لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> بهترین مکان های دیدنی ایران در تعطیلات نوروزی
بهترین مکان های دیدنی ایران در تعطیلات نوروزی

بهترین مکان های دیدنی ایران در تعطیلات نوروزی

در کشور ما ایران نوروز با خود بهار زیبا و تعطیلات نوروزی را به همراه می آورد. این تقارن بی مثال که خاص کشورمان است، زمانی اتفاق می افتد که زمین و زمان دست به دست هم داده اند تا همه چیز در اوج لطافت و شکوه باشد و اگر ما اهل سفر و گشت و گذار باشیم، فقط کافی است مقصد و هدف سفر خود را مشخص کرده و بعد از رزرو هتل یا مکانی برای اقامت، سفر نوروزی خود را آغاز کنیم. شرق یا غرب، جنوب یا شمال، در هر گوشه از این خاک پهناور جاهای دیدنی بسیاری هست که مشتاقانه انتظار می کشند تا با آغوش باز از مسافران پذیرایی کنند و زیبایی های بی مانندشان را با شوق و ذوق به نمایش بگذارند. در نوروز طبیعت زیبا با جلوه گری های خود شیفتگان طبیعت را بی قرار می کند و تاریخ دوستان نیز از دیدن بهترین مکان های دیدنی ایران سیر نمی شوند. در این هنگام حتی کسانی که قصد استراحت یا سفرهای گروهی دارند هم بی نصیب نمی مانند و آن ها نیز به تنهایی یا با گروه های مختلف راهی سفر نوروزی می شوند. شور و زندگی در همه جا به چشم می خورد و شاید با قاطعیت بتوان گفت که نوروز تنها زمانی است که اکثر مردم ایران آن را برای سفرهای طولانی انتخاب می کنند.

1683352634 380 بهترین مکان های دیدنی ایران در تعطیلات نوروزی

در نوروز برخی از مردم از شمال به جنوب می روند و برخی دیگر، شمال کشور را برای سفر انتخاب می کنند؛ اما در این میان آن چه مهم است دیدن جاهای تازه و کسب تجربیات جدید است. چه بسا این تجربیات بهترین خاطرات و روزهای عمر ما را رقم بزنند؛ بنابراین بد نیست دل به دریا زده و برای دیدن شهرها و مکان های جدید از این تعطیلات نوروزی استفاده کنیم. در این مطلب سعی بر آن است بهترین مکان های دیدنی ایران در تعطیلات نوروزی را به شما معرفی کنیم؛ پس در ادامه همراه ما باشید. اگر سفر به هر نقطه از کشورمان را دارید کافی است سری به صفحه هتل های ایران در وبسایت ایران هتل آنلاین بزنید و با رزرو هتل مورد نظر خود از محل اقامت تان در سفر اطمینان حاصل نمایید.
زیگورات چغازنبیل

زیگورات چغازنبیل

زیگورات نام یک نیایشگاه باستانی است که در نزدیکی شهر شوش قرار گرفته است. زیگورات در زبان سومری به معنای معبد چند طبقه و پله ای شکل است. این بنا اثری است که از شهر دوراونتاش باقی مانده و به صورت پله پله هایی ساخته شده که به سمت آسمان هستند. زیگورات چغازنبیل توسط اونتاش گال پادشاه عیلام باستان و برای ستایش ایزد اینشوشیناک ساخته شده است. در این معبد قدیمی ترین تصفیه خانه آب جهان نیز قرار دارد، که معماری پیشرفته ایرانیان باستان را به رخ جهانیان می کشد.
شهر باستانی شوش

شهر باستانی شوش

شوش شهری باستانی است که زمانی یکی از قدیمی ترین و باشکوه ترین شهرهای ایران و جهان بوده است. از بناهای مهم این شهر کاخ آپادنا و قلعه فرانسوی ها را می توان نام برد. پلان این قلعه شباهت زیادی به بناهای قرون وسطی دارد و در ساخت آن از آجرهای کاخ آپادانا استفاده شده است. قلعهفرانسوی ها که ترکیبی از معماری ایرانی اروپایی است بر فراز تپه ای در میان شهر شوش خودنمایی می کند. از دیگر دیدنی های شهر شوش آرامگاه دانیال نبی است که با معماری خاص خود جایگاه ویژه ای بین مردم دارد.
زراس خوزستان

زراس خوزستان

زراس دهکده ای تفریحی – توریستی است که در شمال دریاچه سد کارون 3 و در 14 کیلومتری جنوب شهر دهدز قرار دارد. این دهکده زیبا مانند یک تابلوی نقاشی است، تابلویی که نقاش آن با چیره دستی شاهکاری را خلق کرده که نظیر آن کمتر یافت می شود. کوه هایی که با درختان بلوط پوشیده شده اند، دشت های سبز و دریاچه آبی که در میان آن ها جلوه گری می کند، مناظر چشم نواز این دهکده هستند.
آبشار شوی

آبشار شوی

این آبشار منحصر به فردترین آبشار خاورمیانه و یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. ارتفاع آبشار شوی در حدود 80 متر و عرض آن در حدود 70 متر است. منظره زیبای این آبشار و طبیعت بکری که آن را احاطه کرده است، گردشگران بسیاری را با وجود داشتن مسیری دشوار به سمت این شاهکار بی نظیر طبیعت می کشاند. آبشار شوی در ایام نوروز به اوج زیبایی و شکوه می رسد و از آنجا که در مرز استان لرستان و خوزستان قرار دارد، از هر دو استان قابل دسترسی است؛ اما از دزفول مسیر آسان تر و هموارتری دارد.
بندر سیراف

بندر سیراف

بندر سیراف بندر شهری است با قدمت و پیشینه ای کهن که در مرکز شهرستان کنگان یکی از شهرستان های استان بوشهر قرار دارد. این بندر که روزگاری در اوج رونق و شکوه بوده، بر اثر زلزله مهیبی از بین رفته است؛ اما با این وجود هنوز هم آثاری از گذشته در آن باقی مانده که بر جذابیت این بندر زیبا افزوده اند. از میان این آثار می توان به دخمه های سیراف، مسجد امام حسن، عمارت شیخ جبار نصوری و آرامگاه سیبویه اشاره کرد.
بندر بریس چابهار

بندر بریس چابهار

در60 کیلومتری چابهار و در شرق کناره های سواحل بی نظیر مکران و درمیان کوه های مینیاتوری، درامتداد حاشیه ساحلی دریای عمان، بندر زیبایی واقع شده که از گذشته های دور مامن صیادان و ماهیگیران بوده است؛ مکانی که درآن جا می توان زیبایی های چشم نواز و باشکوه دریای عمان را به نظاره نشست. این بندرهمچون شبه جزیره است که صخره های باشکوهی بر آن مشرف هستند و می توان از فراز آن ها زیباترین مناظر غروب و طلوع خوررشید را در پس زمینه آب های نیلگون دریای عمان تماشا کرد و با آرامش این طبیعت بکر همنوا شد.

کویر مصر

کویر مصر در نزدیکی روستایی به نام مصر قرار دارد و این روستا در استان اصفهان و در 45 کیلومتری شهر جندق واقع شده است. کویر مصر چشم اندازهای بسیاری زیبایی دارد؛ به طوری که می توان گفت این کویر یکی از جذاب ترین کویرهای ایران بوده و طبیعت دوستان در آن ناب ترین مناظر طبیعی را مشاهده خواهند کرد. شن های زرد و روان و شب های پرستاره کویر گوشه ای از دنیای پر رمزوراز را برای هر بیننده مشتاقی آشکار خواهند کرد و یادآور توانایی خالقی هستند که زیباترین مناظر را با چیره دستی به تصویر می کشد.
دره ی کال جنی طبس

دره کال جنی طبس

طبس شهری دیدنی و تاریخی در استان خراسان جنوبی است. این شهر کویری با وجود آب و هوای بیابانی باغ ها و مناطق زیبایی را در دل خود جای داده که دیدن آن ها در فصل بهار خالی از لطف نیست. دره کال جنی که از جاذبه های حیرت انگیز طبس است، دره ای رازآلود به شمار می آید که در شمال طبس و در نزدیکی روستای ازمیغان قرار دارد. در این دره نشانه هایی از دوران ساسانی یافته شده است. جالب است بدانید قدیمی ها بر این باورند که این دره محل زندگی اجنه است و نباید به تنهایی از آن گذر کرد.
دشت شیمبار

دشت شیمبار

منطقه گردشگری شیمبار از توابع بخش چلو شهرستان اندیکا است که در 45 کیلومتری شهر قلعه خواجه و 100 کیلومتری مسجد سلیمان قرار دارد. این دشت در دامنه کوه دلا قرار دارد. چشمه های متعدد، آبشارهای زیبا، شط شیمبار و جنگل های دل انگیزی که با درختان بلوط و بادام، توت، انار و سیب و بوته های وحشی پوشیده شده اند، این دشت را به زیبایی آراسته اند. دشت شیمبار در فصل بهار زیباترین مناظر را از خود به نمایش می گذارد و می تواند برای یک سفر نوروزی مقصد جالب توجهی باشد. این دشت در اطراف خود جاذبه های دیدنی دیگری نیز دارد که به لحاظ تاریخی و طبیعی حائز اهمیت هستند که ازجمله آن ها می توان تنگ بتا، تالاب شیمبار و انواع برگوری را نام برد.
جزیره ی هندورابی

جزیره هندورابی

جزیره زیبا و بکر هندورابی، جزیره ای است که در دل خلیج فارس قرار دارد. این جزیره یکی از جزایر و مناطق استان هرمزگان در شهرستان بندر لنگه است؛ در واقع جزیره هندورابی از توابع کیش بوده و اگر با قایق مسیر کیش تا هندورابی را طی کنیم، در حدودا 30 دقیقه طول می کشد. مساحت این جزیره در حدود 23 کیلومتر مربع بوده و بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته است. جزیره هندورابی تقریبا خالی از سکنه بوده و روستایی کهن در آن به چشم می خورد که جمعیت اندکی را در خود جای داده است. در جزیره هندورابی می توان زیباترین و بکرترین سواحل و مناظر را مشاهده کرد. لاک پشت های دریایی و ماهیان رنگارنگ و زیبایی که در این آبی زلال شنا می کنند، از دیدنی های جزیره محسوب می شوند. وجود کلوپ های دریایی و امکان غواصی در هندورابی رویایی ترین لحظات را برای شما رقم خواهد زد.

غار نمکدان قشم

این غار که حدود 6600 کیلومتر طول دارد عنوان بزرگترین غار نمکی در جهان را با خود یدک میکشد. جالب است بدانید افرادی که به برخی از بیماری های تنفسی همچون آسم مبتلا هستند، تنفس در این غار بر روی بهبود آن ها تاثیرگذار است. برای بازدید از غار نمکدان بهتر است از یک راهنمای راه‌بلد بخواهید همراهتان باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
سرمایه گذاری اتریش در صنعت گردشگری کوهستان ایران
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر