لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بهترین شهرهای سریلانکا برای سفر
بهترین شهرهای سریلانکا برای سفر

بهترین شهرهای سریلانکا برای سفر

در سال های اخیر، صنعت گردشگری در سریلانکا واقعا رشد داشته است و دلیل آن به آسانی قابل تشخیص است.
سریلانکا دیگر درگیر جنگ های داخلی نیست، سواحل و جزایرشگفت انگیز این کشور، تعداد بی شماری از مکان های باستان شناسی باور نکردنی و غذاهای خوشمزه در جذب بازدید کننده و صنعت هتلداری و رزرو آنلاین هتل نقش بسزایی داشته و رشد صنعت گردشگری این کشور را روز به روز رونق بیشتری بخشیده است.
شهرهای سریلانکا خانه ی مردمان میهمان نواز و مهربان است و معابد باستانی، قلعه های دوران استعمار و شگفتی های معماری پیچیده آن تنها برخی از مناظر باشکوهی است که انتظار شما را می کشند. هم مرز بودن با سواحل زیبا، تپه های جنگلی و پارک های ملی پهناور، طبیعت هیچگاه از شما آنقدرها هم دور نیست. شهرهای سریلانکا بهترین های هر دو دنیا را برای شما به ارمغان می آورند، در حالی که میراث فرهنگی غنی این کشور در هر کجا که باشید خودنمایی می کند.

15- باتیکالوا

با توجه به اینکه بیشتر مرزهای این شهر توسط دریاچه ها و اقیانوس هند احاطه شده است، باتیکالوا مکان فوق العاده زیبایی است. این شهر به عنوان یک مرکز تجاری بزرگ در کشور شناخته می شود و همواره بازدیدکنندگان زیادی دارد. مرکز این شهر خانه برخی از معماران دوست داشتنی دوره استعمار است که این مسئله را می توان در معماری کلیساهای زیبا و ساختمان های اداری آن به وضوح دید و بی شک فورت باتیکالوا را به مکانی بسیار دیدنی تبدیل کرده است. علاوه بر مکان های تاریخی این شهر دارای سواحل دوست داشتنی زیادی می باشد. کرایه کردن یک قایق و سواری برای شنیدن آواز ماهی یک تجربه منحصر به فرد در باتیکالوا می باشد.

14- جافنا
Jaffna

جافنا خانه مادری فرهنگی، معنوی و سیاسی تامیل ها در سریلانکا می باشد و بخش اعظم آن بوسیله جنگ های داخلی چند دهه ای که این کشور را تهدید می کرد، تحت تاثیر قرار گرفته است. هرچند که از جذابیت آن کاسته نشده است. با وجود مردم میهمان نواز و خوش برخورد، شما بلافاصله پس از ورود به این شهراحساس خواهید کرد که در خانه خود هستید. جاهای دیدنی بسیاری در این شهر وجود دارد مثل معبدهای شگفت انگیز، کلیساها و ساختمان های دوران استعمار. از آنجایی که در این شهر جشنواره ها و مراسم محلی زیادی برگزار می شود، این شهر مکان مناسبی برای شناختن فرهنگ غنی تامیل است. بسیاری از جزایر زیبا و تالاب ها در نزدیکی آن وجود دارد و همچنین یک پارک ملی وجود دارد اگر بخواهید غواصی طبیعی طبیعی را در شمال ببینید.

13- اوناواتونا
Unawatuna

این شهر مکانی خیره کننده برای سفر می باشد. طبیعت اوناتاوا و سواحل بی نظیرش آن را به مکانی محبوب بری سفر تبدیل کرده است.
با درختان نخل بلند که بر روی ماسه های طلایی آن سایه افکنده است و آب های کریستالی اقیانوس هند ، قطعا این مناظر تصویری زیبا را خلق می کنند. در این شهر تعدادی کافه و رستوران ساحلی عالی نیز وجود دارد که می توانید غروب خورشید را تماشا کنید.
مسیر آن سر راست است بدان معنی است که دسترسی به آن آسان می باشد. اگر به غواصی و اسکوبا دایوینگ ( پرش از ارتفاع) علاقه دارید و در محدوده هستید، اوناتاوا یک سفر اجباری برای شما قلمداد می شود.

12- ترینکومالی
Trincomalee

Trincomalee در پنینسولا واقع شده است و بندر زیبا و طبیعی آن دیدنی است. اگرچه در قدیم قدرت های استعماری به این سواحل هجوم آورده بودند، امروزه توریست ها جای آنها را گرفته اند.
در حالی که اکثر مردم ترجیح می دهند به سواحل نزدیک بروند، ترینکوملی بیش از یک مکان زیبا می باشد؛ معابد زیبا و دوران استعماری فورت فارتیک این منطقه به 2500 سال قبل بر می گردند..
آبشارهای شگفت انگیز آن دارای مناظر باور نکردنی است و بندر پر جنب و جوش آن ترکیبی هیجان انگیز از مردم و فرهنگ ها را گردهم آورده است.

11- تیسماهاراما
Tissamaharama

این مکان که در بین افراد محلی به تیس شهرت دارد، پایتخت سابق پادشاهی سریلانکا است که شهری بسیار آرام و زیبا می باشد و معمولا به عنوان دروازه ای به پارک های ملی اطراف مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که شهر محل خوبی برای گذراندن وقت است، جاذبه های اصلی آن پارک های ملی یالا و باندلا است که پر از حیات وحش و مناظر زیبا هستند. منطقه معروف کاتاراگاما هم زیاد دور نیست و به راحتی قابل دسترسی است.

10- دامبولا
 Dambulla

دامبولا در داخل سریلانکا واقع شده است و برای مجموعه معابد داخل غار باور نکردنی خود معروف است. که پر از مجسمه های زیبای بودا و همچنین نقاشی های دیواری فوق العاده است. در حالی که مجموعه مطمئنا چشمگیر است و ارزش بازدید دارد کاملا در تضاد با دامبولا است زیرا که مکانی بسیار پرهرج و مرج و شلوغ می باشد.
علاوه بر معابد ، مقبره دیدنی ” ایباکاتووا” تنها جای باقی مانده برای پیشنهاد به شماست. این مقبره از معابد زیبایی تشکیل شده است که برای ماجراجویی گزینه ی مناسبی هستند.

9- تنگال
Tangalle

تنگال یکی از محبوب ترین مکان های سریلانکا است که در راستای سواحل جنوبی قرار گرفته است. تنگال شامل سواحل بسیار زیبا، بندرگاه های پر رونق و مردمانی سرزنده و میهمان نواز می باشد. این شهر کوچک مملو از کافه های ساحلی و رستوران های کنار دریا می باشد و این در حالی است که بیشترین دلیل سفر به این شهر سواحل پهناور و متنوع آن گزارش شده است. با توجه به وجود صخره های منحصر بفرد آن، مناطق بسیار عالی برای قواصی وجود دارد که می توانید استفاده کنید. اگر کمی به دورتر سفر کنید می توانید از معبد کوهی فوق العاده “مولکیریگالا” بازدید کنید که نقاشی های خارق العاده ای بر روی دیوارهای آن از قدیم الایام انجام شده است.

8- آنوراهاپورا
Anuradhapura

این شهر برای اولین بار در حدود 900 سال قبل از میلاد به وجود آمد و خانه ی برخی از منحصر بفردترین خرابه های کشور می باشد. به همین ترتیب، سایت های باستان شناسی شگفت انگیزی برای گردش شما محیا است. علاوه بر قلعه های فراوان و معابد و ساختمان های تاریخی، این شهر با بازارها و مارکت های محلی اش پذیرای شما می باشد. موزه ی موجود در این شهر با کارهای دستی و محصولات هنری بسیار ستودنی و قابل ستایش است.

7- الا
Ella

الا محلی زیبا و یکی از محبوب ترین روستاهای روی تپه برای گذران تعطیلات است. این روستا در تپه های جنگلی با مناظر خارق العاده و دره های عمیق می باشد. از آنجایی که به تازگی سر زبان ها افتاده، هتل ها، بارها و رستوران های آن توریست محور هستند. به ظاهر یافتن نقاط بکر در این روستا کار آسانی نیست اما اگر بگردید قطعا پیدا خواهید کرد. در هر صورت، حومه های اطراف و مناظر خیره کننده دلیل اصلی سفر مردم به این نقاط می باشد؛ اطمینان حاصل کنید که به برخی از آبشارها و معابد نزدیک، و همچنین به بالای کوه الا برای تماشای چشم انداز باور نکردنی از کشور پیاده روی کنید.

6- نوارا الیا
Nuwara Eliya

با باغ های خوش منظره ، ساختمان های دوران استعماری و آب و هوای معتدل، جای تعجب نیست که لقب انگلستان کوچک را به آن داده اند و فقط زمین های گلف فوق العاده و اداره های پست جذاب به آن اضافه شده اند.
این شهر که در سرزمین شگفت انگیز سریلانکا واقع شده است، توسط زمین های چای و تپه های جنگلی احاطه شده است. این مکان زمانی محل مورد علاقه در میان استعمارگران بریتانیا بود.
با توجه به احساس منحصر به فرد و نگاه به این محل،” نوارا” یک محل جالب برای بازدید است. حومه اطراف آن مملو از کوه ها و آبشارها می باشد.

5- هیکادوا
Hikkaduwa

هیکادوا درسمت شمال غربی گله واقع شده است و سواحل شگفت انگیزش، آن را به یک مقصد توریستی محبوب بدل کرده است. در این منطقه محل های مناسبی برای غواصی و گشت و گذار عالی وجود دارد.
در حالی کهدر حالی که هیکادوا در سال های اخیر به یک محل توریستی کوچک تبدیل شده است، هنوز هم موفق به حفظ بسیاری از جذابیت آن شده است. تماشای خورشید در هنگام غروب در اطراف اقیانوس هرگز قدیمی نخواهد شد.
این مکان شهری دارای صلح و آرامش است. بازدید از پارک ملی دریایی با تمام مرجان های زیبای آن جزو بایدهای سفر به این منطقه می باشد.

4- نگومبو
Negombo

اگرچه نگومبو منظره های زیادی ندارد، اما یک شهر ساحلی دلپذیر است و اگر مایل هستید فقط از ماسه های طلایی لذت ببرید، بهترین گزینه برای سفر است.
در گذشته سر نگومبو بین انگلیسی ها، هلندی و پرتغالی که خواهان کنترل کاشت دارچین بودند، جنگ بوده است. قسمت هایی از شهر همچنان قلمرو استعمارگران هلند می باشد که سالیان سال در این محل زندگی کرده اند.
این شهر در شمال کلمبو واقع شده است و مملو از رستوران ها، کافه ها و گزینه های متنوع اقامتی می باشد. آب و هوای گرمسیری آن برای شنا در ساحل بسیار مطلوب است.

3- کلومبو
Colombo

کلومبو با توجه به ظاهر خوشایند و شادابش، به عنوان “شهر سرسبز شرقی” شناخته می شود. این شهر، با وجود توسعه و گسترش مناطق شهری، هنوز بسیاری از بلوارهای پر از برگ و باغ های زیبای خود را حفظ کرده است. مرکز تجاری سریلانکا با یکپارچگی مراکز مدرن و آسمان خراش ها در کنار ساختمان های استعماری ترکیب زیبایی خلق کرده است. طیف وسیعی از سبک های معماری را می توان در این شهر یافت؛ معبد موروغان هندو که یکی از بهترین هاست نیز در این شهر واقع شده است.
در حالی که کلمبو می تواند یک مکان شلوغ باشد، می تواند همه نوع سلیقه را پوشش دهد. شما بدون شک در سراسرشهر به رستوران های فوق العاده، موزه های شگفت انگیز و بسیاری از فروشگاه های بزرگ برخورد خواهید کرد. همچنین شب زنده داری زیادی وجود دارد.

2- گاله
Galle

با وجود مساجد زیبا و کلیساها در کنار مجسمه های ظریف استعماری، موزه های جالب و قلعه های قدیمی، گله تاریخ و پیشینه بسیار طولانی دارد و یکی از چشمگیر ترین شهرستان های کشور می باشد.
گاله در سواحل جنوب غربی واقع شده است و آب و هوای دوست داشتنی برای سفر دارد. در میان تمام این بناهای تاریخی و نشانه های فرهنگی، شما می توانید کافه های شیک، بوتیک های مد روز و گالری های هنری نیز پیدا کنید.
نکته برجسته این شهر قلعه هلندی قرن 17 است که در شبه جزیره و مشرف به اقیانوس واقع شده است. این قلعه به خصوص در زمان غروب آفتاب بسیار دیدنی است و یک بنای تاریخی است که خانه های داخلی آن دارای محل های فروش سوغات و رستوران های متنوع می باشد.

1- کندی
Kandy

کندی که بسیاری از آن به عنوان پایتخت فرهنگی کشور یاد می کنند، یک مکان زیبا برای بازدید و سفر است. خانه های روشن و رنگی منگی آن در میان تپه های سرسبز خودنمایی می کنند، و در مرکز شهر، ساختمان های باشکوه در اطراف دریاچه درخشان بنا شده اند.
به عنوان پایتخت سابق سریلانکا و پادشاهان باستانی، این شهر مکان های تاریخی و همچنین معماری های فوق العاده ی بسیاری از دوران استعمار دارد. معبد رساله دندان مقدس – یکی از مهمترین معابد بودایی در جهان – کلکسیونی از زیبایی های معماری کندیان است که به قرن شانزدهم برمی گردد.
علاوه بر کاخ های دیدنی و معابد، کندی همچنین محل برگزاری جشنواره سالانه Esala Perahera می باشد که فرهنگ غنی مردم کندی را با همه شکوه و جلال خود نشان می دهد.
شهر کندی با وجود مکان های شگفت انگیز، مناظر زیبا، تاریخ جالب و میراث غنی، یکی از جذاب ترین شهرهای سریلانکا برای سفر می باشد.

جاذبه های شگفت انگیز جنوب تایلند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر