لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> دورافتاده ترین جاذبه های گردشگری تایلند
دورافتاده ترین جاذبه های گردشگری تایلند

دورافتاده ترین جاذبه های گردشگری تایلند

تایلند در شبه جزیره هند و چین در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. هر ساله فستیوال های زیادی در این سرزمین برگزار می گردد. در قرن 19 میلادی، ناشر و سیاستمدار امریکایی به نام هوراس گریلی، مردان جوان را به سوی سفر به غرب تشویق می کرد. اگر این سیاستمدار امروز زنده بود و در میان ما زندگی می کرد، بدون شک پیشنهاد دیگری به گردشگران می داد و می گفت: گردشگران بهتر است که به سوی مناطق دور از دسترس و دورافتاده سفر کنند. هیچ مکانی مانند تایلند جاذبه های دور افتاده و بی نظیری ندارد. بانکوک و پوکت جاذبه های توریستی زیادی دارند اما توریست ها می توانند از این دو شهر معروف بیرون آمده و از حیات وحش بکر و تماشایی، سواحل متروک در جزیره های توسعه نیافته دیدن کنند. فرقی نمی کند که مشغول بازدید از دهکده های ماهیگیری سنتی باشید یا در معابد باستانی از آثار تاریخی باقیمانده دیدن کنید، این سرزمین جاذبه های گردشگری دورافتاده و کمتر شناخته شده ی بسیار زیادی دارد که در انتظار کاوش و جست و جوی گردشگران می باشد. ممکن است اقامتگاه های این نواحی امکانات مناسب و لوکس نداشته باشند اما همین شرایط نیز بر ماجراجویی و هیجان سفر در مناطق دورافتاده می افزاید. در ادامه دورافتاده ترین جاذبه های گردشگری تایلند را معرفی می کنیم تا با برنامه ریزی و رزرو آنلاین هتل سفر خوبی را رقم بزنید، در ادامه با ما همراه باشید:
10 – جزیره ی کو یائو نوئی (Ko Yao Noi)
جزیره ی کو یائو نوئی یکی از جاذبه های توریستی و از جزایر بکر تایلند می باشد که در خلیج فانگ نگا واقع شده است. این جزیره ی کوچک و تماشایی از شهر زیبای پوکت، با قایق 30 دقیقه فاصله دارد. تفرجگاه ها و اقامتگاه های مناسبی در جزیره وجود دارد اما گردشگران می توانند اقامتگاه های با صرفه و اقتصادی نیز بیابند. گفتنی است که جزیره ی کو یائو نوئی یا جزیره ی کوچک با امتداد طولانی، جزیره ای کوهستانی می باشد. گردشگران می توانند در سمت شرقی کوهستان ها در کنار سواحل شنا کرده و در عمق کم غواصی کنند. در سمت غربی نیز می توانند به تماشای جنگل های کرانه با انواع درختان حاره ای و شالیزار های برنج بپردازند. توریست ها می توانند در جزیره ی کو یائو نوئی آموزش غواصی را انتخاب کنند یا در آب های نیلی جزیره، سوار بر کروز شده و به سوی جزایر اطراف حرکت کنند. این جزیره به قدری آرام است که مسافران به راحتی می توانند در این مقصد استراحت کرده و به آرامش دست یابند.


9 – پارک ملی کائو یای (Khao Yai National Park)
Khao Yai National Park
گردشگرانی که به تماشای حیات وحش در زیستگاه طبیعی علاقه دارند، می توانند به سوی پارک ملی کائو یای سفر کنند. این پارک ملی تنها سه ساعت با ماشین از شهر بانکوک فاصله دارد. پارک ملی کائو یای اولین پارک ملی تایلند است که در سال 1962 میلادی تاسیس شده است. حیواناتی مانند فیل ها، آهو های ریز اندام آسیایی، گاو وحشی هندی، میمون هایی از نژاد مکک و خرس ها را می توانید در این پارک ملی تماشا کنید. گفتنی است که بیش از 300 گونه پرنده نیز در این پارک زندگی می کنند، همچنین دسته های انبوهی از مرغ شاخنوک نیز در این منطقه دیده می شود. بهترین زمان برای تماشای حیوانات خزنده از نزدیک در ماه های مارس تا آوریل می باشد که اژدر مار، مار موش ‌خوار چینی و اژدهای آب و مارمولک تاجدار در طول این ماه ها در فضای آزاد پارک پرسه می زنند. غار خفاش که تقریبا سه میلیون خفاش در آن زندگی می کنند، از دیگر جاذبه های پارک ملی کائو یای می باشد، همچنین آبشار های زیادی در این پارک وجود دارد که بزرگ ترین آنها هیو ناروک (Haew Narok) می باشد و مسیر های طبیعت گردی و کمپ از دیگر جذابیت های این پارک محسوب می شوند.
بیشتر بخوانید:


8 – شهر پچابوری (Phetchaburi)
Phetchaburi
گردشگرانی که به خوراکی های شیرین علاقه ی زیادی دارند بهتر است به سوی شهر پچابوری سفر کنند.شهر پچابوری به داشتن دسر های خوشمزه معروف می باشد، به ویژه دسر خانونگ مور گائنگ، كاستارد که نوعی فرنی داراى تخم مرغ و شير و شكر و غيره می باشد. شهر پچابوری مرکز استان پچابوری است و یکی از قدیمی ترین شهر های تایلند نیز محسوب می شود. تپه ای بلند در شهر قرار دارد که به دلیل وجود کاخ سلطنتی (کائو وانگ) و یک معبد بر فراز آن، از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار است و از جاذبه های مهم شهر شمرده می شود. گردشگران غار گرد و غارشناس از بازدید و تماشای غار های اطراف شهر لذت خواهند برد. یکی از این غار ها تندیس بزرگی از بودا دارد که در میان سنگ ها قرار گرفته است و دیگر غار های این شهر دارای درختانی با قدمت بالا در میان غار می باشند.


7 – جزیره ی کو کرادان (Ko Kradan)
Ko Kradan
گردشگرانی که در تور تایلند به دنبال آرامش می باشند بهتر است که به سوی جزیره ی کو کرادان سفر کنند، این جزیره در دریای اندامن واقع شده است. کو کرادان جزیره ای کوچک و باریک می باشد و بخشی از پارک ملی هاد چو مای محسوب می شود. ساحل معروف سانست یکی از معروف ترین مکان ها برای غواصی در آب های کم عمق در میان صخره های مرجانی می باشد. یکی دیگر از سواحل معروف این جزیره، پاراداس می باشد که مکانی فوق العاده زیبا و آرام بخش می باشد. همچنین این جزیره مکان مناسبی برای تماشای جزایر اطراف است. گفتنی است که جزیره ی کو کرادان در نزدیکی پوکت واقع شده است.
6 – جزیره ی کو ماک (Ko Maak)
Ko Maak
کشور تایلند جزایر بسیار زیبایی دارد و جزیره ی کو ماک یکی از این جزایر فوق العاده زیبا و تماشایی می باشد. این جزیره مانند یک بهشت کوچک و گرمسیری توصیف می شود. جزیره ی زیبای کو ماک در خلیج تایلند در نزدیکی مرز های کشور کامبوج واقع شده است. آب های زلال و شفاف کریستالی اطراف جزیره بر زیبایی محیط جزیره افزوده است. مرکز این جزیره با مزارع کائوچو و نارگیل پوشیده شده است. صخره های بزرگی در اطراف جزیره قرار دارد که این جزیره را مکان مناسبی برای اسنورکلینگ و غواصی نموده است که تفریحی جذاب برای گردشگران می باشد. توریست ها می توانند کلاس های آموزشی کوتاهی در بکس تایلندی و آشپزی را بگذرانند. همچنین بهتر است که هنگام سفر به این جزیره مبلغی نقد به همراه داشته باشید، در این جزیره دستگاه خودپردازی وجود ندارد.
5 – شهر لوپبوری (Lopburi)
Lopburi
لوپبوری تنها 150 کیلومتر (90 مایل) از بانکوک فاصله دارد. از دوران سفر های مارکو پولو ایتالیایی، لوپبوری به عنوان یک مقصد توریستی و محبوبی شناخته می شد که در متاب سفر ها به آن نیز اشاره شده است. لوپبوری به شهر میمون های خرچنگ خوار که آزادانه در اطراف شهر پرسه می زنند شهرت دارد و به همین خاطر به شهر میمون ها شناخته شده است. میمون های زیادی در اطراف معابد و زیارتگاه های شهر وجود دارند که صحنه های تماشایی و جذابی دارند. گردشگران می بایستی بیشتر دقت کنند، میمون های نواحی ممکن است برای گرفتن غذا حمله کرده و از جیب های افراد دزدی کنند. گفتنی است که فستیوال معروف میمون هر ساله در طول ماه نوامبر در این شهر برگزار می گردد و گردشگران زیادی را به سوی این شهر جذب می کند.
4 – پارک تاریخی فیمای (Phimai Historical Park)
Phimai Historical Park
پارک تاریخی فیمای یکی دیگر از جاذبه های معروف تایلند است که مکان مناسبی برای تماشای معابد خمر ها می باشد. معبد های این مکان به خوبی حفظ و نگهداری شده و نظیر این معابد را می توانید آنگکور وات تماشا کنید، اما این مکان نسبت به دیگر مکان ها آرام بوده و ازدحام کمتری دارد. این معابد توسط هندو ها به سبک معابد بودایی ساخته شده اند و همچنین سبک معماری خمر ها را نیز می توانید در این نما ها مشاهده کنید. گفتنی است که بیشترین بنا ها و ساختار های موجود در پارک تاریخی فیمای در قرن های 11 و 12 میلادی بنا شده اند.
3 – جزیره ی کو ماک (Ko Muk)
Ko Muk
جزیره ی کو ماک یکی از جزایر بزرگ استان ترانگ می باشد و روزانه یک کشتی بین جزیره و شهر در رفت و آمد می باشد، در صورتی که قصد بازدید از این جزیره را داشته باشید می بایستی برنامه ریزی کنید. ساحل فارانگ یکی از سواحل معروف می باشد که بهتر است فرصت بازدید را از دست ندهید. غار های جزیره با آب های سبز زمردی یکی از جاذبه های معروف و تماشایی می باشد. همچنین دهکده های ماهیگیری زیادی در این جزیره وجود دارند که با بازدید از آنها سفری لذت بخش را تجربه خواهید کرد. ساکنین این جزیره مسلمان می باشند و هنگام بازدید از جزیره بهتر است پوشش مناسبی را انتخاب کنید.
2 – پارک تاریخی سوخوتای (Sukhothai Historical Park)
Sukhothai Historical Park
پارک تاریخی سوخوتای یک از دورافتاده ترین و همچنین یکی از مقدس ترین جاذبه ها و مکان های تایلند محسوب می شود. این مکان در سال 1238 میلادی پایتخت امپراطوری سوخوتای بوده است. این پارک تاریخی با دیوار ها و خندق های باستانی احاطه شده است. پارک تاریخی سوخوتای در شمال تایلند واقع شده است و دارای 21 معبد می باشد که بزرگ ترین آنها دارای 200 بتکده می باشد. امروزه این مکان در حال نابودی می باشد اما گردشگران می توانند تاثیرات معماری سری لانکا و خمر ها را بر این امپراطوری قرون وسطی و باستانی تماشا کنند. بخش مرکزی این پارک مملو از معابد، کانال ها، برکه ها و پوشش های گیاهی بوده که ارزش بازدید دارد.
1 – جزیره ی کو کوت (Ko Kut)
Ko Kut

جزیره ی کو کوت در 100 کیلومتری (60 مایلی) سواحل شرقی تایلند در نزدیکی مرز های کامبوج قرار دارد. این جزیره کوهستانی بوده و سرگرمی های زیادی در انتظار گردشگران می باشد. جزیره ی کو کوت یکی از زیبا ترین و تماشایی ترین جزایر تایلند می باشد و با سواحل شنی و آبشار های زیبای آن که بزرگ ترین آبشار جزیره کلینگ چائو می باشد، ارزش بازدید دارد.

خلیج گواتر چابهار
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر