترین وظیفه مسافران است حتی اگر برخی از حقوق از ما گرفته شوند».
در هنگام سفر از خود محافظت کنید
Women Can Travel Anywhere

هر شخصی که به مکانی نا آشنا سفر می کند باید برای در امان ماندن احتیاط را رعایت کند اما مسافران زن بیشتر در خطر هستند حتی اگر نزدیک خانه باشند. برنامه هایی مانند «امنیت داشته باش» این امکان را می دهند که موقعیت مکانی خود را با کسی که به او اعتماد دارید به اشتراک بگذارید همچنین ابزارهای دیگری وجود دارند که زنان با استفاده از آنها احساس امنیت بیشتری می کنند. دستگاه های دفاع از خود نیز برای خارج شدن از موقعیت خطرناک مفیدند اما بهترین ابزار دفاعی مسافران زن، درک آنها می باشد. اگر احساس می کنید چیزی درست نیست آن را امتحان نکنید. اگر احساس راحتی نمی کنید خود را از آن موقعیت خارج کنید حتی اگر بی ادبانه به نظر برسد. روزنامه نگار جادا یوان در قسمت آخر پروژه یک ساله اش درباره سفر برای روزنامه «نیویورک تایمز» درباره تجربه اش می نویسد: «خوب است بدانیم که مردمی که در آن مکان زندگی می کنند درباره امنیت آن چه نظری دارند و همچنین اینکه قوانینی که بر آنها اعمال می شوند که می دانند کجا می روند و چه می کنند با قوانینی که برای ماست متفاوت است.»

10 شهر با بیشترین میزان جیب بری در جهان
ادامه مطلب

باید بدانید گاهی اوقات زنان قادر به کارهایی هستند که مردان نیستند

با تورهایی که سفرهای فردی زنان را اداره می کنند فرصت ها و تجارب جدید با ازدیاد سفرهای فردی زنانه نمایان می شوند. در بعضی کشورها گروه سفرهای فردی زنان ابزاری است که به مسافران تجاربی را ارائه می دهد که اگر در یک گروه با مردان بودند هرگز امکان دسترسی به آن را نداشتند. به عنوان مثال در گروه سفر زنان به ایران کمپانی مسافرتی بی باک می توانید از مکان هایی دیدن کنید که فقط زنان در آن حضور دارند مثل برخی پارک ها، سالن های زیبایی، یا حتی کلاس های یوگا که می توانید همراه محلی ها در آن شرکت کنید. علاوه بر بازدید از مکان های مشهور مانند خرابه های پرسپولیس و مسجد رنگارنگ نصیرالملک، این تور راجب فرهنگ ایران نگرشی را به ما می دهد که با تورهای مختلط آن را به دست نمی آورید.
زنان تنها می توانند با هم سفر کنند
Solo Women Can Travel Together
اگر کسی را ندارید که با او سفر کنید و فکر می کنید نمی توانید به تنهایی سفر کنند تورهای مخصوص زنان ممکن است کارساز باشند. بسیاری از تورهای بزرگ مثل REI و بی باک سفرهای مخصوص بانوان را ارائه می دهند اما همچنین تورهای کوچک دیگری وجود دارند که می توانند خواسته شما را برآورده کنند. به عنوان مثال ووا سفر که یک کمپانی با مدیریت زنان است تورهای ماجراجویانه مخصوص زنان را برگزار می کند که برنامه های تفریحی مانند کوهنوردی در کوه های کلیمانجارو در تابستان یا پاراگلاید در باواریا در هنگام فستیوال اکتبر را ارائه می دهند.

زنان می توانند به تنهایی سفر کنند
مهم نیست اگر یک ویلای استوایی را برای یک سفر یا سفر قابل تغییر از طریق هیمالیا اجاره می کنید، شما می توانید به تنهایی هرجا یا هروقت که بخواهید مسافرت کنید. اگرچه چند مقصد وجود دارد که زنان باید در آنها بیشتر احتیاط کنند همچنین کشورهایی هستند که وقتی صحبت از مسافرت فردی زنان می شود به خاطر امنیتشان مشهور هستند مانند نیوزلند، ایسلند، ژاپن، رواندا و … .

سفرهای فردی می توانند بسیار گران تر باشند اما شرکت های مسافرتی آگاه، در حال تثبیت قیمت ها و وفق دادن آن ها با شرایط مسافرانی است که تنها سفر می کنند. شرکت های مسافرتی زیادی در حال کم کردن سود سفرهای فردی هستند و حتی خدمات پیدا کردن همخانه را نیز ارائه می دهند، بنابراین شما می توانید با یک فرد همجنس خود همخانه شوید و هزینه اتاق یک نفره را پرداخت نکنید. بسیاری از خطوط کشتی رانی مانند نروژ، شهرت و غیره با ساختن کابین های مقرون به صرفه تر در کشتی هایشان برای مسافران تنهایی که نمی خواهند پول یک تخت اضافی را بدهند هزینه ها را کاهش می دهند و برای این افراد بسیار مناسب هستند.
زنان می توانند به همه جا سفر کنند
Women Can Travel Anywhere

هر مقصدی ارزش دیدن را دارد حتی اگر در گروه محبوب ترین مکان ها برای زنان نباشد. چند مقصد وجود دارد که ممکن است هنگامی که برنامه سفر خود را به آن اعلام کنید به نظر بقیه عجیب باشد.دوستان، خانواده یا حتی غریبه ها معمولا نمی توانند نگرانی خود را بروز ندهند و ممکن است از شما سوال هایی این گونه بپرسند: «از این که به اینجا بروی نمی ترسی؟»
در بین تمام چالش هایی که برای مسافران زن وجود دارد شک داشتن یکی از بزرگترین آنهاست و بیشتر اوقات نیز این شک بی دلیل است. فقط کافی است از مسافران زنی که به تنهایی به مکان های دور سفر می کنند بپرسید، تا وقتی که سفر نکنید نمی توانید واقعا این موضوع را درک کنید. با رزرو آنلاین هتل راحت سفر کنید.

ملزومات کویرنوردی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر