لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 12 جاذبه گردشگری نپال
12 جاذبه گردشگری نپال

12 جاذبه گردشگری نپال

نپال حقیقتا کشور منحصربه فردی است. این کشور کوچک کوهستانی، مجموعه ای شگفت انگیز از جاذبه های گردشگری را برای دوستداران طبیعت، علاقمندان به تاریخ و جویندگان معنویت در خود جای داده است. نپال منزلگاه رشته کوه های هیمالیا است که بهشت بازدیدکنندگان است. در میان این رشته کوه ها مشهور ترین کوه جهان یعنی کوه اورست قرار دارد. هیمالیا با گستره ای به طول 848/8 متر بالاتر از سطح دریا، مرتفع ترین کوه جهان است.
شهر های کوچک و دور افتاده زیادی در سراسر این کشور پراکنده هستند که بسیاری از آن ها شما را به قرون گذشته و به پادشاهان دیروز بر می گرداند. در میان این شهرها، بناهای تاریخی مذهبی بسیاری وجود دارد که به عنوان مکان هایی مقدس و زیارتی بنا شده اند.

در زیر به جاذبه های توریستی نپال و رزرو آنلاین هتل می پردازیم که به دلایل مختلفی مشهور هستند؛ این مکان ها، بهترین تصویر را از نپال به نمایش می گذارند که شما را به اکتشاف و جستجوی این کشور فرا می خواند.
12- معبد پاشوپاتینات
در ساحل رودخانه باگماستی، معبد مقدس هندوها وجود دارد. این معبد یکی از ارزشمندترین مکان های مذهبی در آسیا محسوب می شود و بیشتر شبیه یک واحد مسکونی به نظر می رسد تا یک معبد. این مکان شامل چندین کتابخانه، معابد، حیاط ها، مجسمه ها و مقبره ها است و مکان محبوبی برای برگزاری مراسم سوزاندن جسد مردگان می باشد. این به خاطر این واقعیت است که این معبد در ساحل رودخانه قرار گرفته و به لرد شیوا اختصاص دارد. عمل سوزاندن اجسادکه اغلب برای بازدیدکنندگان تکان دهنده است، هزاران سال است که در این مکان و دیگر مکان های جنوب آسیا صورت می گیرد.
11- پارک ملی ساگارماتا
Sagarmatha National Park
پارک ملی ساگارماتا، منزلگاه بزرگ ترین کوه های جهان از جمله کوه اورست است. با این حال، شگفتی این پارک بیشتر به دلیل مناظر طبیعی شگفت انگیز اش است. دامنه های کوهستان، خانه برخی از نادرترین و حیرت انگیز ترین گونه های جهان هست: پلنگ برفی گریزان، پاندای قرمز، خرس سیاه هیمالیایی. صدها پرنده در این پارک وجود دارند که درون پارک زندگی می کنند و بسیاری از گوزن های شمالی وحشی که در سرتاسر آن پراکنده اند. مردم محلی: شرپاس ها، دارای روستاهایی در اینجا هستند و به طور منظم در مکان های مقدسی که در سراسر پارک پراکنده هست، عبادت می کنند. با این حال، بازدیدکنندگان باید نسبت به ارتفاع بالای این پارک محتاط باشند و قدم های مناسبی در جهت پیش گیری از بیماری های ارتفاع بردارند.
10-بازار نامچه
Namche Bazaar
نامچه اغلب دروازه اورست نامیده می شود زیرا این مکان، نقطه ای است که بیشتر مردم سفر خود را به بلندترین کوه جهان آغاز می کنند. با این حال، بازار نامچه هزاران سال است که مرکز داد و ستد می باشد و به دلیل کره و پنیر های محلی اش مشهور است. امروزه این بازار هر آن چیزی را که ممکن است در طول سفر به هیمالیا و یا برای زندگی روزمره در روستا نیاز داشته باشید را عرضه می کنند. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، بازار نامچه مرتفع ترین بازار در جهان است. برای بسیاری از مردم، رسیدن به نامچه خود یک چالش است!
9- شهر باستانی پاتان
Ancient Town of Patan
شهر پاتان تنها به وسیله رودخانه باگامتی از کاتماندو جدا شده است. این شهر اغلب با نام سانسکریت قدیمی اش که به معنای “شهر زیبایی ها” است، خوانده می شود. بخش باستانی شهر به دلیل داشتن بهترین نمونه های معماری سنتی و هنر Newari در سراسر نپال مشهور است. محبوب ترین جاذبه های شهر عبارتند از معبد طلایی، Mul Chowk، موزه پاتان، کریشنا ماندری و Sundari Chowkمی باشد. همه این مناظر در قسمت قدیمی شهر متمرکز شده اند و تاریخچه این شهر کوچک خیره کننده را نشان می دهند.
8- Bhote Koshi
 Bhote Koshi
Bhote Koshi مسیر بالای رودخانه سان کوسی است که از تبت سرچشمه می گیرد. قایق رانی بر روی این رودخانه برای افرادی که به دنبال کسب تجربه های متفاوت از نپال هستند، عالی است. این رودخانه، خشن ترین قایق رانی در تمام نپال را ارائه می دهد. این رودخانه در فاصله چند ساعتی شمال غربی کاتماندو و در نزدیکی مرز نپال و تبت قرار گرفته است و در دامنه های کوهستانی آرمیده است. کوه یخی با سرعت 5 برابر ارتفاع اش این رودخانه را تغذیه می کند. یک بانجی جامپینگ هیجان انگیز نیز در ارتفاع بالا در بالای رودخانه وجود دارد. این بانجی جامپینگ، بزرگ ترین سقوط آزاد در دنیا است. علی رغم طبیعت خشن این ورزش، بانجی بسیار امن است که توسط Kiwis و بانجی جامپینگ مشهور Queenstown در نیوزیلند طراحی شد.
7- میدان دوربار، کاتماندا
Durbar Square, Kathmandu
دوربار در زبان نپالی به معنی کاخ سلطنتی است و این دقیقا همان چیزی است که میدان دوربار است. میدان کاخ روبروی کاخ سلطنتی سابق پادشاهی کاتماندو قرار گرفته است. پیش از این که نپال در اواسط قرن ۱۸ متحد شود، این کشور شامل چندین پادشاهی کوچک تر از جمله یک پادشاهی در کاتماندو بود. در این میدان های دوربار در سراسر کشور بود که پادشاهان تاج گذاری می کردند و اعلامیه های سلطنتی صادر می کردند. میدان دوربار در کاتماندو به طور ویژه ای چشمگیر است؛ این میدان برخی از بهترین معماری های سنتی و هنرهای سبک Newari کشور را به نمایش می گذارد. علاوه بر کاخ، معابد، برج ها و عبادتگاه هایی در اطراف میدان وجود دارد. متاسفانه، بسیاری از این سازه ها در زلزله سال ۲۰۱۵ به شدت آسیب دیدند، اما با تلاش های زیادی بازسازی این بنا ها در حال انجام است تا آن ها را به شکوه سابق خود بازگرداند.


6- دریاچه فیوا
 Phewa Lake
این دریاچه شیرین و زیبا که در نزدیکی پخارا قرار دارد، دومین دریاچه بزرگ نپال است و منعکس کننده گستره عظیم کوهستانی آناپرنا بر روی سطح آب های آن است. بیشتر هتل ها و رستوران ها در طرف مقابل دریاچه قرار دارند و بنابراین منظره های جالبی ارائه می دهند. در بیشتر سال، به طور معمول کوه ها پوشیده از برف هستند. طرف دیگر دریاچه بیش از حد با جنگل و تپه های پرشیب انباشته است که باید توسعه یابد. در مرکز این دریاچه، معبد مقدسی از مریم عذرا قرار دارد. دسترسی به این معبد فقط از طریق قایق است و مکان محبوبی برای بازدید کنندگان و زایران به حساب می آید. علاوه بر این، فعالیت های آبی در دریاچه نیز محبوب هستند. مسیر های مختلفی در اطراف دریاچه وجود دارند که محیط طبیعی خیره کننده و مناظر دریاچه و کوه های اطراف را ارائه می دهند.
5- میدان دوربار، باختاپور
Durbar Square, Bhaktapur
میدان سلطنتی در باختاپور شما را به ۱۰۰۰ سال قبل می برد. این میدان یک جایگزین آرام تری برای میدان دوربار در کاتماندو است، چرا که جمعیت و غرفه های سوغاتی کمتری در این مکان وجود دارد. به نظر نمی رسد که مغازه های کوچک اطراف میدان به طور کامل بر توریسم تکیه کنند، بلکه تمایل دارند که چگونگی تولید صنایع دستی محلی خود را نشان دهند؛ از جمله کندکاری ها و سرامیک های رس. نمونه های برجسته ای از حکاکی های چوبی یا سنگی پیچیده در سرتاسر میدان و ساختمان ها و معابد باستانی بسیاری در این میدان وجود دارد. ورود به میدان کاملا رایگان است، با این حال، ممکن است برای برخی از مکان های تاریخی و جاذبه های اطراف میدان هزینه ورود تعلق گیرد. این جاذبه ها عبارتند از: کاخ 55 پنجره ای، دروازه طلایی، دروازه شیر و معبد کوچک پاشوپاتی.
4-پارک ملی چیتوان
Chitwan National Park
پارک ملی چیتوان منزلگاه برخی از آخرین جمعیت های بازمانده یک نوع کرگدن های تک شاخ است. اما با این حال، این حیوان تنها حیوان نمادین در این پارک نیست که در از آن محافظت می شود؛ ببر مشهور بنگال نیز در این منطقه وجود دارد. علاوه بر این، کوروکودیل Gharial در حال گشت زنی بر روی آب ها می باشد، به همراه خرس های تنبل و پلنگ ها که در جنگل ها و زمین های جنگلی گردش می کنند. این حیوانات به پارک لقب خود را داده اند: “سرنگتی دوم “، به خاطر امکان مشاهده حیات وحش آن. منظره اینجا فوق العاده سرسبز است و از علفزارهای وسیع، جنگل های انبوه و رشته کوه های بلند ساخته شده است. سافاری یک روش محبوب برای تماشای پارک هست و حتی تورهای شبانه نیز می تواند ترتیب داده شوند.
3- مسیر مقدس آناپرنا
Annapurna Sanctuary Trek
تنها می توان از طریق یک سفر ۱۰ تا ۱۵ روزه به این منطقه دست پیدا کرد. این منطقه بر روی یک حوزه یخی قرار گرفته است و توسط کوهستان های اطراف احاطه شده است. با این حال، بیشترین جاذبه گردشگری این منطقه، خود سفر است تا مقصد. در میانه سفر به منطقه آناپرنا می رسید، اما در کل سفر، منظره های باورنکردنی از دامنه کوه های هیمالیا را خواهید دید. بازدید کنندگان در خانه های موجود در مسیر سفر استراحت می کنند و اغلب با خانواده های محلی شام می خورند. این مسیر یکی از چند مسیری است که به یک راهنما نیاز ندارید، چون این مسیرها به خوبی مشخص شده و با روستاها نقطه گذاری شده اند. منطقه پناه گاه نیز برای مردم محلی مقدس است، بنابراین بازدید کنندگان باید مطابق با عقاید مردم آن منطقه رفتار کنند.
2-معبد بودانات
Boudhanath Stupa
این معبد درست خارج از شهر بزرگ کاتماندو قرار دارد و مناظر خیره کننده ای از کاتماندو و دره های اطراف آن را عرضه می کند. یکی از بزرگ ترین معابد بودا در جهان، احتمالا در قرن چهاردهم پس از تهاجم مغول ها ساخته شد. صدها پرچم رنگارنگ در اطراف بنای یادبود سفید و مهبد طلایی در حال تکان خوردن هستند. در پایه گنبد، چهار جفت چشم وجود دارد که نشان می دهد بودا تمام طبیعت را می بیند. تعداد زیادی از بودایی ها در اطراف گنبد ها وجود دارند که بسیاری از آن ها به عنوان پناهنده از کشور خود فرار کرده اند.
1-کمپ کوهپیمایی اورست
Everest Base Camp

کوه اورست یادآور شگفت انگیزی از نقش کوچک ما در این سیاره است. در دامنه اورست، شرپاس ها ( مردم محلی) و کوهنوردان شبانه روز در حال تدارک و آماده سازی برای سفر خود به قله هستند. مکان های مقدس برای تضمین سفر های ایمن در ماه آوریل و ماه مه برگزار می شوند. بازدید کنندگان برای دیدن کمپ اصلی اورست مورد استقبال قرار می گیرند و در هرج و مرج سازمان یافته یک سفر را غرق می شوند، سفری که همیشه نوید پایان خوشی را نمی دهد. سفر با هلیکوپتر راهی عمومی برای بازدید از کمپ اصلی است که در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده اند. این سفر می تواند آنقدر دشوار باشد که برای رسیدن به دامنه کوه، سه هفته طول بکشد و برای شرکت کنندگان فرصتی را فراهم می کند تا از نزدیک دشواری و سختی کوهنوردان در هنگام صعود به اورست را تجربه کند.

پارک مشهور گوزن های ژاپن
ادامه مطلب

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر