لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> لطفاً او را کاپیتان صدا کنید !
لطفاً او را کاپیتان صدا کنید !

لطفاً او را کاپیتان صدا کنید !

در سال 2015، کاپیتان کیت مک کیو، Kate McCue به اولین کاپیتان کشتی زن در آمریکا تبدیل شد. او در آینده ای نزدیک، سکان کشتی غول آسای سلبریتی اج، Celebrity Edge را هم در دست خواهد گرفت.
کاپیتان کیت صحبت می کند، اما شما می توانید من را فقط با نام کاپیتان صدا کنید، چرا که برای به دست این مقام بیش از 19 سال تلاش کرده ام! در مقاله زیر همراه ما باشید و با بازدید از سایت ایران هتل آنلاین رزرو آنلاین هتل خود را در اسرع وقت انجام دهید.
این جملات معمولاً اولین صحبت هایی هستند، که مردم از پشت بلندگو های کشتی های تحت فرمان کاپیتان ” کیت مک کیو ” می شنوند. این اطلاعیه ها ادامه پیدا می کنند و همانند زنی، که آن ها را بیان می کند، دوستانه و با نشاط ولی رک و مستقیم می باشند.

کاپیتان ” مک کیو ” در یکی از مصاحبه های تلفنی و از پشت خط خانه ی خود در شهر لاس وگاس گفت : ” مردم معمولاً کاپیتان های مرد را با نام کوچکشان صدا نمی کنند. “
او در سال 2015 میلادی، به اولین کاپیتان زن کشتی های کروز در آمریکا تبدیل شد و هم اکنون کشتی ” سلبریتی اکویینوکس، Celebrity Equinox ” را تحت فرمان خود دارد. یک کشتی 122000 تنی، 1041 فوتی در ناوگان کشتی های تفریحی افراد مشهور! از ماه سپتامبر امسال به بعد، او سکان کشتی ” سلبریتی اج، Celebrity Edge ” را به دست خواهد گرفت. این کشتی بیش از یک میلیارد دلار قیمت دارد و توسط طراحان زنی که تحت مدیریت ” لیسا لوتوف – پرلو، Lisa Lutoff – Perlo “، که مدیر اجرایی شرکت ” سلبریتی کروزز، Celebrity Cruises ” می باشد، کار می کرده اند ساخته شده است.

 

 

” چه چیزی شما را به دریانوردی علاقه مند کرد ؟ ”

علاقه ی من به کشتی رانی از 12 سالگی شروع شد. من با پدر و مادر و برادرم، در نزدیکی عید شکر گزاری، به یک سفر کشتی تفریحی 4 روزه رفتم. زمانی که از این مسافرت باز گشتیم، به پدر خود گفتم، که من در آینده در یک کشتی تفریحی کار خواهم کرد. من دوست داشتم که یک کارگردان کشتی باشم. پدرم به من گفتم، که من می توانم هر پستی را، که بخواهم می توانم داشته باشم. از یک کارگردان کشتی گرفته تا یک کاپیتان.

 

 

” آیا برای تبدیل به یک کاپیتان شدن، باید وارد نیرو های دریایی کشور شویم ؟ ”

این مسئله بستگی به کشوری دارد، که در آن زاده شده اید. به عنوان یک آمریکایی، من می توانستم عضو یک آکادمی شوم، که من هم دقیقاً همین کار را کردم، یا می توانستم که بدون داشتن هیچ مجوزی به دریانوردی بپردازم و در زمانی، که نسبت به توانایی هایم احساس اطمینان پیدا کردم در آزمون ها شرکت کنم. آکادمی آموزشی، با داشتن کلاس های آموزشی پیوسته و آزمون های هماهنگ، انتخاب با برنامه ریزی تر و منظم تری می باشد. من هم چنین می توانستم از روش نظامی وارد این عرصه شوم و به عضویت نیرو های دریایی در بیایم.

 

Captain

” می توانید روند تبدیل شدن به یک کاپیتان را برای ما شرح دهید ؟ ”

به عنوان یک تازه کار، من بر روی قایق های پارویی کار خود را شروع کردم و سفر های متعددی از کالیفرنیا تا اکوادور انجام می دادم. من از این وضعیت خود ناراضی بودم، چرا که می دانستم کار مورد علاقه ی من، فقط در کشتی های بزرگ تفریحی پیدا می شود. من رزومه ی کاری خود را به کشتی های فراوانی فرستادم، اما از هیچ کدام از آن ها جوابی دریافت نکردم. در آخر مجبور شدم، که برای سمت مستخدمی بار در یکی از کشتی های ” والت دیزنی، Walt Disney “، رزومه ی خود را ارسال کنم، که برای آن بیش از میزان نیاز مناسب بودم. به احتمال زیاد بخاطر نداشتن هیچ سابقه ی مستخدمی این وضعیت برای من پیش آمده بود. بعد از بررسی های انجام شده، من به عنوان یک کارگر درجه ی سوم وارد به کار شدم. این شغل بیش تر من را راضی می کرد، اما دیزنی فقط دو کشتی داشت و موقعیت رشدی برای من وجود نداشت. از سال 2003 تا 2015 من تمرکز خود را بر روی پیشرفت گذاشته بودم. من در این دوران از یک سمت پایین کار خود را شروع کردم و بعد ها به یک افسر درجه ی دو و سپس به یک افسر درجه ی یک و بعد از آن به یک افسر اول راهیابی و بعد افسر اول امنیت و بعد افسر ارشد امنیت و بعد کاپیتان کشتی تبدیل شدم!

 

 

” در راه رسیدن به پست کاپیتانی با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کردید ؟ ”

من داستان های پند آموزی از گذشته ی خود ندارم! می دانم که برای همه چنین نیست، اما من به شخصه در محیط کاری ام بسیار موفق و بی حاشیه بوده ام. کشتی هایی، که من تا به حال در آن ها کار کرده ام همگی به کمپانی های بین المللی تعلق داشته اند و همه ی افراد از قشر های بسیار متنوعی از جامعه بودند. بیشتر ما از ادیان، ملیت و پیشینه های بسیار متفاوتی داشتیم. زمانی که من به سمت کاپیتانی رسیدم هیچ قضاوتی منفی از خدمه ی کشتی ندیدم و فکر می کنم، که رمز موفقیت ما هم به همین تنوع و گوناگونی افکار باز می گردد.
Captain

” آیا در سال 2018 و 2019، کاپیتان یک کشتی بودن خیلی با یک دهه ی گذشته فرق می کند ؟ ”

در گذشته ما به کاپیتان های خشن و خشمگین عادت داشتیم! این افراد بسیار بزرگسال تر و سخت گیر تر بودند و کشتی ها را بسیار متفاوت تر از امروز مدیریت می کردند. من به نسلی تعلق دارم، که به ” کاپیتان های عصر جدید ” معروفند. بیش تر ما در اواخر دهه ی سوم و اوایل دهه ی چهارم زندگی مان هستیم. تفاوت های جالبی میان کاپیتان هایی که در حال بازنشته شدن هستند و افراد جوان تری که جای آن ها را پر می کنند وجود دارد. من آن قدر عاشق کار خود هستم، که به احتمال زیاد در 40 سال آینده شغل خود را عوض نخواهم کرد.

 

 

” چرا می خواستید که عضوی از گروه سازندگان کشتی ” سلبریتی اج ” باشید ؟ ”

من می خواستم به آن ها بپیوندم چون که از زمانی که در سال 2015 به کشتی های تفریحی مشاهیر پیوستم، در مورد یک کشتی داستان هایی را می شنیدم که طرز دید ما نسبت به دریا نوردی را کاملاً تغییر خواهند داد و صنعت ما را دچار دگرگونی های جلو برنده ای خواهد کرد. من عاشق تغییر هستم و می خواستم عضوی از گروهی باشم، که می خواهند چنین پیشرفت هایی را وارد کار ما کنند و صنعت کشتیرانی را به مرحله ی جدیدی وارد سازند. همه چیز در مورد این کشتی انقلابی می باشد! ” سلبریتی اج ” اولین کشتی می باشد که به طور کامل در یک آزمایشگاه شبیه سازی سه بعدی طراحی و ساخته شده است.

 

 

” آیا مانند فیلم های سینمایی، در کشتی ها سکان های بسیار بزرگ چوبی وجود دارند ؟ ”

دیگر در هیچ کشتی ای از سکان های ” کریستوفر کلمبوس، Christopher Columbus ” استفاده نمی شود. اکثریت مردم انتظار دارند که آن را ببینند، اما سکان های حال حاضر چرخ هایی هستند، که از فرمان های ماشین های سواری هم کوچک ترند. در یکی از کشتی هایمان، ما این سکان بزرگ را به صورت تزئینی آوردیم و از افرادی هم دعوت کردیم که برای راندن کشتی برای یک مدت کوتاه از آن استفاده کنند. بسیار از این کار ما استقبال شد!

 

 

” آیا گربه ی شما، ” باگ نیکد، Bug Naked ” هم با شما هم سفر می شود ؟! ”
زمانی که من کاپیتان کشتی باشم، ” باگ نیکد ” هم با من می آید، اما زمانی که من مهمان باشم، این طور نیست. او رویه ی کاری خاص خود را در کشتی دارد و من هم مال خودم را! اکثر مسافران ما عاشق بودن در کنار او هستند!

هیجان انگیزترین مقاصد گردشگری برای علاقمندان به سفر دریایی
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر