لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دریاچه ی کومله گیلان
دریاچه ی کومله گیلان

دریاچه ی کومله گیلان

گاهی اوقات تصویر مناظری از طبیعت را می بینیم که حتی یک درصد هم احتمال نمی دهیم واقعی باشد. تصاویری که دقیقا مانند یک تابلوی نقاشی است. تابلویی زیبا که با دستان هنرمند خالق یکتا به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده و این همه ظرافت و زیبایی را در مقابل چشمان همگان به عرصه ی نمایش گذاشته است. یکی از این تصاویر که با جست و جو در اینترنت می توان آن را دید تصویر دریاچه ی کومله واقع در استان گیلان است. دریاچه ای فوق العاده زیبا که در طول ایام سال چهره های متفاوتی به خود می گیرد اما در هر شکل و شمایلی که باشد همچنان از همگان دلربایی می کند.

تجربه نشان داده معمولا مسافران در سفر به هر استان در مرکز آن اقامت می کنند و هر روز به یکی از شهرهای دیدنی استان و جاذبه های تماشایی آن سر می زنند. مرکز استان گیلان شهرستان رشت است. برای اقامت در رشت می توان وارد سایت ایران هتل آنلاین شد و نام رشت را در آن جست و جو کرد. بعد از کلیک بر دکمه ی جست و جو لیست کاملی از هتل های رشت نمایش داده می شود. با کلیک بر هر هتل می توان اطلاعات کاملی در مورد آن را مشاهده و مطالعه کرد و بدین ترتیب با آگاهی کامل به رزرو هتل پرداخت. با رزرو آنلاین می توان بابت محل اقامت در سفر اسوده خاطر بود؛ مخصوصا در ایام خاصی مانند عید نوروز که اکثر مسافران از همان یکی دو ماه قبل اقدام به رزرو هتل می کنند در نتیجه در روزهای پایانی سال تقریبا ظرفیت تمام هتل های خوب تکمیل می شود. این در حالی است که با رزرو آنلاین می توان از تخفیفات خوبی هم بهره مند شد و مبلغ کمتری بابت حالت رزرو حضوری پرداخت کرد.
1683367862 507 دریاچه ی کومله گیلان

اکثر هتل ها و اقامتگاه های بومگردی رشت از کیفیت بالایی برخوردارند اما یکی از بهترین آنها هتل بزرگ کادوس رشت است. آدرس دقیق این هتل استان گيلان – شهرستان رشت – بلوار منظريه و تلفن تماس آن 476233 -021 می باشد. این هتل بین المللی پنج ستاره در سال 1362 به بهره برداری رسید. هتل بزرگ کادوس که زیر نظر گروه هتل های آریاست دارای 96 باب اتاق در قالب 4 طبقه می باشد. آخرین بازسازی انجام شده بر آن در سال 1391 بوده است. از جمله مزایای این هتل اینکه در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد و به مناطق تاریخی از جمله ساختمان تاریخی شهرداری سابق و پل خشتی چمارسرا و دانشگاه گیلان دسترسی آسانی دارد. دیگر اینکه دارای یک سالن همایشی با ظرفیت 200 نفر است که آماده ی میزبانی از جلسات کاری مهمانان می باشد. فاصله ی این هتل تا دریای خزر حدود 30 کیلومتر است. هتل بزرگ کادوس با طراحی لوکس و زیبای خود، با سطح بسیار بالایی از پاکیزگی، کارکنانی باتجربه، غذاهایی خوشمزه، موقعیت دسترسی آسان و امکانات خوبی که دارد به راحتی می تواند رضایت مشتریان را جلب نماید.
1683367862 904 دریاچه ی کومله گیلان

معرفی کلی
استان گیلان واقع در شمال ایران استانی کاملا سرسبز و شاداب است. این استان با مناطق زیبا و طبیعت بکری که دارد بسیار مورد توجه گردشگران است و همه ساله عده ی زیادی از مسافران، گردشگران و طبیعت دوستان را به سمت خود می کشاند. شهرهای زیبای گیلان موجب شده اند تا این استان به یک قطب مهم گردشگری در ایران تبدیل شود. مرکز استان گیلان شهر زیبای رشت است که دارای جاذبه های دیدنی بسیاری می باشد. از طبیعت سرسبز و زیبایش که بگذریم می توانیم به مدرسه ی شاپور، آرامگاه‌ میرزا كوچك‌ خان‌ جنگلی‌، مسجد صفی، روستای كیاشهر، گنبد پیر محله، سر تربت امام، خانه ی ابریشمی، پل خشتی لوشان، ییلاق های واقع در مسیر دره ی رودخانه ی پل رود، کاروانسرای لات، رود دیناچال، چشمه ی آب شور لاکان، بقعه ی شاه میل لرزان، خانه ی میرزا کوچک خان جنگلی، عمارت کلاه فرنگی، باغ محتشم، پارک ملت، خیابان علم الهدی، بازار بزرگ رشت، گوهررود، سبزه میدان، مجموعه‌ ی میدان شهرداری و کلی بنای تاریخی و دیدنی دیگر اشاره کنیم.
1683367863 306 دریاچه ی کومله گیلان
استان گیلان از آن دسته استان هایی است که علاوه بر مرکز دارای شهرهای گردشگری دیگری نیز است. از جمله ی این شهرها لنگرود است که در فاصله ی تقریبی 50 کیلومتری از رشت در شرق استان گیلان قرار دارد. لنگرود شهر سرسبزی از خطه ی شمال ایران است که دیدنی‌ های بسیاری را در خود جای داده است. این شهر در دوران قاجار از مناطق مهم ایران به شمار می رفت لذا دارای بناهای تاریخی زیبایی مربوط به این دوران است. از طرفی لنگرود بر روی جلگه ‌ای سرسبز و در نزدیکی دریای خزر قرار دارد و همین امر جاذبه‌ های طبیعی و بکری را برای آن پدید آورده است. نام لنگرود از دو بخش «لنگر» و «رود» تشکیل شده که لنگر به معنای وقار، سکون و آرامش می باشد، پس لنگرود معنی رود باوقار را می ‌دهد. یارمه پلو از غذاهای خوشمزه ی لنگرود می باشد که در سفر به این شهر حتما باید آن را امتحان کنید. از جمله جاذبه های این شهر شمالی زیبا می توان به تالاب کیاکلایه، منطقه ی شکار ممنوع تالاب چاف، منطقه ی ییلاقی و گردشگری لیلا کوه، روستاهای گرشگری، شلمان رود، بازار، مسجد جامع، خانه ی منجم باشی، عطا کوه، پل خشتی لنگرود، ساحل چاف و چمخاله، آبشار ماهی مشو، قلعه ی دیزبن، خانه ی دریا بیگی و پارک جنگلی خرما اشاره کرد.
1683367863 713 دریاچه ی کومله گیلان
در کنار تمام این جاذبه ها لنگرود جاذبه ی زیبای دیگری نیز دارد که به نام دریاچه ی کومله شناخته می شود. این دریاچه در حدود 8 کیلومتری از لنگرود واقع شده است. کومله نام شهری در نزدیکی لنگرود است که در بخش کومله شهرستان لنگرود قرار دارد. کومله شهری سرسبز با مساحتی حدود 50 کیلومتر مربع در 5 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لنگرود است که می ‌توان زمین‌ های کشت برنج و چای را در اطراف آن به وفور مشاهده کرد. این شهر کوچک از مراکز مهم تهیه ی چای در ایران است. در واقع مردم این شهر عموما به کاشت برنج و چای می پردازند. یکی از مرغوب ترین چای های کشور در این منطقه کشت می شود. قدمت این شهر به دوره ی تیموریان می رسد و وجود مناطق تاریخی در این شهر نشان از قدمت بالای آن دارد. درباره ی دلیل نامگذاری شهر کوله نیز چنین روایت می شودکه نام قدیمی آن کوملا به معانی محل اسکان و پناه گرفتن در جای امن بوده و کم کم نام این شهر به کومله تغییر کرده است.
1683367863 135 دریاچه ی کومله گیلان
مردم کومله به زبان گیلکی و با لهجه ی بیه پیش صحبت می‌ کنند. شهر کومله از تفریحگاه های طبیعی متعددی برخوردار است. طبیعت بکر و سرسبز منطقه ی کومله و نیز مناظر و چشم اندازهای آن بسیار شگفت انگیز و منحصر به فرد است و چشم هر بیننده ای را به سمت خود خیره می کند. رودخانه ای به نام خرشتم لات که در ادامه به بندر چمخاله می ریزد در سمت جنوب شرقی شهر کومله و حاشیه ی سرسبز آن در منطقه ای به نام لات محله واقع شده است، همچنین جنگل های سرسبز اطراف شهر می تواند محلی برای تفریح گردشگران و تفریحگاه مناسبی برای آنان باشد. از طرفی رودخانه های زیبا، محلات گوناگون، طبیعت سرسبز و جنگل های بی مانند کومله زبان زد عام و خاص است. از دیگر جاذبه های گردشگری کومله می توان به نگین سبز کومله (کوهی با چشم اندازی بسیار زیبا در ضلع جنوبی شهر کومله که بخش وسیعی از شرق گیلان از بالای آن قابل رویت است) و منطقه ی دیدنی و گردشگری پرشکوه اشاره کرد. جاذبه ی مهم بعدی دریاچه ی کومله است. بله دریاچه ی کومله در واقع از جاذبه های شهر کومله به حساب می آید. از این به اصطلاح دریاچه به عنوان استخر هم یاد می شود و شامل سه آبگیر بسیار زیبا است که در فصل ‌های بهار و تابستان به عنوان منابع آب مزارع برنج کومله نیز ایفای نقش می کند. در یکی از این آبگیرها جزیره ‌ای زیبا ساخته شده که تفرجگاه مسافران می ‌باشد و همواره عده ی بسیاری را برای تفریح و گردش به طرف خود فرا می خواند.
1683367863 125 دریاچه ی کومله گیلان
دریاچه ی کومله ی گیلان
دریاچه ها همواره از دیدنی های مهم و پر طرفدار هستند. دریاچه به یک محدوده ی آبی گفته می شود که جاری نیست و دسترسی به دریا ندارد. این دریاچه ها می توانند به صورت طبیعی یا مصنوعی به وجود آیند. دریاچه یا استخر کومله که در نزدیکی شهر کومله از توابع شهرستان لنگرود واقع در استان گیلان قرار گرفته است به طور طبیعی تشکیل شده و در حقیقت شامل ۳ آبگیر جدا از هم می باشد که طول بزرگترین این آبگیرها در حدود ۱ کیلومتر و عرض آن حدود ۴۰۰ متر است. فاصله ی دریاچه تا سواحل دریای خزر و ساحل زیبای چمخاله در حدود ۱۰ کیلومتر و فاصله ی آن تا ارتفاعات شمالی البرز و کوه پرش کوه تنها حدود ۱ کیلومتر است. این فاصله ی کم تا کوه نمایی بسیار زیبا به این منطقه ی گردشگری داده است.
1683367863 560 دریاچه ی کومله گیلان
در نزدیکی دریاچه امکانات تفریحی از قبیل قایق سواری و رستوران فراهم شده است. این در حالی است که در اطراف دریاچه تمام امکانات رفاهی نیز موجود است. دریاچه ک.مله در جنوب شهر کوچک یا بهتر بگوییم روستای کومله واقع در 5 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لنگرود قرار دارد. در اطراف دریاچه شالیزارهای کاشت برنج و مزارع چای فراوانی وجود دارد که موجب ایجاد مناظر بی نظیری می شود.
1683367863 270 دریاچه ی کومله گیلان
دریاچه ی کومله نسبتا بزرگ است و پرندگان بسیاری به آن مهاجرت می کنند. به طوری که هر ساله میزبان تعداد زیادی از پرندگان کنار آبزی استان گیلان است که معمولا در فصل زمستان به این منطقه مهاجرت می کنند و مناظر زیبایی را پدید می آورند. در حال عبور از شهرستان لنگرود، با نگاه به آسمان همواره تعدادی اگرت های کوچک و پرستو های دریایی مشاهده می شود که از سمت دریا (ساحل چمخاله و تالاب امیر آباد) به سمت جنوب لنگرود یعنی بخش کومله در حال پروازند و مناظری بسیار زیبا را شکل می دهند.
1683367864 965 دریاچه ی کومله گیلان
مسیر دسترسی به دریاچه ی کومله
دریاچه ی زیبای کومله در موقعیت جغرافیایی N370919 E500959 از استان گیلان قرار دارد. مسیر دسترسی به آن کیلومتر ۲ جاده ی لنگرود -رامسر، فرعی روستای کومله است. از این طریق به راحتی می توانید وارد دریاچه شوید و در جزیره ی تفریحی آن به گردش بپردازید. پس برای رفتن به این دریاچه ابتدا باید وارد شهر کومله شوید. برای این منظور در مسیر جاده ی لنگرود – رامسر حرکت کنید. پس از طی 2 کیلومتر و مشاهده ی تابلوی روستای کومله وارد این شهر شوید. دریاچه در جنوب شهر کومله قرار دارد. لازم به ذکر است علاوه بر خودروی شخصی با تاکسی هم می توانید به این مکان تفریحی بروید.
1683367864 192 دریاچه ی کومله گیلان
نزدیک ترین جاذبه های دیدنی
از جمله نزدیک ترین جاذبه هایی که در فاصله ای کم از دریاچه ی کومله ی گیلان قرار دارد می توان به خانه ی منجم باشی و سه شنبه بازار املش در 7 کیلومتری، پل خشتی لنگرود در 9 کیلومتری، لیلاکوه در 10 کیلومتری، پل خشتی تمیجان و نیز تالاب کیاکلایه در 14 کیلومتری دریاچه ی کومله اشاره کرد.

لنگرود کجاست؟
ادامه مطلب

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر