لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 14 شهر کوچک جذاب در نیوزلند
14 شهر کوچک جذاب در نیوزلند

14 شهر کوچک جذاب در نیوزلند

نیوزلند جزیره‌ای در اقیانوس آرام است و به‌عنوان بهشت شیفتگان ماجراجویی شناخته می‌شود. این سرزمین زیبا جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران دارد. آنها می‌توانند از تفریحاتی همچون غارنوردی، چتربازی، بانجی جامپینگ، اسکی، کوهپیمایی و بسیاری تفریحات دیگر لذت ببرند. نیوزلند جزیره‌ای با طبیعت بکر است و محبوبیت زیادی در میان گردشگران دارد. یکی از دلایل محبوبیت زیاد نیوزلند در میان گردشگران طبیعت بکر آن است و شهرهای کوچک بسیار جذاب این کشور نیز گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. اگر قصد سفر به نیوزلند را دارید پیش از رزرو هتل با جاذبه‌های متعدد آن آشنا شوید.
14. اومارو
این شهر به «پایتخت استیم پانکِ(زیرسبکی از ژانر علمی‌تخیلی در ادبیات) نیوزلند» معروف است و به‌خاطر معماری ویکتوریایی، محیط آرام، فرهنگ هنری غیر معمول و البته پنگوئن‌هایش مشهور است. اغلب گردشگران برای تماشای پنگوئن‌ها به اومارو می‌آیند اما شما می‌توانید با اقامتی طولانی‌تر در این شهر از حال و هوای هنرمندانه، مغازه‌های شیک و مناظر استیم پانکی نیز لذت ببرید. شما همچنین می‌توانید در مسیر دوچرخه‌سواری Alps to Ocean Cycleway سفری یک‌روزه به جاده‌ای تاریخی داشته باشید یا اینکه با دوچرخه‌سواری 6-4 روزه خودتان را به چالش بکشید. در ساحل بوشی می‌توانید از پنگوئن‌های چشم‌زرد نادر دیدن کنید و در اطراف بندر از تماشای پنگوئن‌های کوچک آبی لذت ببرید.
13. تایهاپه
Taihape
تایهاپه برای آدم‌های معمولی «پایتخت چکمه‌های بارانی نیوزلند» است اما این شهر ساده، کعبه آمال عاشقان هیجان و علاقه‌مندان به باغبانی‌ست. چه به باغبانی علاقه دارید چه ندارید از یکی از 4 باغ کلاسیک این شهر با نام‌های کِری کِری، رونگوئیتی، تیتوکی و والتوکا دیدن کنید. برای کمی(یا مقدار زیادی) ماجراجویی رفتینگ در آب‌های خروشان، اَبسیلینگ(فرود آمدن از شیب‌های تند کوه با طناب)، جت‌‌اسکی‌سواری و اسب‌سواری را امتحان کنید. ضمناً فراموش نکنید که حتماً در کنار چکمه بارانی بزرگ شهر عکسی یادگاری بگیرید!
12. واناکا
Wanaka
واناکا شهری در کنار دریاچه است که در ناحیه‌ای بکر و ناهموار در جزیره جنوبی نیوزلند واقع شده و نام آن برگرفته از رودخانه‌ای با همین نام است و قله‌هایی پوشیده از برف را در پس‌زمینه خود دارد. پارک ملی با ابهت مونت اَسپایرینگ با چندین آبشار، یخچال طبیعی و قله‌های باشکوه که بخش‌هایی از فیلم ارباب حلقه‌ها نیز در آن فیلم‌برداری شده در این شهر قرار دارد. چندین تفریحگاه اسکی نیز در نزدیکی پارک قرار دارند و درست در خارج از شهر می‌توانید به گالری مجسمه و ماز فضای باز معروف دنیای حیرت‌انگیز بروید. ماهیگیری، دریاگردی و کایاک‌سواری از تفریحات رایج این شهر به شمار می‌روند.
11. گُر
Gore
گر که زمانی به «شیکاگوی جنوب» معروف بود، مقصدی رویایی برای عاشقان هنر، طبیعت، خرید اجناس دست دوم و موزیک کانتری‌ست و زمانی مرکز تولید ویسکی غیر قانونی بوده است. موزه هوکونویی مون‌شاین، کلاسی فشرده برای آشنایی با تاریخچه این تجارت و چگونگی خاتمه یافتن آن است. شهر کوچک گر آمیخته با فرهنگ موسیقی کانتری‌ست و مراسم جایزه گیتار طلایی نیوزلند نیز در این شهر برگزار می‌شود. از جمله تفریحاتی که در این شهر می‌توانید به آن بپردازید، ماهیگیری در رودخانه ماتائورا و صید قزل‌آلای قهوه‌ای‌ست. شما همچنین می‌توانید در مسافتی کوتاه به سمت ماندویل غواصی کنید و سپس سوار هواپیمای تعمیرشده تایگر موث شوید و از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید.
10. راگلان
Raglan
شهر ساحلی راگلان به بهشت موج‌سواری نیوزلند مشهور است و تنها چند کیلومتر با همیلتون، چهارمین شهر بزرگ این کشور فاصله دارد. اگر به موج‌سواری علاقه‌ای ندارید، می‌توانید به کوهپیمایی در طبیعت زیبای شهر بروید و از آبشار بریدال ویل دین کنید یا به پارک Te Toto Gorge بروید و از تماشای خرابه‌های باغ‌های تاریخی مائوری لذت ببرید. در این شهر از حال و هوای آرامش‌بخش و محیط دوستانه در کنار محلی‌های خونگرم، بارها وکافه‌های متنوع و غروب آفتاب خیره‌کننده ساحل لذت خواهید برد.
9. واکاتان
Whakatane
واکاتان جواهری در خلیج شگفت‌انگیز پلِنتی، یکی از زیباترین نقاط جزیره شمالی نیوزلند است و آن را «پایتخت آفتاب» می‌خوانند. به ماتاتوآ وارنویی(Mataatua Wharenui) با قدمتی 130 ساله بروید تا با محل گردهمایی مائوری‌ها آشنا شوید و همچنین از موزه تأثیرگذار Te Kōputu a te whanga a Toi که به اقوام مائوری و اروپایی اختصاص داه شده دیدن کنید. از آبشار ویرِر(Wairere Falls) و غار مشهور موریوای که تا حدودی تخریب شده، دیدن کنید. فراموش نکنید که حتماً یک روز کامل را در ساحل اوهوپ که یکی از زیباترین سواحل نیوزلند است بگذرانید.
8. بلاف
Bluff
شهر بلاف که در جنوبی‌ترین نقطه نیوزلند قرار گرفته و زمانی با نام کَمپبِل تاون شناخته می‌شد مشهورترین صدف‌های خوراکی دنیا را دارد. این شهر کوچک که دروازه‌ای به جزیره استوارت است یکی از اولین جاهایی‌ست که اروپایی‌ها در آن ساکن شدند و همواره نیز در آن زندگی می‌کنند. بازدید از موزه دریایی بلاف و همچنین پیاده‌روی در مسیرهای تپه بلاف با گل‌ها و گیاهان شگفت‌انگیز را به هیچ وجه از دست ندهید.
7. آکاروآ
Akaroa
آکاروآ که در خلیجی با همین نام قرار گرفته، شهری جذاب با جمعیتی فرانسوی انگلیسی‌ست که در قلب آتشفشانی باستانی ساکن شده‌اند. اگر به تاریخ و معماری علاقه‌مندید به این شهر سفر کنید و در کنار آن از تفریحاتی همچون تور WD4 به بزرگ‌ترین زیستگاه پنگوئن‌ها در سرزمین اصلی، کایاک‌سواری، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و البته تماشای دلفین‌های هکتور لذت ببرید. اگر مایل به گردش در تپه‌های زیبای شهر هستید مسیرهای پیاده‌روی متعددی پیش رو خواهید داشت.


6. پیکتون
Picton
پیکتون که در نزدیکی منطقه تولیدکننده شراب مارلبرو قرار دارد، در حقیقت شهر صاحب‌نظران تازه‌کار شراب است. اما فقط این نیست. در واقع در این شهر کوچک سرگرمی‌های بیشماری خواهید داشت. می‌توانید به پیاده‌‌روی چندروزه در مسیر ملکه شارلوت بروید، از تماشای منظره مارلبرو ساندز(Marlborough Sounds) در قلمرو ویکتوریایی لذت ببرید، در آب‌های مارلبرو ساندز غواصی کنید، از کایاک‌سواری لذت ببرید، دریاگردی کنید یا اینکه با دلفین‌ها شنا کنید.
5. راسل
Russell
راسل که زمانی با نام Kororāreka شناخته می‌شد، اولین محل استقرار اروپایی‌ها و اولین بندرگاه نیوزلند است. تفریحات این شهر کوچک عبارتند از تور کایاک‌سواری در اطراف منطقه بی آف آیلندز(Bay of Island)، گردش در بناهای تاریخی و گالری‌های فوق‌العاده، بازدید از پمپالیِر میشِن(Pompallier Mission) که تنها مقر بازمانده فرانسوی‌های کاتولیک در قاره اقیانوسیه است. شما همچنین می‌توانید از کلیسای کریست که قدیمی‌ترین کلیسای کشور است دیدن کنید و برای انجام کارهایی هیجان‌انگیزتر به ماهیگیری، گشت دریایی، تماشای دلفین‌ها و یا دوچرخه‌سواری در مسیر شگفت‌انگیز Twin Coast Cycle Trail بروید.
4. کایکورا
Kaikoura
کایکورا که تنها چند ساعت با کلیسای کریست فاصله دارد، شهر ساحلی زیبایی‌ست که به داشتن پستانداران دریایی، سبک زندگی سازگار با محیط زیست و منظره خیره‌کننده ساحل و کوه معروف است. در این شهر که به داشتن موقعیت‌های ماهیگیری نیز مشهور است سرگرمی‌های متعددی مانند تماشای دلفین‌ها، نهنگ‌ها و دیگر گونه‌های خارق‌العاده دریایی از درون کشتی و یا غواصی در کنار آنها و در میان زیباترین صخره‌های دریایی نیوزلند و یا شرکت در تورهای پیاده‌روی و گردش در این شهر جذاب خواهید داشت.
3. هوکیتیکا
Hokitika
شهر کوچک هوکیتیکا در مجاورت رودخانه‌ای با همین نام قرار گرفته است و در دهه 1860 به‌عنوان شهر معادن طلا شناخته می‌شد. شگفتی‌های طبیعی جزیره جنوبی همچون پارک ملی آرتورز پَس(Arthur’s Pass National Park) و یخچال طبیعی فرانز جوزِف(Franz Josef Glacier) در نزدیکی این شهر قرار دارند. اگر به این شهر سفر کردید حتماً از منطقه حفاظت‌شده هوکیتیکا جرج(Hokitika Gorge Scenic Reserve) دیدن کنید و از کایاک‌سواری در آب‌های خروشان لذت ببرید. یکی از جاذبه‌های این شهر مسیر فولادی در ارتفاع 20 متری‌ست که به شما این امکان را می‌دهد تا بر فراز درختان جنگل بارانی وِست کوست بگردید و از تماشای غروب آفتاب حیرت‌انگیز در سانسِت پوینت(Sunset Point) لذت ببرید. سرگرمی‌های دیگری نیز نظیر اسکی روی آب و ماهیگیری در منطقه حفاظت‌شده دریاچه کانیِر(Lake Kaniere Scenic Reserve) در این شهر وجود دارد.
2. مانگاوای
Mangawhai
اگرچه این شهر تنها 100 کیلومتر با اوکلند، بزرگ‌ترین شهر نیوزلند فاصله دارد، اما زمین تا آسمان با این شهر شلوغ تفاوت دارد. در سفر به این شهر می‌توانید از تفریحاتی مانند موج‌سواری در اقیانوس آرام، شنا و کایاک‌سواری لذت ببرید. تپه‌های ماسه‌ای که در کنار بندر وجود دارند زیستگاه درختان و پرندگان خارق‌العاده‌ای هستند که از تماشای آنها لذت خواهید برد. گردشگاه مانگاوای یکی دیگر از دیدنی‌های این شهر است که باید از آن دیدن کنید.
1. کوئینزتاون
Queenstown

این شهر که ملقب به «پایتخت ماجراجویی نیوزلند» است در جزیره جنوبی و در کرانه دریاچه بکر واکاتیپو واقع شده است. موقعیت ساحلی این شهر موجب شکل‌گیری تفریحات متعددی مانند قایق‌سواری، جت‌اسکی‌سواری، کوهپیمایی، پیاده‌روی، بانجی‌جامپینگ، چتربازی، رفتینگ در آب‌های خروشان و تفریحات دیگر می‌شود. این شهر که مطمئناً یکی از جذاب‌ترین شهرهای نیوزلند است، علی‌رغم آرامشی که دارد، هنگام غروب شهری پر جنب و جوش و مهیج است. خیابان‌های شهر پر از رستوران‌ها و کافه‌هایی با غذاهای بسیار خوب است و سالانه رویدادهای فرهنگی متعددی مانند جشنواره زمستانی کوئینزتاون در آن برگزار می‌شود.

9 مکان برتر استرالیا برای اقامت
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر