لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> زیباترین کویرهای ایران
زیباترین کویرهای ایران

زیباترین کویرهای ایران

 

کویر با آن جاذبه ی مسحور کننده و رازآلودش، شب های پر ستاره و خیال انگیزش، مکانی است که گردشگران بسیاری را مسحور خود کرده است. با این که به جرات می توان گفت زیباترین کویرهای جهان در ایران قرار دارد، اما این جاذبه ی طبیعی زیبا در سال های اخیر مورد توجه مردم قرار گرفته و افراد بسیاری برای دیدن این جاذبه ی زیبا و افسونگر به کویر سفر می کنند و از آن جا که کویر همیشه با قدرت سحرانگیز خود گردشگران را مجذوب خود می کند، این عاشقان طبیعت و شیفته ی سفر مایل اند بارها و بارها به کویر سفر کنند. روی شن های داغ و روان کویر راه بروند، به سکوت ژرف و دلپذیرش گوش جان بسپارند و شب های پرستاره و بی همتایش را نظاره گر باشند.

گویی کویر نیز با آغوش باز همیشه منتظر است تا میهمانانش را با گرمی استقبال کرده و شگفت انگیزترین زیبایی هایش را با بخشندگی در اختیار آن ها بگذارد، بی شک افسونگری هایش بیهوده نبوده است، که شیفتگانش مشتاقانه کوله و بار سفر می بندند و راهی کویر می شوند. هر چه از زیبایی های کویر بگویم باز هم کم گفته ایم. این جاذبه ی رازآلود و خیال انگیز را باید از نزدیک دید و غرق افسونش شد. مسلما سفر به این مکان زیبا می تواند اتنخاب مناسبی باشد. با ما همراه شوید تا با جذاب ترین کویرهای آشنا شویم. ایران هتل آنلاین در این سفر همراه شماست. شما می توانید با رزرو آنلاین اقامتگاه های بوم گردی وهتل های یزد و هتل های اصفهان هتل با آسودگی خاطر به هر گوشه از ایران که می خواهید سفر کنید.
زیباترین کویرهای ایران
کویر
کویر منطقه ای است که به دلیل برخورداری از موقعیت جرافیایی خاص و حرارت نور خورشید تبدیل به نمک زار شده است. با این که بیشتر مردم بین کویر و بیابان را به جای یکدیگر به کار می برند، اما بین کویر و بیابان تفاوت وجود دارد. بیابان شامل مناطق خشکی است که بارندگی سالانه ی آن کمتر از 50 میلی متر است و گاهی چندین سال در آن باران نمی بارد. اما کویر زمین رسی با شوری بسیار زیاد است، که معمولا در آن گیاهی نمی روید. از آن جا که ایران کشور گرم و خشکی است در حدود یک چهارم از مساحت کشورمان را کویر و بیابان تشکیل می دهد. بیشتر کویرهای ایران زیبا و شگفت انگیز هستند و در آن ها می توان چشم اندازها و زیبایی های نابی را مشاهده کرد.
کویر خور و بیابانک
کویر خور و بیابانک
کویر خور وبیابانک یکی از زیباترین کویرهای ایران است و در فاصله ی 399 کیلومتری اصفهان و در مجاورت شهرستان خور و بیابانک واقع شده است. مرکز این شهرستان خور می باشد و در منتهی الیه شرق اصفهان قرار دارد، این کویر از شمال به سمنان، از جنوب و شرق به یزد و از غرب به انارک نایین منتهی می شود. خور به معنای خورشید است و کویر خور با تپه های شنی زیبایی که در اثر باد شکل می گیرند، تصویر مسحور کننده ای از چشم اندازهای کویر را به نمایش می گذارد. در قسمت هایی از کویر خور زمین با اشکال چند ضلعی و لانه زنبوری شکل گرفته است و در دل آن یکی از بزرگترین دریاچه های فصلی نمک قرار دارد. از خیال انگیز ترین مناظر کویر آسمان پرستاره ی آن است، تماشای این منظره ی باشکوه و سکوت ژرف و آرام بخش کویر ارمغانی است که آغوش پرمهر کویر به شیفتگان طبیعت می بخشد و به همین دلیل عده ی زیادی همواره به شوق دیدن آن به کویر می روند.
آدرس: استان اصفهان، 399 کیلومتری اصفهان، خور و بیابانک، کویر خور و بیابانک
کویر مرنجاب
کویر مرنجاب
کویر مرنجاب در حاشیه شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان قرار دارد، یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین مقاصد کویر گردی در ایران محسوب می شود. کویر مرنجاب از پوشش گیاهی و جانوری غنی تری نسبت به کویر های دیگر برخوردار است و تپه های شنی بلند و درختچه های تاق و گز جذابیت خاصی به آن بخشیده و آن را به یکی از زیباترین کویرهای ایران تبدیل کرده اند. مرنجاب در 301 کیلومتری تهران و 60 کیلومتری کاشان واقع شده است و می تواند مقصد مناسبی برای سفر یکروزه باشد. تماشای زیبایی های دریاچه ی نمک و جزیره ی سرگردان، پیاده روی بر روی شن های نرم و طلایی کویر مرنجاب و دیدن کاروانسرای شاه عباسی و چاه دستکن از جاذبه های این کویر است، آفرود سواری نیز یکی از تفریحات مفرحی است که می توانید در کویر مرنجاب به آن بپردازید.
آدرس: استان اصفهان، شهرستان آران و بیدگل، مرنجاب، کویر مرنجاب
کویر مصر
کویر مصر
کویر مصر یکی از مشهورترین کویرهای ایران برای گشت و گذار و تفریحات مفرح و مهیج است. این کویر سحر انگیز با فریبندگی خاصی هر گردشگری را شیفته ی خود می کند. در این کویر می توان آسمان پرستاره ی شب و پیاده روی بر روی شن های گرم کویر را تجربه کرد. منظره ی زیبای تپه های ماسه ای و شنی کویر مصر و چشم اندازهای بی نظیر آن، گوشه ای از دنیای شگفت انگیز کویر را برای ما آشکار خواهد کرد، دنیایی که آرامش عمیق آن غبار روزمرگی ها را از خاطر می زداید. از دیگر جاذبه های کویر مصر، روستای عروسان است که بهشت منجمان نام گرفته است. شترسواری و گشت با موتورهای چهارچرخ فعالیت هایی است که طرفداران خاص خود را دارد. هنگام سفر به این کویر چشم نواز می توان از اقامتگاه های بومی در روستای مصر و روستاهای نزدیک استفاده کرد یا با چادر زدن و کمپینگ سفر مهیج تری را تجربه کرد.
آدرس : استان اصفهان، شهرستان خور و بیابانک، دهستان جندق، روستای مصر
کویر ورزنه
کویر ورزنه
کویر ورزنه یکی دیگر از کویرهای زیبای ایران است. آن چه این کویر را به کویری متفاوت تبدیل کرده، وجود رمل های بلند و طلایی آن است که چشم اندازی بی نهایت زیبا را به تصویر می کشد. علاوه بر زیبایی های بکر و طبیعی کویر بزرگترین سایت تفریحی کویری ایران در ورزنه قرار دارد و امکاناتی نظیر آفرود سواری، باگی سواری، شن سواری و زیپ لاین را در اختیار علاقمندان قرار می دهد. از دیگر امکانات آن می توان به رصدخانه، رستوران و سالن کنسرت روباز اشاره کرد. اجرای موسیقی زنده، آتش بازی و مراسمی که مختص شب های سال نو و شب یلداست، اقامت شما را در این کویر طلایی دلپذیرتر خواهد کرد. از زیبایی های طبیعی نزدیک این کویر تالاب های گاو خونی و قلعه قورتان هستند که جلوه های نابی از زیبایی ها بکر و طبیعی را به نمایش می گذارند.
آدرس: استان اصفهان، شهر اصفهان، شهر ورزنه، کویر ورزنه
کلوت شهداد
کلوت شهداد
کلوت شهداد یکی از منحصر به فردترین کویرهای ایران است، چشم اندازهای وهم آلود این کلوت، آن را به یکی از عجیب ترین کویرهای ایران تبدیل کرده است. کلوت ها پدیده ای منحصر به فرد و یکی از باشکوه ترین مناطق دیدنی و طبیعی جهان به شمار می روند. این کوه های شنی بر اثر عوامل فرسایشی فرم ها و شکل های مسحورکننده ای به خود می گیرند و هر بیننده ای را مبهوت خود می کنند. گشت و گذار در فضای این کویر زیبا و پیاده روی در آن تجربه ای متفاوت را برای شما رقم خواهد زد. تفریحات مهیج و اقامت در کمپ شهداد از جاذبه های کلوت شهداد است.
آدرس: استان کرمان، 40 کیلومتری شهر شهداد
کویر حلوان طبس
کویر حلوان طبس
کویر حلوان در شهرستان طبس و استان خراسان جنوبی واقع شده است. این کویر در نزدیکی روستای حلوان قرار دارد و پهنه ای پوشیده از ریگزار است. مسیر دسترسی مناسب، مناظر زیبا و بی نظیر و نزدیکی به شهر طبس این کویر را به یکی از جذاب ترین مقاصد کویرگردی تبدیل کرده است. تفریحات جذابی مانند شترسواری و گشت با موتور چهارچرخ و پیاده روی و کمپینگ زیر آسمان پرستاره کویر حلوان برای گردشگران و کویرگردان جالب توجه خواهد بود. وجود روستای زیبای حلوان و تماشای معماری کویری آن با وجود آن که در حال تخریب است برای علاقمندان خالی از لطف نخواهد بود.
آدرس: استان خراسان جنوبی، شهرستان طبس،کویر حلوان
کویر کاراکال
کویر کاراکال
کویر کاراکال یکی از بهترین مقاصد کویرگردی در نوروز است. این کویر بکر و دیدنی در نزدیکی شهر بافق یزد قرار دارد و نام آن بر گرفته از نام یک گربه ی وحشی است که در این کویر زندگی می کند. وجود یک کمپ کویری مجتمع شهید برزگری و امکانات خوبی که این کویر برای گشت و گذار دارد آن را به یک مقصد عالی برای تعطیلات نوروزی تبدیل کرده است. سافاری، شتر سواری و گشت با موتور چهار چرخ از تفریحات هیجان انگیز آن هستند و اجرای موسیقی زنده و رصد آسمان شب های زیبای آن، به شما این امکان را می دهند که از شب های زیبای کویر با تمام وجود لذت ببرید.
آدرس: استان یزد، شهر بافق، روستای صادق آباد، کویر کاراکال
کمپ متین آباد
کمپ متین آباد
اکوکمپ کویری متین آباد یکی از شناخته شده ترین کمپ های کویری است، این اکو کمپ در عین حال که انواع و اقسام تفریحات کویری مانند شتر سواری و دوچرخه سواری و تماشای ستارگان را در اختیار شما قرار می دهد، یک اقامتگاه مناسب و متفاوت به شمار می رود. این اقامتگاه مجهز برای کویرگردان مبتدی و گذراندن تعطیلات یک مقصد عالی محسوب می شود. تعمق و استفاده از آرامش کویر، تماشای رمل های متین آباد و آشنا شدن با مزرعه ی ارگانیک از امکاناتی هستند که در این کمپ در اختیار شما قرار می گیرند.
آدرس : استان اصفهان، کیلومتر 60 اتوبان کاشان به اصفهان، بادرود،خالدآباد، ده آباد، متین آباد
کویر ریگ زرین
کویر ریگ زرین
کویر ریگ زرین، میان کویر بافق، روستای ساغند و روستای بیاضیه واقع شده است. مغستان یا ریگ زرین یکی از بیابان های معروف زیبای ایران است که به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم می شود. ریگ زارهای این کویر یکی از زیباترین مناظر کویری را خلق می کنند، گاهی این ریگ زارها آن قدر مرتفع هستند که بسیار باشکوه به نظر می رسند. در این کویر خیال انگیز می توان روی شن ها قدم زد یا به تماشای آسمان پرستاره پرداخت، یا با بالا رفتن از ریگ زارها غروب رویایی کویر را به نظاره نشست. امکانات زیادی در این کمپ وجود دارد که سفر شما را جذاب تر خواهد کرد. سالن سینما، رصد ستارگان، سافاری، موتورسواری، شتر سواری، پرواز با پاراگلایدر و اجرای موسیقی زنده از امکانات آن هستند.
آدرس: استان یزد، شهر اردکان، روستای ساغند، کویر ریگ زرین
کویر دروازه قرآن
کویر دروازه قرآن
این کویر که در نزدیکی یزد واقع شده است، با جاذبه های طبیعی و تفریحاتی خود گردشگران را به سمت خود جذب می کند. پیاده روی روی شن های کویر و تماشای مناظر زیبا وقتی با تفریحات مفرح و مهیج در کنار هم قرار بگیرند هر فردی را مجذوب خواهند کرد. کمپ سندباد و هفت سنگ در این کویر امکانات فوق العاده ای را برای گردشگران در نظر گرفته اند. پرواز با کایت باگی، پرواز با پاراگلایدر، زیپ لاین رستوران شیشه ای، اسکی روی شن و شتر سواری و موتور های چرخ از تفریحاتی هستند که می توانید در این کویر دنبال کنید.
آدرس : استان یزد، شهر یزد، کویر دروازه قرآن

كویر مصر در اصفهان دنیایی از زیبایی و آرامش
ادامه مطلب

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر