لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> هتل نمکی در بولیوی
هتل نمکی در بولیوی

هتل نمکی در بولیوی

ممکن است در مورد کویر نمک سالار دو یویونی در بولیوی که بزرگترین نمک زار جهان است شنیده باشید. اما چیزی که ممکن است به گوشتان نخورده باشد این است که در میان این شگفتی طبیعی، هتلی ساخته شده از نمک وجود دارد که نام شایسته ی قصر نمکی را روی آن گذاشته اند.
هتل در سال 1998 توسط معمار خوان کوِسادا والدا ساخته شد که ایده ی مبتکرانه ی ساخت هتلی تماما از نمک را در ذهن داشت. این بدان معناست که دیوارها، سقف ها، میزها، صندلی ها و دیگر قسمت های اتاق ها، همه از مکعب های نمک معدنی ساخته شده اند. بطور واضح، این تصمیم مناسبی بود چون محیط اطراف آن سرچشمه ی مقادیر انبوهی از سدیم کلرید است. این مکان همچنین محلی برای در تماس بودن مسافران هتل با طبیعت و آسودن مطلق آنهاست. اگرچه فرو دادن مصرف زیاد نمک برای بدن خوب نیست، اما قرار گرفتن در نزدیکی نمک همیشه به عنوان روشی با خاصیت های درمانی، شامل بهبود تنفس، خُلق و خواب انسان در نظر گرفته می شود.

این هتل بیش از 4460 متر مربع وسعت دارد و شامل 30 اتاق و سوئیت است که 21 عدد از آنها اتاق های استاندارد با دیوارها، تخت خواب ها، میزها و حتی سقف های به سبک کلبه اسکیمویی همگی ساخته شده از نمک هستند. هر یک از این اتاق ها دارای یک حمام اختصاصی، آب گرم و سرد، یک تلفن، فضای نشستن کوچک و گرمایش است.
Take a lick at a standard room. Image courtesy of the hotel.
نُه اتاق دیگر هتل، سوئیت هایی با دکوراسیون زیبا هستند که اتاق پذیرایی بزرگ، حمام با وان آب داغ و فضای خوابیدن را شامل می شوند. اینترنت وای فای رایگان در تمام بخش های هتل در دسترس است.
A suite at the Palacio de Sal: Insert your own sweet/salty joke here. Image courtesy of the hotel.
هتل همچنین رستورانی به نام ال مِسون دارد که تخصصش سرو غذایی به نام جوجه نمکی است. پلکانی مارپیچ و یک لابی با کف، دیوارها و وسایل، همگی ساخته شده از نمک نیز وجود دارد. می توانید در فضایی که برای سرگرمی طراحی شده در کنار شومینه استراحت کنید و از بازی بیلیارد روی میزی که بر روی پایه های نمکی قرار گرفته لذت ببرید.
Play pool on salt pillars. Always a good idea: Be crystal clear what the stakes are before you break. Image courtesy of the hotel.
موقعیت هتل در کویر سالار دو یویونی بسیار ویژه است. نمکزار 10582 کیلومتر مربع کاملا پوشیده از قشر نمک به ارتفاع چندین سانتی متر است. سطح آن کاملا صاف است و ارتفاع آن تنها چند سانتی متر در قسمت های مختلف تفاوت می کند. از داخل هتل، می توانید از پنجره های متعدد آن به بیرون خیره شوید تا رنگ ها و بافت های زیبای نمکزار را در هنگام غروب ببینید. اگر می خواهید نگاهی از نزدیکتر بیندازید، هتل تورها و سفرهایی یک روزه در داخل این ناحیه به میهمانان پیشنهاد می دهد.
The peaceful Salar de Uyuni surrounding the hotel is an especially savory view at night. Image courtesy of the hotel.
هزینه ی اتاق ها از شبی 177 دلار برای اتاق استاندارد شروع می شود که صبحانه را نیز شامل می شود. پیش از سفر و رزرو هتل برنامه ریزی های خود را انجام داده و فصلی که قرار است در آن از این مکان بازدید کنید را در نظر داشته باشید، چون نیاز به برنامه ریزی و پوشیدن لباس مطابق با آن را خواهید داشت. در طول فصل بارانی، می توانید تنها نُه مایل در نمک زارها حرکت کنید و در طی فصل خشک هوا ممکن است بسیار سرد شود، در نتیجه باید لباس گرم به همراه داشته باشید.
The Salar de Uyuni salt flats are an appetizing sight at sunrise. Image courtesy of Sergio Pessolano via Getty Images.
همانطور که ممکن است تصور کنید، این هتل بسیار دور از مسیر معمول هر روزه است. در ابتدا باید به لاپاز پایتخت بولیوی برسید. خطوط هوایی به فرودگاه بین المللی El Alto بدون توقف پرواز دارند، اما بعضی پروازها به لاپاز ممکن است در بین راه توقفی در بعضی نقاط آمریکای لاتین مثل بوگوتا یا لیما داشته باشند. از لاپاز سوار پروازی با خطوط هوایی Amaszonas شوید تا به یویونی برسید. همچنین می توانید با اتوبوس یا قطار از لاپاز به کویر نمک برسید، اما اگر قصد دارید این مسیر را انتخاب کنید مراقب کلاهبرداران و مواظب وسایلتان باشید. هنگام برنامه ریزی برای سفرتان مطمئن شوید مدارک لازم و ویزا و پاسپورت برای سفر به بولیوی را به همراه دارید.

هتل فضایی لوکس در سال 2021 راه اندازی می شود
ادامه مطلب

4/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر