لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ۱۴ دهکده ی زیبای کوچک سوئیس
۱۴ دهکده ی زیبای کوچک سوئیس

۱۴ دهکده ی زیبای کوچک سوئیس

کشور سوئیس پر از منظره هایی است که بر روی کارت پستال ها حضور دارد. از مرز تا مرز این کشور٬ می توانید نماهای بی نظیری از کوهستان ها و دهکده های خوش منظر و زیبا و دره های دیدنی را مشاهده کنید. اینجا برای کوهنوردان در تابستان و برای اسکی بازان در زمستان مانند بهشت است. بهترین جاهایی که در سوئیس می توانید بروید شهرهای کوچک آن است که دروازه هایی به سمت این بهشت از رشته کوه های آلپاین است ولی قبل از رفتن به قسمت های ناشناخته ابتدا از این دهکده های زیبا دیدن کنید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

۱۴. Gimmelwald

اگر از راه فرعی و از Bernese Alps به Gimmelwald می روید٬ با خودتان ماشین نبرید. هیچ جاده ای به این دهکده راه ندارد و تنها راه رسیدن به اینجا یا پیاده و یا راه آهن است. این شهر یک جامعه ی کشاورزی آرام و احاطه شده توسط کوه های بزرگ و زمین هایی از علف خشک شده است. دهکده بسیار کوچک است و هیچ مدرسه ی محلی وجود ندارد؛ دانش آموزان مجبورند به Lauterbrunnen مسافرت کنند. خانه های اینجا برای استفاده از سنگ هایی با نام Schindles که بالای سقف ها برای محافظت از بادهای شدید زمستانی که از کوه های Jungfrau می آید٬ قابل توجه است.

۱۳. Andermatt
Andermatt
Andermatt روستایی است که در یک دره ای قرار دارد که هشت کوه در آن جا با یکدیگر نقطه ی مشترک دارند. این طولانی ترین گذرگاه است و یادآور جواهر روستایی است. در مرکز Gothard Massif پیدا شده است و این روستا٬ به اندازه ی کل کشور سوئیس زیباست. شما می توانید با قطار بخار یا با دلیجان و یا با پاهای پیاده ی خود برای اکتشاف این نقطه ی دیدنی قدم بردارید. Andermatt احتمالا بیشتر برای زمستان ها و اسکی بازیش که بالابرها تا Gemsstock و Natschen آن را بالا می برند٬ مشهور است.

۱۲. Sion
Sion

با داشتن ۳۴ هزار نفر جمعیت٬ Sion شاید یک دهکده به حساب نیاید ولی جزو شهرهای کوچک است و شما باید از جذابیت های دیدنی آن بازدید کنید. مرکز Valois و همچنین دروازه ای به سمت دهکده های کوچکتر است. Sion برای آفتاب٬ کوهستان و قلعه هایش معروف است. دو قلعه – قلعه ی Valeria و قلعه ی Tourbillon – در کوهستان ها واقع است و چشم اندازی به قدیمی ترین شهرهای سوئیس دارد. Sion یک شهر قدیمی کوچک است و شما می توانید در کافه های آن به خوبی استراحت کنید و از نوشیدنیتان لذت ببرید.

۱۱. Spiez
spiez
در ساحل دریاچه ی Thun قرار دارد و توسط جنگل ها و تاکستان های شهر Spiez احاطه شده است. با جمعیتی حدود ۱۲ هزار نفر٬ این شهر بیشترین شهرتش را بخاطر داشتن قصر قرون وسطاییش با قدمتی بالغ بر ۱۰۰۰ سال به نام کلیسای Early Romanesque٬ دارد. به استثنای برج سنگی بلند٬ این قصر که امروزه به عنوان موزه به کار برده می شود٬ ممکن است با یک کلبه ی چوبی سفید بزرگ اشتباه گرفته شود. افراد زیادی با کشتی های کروز دریاچه ی Thun به دیدن اینجا می آیند. بعد از یک روز کوهنوردی و ماهیگیری٬ روز خود را با نوشیدنی Spiezer به پایان ببرید.

کلیسای استخوانی| کلیسایی در جمهوری چک که از 40.000 جمجمه ساخته شده است
ادامه مطلب

۱۰. Soglio
Soglio
Soglio یکی دیگر از دهکده های کوچک سوئیس با چشم اندازی زیبا است. در تابستان گیاهان وحشی روی تپه ها و کوه های پوشیده از برف در دوردست صحنه های با طراوتی را خلق می کنند. یکی دیگر از جذابیت های این دهکده ی زیبا کلیسای San Lorenzo با ناقوص آن است که در بالای روستا قرار دارد. خیابان های باریک راه آهن کشیده شده به Plazzo Solis را قدم بزنید که اکنون یک هتل با محیطی مدیترانه ای و درختان سکویای بزرگ می باشد. شما در این روستا به خوبی آفتاب می خورید٬ مخصوصا وقتی که از پیاده روی مسیر Bergell و یا به سمت جنگل شاه بلوط حرکت می کنید.

۹. Marcote
Marcote
Marcote مثل بقیه دهکده های کوچک در سوئیس می باشد: خوش منظر. ولی این دهکده ی ۷۷۱ یک قدم فراتر رفته است. در ساحل دریاچه ی Lugano واقع شده است و در سال ۲۰۱۶ Morcote زیباترین دهکده در سوئیس نام گرفت. این دهکده برای معماری و قدمت طولانیش که به قرون وسطا برمی گردد٬ معروف است. شما همچنین خانه هایی مربوط به قرن ۱۶ و همچنین کلیساهای Santa Maria del Sasso که مربوط به قرن ۱۳ می باشد را پیدا خواهید کرد. همچنین پارک گیاه شناسی و هنری نیز به خاطر وجود گیاهان متونع و کارهای هنری ارزش دیدن دارد.

۸. Interlaken
Interlaken
Interlaken دروازه ای به سمت دهکده های کوهستانی در Bernase Alps می باشد ولی به خاطر ویژگی های خودش ارزش دیدن دارد. اینجا از اوایل قرن ۱۸ و در زمانی که هنرمندان نقاش از جمله Franz Konig از این منطقه برای الهام گرفتن استفاده می کردهند٬ مقصد توریست ها بوده است. در آن روزها توریست ها برای درمان آبگرم و نفس کشیدن در هوای خشک کوهستانی به اینجا می آمدند. این شهر برای برپایی جشنواره های موسیقی نیز شهرت دارد. از آنجایی که در دریاچه ی Thun and Brienz واقع است٬ ممکن است دوست داشته باشید سوار بر قایق پدالی بر روی آبها٬ پدال بزنید.

5 رويداد مهم در لندن كه دوست داريد در آنها مشاركت داشته باشيد
ادامه مطلب

۷. Wengen
Wengen
Wengen در مرکز سوئیس قرار دارد و حدود ۱۳۰۰ نفر مقیم دائمی دارد ولی آن را از روی دیدن جمعیت نمی توانید حدس بزنید. جمعیت در تابستان به بیش از ۵ هزار نفر می رسد که برای پیاده روی مسیر ۳۱۰ مایلی به اینجا می آیند و در زمستان جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر می شود که برای اسکی کردن می آیند. اینجا مکانی محبوب برای مسابقات اسکی می باشد. این اقامتگاه تاریخی به دوران Belle Epoque برمی گردد. همانطور که با قطار به Wengen می روید٬ کوهنوردانی که قصد دارند از کوه Eiger بالا بروند را ملاحظه می کنید.

۶. Stein am Rhein
Stein am Rhein
درحالی که بسیاری از مردم برای دیدن منظره ی زیبا و دیدنی به Stein am Rhein می آیند – در کنار دریاچه ی Constance قرار دارد – برخی دیگر برای دیدن معماری بی همتای این دهکده به اینجا سفر می کنند. ساختمان های نیمه چوبی آن که در شهر قدیمی به خوبی نگه داری شده اند٬ با نمای زیبایی تزئین و رنگارنگ شده است. Stein am Rhein زمانی دژ نظامی رومی ها بوده است ولی این دهکده پر از ساختمان هایی است که بعد از آن ساخته شده اند. در اینجا همچنین یک کلیسای قدیمی متعلق به St. John the Baptist ٬ صومعه ی St. Georgen و یک موزه که زندگی مردم در قرن ۱۹ را نشان می دهد٬ وجود دارد.

۵. Murren
Murren
اگر طرفدار James Bond هستید٬ به احتمال زیاد با ماشین های کابلی و رستوران های گردان Schilthorn آشنایی دارید. این ها در فیلم On Her Majesty’s Secret که در Murren فیلمبرداری شد٬ حضور داشتند. یا اگر کتاب های Heidi را در کودکی دوست داشتید٬ این روستای سنتی آلپاین برای شما یادآور خانه ی اوست. در Murren به هر طرف که نگاه کنید٬ شما چشم انداز دیدنی ای را ملاحظه خواهید کرد. از کوه هایی مثل Eigar و Jungfrau گرفته تا مراتع پر از گل.

۴. Grindelwald
Grindelwald
Grindelwald و Gilbert Grindelwald ممکن است یک اسم باشند ولی در اینجا شباهتشان به پایان می رسد. Gilbert Grindelwald یک شخصیت منفی در فیلم های هری پاتر است٬ درحالی که Grindelwald یک دهکده ی خوش منظر در Bernese Alp می باشد. چشم اندازه از اینجا بی نظیر هستند و اینجا چهار چشم انداز از Eiger دارد. اینجا خانه ی اسکی بازان منطقه ی Jungfrau می باشد و از قرن ۱۸ ام همیشه در صدر برترین مقاصد سفر بوده است. در اینجا مسیرهای خوبی برای بالا رفتن ز کوه ها مثل مسیر Eiger وجود دارد.

10 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری منطقه پروانس در جنوب فرانسه
ادامه مطلب

۳. Guarda
Guarda
Guarda یکی دیگر از دهکده های کوچک سوئیس است که برای معماری تاریخیش از جمله خانه های قرن هفدهم که بیرونشان رنگ آمیزی شده است٬ قابل توجه است. به خاطر یک شخصیت در کتاب کودکان اسم اینجا را Schellenursi گذاشتند. حتی یک مسیر را نیز به همین اسم نامیدند که برای پیاده روی خانوادگی مناسب است. اگر غم زمستان شما را به اینجا آورده است٬ شما می توانید از طریق سنت قدیمی Guarda و استفاده از زنگوله ی گاوها آن را از خود دور کنید. همچنین می توانید راه خود را در اطراف Guarda و با اسفتاده از اپلیکیشنی مخصوص پیدا کنید که به شما اطلاعات خوبی درباره ی روستا می دهد.

۲. Lauterbrunnen
Lauterbrunnen
در Lauterbrunnen آبشارهای فراوانی وجود دارد: این دره ی زیبا خانه ی ۷۲ آبشار است که از کوهستان به پایین می ریزند. معروفترین آن ها آبشار Staubbach است که حدود ۱۰۰۰ پا طول دارد و یکی از بلندترین آبشارهای اروپا می باشد. این شهر خودش مکان خوبی برای شروع گشت و گذار در منطقه ی Jungfrau می باشد و شامل دره تا Murren است. این دهکده ی کوچک و زیبا که در میان کوه ها قرار دارد٬ الهام بخش نویسندگان زیادی بوده است٬ از جمله Goethe. حتما باید در دره قدم بزنید٬ اگرچه بسیاری از افراد ماجراجو از پرش از آسمان و پاراگلایدینگ لذت می برند.

۱. Zermatt
Zermatt
Zermatt یکی از مشهورترین مکان های اسکی کردن و کوهنوردی سوئیس می باشد٬ که فهمیدن این موضع کار راحتی است. اینجا بر روی بلندترین کوه کشور یعنی Matterhorn واقع شده است. اگر شما به دنبال یک مکان برای فعالیت های در فضای باز بی نظیر و پر زرق و برق هستید٬ Zermatt جایی است که باید بروید. اگرچه Zermatt خیلی به مرز ایتالیا نزدیک است اما بیشتر ساکنینش آلمانی صحبت می کنند. شما یا می توانید پیاده و یا با ماشین های کابلی برای دیدن چشم اندازهای مشهور Matterhorn به کوه ها بروید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر