لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> شهری در دو قاره، در استانبول چه کارهایی انجام دهیم؟
شهری در دو قاره، در استانبول چه کارهایی انجام دهیم؟

شهری در دو قاره، در استانبول چه کارهایی انجام دهیم؟

در این مقاله به شما میگوییم تا در کلانشهر استانبول به کجاها بروید و چه کارهایی انجام دهید: از جزیره های باستانی و رستورانهای ساده و خودمانی گرفته تا آثار تاریخی مذهبی خارق العاده با میراثی عظیم. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
استانبول که در تنگه ی بوسفر قرار گرفته (تنگه ای طبیعی که اروپا و آسیا را از یکدیگر جدا می کند) حکایت دو شهر است. در قسمت اروپایی این کلانشهر تپنده، بعضی از ویژگیهای برجسته و جاذبه های معروف شهر نظیر، مسجد آبی و ایه صوفیه قرار دارند که این بخش از استانبول را در سطح جهانی مشهور کرده اند.
در قسمت آسیایی استانبول ، همه چیز خودمانی تر است. وقتیکه اینجا را با ماهیت بازتر وبی پرواتر بخش اروپایی مقایسه می کنیم، کافه های محلی و کسب و کارهای کوچک، به این قسمت شهر، نمایی خودمانی و تاریخی داده اند.
در این راهنمای سفر به این شهر بزرگ و متنوع، به هر دو بخش استانبول پرداخته شده است- گشت و گذار در نقاط معروفتر بعلاوه ی برخی از نقاط کمتر شناخته شده.
در بخش اروپایی استانبول چه کارهایی انجام دهیم؟
معروفترین جاذبه¬های بخش اروپایی استانبول در نزدیکی هم قرار دارند و حتی اگر علاقمند به جزئیات آثار باشید هم میتوانید براحتی در یک روز کامل این آثار را ببنید. ولی اگر وقت کافی ندارید، میتوانید در نصف روز یا حتی کمتر، از جاذبه¬های اصلی منطقه سلطان احمد دیدن کنید.

اطلاعاتی که از تاریخ جهان دارید را در سلطان احمد مرور کنید

محیط خیره¬کننده مسجد آبی- برای دیدن برخی از پرجزئیات¬ترین معماریها، داخل این مسجد را ببینید.
محله سلطان احمد در محدوده خانه¬های فاتح، مسجد آبی، ایه صوفیه و کاخ نفیس توپ قاپی واقع شده است که همگی به باغهای سرسبز و بزرگ متصل هستند. در اینجا با معرفی مسجد آبی معروف شروع میکنیم (دلیل نامگذاری این مسجد بخاطر کاشیهای سرامیکی آبی دست¬سازی است که در معماری داخلی از آنها استفاده شده است). 200 شیشه رنگی پنجره¬ها و بیش از 20000 کاشی و صدها فوت مربع قالی قرمز نرم که با نمادهای محرمانه¬ای نظیر لاله¬ها بافته شده¬اند، با دست و دلبازی زینت بخش قسمت درونی این مسجد هستند.
به تخم شترمرغهایی که روی چلچراغها قرار گرفته¬اند، دقت کنید و یا سیستم دفع کننده تار عنکبوتهای قدیمی که جلوی عنکبوتها را میگیرد تا مسجد را تبدیل به لانه¬ی محقر نکنند (یا اینطور که میگویند). بعد از اینکه به خوبی متوجه نقش و نماهای سرزنده¬ی مسجد آبی شدید، در فاصله چند مایلی به سمت تنها ساختمانی بروید که قابلیت رقابت با این مسجد را دارد – ایا صوفیه- این مکان تنها 10 دقیقه با پای پیاده از مسجد آبی فاصله دارد.
راهنمای سفر به استامبول
این مکان ابتدا کلیسا بود، سپس تبدیل به مسجد شد و حالا موزه است. ایا صوفیه مکان مذهبی خاص و متفاوتی است.
در حدود سال 360 بعد از میلاد مسیح، ایا صوفیه شروع بکار کرد و در آن زمان و قبل از اینکه توسط ترکان عثمانی در 1453 تصرف شود و بیزانس (استانبول فعلی) سقوط کند، کلیسای مگنا (کلیسای بزرگ) نامیده میشد. محمد دوم، سلطان امپراطوری عثمانی، غارت را متوقف کرده و کلیسا را به مسجد تبدیل کرد که این وضعیت تا سال 1934 برقرار بود.
وقتیکه داخل این موزه¬ی دست نخورده و باستانی قدم میزنید، به تضاد تعلقات مذهبی که بر معماری این بنا هم تاثیر گذاشته¬اند، دقت کنید- از صلیبهای هتک حرمت شده تا ساخته¬های دست کافران، ساخته¬هایی نظیر برج آرزو: سوراخی کوچک که میتوانید دستتان را درونش فرو ببرید و کف دستتان را 360 درجه بچرخانید و در همان حال آرزو بکنید.
با رفتن به کاخ توپ قاپی، تور خود به منطقه سلطان احمد و بناهای عظیم و معروفش را کامل کنید. کاخ توپ قاپی تقریبا برای 400 سال محل سکونت شاهان عثمانی بوده است. بیشتر این مجموعه برای ورود عموم ممنوع است ولی امکان ورود به حرم وجود دارد (فضای خانوادگی برای همسران رسمی، زنان صیغه شده و خدمتکاران مونث ). اگر دیوارها قادر به بازگو کردن خاطرات بودند…..

برترین و زیباترین جاذبه های گردشگری ترکیه
ادامه مطلب

در بازار غرق شوید
راهنمای سفر به استامبول
خود را در میان زلم زیمبوها و خرده ریزه¬های بازار بزرگ غرق کنید
اگر کمی قدم بزنید، در فاصله یک مایلی کاخ توپ قاپی، در منطقه فاتح، بازار بزرگ را خواهید دید. این بازار در داخل شهر محصور قرار دارد و یکی از قدیمی¬ترین بازارهای سرپوشیده دنیاست. این بازار شامل 61 خیابان سرپوشیده است که بیش از 4000 مغازه در آن وجود دارد.
زلم زیمبوهای فراوان، انواع ادویه¬جات، فانوسها و سایر کالاها، کوچه و پس کوچه¬های اینجا را پر کرده¬اند. یک نفس عمیق بکشید و برای چانه زندن سر قیمتها حین قدم زدن در این پاساژ باستانی آماده باشید.
قسمت جالب این بازار غرق شدن در آن است. یک دقیقه وقت بگذارید و به سقفهای کوچه و پس کوچه¬های این بازار نگاهی بیندازید و تزییناتی که استادانه انجام شده است را تحسین کنید. اگر به بازارهای ساده تر علاقه دارید به بازار مصریها در محله امینونو بروید، جاییکه رایحه¬های فراوانی (البته در محیطی تنگتر) در انتظار شماست. از پل گالاتا که در ابتدای بازار مصریهاست عبور کنید و با یکی از ماهیگیرانی که تورهایشان را در آب انداخته¬اند، گفت وگو کنید.
در اطراف میدان تقسیم گشت و گذار کنید
راهنمای سفر به استامبول
تراموای معروف استانبول در حال عبور از خیابانهای اطراف تقسیم است
از پل گالاتا که عبور کردید، چند مایل به مسیر خود ادامه دهید تا به میدان تقسیم و محیط اطرافش که قلب تپنده استانبول است، برسید. در اینجا به تعداد زیادی رستوران و کافه، دومین متروی قدیمی جهان و خیابان استقلال میرسید؛ خیابانی مخصوص پیاده روی که در تمام طول سال پر از سروصدا و فعالیت است.

اولونگدو، جزیره اسرارآمیز کره جنوبی که گردشگران را به خود جلب کرده است
ادامه مطلب

در قسمت آسیایی استانبول چکار بکنیم؟

بخش آسیایی استانبول زرق و برق کمتری نسبت به بخش اروپایی¬اش دارد و میتوانید در روزی پر از حس آرامش از این بخش استانبول دیدن کنید. حس راحتی و فضای محلی اینجا و تاکید بر طبع دوستانه مردم این بخش شهر بهتر از مکانهای دیدنی¬اش اینجا را معرفی میکند.
بیشتر بخوانید:

بازگشت به زمان گذشته در جزایر پرنس
راهنمای سفر به استامبول
با وسایل نقلیه موتوری خداحافظی کنید- در این جزایر بکر در دریای مرمره، هنوز اسبها وسیله اصلی حمل ونقل هستند.
از میان هزاران کاری که میتوانید در استانبول انجام دهید، بازدید از جزایر پرنس مطمئنا جزء بهترین کارهاست.
جزایر پرنس، در حقیقت مجمع الجزایری خوش منظره و تماشایی در دریای مرمره است که در مقایسه با سایر نقاط استانبول، روشهای سنتی خود را حفظ کرده است. شما در این جزایر بزرگراههای چند لاینی نمی¬بینید و هنوز اسبها بهترین و تنها شیوه حمل و نقل هستند.
کشتی¬های مسافربری در تمام طول سال از بوستانچی، کارتال و مالتپی در بخش آسیایی و از کاباتاس در بخش اروپایی به مقصد این جزیره¬ی آرام حرکت می¬کنند. بدون شک تابستان بهترین زمان برای بازدید از این جزایر است.

در خیابانهای قاضی کوی پرسه بزنید
راهنمای سفر به استامبول
از ترمینال حیدرپاشا، یکی از معروفترین ایستگاههای خاورمیانه، بازدید کنید
محله قاضی کوی نقطه تضادی برای سایر جاذبه¬های پربازدیدتر بخش اروپایی استانبول است. مناظر جذاب دریایی در کنار ساحل و رستورانها، کافه¬ها و مغازه¬های کوچک زیاد، به قاضی کوی گرما و حس مطبوعی داده است که این حس با فرهنگ دلربای مردمان استانبول ،که در اینجا زیاد است، بیشتر هم میشود.
در یکی از مغازه¬های بسیار زیاد این منطقه توقف کنید و یک قهوه ترکی سفارش دهید و نهایت لذت را از آن ببرید. تا زمانیکه که در این محله هستید به ترمینال حیدرپاشا سری بزنید تا نگاهی گذرا به این تندیس تاریخی مشرق زمین بیندازید، گرچه خدمات این ترمینال در حال حاضر بصورت نامحدودی معلق شده¬اند. اگر بدنبال خرید محلی هستید، به سایر افراد محلی در بازار مرمره بالیک ملحق شوید. در این بازار میوه¬های تازه آبدار هیچ وقت خریداران را ناامید نمی¬کنند.

11 اقامتگاه برتر و مناسب در کشور پرتغال
ادامه مطلب

ماست سنتی را در کانلیکا امتحان کنید
راهنمای سفر به استامبول
از خوردن ماست در آرامش این منطقه ساکت استانبول لذت ببرید
کانلیکا محل تجمع تعداد زیادی کافه¬ی ساحلی است که نوعی ماست خامه¬ای سرو می¬کنند که با مقدار زیادی خاکه قند (پودر شکر) تزیین شده¬اند. علاوه بر محصولات لبنی خوشمزه، میتوانید از آرامش این محله بخش آسیایی استانبول لذت ببرید و برای دیدن مناظر فوق العاده از قبرستان کانیلکا که بر روی تپه قرار دارد و مشرف به تنگه بوسفر است، دیدن کنید.
با قایق از تنگه بوسفر دیدن کنید
راهنمای سفر به استامبول
یک طرف آسیا، طرف دیگر اروپا: در آبهای بوسفر سفر کنید
هر سفری به پایتخت اقتصادی و فرهنگی ترکیه، استانبول، بدون سفر دریایی در بوسفر ناتمام میماند. این آبراه طبیعی در راس قاره های آسیا و اروپا، دریای سیاه را به دریای مرمره و در درجه بعد دریای اژه را به دریای مدیترانه متصل می کند.

کشتی های زیادی برای سوار شدن وجود دارد که این تنگه را خانه خودشان میدانند، پس گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.
راهنمای سفر به استامبول

زمانیکه در تنگه بوسفر سفر میکنید و از کنار برج دختر عبور مکنید از زیبایی شگفت انگیز و محل عجیب این برج لب به تحسین میگشایید
اگر دروازه جنوبی تنگه عبور کردید، در ساحل بخش آسیایی بوسفر به معماری¬های خارق العاده¬ و برج دختر (که به برج لیندر نیز معروف است) توجه کنید. این برج کوچک استثنایی در گذشته فانوس دریایی و محل قرنطینه بوده است و در حال حاضر تبدیل به رستوران شده است.

در کجای استانبول غذا بخوریم؟
رستوران Krependeki İmroz- نویزاد- تقسیم
راهنمای سفر به استامبول
رستوران کرپندکی امروز در قلب تپنده نویزاد قرار دارد، خیابانی که مملو از رستورانهای بزرگ است
کرپندکی امروز یکی از چندین رستوران دنج در کوچه¬های شلوغ نویزاد در محله تقسیم است. مزه های خوشمره (استارترهای سنتی ترکی) و غذاهای دریایی منتظر شما هستند. زمانی که در شهر هستید، مطمئنا مایلید تا کباب را امتحان کنید. رستوران حمدی (Hamdi) در امینونو محلی مناسب برای امتحان کباب است. این رستوران سنتی بیش از 17 نوع متفاوت کباب و مزه های خوشمزه و لذیذ ارائه می کند. اگر در بالای اتاق اصلی رستوران بنشینید، میتوانید منظره پل گالاتا و گلدن هورن (مدخلی که تنگه بوسفر را به دریای مرمره متصل می کند) را ببینید و لذت ببرید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر