لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دریاچه کفه خنج فارس
دریاچه کفه خنج فارس

دریاچه کفه خنج فارس

شاید با خود گمان کنید که دریاچه ها را فقط در مناطق شمالی کشور می توان یافت. اما امروز می خواهیم به سراغ پدیده طبیعی زیبایی برویم که در یکی از نقاط جنوبی و البته گرمسیر کشور ایران بسیار مشهور شده و نظر همه را به خود جلب کرده است. دریاچه کفه خنج فارس جاذبه بسیار دیدنی و هیجان انگیزی است که همه ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند. برای دیدن این جاذبه منحصربه فرد، باید به استان پهناور فارس سفر کنید. شما می توانید از طریق سایت ایران هتل آنلاین اقدام به رزرو هتل مورد نظر خود در مرکز استان فارس، شهر شیراز کنید. یکی از بهترین هتل های شیراز، هتل بزرگ شیراز است که می توانید علاوه بر استراحت در آن، از مناظر لذت برده و شهر یاد شده را از بالا به نظاره بنشینید.


آشنایی با دریاچه کفه خنج

این پدیده جذاب در شهر خنج، 101 کیلومتری غرب لار و 265 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است. مساحت دریاچه کفه خنج 130 کیلومتر است و جزو دریاچه های وسیع فصلی ایران به شمار می رود. طول دریاچه 18 کیلومتر و عرض آن به 8 کیلومتر می رسد. فصل باران های موسمی، دریاچه کفه لبریز از آب می شود و تبدیل به چشم نوازترین منطقه خنج می گردد. وجود درختان نخل که نمادی از شهرهای گرم می باشد، چهره تماشایی و متفاوتی را به دریاچه بخشیده است. در فصل بهار با بارش باران های شدید بهاری در طول زمان کمی، دریاچه مملو از آب شده و امواج آب را می توان در این دریاچه نظاره کرد. ارتفاع دریاچه از سطح دریا 655 متر است و خود نمادی کوچک از آبیِ دریا می باشد. وجود چنین دریاچه ای آن هم میان بیابان های بسیار گرم نعمتی بزرگ و البته پراز شگفتی است که خنج را مملو از گردشگر کرده است. تقابل رنگ آبی با سبزی نخل های سربه فلک کشیده، نقاشی بسیار هنرمندانه ای را به وجود آورده است؛ نقاشی که فقط به دستان هنرمند خالق هستی کشیده می شود.
1683352950 820 دریاچه کفه خنج فارس

علت نام گذاری دریاچه به کفه

به زبان عامیانه کفه به معنای دشتی بدون شیب است. این منطقه که مانند یک باتلاق است، تمام باران ها را جذب می کند و دریاچه ای پرآب را به معرض نمایش می گذارد. منطقه یاد شده با نام دیگری یعنی کفه حاج ایاز خان نیز معروف است؛ دلیل این نامگذاری، وجود اسناد و منابع تاریخی است و بر اساس آن روایتی نقل شده که می گوید: این منطقه به کفه حاج ایاز خان معروف بوده، آن هم به این دلیل که یک گله پرشمار گوسفند که متعلق به حاج ایاز قشقایی بوده به دلیل باران بهاری ازبین رفتند و از همان زمان تاکنون این نام بر روی این منطقه تماشایی مانده است.

بهترین زمان سفر به شیراز

شیراز که بسیاری از افراد آن را با عنوان شهر شاعرپرور می شناسند دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است و برای بازدید از همه آن ها باید زمان زیادی را صرف کرد. این شهر چهار فصل بوده و داری تابستان های نسبتا گرم و زمستان های سرد است. برای آنکه بتوانید از سفر خود نهایت لذت را برده و به راحتی از همه جاهای دیدنی شیراز و استان فارس من جمله دریاچه کفه خنج دیدن نمایید بهتر است فصل بهار را برای سفر انتخاب کنید.

کلام پایانی

در سفر به شهرستان لار و خنج از لذت های فراوانی بهره خواهید برد. یکی از این لذت ها، غذاهای محلی، شیرینی و نون های بسیار خوشمزه ای است که به دستان پر مهره مردمان بی ریای لار و خنج پخته می شود. پس هنگامی که به دیار مردمان خونگرم خنج سفر کردید، از غذاهای لذید این منطقه غافل نشوید. سایت ایران هتل آنلاین سفر لذت بخشی را برایتان آرزو می کند.

آرامگاه اردشیر سوم تخت جمشید فارس
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر