لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاذبه های زیبا و شگفت انگیز در شمال اسپانیا
جاذبه های زیبا و شگفت انگیز در شمال اسپانیا

جاذبه های زیبا و شگفت انگیز در شمال اسپانیا

شمال اسپانیا با سواحل زیبا و چشم انداز هایی بی نظیر، مکانی شگفت انگیز برای گذراندن تعطیلات محسوب می شود. بسیاری از توریست ها هنگام ورود به اسپانیا، سفر خود را از شبه جزیره ایبری در مادرید شروع می کنند. سپس ترجیح می دهند که به سوی جنوب اسپانیا حرکت کنند و در آب و هوای ملایم به تماشای آثار تاریخی و قلعه های باقی مانده از دوران اسلامی بپردازند، یا به سوی شرق اسپانیا و شهر های بزرگ و معروفی مانند بارسلون یا والنسیا رفته و ادامه تعطیلات را در این مکان ها سپری کنند. توریست ها با نادیده گرفتن جاذبه های شمال اسپانیا، فرصت بازدید از شگفت انگیز ترین جاذبه های این سرزمین را از دست می دهند. روستاهایی با قدمت قرون وسطی که به خوبی حفظ شده اند، مناطق تولید نوشیدنی های الکلی، خط ساحلی زیبای خلیج بیس کی، ایالت باسک و بسیاری از موارد دیگر در انتظار بازدید و کاوش توسط گردشگران می باشند. جاذبه های شمال اسپانیا بهترین مقاصد گردشگری اروپا محسوب می شوند. جزایر و مناطق ساحلی اسپانیا همانند جزیره های بی نظیر ایران ارزش بازدید دارند و گردشگران می توانند با رزرو هتل در کیش یا دیگر مناطق ساحلی لحظات خوشی را سپری کنند. در ادامه زیباترین جاذبه های شمال اسپانیا را معرفی می کنیم، با ما همراه باشید:
10 – پارک ملی پیکوز دی اروپا (Picos de Europa National Park)
پارک ملی پیکوز دی اروپا، اولین پارک ملی اسپانیا می باشد که در سال 1918 میلادی تاسیس شده است و در آن زمان با عنوان پارک ملی مونتانا دی کوادانگا نامیده می شد. نام این پارک ملی در سال 1995 میلادی تغییر یافت. کوهستان های مرتفع و دره های عمیق این پارک ملی مناسب گردشگرانی می باشد که علاقه ی زیادی به طبیعت گردی دارند، در این ناحیه توده مه های عمیقی شکل می گیرد و می بایستی به توریست ها هشدار داد. احتمال بارش برف در طول سال و فصل های مختلف وجود دارد. در این زیست کره و پارک ملی جاذبه هایی مانند جنگل ها، بیشه ی درختان بلوط و چهار رودخانه به چشم می خورد. پارک ملی پیکوز دی اروپا در قسمت جنوبی اسپانیا واقع شده است. گونه ‌های مختلفی از حیات ‌وحش در این پارک زندگی می کنند. گفتنی است که پارک ملی پیکوز دی اروپا یکی از مهم ‌ترین مناطق اسپانیا بوده و از لحاظ تاریخی نیز اهمیت زیادی دارد. گردشگرانی که با پیاده روی میانه ی خوبی ندارند، می توانند سوار بر ماشین های کابلی هوایی شوند، این ماشین ها بیش از یک مایل بالای سطح دریا حرکت می کنند و توریست ها می توانند چشم انداز های زیبا و شگفت انگیز پارک ملی پیکوز دی اروپا را از بالا تماشا کنند.


9 – شهر سانتاندر (Santander)
Santander
شهر سانتاندر مرکز ایالت کانتابریای اسپانیا می باشد. سواحل زیبای شهر سانتاندر از جاذبه ‌های اصلی این شهر بندری به شمار می روند. این شهر اسپانیایی در کنار خلیج بیس کی قرار دارد. ساحل ال ساردینرو با وجود ماسه های طلایی گسترده شده، قوس طولانی و بزرگ بر روی صخره ها، این مکان را به یکی از زیبا ترین سواحل شمال اسپانیا تبدیل کرده است. گردشگران می توانند با عبور از مسیر باغ‌ های زیبای پیکیو به سوی ساحل زیبای ال ساردینرو حرکت کنند و سفر جالبی را تجربه کنند. شهر سانتاندر یک شهر باستانی و تاریخی می باشد و بسیاری از بخش های قدیمی این شهر در آتش سوزی سال 1941 میلادی ویران شدند. در آن دوران موزه ی هنر شهر مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت تا آثار هنرمندان کانتابریایی معاصر بومی و همچنین هنرمندان و اساتید قدیمی مانند گویا را نگهداری کند. می توان گفت که در گذشته این شهر ساحلی مقصد گردشگری توریست های ثروتمند و مرفه بوده است.


8 – منطقه می سازی ریوجا (Rioja Wine Region)
Rioja Wine Region
گردشگرانی که چشیدن طعم نوشیدنی های مختلف را دوست دارند، بدون شک از سفر به ناحیه ی ریوجا که بیش از 500 کارگاه شراب سازی در آن قرار دارد، لذت خواهند برد. یکی از دلایل جذابیت این ناحیه، اجازه صاحبان تاکستان ها برای اسب سواری و استفاده از وسیله های نقلیه درون این تاکستان ها می باشد. گردشگران با عبور از تاکستان ها طعم نوشیدنی های هر منطقه را می چشند و برخی از کارگاه ها برای جلب توریست ها، کلاس های آموزشی تولید نوشیدنی های الکلی را برگزار می کنند. تاکستان های بیشماری بر فراز تپه های شمالی اسپانیا گسترده شده اند، تاجران منطقه ریوجا معروف ترین نوشیدنی های جهان را تولید می کنند. قدمت این ناحیه ی تولیدی بیش از هزار سال بوده و اهمیت زیادی دارد. مناطق ریو باها، ریو آلتا و ریو آلیویسا، مهم ترین تاکستان های اسپانیا را پرورش می دهند.


7 – اُبیِدو یا اویدو (Oviedo)
Oviedo
اُبیِدو یا اویدو مرکز استان آستوریاس اسپانیا می باشد. این شهر به داشتن آثار تاریخی و بنا های یادبود مذهبی شناخته می شود. گفتنی است که این شهر توقفگاهی در جاده ای به سوی سانتیاگو می باشد و زائران زیادی برای استراحت در این مسیر توقف می کنند. کلیسا های زیادی در این شهر وجود دارند که قدمت آنها به قرن هشتم میلادی باز می گردد، برای نمونه می توان به کلیسای جامع سان سالوادور و کلیسای سان جولیان د لوس پرادوس که به خوبی حفظ و نگهداری شده اند، اشاره کرد. فواره ای از آب نوشیدنی با نام لا فونکالادا که در بیرون دیواره های شهر قرار دارد، یکی دیگر از مهم ترین بنا های معماری و تاریخی شهر اویدو می باشد که به سبک معماری رومی ساخته شده و قدمت آن به قرن نهم میلادی باز می گردد. این بنای تاریخی به دستور آلفونسو سوم ساخته شد. فیلم ویکی کریستینا بارسلونا اثر وودی آلن در شهر اویدو فیلم برداری شده است که برای طرفداران فیلم جالب خواهد بود.
6 – شهر بیلبائو (Bilbao)
Bilbao
روزگاری شهر بیلبائو تنها به عنوان یک شهر بندری صنعتی شناخته می شد، اما امروزه نه تنها این نقش را بر عهده دارد بلکه پس از بازآفرینی و پیشرفت، مرکز هنر و معماری مدرن نیز محسوب می شود. بیلبائو در میان تپه ‌های سبز و هموار ناحیه ی باسک، در شمال اسپانیا قرار گرفته است و پایتخت استان بیس کی می باشد. موزه ‌های تاریخی، فرهنگی و گالری‌ های هنری بیشماری در این شهر بندری صنعتی وجود دارند. موزه گوگنهایم، یک ساختار مدرن با درخشش زیبا پوشیده شده با تیتانیوم که شهرت جهانی دارد، در شهر بیلبائو قرار دارد و توسط معمار معروف فرانک گهری طراحی شده است. سبک معماری تاریخی شهر بیلبائو جذاب و تماشایی می باشد و بسیاری از ساختمان های زیبا مانند کلیسای جامع گوتیک سانتیاگو و کلیسای دی بگونیا که قدمت آنها به قرن 14 میلادی باز می گردد، در این شهر واقع شده اند. گردشگران همچنین می توانند از دیگر موزه های معروف شهر مانند موزه ی دریایی و موزه ی هنر های زیبا بیلبائو دیدن کنند و از تماشای ده قرن هنر در این موزه که آثار هنرمندان بزرگی را در خود جای داده، لذت ببرند.


5 – جزیره ی کوچک گازتیلوگتسه (Gaztelugatxe)
Gaztelugatxe
گازتیلوگتسه یک شبه جزیره کوچک در خلیج بیس کی می باشد که به یک قلعه شباهت دارد. در حقیقت نام این جزیره به معنای قلعه ی سنگی می باشد. گردشگران از طریق پل عابر پیاده بر فراز صخره ها می توانند به این جزیره دسترسی داشته باشند. کلیسای کوچکی در این جزیره وجود دارد که به سان جوآن (سنت جان) وقف شده است. گردشگران می توانند با بالا رفتن از 231 پله شیب دار سنگی به بلند ترین نقطه ی جزیره ی گازتیلوگتسه دسترسی داشته باشند. گردشگرانی که قبلا از این پله ها گذر کرده اند، پیشنهاد می کنند که به آرامی این مسیر را طی نمایید تا پا درد نداشته باشید. از بالای این پله ها چشم انداز های فوق العاده زیبا و تماشایی را شاهد خواهید بود.


4 – شهر پامپلونا (Pamplona)
Pamplona
شهر پامپلونا مرکز استان نابارای بوده و در قسمت شمال شرقی اسپانیا واقع شده است. پامپلونا یک شهر تاریخی می باشد و روزگاری نقش پایتخت پادشاهی ناوار را بر عهده داشته است. امروزه این شهر به واسطه فستیوال سالانه گاوبازی یا سن فرمین شهرت یافته است، در این فستیوال افراد شجاع و بی باک از یک گله گاو در خیابان‌ های شهر پیشی می گیرند. فستیوال گاوبازی هر ساله از 6 تا 14 ژوئن برگزار می‌ گردد. گاوبازی در شهر پامپلونا یک فعالیت محبوب و پر طرفدار به شمار می رود، گفتنی است که چهارمین میدان بزرگ گاوبازی جهان در این شهر قرار دارد. همچنین پامپلونا اولین شهر در مسیر زیارتی به سوی کامینو دو سانتیاگو می باشد که گردشگران و زائران بیشماری همواره از این مسیر عبور می کنند. بسیاری از پارک‌ ها و ساختمان ‌های این شهر تاریخی برای گردشگری و پذیرایی از توریست ها بنا شده است.


3 – شهر سانتیاگو ده کومپوستلا (Santiago de Compostela)
Santiago de Compostela
شهر سانتیاگو ده کومپوستلا مرکز و پایتخت منطقه خودمختار گالیسیا در اسپانیا بوده و مقصد نهایی در مسیر زیارتی کامینو دو سانتیاگو می باشد. مسیر شهر سانتیاگو ده کومپوستلا به سوی زیارتگاه، راه سنت جیمز نیز نامیده می شود، قدمت این مسیر زیارتی به دوران قرون وسطی باز می گردد. مردم بر این باورند که سنت جیمز، فرستاده ی حضرت عیسی مسیح در سانتیاگو ده کومپوستلا به خاک سپرده شده است، به همین خاطر این شهر و مسیر زیارتی برای مردم اهمیت و ارزش زیادی دارد. میدان اصلی شهر سانتیاگو ده کومپوستلا مرکز ورود زائران می باشد که در قلب و مرکز شهر واقع شده است و بسیاری از بنا ها و ساختمان های مهم و تاریخی شهر، مانند کلیسای جامع سانتیاگو که مقبره ی سنت جیمز نیز در آن قرار دارد، را می توانید در این میدان مشاهده کرده و به زیارت بپردازید. بازدید از دیگر جاذبه های معروف این شهر را فراموش نکنید، سانتیاگو ده کومپوستلا با عنوان شهر فرهنگی اروپا نیز شناخته می شود.
2 – سانتیانا دل مار (Santillana del Mar)
Santillana del Mar
سانتیانا دل مار یک دهکده ی اسپانیایی می باشد و در استان کانتابریا واقع شده‌ است. گردشگرانی که از سانتیانا دل مار بازدید می کنند بهتر است که کفش های مناسب و راحتی بر تن کنند و در این دهکده که قدمت آن به دوران قرون وسطی باز می گردد با پای پیاده قدم بزنند. سانتیانا دل مار در سواحل غرب اسپانیا واقع شده است، این گنجینه ی کانتابریایی کمتر از 30 کیلومتر (20 مایل) از سانتاندر فاصله دارد و در نزدیکی غار های آلتامیرا که به داشتن نقاشی های ماقبل تاریخ شهرت دارد، قرار گرفته است. مار به معنی دریا می باشد اما دهکده ی سانتیانا دل مار مرز مشترکی با دریا ندارد و از زمین پوشیده شده است. سانتیانا دل مار نام خود را از سانتا جولیانا که در کولگاتا دفن شده، گرفته است. گفتنی است که این کلیسا معروف بوده و یکی از مهم ترین جاذبه های کانتابریا به شمار می رود. یکی دیگر از برترین و مهم ترین جاذبه های این دهکده، موزه ی تفتیش عقاید می باشد که ابزار های شکنجه نیز در این موزه به چشم می خورند. گردشگران می توانند با قدم زدن در خیابان های سنگ فرش شده ی این دهکده ی کوچک، زندگی و تاریخ گذشته سانتیانا دل مار را از نزدیک مشاهده کنند.


1 – شهر سن سباستین (San Sebastian)
San Sebastian

شهر سن سباستین در نزدیکی ایالت باسک قرار دارد و تنها 19 کیلومتر (12 مایل) از فرانسه فاصله دارد. سواحل و تفرجگاه های زیبای این شهر ساحلی با تپه هایی احاطه شده است، که بر زیبایی و مناظر آن می افزایند. سواحل خلیج لا کونچا (La Concha)، یکی از بهترین سواحل شهری جهان به شمار می آیند و از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری در شهر سن سباستین محسوب می شوند. این سواحل زیبا پایتخت تابستانی اروپا می باشند. محله قدیمی شهر کافه های بیشماری دارد که به برپایی پارتی های شبانه شهرت دارند. گفتنی است که در سال 1813 میلادی شهر سن سباستین توسط انگلیسی ها و پرتغالی ها ویران شد و پس از این ویرانی دوباره ساخته شد، به همین خاطر قدمت بسیاری از ساختمان های شهر به قرن 19 میلادی باز می گردد. شهر سن سباستین به برگزاری فستیوال جاز در ماه ژوئیه معروف است و این یکی از قدیمی ترین فستیوال های اروپا محسوب می شود که در کنار دیگر رویداد ها و فستیوال های فرهنگی برگزار می گردد. این شهر توریستی جاذبه های گردشگری زیادی دارد که ارزش دیدن دارند، بازدید از کوه مونته ایگِلدو را فراموش نکنید تا چشم انداز های زیبای شهر را از بالا نظاره کنید. هنگام سفر به سن سباستین بهتر است که از جاذبه های دیگری مانند قلعه ها، بنا های باستانی، جزایر تماشایی و کوهستان های مرتفع و زیبای شهر نیز بازدید کنید.

10 مورد از دورافتاده ترین جاذبه های گردشگری یونان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر