لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> 30 ساندويچ از سراسر جهان كه بايد يك بار آنها را امتحان كنيد
30 ساندويچ از سراسر جهان كه بايد يك بار آنها را امتحان كنيد

30 ساندويچ از سراسر جهان كه بايد يك بار آنها را امتحان كنيد

نان، نان و باز هم نان

شهرت دائمي ساندويچ ها می تواند با قابليت سفارشي سازی غافلگيركننده آنها مرتبط باشد. هر چيزی در تركيبات آنها ديده می شود،‌ از مواد حيرت انگيز بسيار ساده تا برج هايي چندطبقه متشكل از گوشت، سبزيجات و سس كه هرگز نمی توانند به طور كامل در دهان قرار گيرند. اگرچه اغلب در منشاء اين خوراكی های مخصوص ملی و محلی اختلاف نظر وجود دارد، اما ارزش مسافرت كردن به خاطرشان را دارند.
تورتا آهوگادا
مكان: مكزيك
تورتا آهوگادا، غذای مخصوص منطقه ای مكزيكی – كه در ادبيات به معنی ساندويچ غرق شده است – گزينه ای سرشار از فلفل است كه درمان برخي از دردها برای ساكنان دومين شهر مكزيك يعنی گوادالاجارا است. ماده اصلی تشكيل دهنده آن بيروت سالادو است كه يك نان باگت نازك نمك دار رول مانندی است كه قسمت سفت بيرون آن مانع از فروريختن محتويات داخلي آن كه كارتينای (گوشت خوك) سوخاری و سس تند گوجه فرنگی است، می گردد. همچنين برش هايی از پياز و تربچه در قسمت فوقانی آن قرار داشته و بايستی اين حقيقت را پذيرفت كه خوردن ساندويچ تورتا آهوگادا كاری كثيف (از نظر خوردن) است.
چيويتو
ساندویچ های مختلفمكان: اروگوئه
چيويتو (بزغاله كوچك) كه در يك كافه رستوران اروگوئه ای ابداع گرديده، در حال حاضر تبديل به غذای ملي كشور و طبق نظر مردم اين كشور، مشهورترين دستور غذايي صادراتی كشور اروگوئه شده است. با اين حال، همانطور كه از نام اين غذا پيداست مقداری گوشت بزغاله در تركيبات اين ساندويچ نسبتاً معمولی وجود دارد، مواد پروتئين دار اين ساندويچ گوشت گاو، گوشت خوك و ژامبون است كه با پنير ماتسرلا، كاهو، گوجه فرنگی و تخم مرغ های آبـپز، اين تركيبات تكميل می شوند. سس مايونز و سيب زمينی های سرخ شده در كنار اين ساندويچ، جزء بايدهاست.
ساندويچ گوشت خوك
ساندویچ های مختلفمكان: بريتانيا
ساندويچ گوشت خوك غذايی ساده و برتر است و همه بريتانيايی های گوشت خوار بيرون از بريتانيا، برای يافتن اين غذا تلاش می كنند. در حاليكه نان سفيد خشك و باكيفيت و گوشت خوك بدون چربی تنها دو جزء مورد نياز برای درست كردن اين ساندويچ عالی است، بد نيست اگر مقدار زيادی سس قرمز (يا قهوه ای، انتخاب با خودتان) هم به آن اضافه كنيد. كره هرگز نبايد در آن ظاهر گردد.
سابيچ
ساندویچ های مختلف

مكان: اسرائيل
برخلاف باور عمومی، نبايستی نان پيتا هميشه با گوشت كباب پر شود. ساندويچ معروف اسرائيلی، سابيچ، را كه در آن نان پيتای آردی با آبرجين (بادمجان) سرخ شده، تخم مرغ آب پز، حمص، سس تاهينی و خيارشور پر شده است، ميل كنيد.

اگرچه مردم محلی اين ساندويچ ساده را برای صبحانه صرف می كنند، اما شما می توانيد در تمام طول روز در كنار خيابان های شهر تل آويو آن را پيدا كنيد.
بانمی
ساندویچ های مختلف

مكان: ويتنام

بانمی تبديل به يكی از معروف ترين گزينه های انتخابی در بين غذاهای ساندويچی شده است. در ويتنام كه مبدأ اين ساندويچ است، اين اسنك سبك به همراه نوعی ظرف مايع سِرو می گردد، در حاليكه اين نوع غذاها در كشورهای غربي به تنهايی به عنوان ناهار صرف می شود. در حاليكه نان باگت توخالی نوعی احساس فرانسوی بودن غذا را ارائه می كند، محتويات داخل آن حاوی مواد سنتی ويتنامی مانند دايكون و كيلانترو بعلاوه تركيب گوشت سرد و گرم است.
جميتا
ساندویچ های مختلف

مكان: مكزيك

شايد بزرگترين منشأ افتخار دستپخت محلی و منطقه ای ايالت پابلا در كنار چيله پابلانو،‌ ساندويچ كنار خيابانی جميتا باشد. اگرچه در حال حاضر می توانيد برخی از انواع مختلف اين ساندويچ را در خارج از مكزيك بيابيد، جميتاها تركيباتی محلی فوق العاده ای را در بر می گيرند- مانند نان ساندويچی های كنجدی و همچنين گياه پاپالو كه مزه فلفلی در خود دارد. اين تركيبات تشكيل دهنده، درست كردن جميتا در جاهای ديگر را تقريباً غيرممكن كرده و توليدات هم با وضعيت عالی فاصله بسياری دارند. پنير رشته ای، گوشت سرخ شده و گياه آواكادو را به تركيب اضافه كرده و نهايتاً يك جميتای لبريز از تركيبات مختلف و با كيفيت را تهيه كرده ايد.
گاتسبی
ساندویچ های مختلف

مكان: افريقای جنوبی

ساندويچ برجسته كِيپ تاون راه طولانی را پيش از ايجاد مترو طی كرده و خيلی بهتر از آن انجام گرديد. در حاليكه نام گاتسبی زيبايی و لطافت قديمی و شايد يك داستان مرموز را به ذهن متبادر می كند، اما نسخه افريقای جنوبی آن هر چيزی به جز چيزهای براق است. وقتي تكه های سيب زمينی سرخ شده در سركه، ماده اصلی تهيه آن است، اين غذا چگونه می تواند باشد؟ گزينه انتخابی خود از گوشت، سس فلفل و پياز سرخ شده را به آن افزوده و فراموش نكنيد كه اين ساندويچ بزرگ تُرد را با عزيزترين دوست نزديكتان تقسيم كنيد.
بُكاديلو دِتورتيلا
ساندویچ های مختلف

مكان: اسپانيا

به غذاهای سنتی اسپانيايی فكر كنيد و احتمالاً پائِلا را تصور می كنيد. يا شايد شما فردی با ذائقه ای بسيار لطيف بوده و املت گوجه فرنگی سنتی (يك تورتيلا دِپتاتا) به ذهنتان متبادر گردد. به معنای واقعی كلمه فقط و فقط اين است؛ خوشمزگی تكه های سيب زمينی و تخم مرغ، مسلماً تنها راه برای بهبود بر روی يك تورتيلای اسپانيايی خوب تهيه شده،‌ از طريق پيچاندن آن در يك نان ساندويچی است. بوكاديلوس دِتورتيلا كه مشابه گواجالاتو مكزيكی (يك تاميل در كيك چای) است، به ساندويچ مورد علاقه بعدی شما تبديل خواهد شد.
كروك مانژير
ساندویچ های مختلف

مكان: فرانسه

كرانچی ميستر فرانسه، يا كروك مانژير كه بهترين نام برای آن در روز يكشنبه است، اسنك فرانسوی بوده است و به عنوان جزء اصلی هر كافه رستورانی، همچنان از شهرت خاصي برخوردار است. كروك مانژير كه تهيه شده از دومين نان معروف فرانسوی يعنی بريوچه بوده و با ژامبون پر شده و سپس با لايه نازكی از پنير چاشنی دار پوشانده می شود (گاهي مقداری سس بِچامل به آن اضافه می شود)، با اضافه كردن تخم مرغ سرخ شده، تبديل به يك مادام می شود.
چاكارِرو
ساندویچ های مختلفمكان: شيلی
گوشت تكه تكه شده نازك (گوشت خوك يا گاو، انتخاب با شما) با تكه های نازك فلفل سبز،‌ گوجه فرنگی و لوبيای سبز،‌ احساس سلامتی را برای مصرف كننده ترتيب می دهد. چاكارِرو برای كسانی كه تمايل به كاكراس دارند و تلويحاً برای دام يا مزرعه به صورت عبارت كوكويا ترجمه شده است، مدت زمان طولانی است كه حومه شهر را ترك كرده و در بخش های مختلف شيلی نفوذ كرده است.
فرانجسينها
ساندویچ های مختلفمكان: پرتغال
پورتو با تعداد زيادی از پيشنهادات براي سنين مختلف و ذائقه های متفاوت، در حال تبديل شدن به مقصدی رو به رشد است،‌ اما وقتی زمان صرف غذا فرا می رسد، يك غذای لذيذ برای پيوند تمام نسل ها وجود دارد: فرانجسينها. گوشت، گوشت و باز هم گوشت، تشكيل دهنده محتويات داخلی است – لينكوئيشا (سوسيس پرتغالي)، ژامبون و استيك مرطوب – در حاليكه پنير آب شده و يك تخم مرغ نيمرو به مانند ساندويچ كروك مادام بر روی كل ساندويچ قرار می گيرد. به هرحال، نكته خوب در مورد فرانجسينها در واقع سس مخفي درون آن است كه بر روی كل محتويات درون ساندويچ سرازير می شود. درست همانند روز آفتابی كه دارای رنگی نارنجی غيرطبيعی است، هيچ كس نمی داند كه اين سس مخفی چه تركيباتی دارد، اما با اين وجود همه از آن لذت می برند.
چوريپان
ساندویچ های مختلفمكان: آرژانتين
همانطور كه از نام آن پيداست، چوريپان آرژانتينی، سوسيس كوريزو – كه در مركز ساندويچ ريخته می شود و با هر گازی كه از ساندويچ می گيريد، سس از كناره ها بيرون نمی ريزد- و يك نان ساندويچی سفت را در كنار هم قرار می دهد. اين ساندويچ ها را در مسابقات فوتبال امريكايی يا باربيكيوها پيدا كنيد و چاشني سس چيميچوری را برای يك تجربه غذای آرژانتينی به آن اضافه كنيد. به عنوان گزينه ای ديگر در مرز بين آرژانتين و برزيل غذای مشابه با آن يعني سالچيپائو را امتحان كنيد.
پاسترامی
ساندویچ های مختلفمكان: نيويورك
اگر تا به حال غذای پاسترامی را در غذاخوری هری مت سالی سفارش نداده ايد،‌ واقعاً احساس می كنيد كه در نيويورك اقامت داشته ايد؟ خوب، شايد. امتحان كردن چيزی غير از فقط غذاهای تكراری غيرمعروف و بسيار گران غذاخوری كاتز را مد نظر داشته باشيد و سری به تمامی غذاخوری های حلال (طبق شريعت دين يهود) نيويورك بزنيد، ‌رستوران هايی كه در آنها اين ساندويچ های با نان گندم سياه را كه با گوشت گاو نازك پوشيده با سس خردل ‌پر شده اند، ارائه مي دهند.
شاوارما
ساندویچ های مختلفمكان: لبنان
درحاليكه شاوارما در ارائه منوهای بعد از نيمه شب در انواع شبيه سازی ها (سلام، تاكوس ارابس مكزيكی) برای خود نامي دست و پا كرده است، بسياری از مردم ممكن است بر سر مبدأ غذاها اختلاف نظر داشته و معتقد باشند كه بهترين ها در لبنان يافت می شوند. برای تجربه كردن واقعی ترين مزه محلی، مرغ شاوارما را سفارش داده و آن را با تووم و فلافل تركيب كنيد يا پا به جهانی متنوع از گوشت های خرد شده تركيبی بگذاريد.
ساندويچ خرچنگ
ساندویچ های مختلفمكان: مِين (ايالات متحده)
ساندويچ باارزشی است كه با توجه به منشأ اصلی آن بسيار رقابت پذير می باشد. درحاليكه اين موضوع پذيرفته شده است كه مبدأ اين نان كماج های هات داگ كره ای پر شده با خرچنگ، انگلستان است، اما اختلاف نظری شديد بين ايالات مِين (كه به ساندويچ سرد علاقه مند هستند) و كانكتيكات (كه طرفدار ساندويچ خرچنگي گرم مي باشند) در اين مورد كه كدام يك عالی ترين ساندويچ را تهيه می كنند، وجود دارد. قضاوت با شما.
كوبان
ساندویچ های مختلفمكان: فلوريدا
صحبت در مورد داستان های اصلی رقبای افسانه ای،‌ تاريخچه كوبان مشهور، ساندويچ خرچنگ مِين / كانكتيكات را خجالت زده می كند. بنابراين، كدام شهر مسئول تهيه ساندويچ كوبان برای اولين بار بوده است – تامپا يا ميامی؟ ظاهراً نكته مورد مناقشه در جزئيات آن است كه در اين مورد سوسيس بكاربرده شده می باشد: نسخه توليدی در ميامی گوشت رستوران های ايتاليايی را به آن اضافه می كند، درحاليكه تامپا معتقد است كه ژامبون و گوشت خوك كاملاً كفايت می كند. هر دو بر اين عقيده هستند كه پنير، خيارشور (ترشي)، خردل و نان كوبان جزء ضروريات هستند.
جومبون – بيور
ساندویچ های مختلف مكان: فرانسه
يك نان فرانسوی سنتی،‌ با كره پخش شده بر روی آن و يك تكه كوچك از ژامبون، منجر به در كنار يكديگر قرار گرفتن دو بخش تشكيل دهنده باكيفيتِ معروف به پاريسی و جومبون – بيور (ژامبون-كره) می گردد. به شهرت اين كشور برای ظرافت بی دريغ بكار گرفته شده در تركيب يك نان ساده و گوشت كومبو در پيكره دستپخت محلی اين كشور اعتماد كنيد.
وادا پاو
ساندویچ های مختلف مكان: هند
وادا پاو، غذای مورد علاقه خيابانی در هند، با قيمت مناسب و شكم پر، ‌ثابت می كند كه گوشت جزء تشكيل دهنده اصلی ساندويچ نيست. يك تكه سيب زمينی كاملاً سرخ شده ادويه دار قبل از پر شدن با ترشی ادويه دار و احتمالاً يك يا دو فلفل در قلب وادا پاو (نان ساندويچی) قرار گرفته و طرفداران زيادی در خيابان های شهر بمبئی دارد.
پو بوی
ساندویچ های مختلفمكان: لوييزييانا
پو بوی ساندويچي است كه به خاطر تنوعات بسيار و استفاده روبه افزايش نام آن (امروزه نام پو بوی را می توان از تگزاس تا فلوريدا پيدا كرد) به سختی می توان از خوردن آن گذشت. به هرحال، از آنجائيكه انواع گوشت گاو خوشمزه هستند،‌ مسلماً تنوع غذاهای دريائی سرخ شده، معروف ترين هستند، مانند ميگو و صدف در هماهنگی كامل، قبل از اضافه كردن ترشيجات و كَره، به همراه برخی از سالادها.
اسكاگن ماكا
ساندویچ های مختلفمكان: سوئد

ساندویچ های رو باز قطعاً می توانند از نظر زیبایی نسبت به نوع در بسته دلپذیرتر باشند،‌ اگرچه از نظر عملی تهیه آنها مشكل می باشد. بنابراین اگر شما طرفدار و دلباخته ساندویچ رو باز هستید، ساندویچ اسكاگن ماكای سوئدی برای شما بسیار خوب خواهد بود (گاهی با عنوان اسكاگن تُست یا تُست اسكاگن شناخته می شود). علی رغم نام آن كه از نظر جغرافیایی كمی سردرگم كننده است – اسكاگن در واقع نام یك شهر بندری در كشور همسایه یعنی دانمارك است – این ساندویچ تُست ابداعی كه حاوی میگو و خامه با توت فرنگی بر روی آن است، كاملاً سوئدی است. اگر علاقه به خوردن ساندویچ رو باز دانماركی دارید،‌ به جای این ساندویچ، یك اسموربرود سفارش دهید.

بِيك اند شارك
ساندویچ های مختلفمكان: ترينيداد و توباگو
اگر آماده امتحان كردن ساندویچ دریایی بعدی هستید، خودتان را به جزایر كارابیئن ترینیداد و توباگو برسانید تا از خوردن، غذاهای مورد علاقه تان یعنی بِیك اند شارك در خیابان های ساحلی لذت ببرید. درحالیكه نام این ساندویچ در نگاه اول ظاهراً شبیه به یك منبع مبهم است، اما در واقع كاملاً معنی می دهد – بِیك یعنی توپ های خمیری كه در هنگام سرخ شدن به صورت توخالی پف كرده و شارك هم یعنی همان چیزی كه انتظارش را داشتید.
گوا بائو
ساندویچ های مختلفمكان: تايوان

ساندویچ ها نباید به شكل هیجان انگیزی برای جلب توجه، بزرگ باشند،‌ به طوریكه این مسئله در گوابائوی تایوانی كاملاً مشخص می باشد. این ساندویچ كه به اندازه یك گاز می باشد،‌ به خاطر طعم خمیر نان پخته شده جلب توجه می كند كه با تكه های سرخ شده گوشت شكم خوك، سبزیجات خردل خردشده، بادام زمینی (پودر بادام زمینی) و گشنیز پوشانده شده است.

مالوركا
ساندویچ های مختلفمكان: پورتوريكو
تنوعات در ساندویچ های ژامبونی و پنیری بسیار ساده، قبلاً در این لیست ارائه شده است، اما نسخه پورتوریكویی از ساندویچ تركیبی استاندارد، مسلماً شما را برای امتحان كردن آن متقاعد می كند. این اسنك كه در یك نان ساندویچی شیرین سنتی پورتوریكویی پیش از تُست شدن و اضافه كردن شكر یخ زده به آن، خط شیرین و طعم داری را با خود به همراه دارد.
چواپسيچی
ساندویچ های مختلف مكان: صربستان

این غذای مورد علاقه مردم بالكان كه گاهی هم از آن با نام چاواپی یاد می شود، غذای ملی هر دو بخش بوسنی و هرزگویین و صربستان است. از آنجائیكه خصوصیت های این غذا می تواند به گستردگی كشور بالكان باشد، اما تركیبات استاندارد آن گوشت گاو كوچك، البته نه شبیه گوشت كباب در ظاهر بوده كه در یك نان لواش كبابی قرار می گیرد. افزودنی های سس مانند می توانند در بازه خمیر ترش تا پنیر خمیری متغیر بوده و پیازهای خام هم همیشه در بخش هایی از این ساندویچ قرار می گیرند.

لامپردوتو
ساندویچ های مختلفمكان: ايتاليا

طرفداران سیرابی برای خوردن یك ساندویچ شكم به معنای واقعی كلمه در كنار هم جمع می شوند. یك طرح ابداعی سنتی فلورنتین كه با نام دلپذیر لامپردوتو نام گذاری شده است در واقع از گوشت شكم ادویه دار و آهسته پخته شده گاو تهیه شده كه سپس با یك سس فلفلی ریخته شده روی خمیر نان نرم همراه می گردد. برای كسانی كه علاقه به سیرابی ندارند، لامپردوتو می تواند پنجره ای روبه جهان غذاهای مخصوص شكمی باشد.

مورتادلا
ساندویچ های مختلفمكان: برزيل

برزیلی ها كارها را نصفه و نیمه انجام نمی دهند، و این در مورد ساندویچ های كنار خیابانی آنها دو برابر هم می شود. مورتادلا به خاطر مقدار زیاد گوشت سوسیس ایتالیایی مورد استفاده در آن – تقریباً بیش از نیم پوند در هر ساندویچ – تبدیل به غذای مورد علاقه شهر سائوپائولو شده و معمولاً با پنیر، خردل و سس مایونز تزئین می شود. از خوردن آن به شدت لذت ببرید.

ساندويچ اسپاگتی
ساندویچ های مختلفمكان: ژاپن

ساندویچ اسپاگتی ژاپنی به همراه ساندویچ گوشت خوك، به همان شكلی كه تبلیغ می شود، ارائه می گردد: اسپاگتی پخته شده و چاشنی دار،‌ كه در داخل یك نان ساندویچ زیردریایی نرم قرار دارد. این اسنك مورد استفاده در ایستگاه های مترو می تواند هم به صورت گرم و هم به صورت سرد، با پنیر یا بدون پنیر، در نان برش خورده یا سیر سِرو گردد. بعلاوه، هیچ قانون خاصی ندارد، اینهایی كه در ساندویچ قرار دارد، اسپاگتی است.

برووج كروكت
ساندویچ های مختلفمكان: هلند

كبوتر فروتن (نام ساندویچ) رشدی مشكوك در هلند داشته و به مدت طولانی به خاطر محتویات سوال¬برانگیز آن به عنوان یك اسنك كم ارزش، پیش از آنكه تبدیل به یكی از پرطرفدارترین غذاهای اسنكی كشور شود، مورد بی اعتنایی قرار می گرفت. امروزه ساندویچ های كروكت، ‌یكی از گزینه های غذای خیابانی ملی هستند. برخلاف وادا پاو هندی، برووج كروكت از وجود سس یا چاتنی هایی سود می برد.

ميترِيليت
ساندویچ های مختلفمكان: بلژيك

میترِیلیت كه نوع تجملی بلژیكی سیب زمینی سرخ شده بریتانیایی است، معمولاً با نان باگت تُرد سِرو می شود و نه با نان های نرم، و با محتویات سرخ شده و سس ها و گوشت های سرخ شده تركیب می گردد. میترِیلیت در رقابت با طرفداران سیب زمینی پیروز می گردد.

ساندويچ گوشت خوك پی ميل
ساندویچ های مختلفمكان: كانادا

نهایتاً،‌ به سمت شمال كانادا حركت كنید تا میراث مربوط به دستپخت های كانادایی پس از پوتین، ساندویچ گوشت خوك پی میل تورنتو را میل كنید. مشابه ساندویچ گوشت خوك بریتانیا، به جز با برش های بزرگ گوشت مرطوب خوك، آن را با نان كماج كایزر و خردل برای لذت هرچه تمام تر میل كنید (به مونترالی ها نگویید كه این ساندویچ از ساندویچ های گوشت سنگین مشابه آنها خوشمزه تر است).

بانه می؛ بهترین و خوشمزه ترین ساندویچ جهان در ویتنام
ادامه مطلب

2.3/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر