لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> سوچی روسیه، شهر زیبایی های طبیعی
سوچی روسیه، شهر زیبایی های طبیعی

سوچی روسیه، شهر زیبایی های طبیعی

کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که دارای جاذبه های گردشگری طبیعی بسیار زیبایی هستند. در این میان شهر سوچی در کشور روسیه یکی از نمونه های بارز در این زمینه است. زیست بوم طبیعی این شهر، نقش مهمی در جذب گردشگر دارد.

جاهای دیدنی سوچی روسیه، بسیار چشم نواز و زیباست. هتل های لوکس زیادی نیز در این شهر وجود دارند که همانند هتل های ایران، خدمات زیادی را به مسافران این شهر ارائه می دهند. برای آشنایی بیشتر با این شهر خارق العاده، ادامه این متن را دنبال نمایید.
معرفی شهر سوچی:
شهر سوچی روسیه در جوار دریای سیاه و در دامنه رشته کوه قفقاز قرار دارد. این شهر با حدود ۱۴۵ کیلومتر درازا، طویل ترین شهر اروپا است. مساحت این شهر در حدود ۲۵۰ کیلومتر مربع می باشد.
بر اساس آخرین سرشماری در سال ۲۰۱۰ میلادی، شهر سوچی دارای ۳۴۱۹۰۲ نفر جمعیت است. شهر سوچی یکی از مهم ترین شهرهای کشور روسیه می باشد که در سال ۲۰۱۴ میلادی، میزبان بازی های المپیک زمستانی بوده است.
سوچی روسیه
حدود ۴۵ درصد از مردم شهر سوچی را افراد ترک تبار و ۳۰ درصد دیگر را افراد روس تبار تشکیل می دهند. پنج درصد مابقی مردم شهر را افراد اوکراینی تبار و گرجی تشکیل داده اند.
سوچی دارای منابع غنی طبیعی زیادی در خود است. برای مثال حدود ۵۰ چشمه آب معدنی در این شهر وجود دارد. سواحل بی کران دریای سیاه، کوهستان های پر برف رشته کوه قفقاز و پارک های جنگلی متعدد از جمله جاذبه های طبیعی این شهر می باشند.
زبان رسمی در روسیه و سوچی، زبان روسی است. واحد رسمی پول آن روبل بوده و تمام معاملات مالی این شهر به وسیله روبل انجام می گیرد. ساعت رسمی شهر سوچی حدود نیم ساعت از ساعت رسمی کشور ایران عقب تر است. شماره تلفن پلیس سوچی ۱۰۲ و شماره تلفن آتش نشانی این شهر ۱۰۱ می باشد.
شهر سوچی در اوایل قرن ۱۹ میلادی به کشور روسیه پیوست. پیش از این و در قرن ۶ میلادی این شهر در اختیار پادشاهی گرج بود و از قرن ۱۵ میلادی به بعد، سوچی دارای یک حکومت خودمختار بود. امروزه شهر سوچی به عنوان شمالی ترین شهر جهان شناخته می شود.
مسیحیت دین غالب مردم شهر سوچی می باشد. اما پس از این دین، اسلام قرار دارد. هوای پاک این شهر یکی از عوامل مهم در جذب گردشگر است. حدود ۹۰ درصد مناطق اطراف شهر سوچی را جنگل ها تشکیل داده اند. شهر سوچی حدود ۱۶۰۰ کیلومتر از مسکو (پایتخت روسیه) فاصله دارد.
آب و هوای شهر سوچی:
شرایط جغرافیایی کشور روسیه سبب شده تا آب و هوای هر منطقه از آن متغیر باشد، سوچی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. اما شهر سوچی در اغلب سال دارای آب و هوای معتدلی است، زیرا در منطقه ای میان دریا و کوهستان واقع گردیده است.
سوچی روسیه
شهر سوچی دارای میانگین دمای ۵ درجه در روزهای سرد سال است. همچنین میانگین دمای این شهر در فصل تابستان در حدود ۲۶ درجه می باشد. بارش های سالانه در سوچی بسیار مناسب است و میزان این بارش ها حدود ۱۵۰۰ میلی متر در سال است.
تابستان بهترین زمان برای سفر به سوچی است. آب و هوای معتدل این شهر، شرایط مناسبی را برای انجام بسیاری از تفریحات فراهم می نماید. اما اواخر فصل تابستان و اوایل پاییز ماه، حجم مسافران درون شهر کاهش یافته و فرصت استفاده از بسیاری از امکانات بیشتر فراهم می گردد.
اماکن دیدنی در شهر سوچی:
کراسنایا پولیانا:
همان طور که قبلا گفته شد، سوچی میزبان بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ بوده است. از این رو پیست های اسکی این شهر دارای کیفیتی عالی می باشد. پیست اسکی روزاختور در دامنه رشته کوه قفقاز در شهر سوچی قرار دارد.
سوچی روسیه
رشته اسکی آلپاین و نورد در بازی های المپیک ۲۰۱۴، در این پیست برگزار شده است. کوه های کراسنایا پولیانا، بزرگترین پیست اسکی کشور روسیه را در خود جای داده است و به سوئیس روسیه شهرت دارد.
باغ گیاه شناسی: سوچی به شهر باغ شهرت یافته است. باغ گیاه شناسی شهر سوچی دارای قدمتی بیش از یک قرن است. این باغ زیبا دارای بیش از ۲ هزار گونه گل و گیاه است که برخی از آنها نادر و حتی غیر بومی هستند.
سوچی روسیه
بخشی از باغ گیاه شناسی سوچی، به نگهداری از پرندگان و برخی از حیوانات وحشی نادر اختصاص یافته است. انواع گیاهان آمریکایی، استرالیایی و حتی آسیایی در این باغ زیبا و با شکوه، نگهداری می شود. هزینه ورود به باغ گیاه شناسی سوچی حدود ۲۵۰ روبل است.
ویلای استالین: ژوزف استالین یکی از دیکتاتورهای روسی بود که در شهر سوچی، یک ویلای شخصی را احداث نموده بود. او از سال ۱۹۳۷ میلادی تا سال ۱۹۵۳ میلادی، در این خانه زندگی می کرد. با مرگ ژوزف استالین در سال ۱۹۵۳، این ویلا به بازماندگان او رسید.
سوچی روسیه
نرده ها و پنجره های چوبی این ویلا، زیبایی خاصی به آن بخشیده است. اطراف ساختمان ویلا نیز انبوهی از درختان مختلف وجود دارد. بازدیدکنندگان این ویلای زیبا، می توانند علاوه بر فضای دست نخورده داخل آن، از چشم انداز کوه های قفقاز و دریا لذت ببرند.
برخی از لوازم شخصی استالین، هنوز هم به صورت کاملا دست نخورده در ویلای او نگهداری می شود. این لوازم عبارتند از: میز بیلیارد، ژاکت چرم و عکس های خانوادگی او. طبقه اول ویلای استالین امروزه به یک رستوران زیبا مبدل شده است که منوی غذایی آن منطبق با غذاهای مورد علاقه استالین است.
قلعه گودلیک: در کنار رود خروشان گودلیک، ویرانه هایی از یک بنای تاریخی، مربوط به دوران بیزانس وجود دارد. شواهد تاریخی نشان دهنده ساخته شدن این بنا در قرن ۴ و ۵ میلادی است.
سوچی روسیه
شکل کلی این بنا به صورت یک مثلث است. این قلعه زیبا مکانی برای فروش برده، توسط دزدان دریایی بوده است. کشف ظروف خزری در قلعه گودلیک، نشان از به قدرت رسیدن قوم خزر در این منطقه است.
پارک ملی: پارک ملی سوچی به عنوان اولین پارک ملی روسیه در سال ۱۹۸۳ میلادی افتتاح شد. مساحت پارک ملی سوچی بالغ بر ۱۹۰ هزار هکتار است. آبشارها، غارها، دره ها و مناطق بسیار زیبایی در این پارک وسیع وجود دارد.
سوچی روسیه
غار ورونتسو که یکی از طویل ترین غارهای کشور روسیه به شمار می رود، در این پارک واقع شده است. شواهد تاریخی وجود دارد که نشان دهنده زندگی انسان ها در این غار در حدود ۲۰ هزار سال قبل است. موزه طبیعت موجود در پارک ملی سوچی، شامل گیاهان و ویرانه های تاریخی می شود.
چشمه آب گرم ماتسستا: یکی دیگر از جاذبه های طبیعی شهر سوچی، چشمه آب گرم ماتسستا است. بسیاری از افراد معتقدند که آب این چشمه، خواص درمانی زیادی دارد. بسیاری از پزشکان نیز بر این باور هستند که آب چشمه ماتسستا، به درمان بیماری های زنان، بیماری های پوستی و بیماری های قلبی و عروقی کمک زیادی می کند.
سوچی روسیه
گرمای بالای آب چشمه ماتسستا سبب شده تا این نام را برای آن انتخاب نمایند. ماتسستا به معنی آب آتش است.
هزینه سفر به هر یک از مناطق سوچی و بازدید از اماکن گردشگری آن، مبلغ زیادی را شامل نمی شود. زیرا حمل و نقل در کشور روسیه اغلب به صورت عمومی بوده و هزینه آن زیاد نمی باشد.
همچنین شما می توانید یک مکان اقامتی با کیفیت و متناسب با بودجه خود در شهر سوچی پیدا کنید. اغلب مراکز اقامتی در شهر سوچی روسیه دارای خدمات رفاهی زیادی هستند.

جاهای دیدنی مسکو با عکس
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر