لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> تنها به سفر بروید؛ بهترین مقاصد برای کسانیکه تنها سفر می کنند
تنها به سفر بروید؛ بهترین مقاصد برای کسانیکه تنها سفر می کنند

تنها به سفر بروید؛ بهترین مقاصد برای کسانیکه تنها سفر می کنند

تنها سفر رفتن شاید برای بار اول رعب آور به نظر می رسد و چندین سوال استرس آور به همراه دارد: در این سفر امنیت خواهم داشت؟ باید کدام مسیر را انتخاب کنم؟ چه کسی از من در نقاط خوش منظره وقتی که به دور دست ها خیره شده ام، عکس می گیرد؟
اصلی ترین فاکتور برای مهارت پیدا کردن در سفر انفرادی، انتخاب مقصد درست است. فرقی ندارد که به چند کشور مختلف سفر می کنید یا تنها می خواهید از شهر فاصله بگیرید، بعضی از مناطق برای تجربه سفر انفرادی مناسبتر هستند. اما از آنجا که گزینه های زیادی برای این نوع سفر وجود دارد، انتخاب از میان آنها برای شروع سفر کار سختی است.

خوشبختانه، برای گرامیداشت انتشار کتابچه راهنمای سفر انفرادی (The Solo Travel Handbook)، ما لیستی از 10 مقصد که مطمئنا برای مسافران تنها مناسب هستند، تهیه کرده ایم که بر اساس علایق مختلف دسته بندی شده اند. پس اگر شما مشتاق هیجان، ریکی، دوچرخه سواری یا بازدید از مکان های دیدنی هستید، انتخاب این مقاصد باعث می شود تا تجربه سفر انفرادیتان را از جای درستی شروع کنید. در ادامه با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید و هوشمندانه سفر کنید.

بهترین مقصد برای ماجراجویی: آمریکای جنوبی
آمریکای جنوبی با کوههایی برای بالا رفتن، رودهایی برای قایق سواری، خرابه های باستانی برای کشف کردن و جنگل هایی برای گشت و گذار، مقصدی عالی برای ماجراجویی است. اجازه ندهید، اندازه این قاره شما را بترساند، آمریکای جنوبی بیش از چیزی که فکر می کنید، مناسب مسافران تنهاست.
مسیر فرسوده گرینگو، که محبوبترین مقاصد قاره را در مسیری عمودی در خود جای داده است، تبدیل به پاتوق همیشگی ماجراجویان همسفر شده است و برای مشتاقان، فرصت های زیادی فراهم کرده تا با سایر مسافرانی که مقصدشان یکی است، دوست شوند. این موضوع، بهمراه خونگرمی مردم محلی و هاستل های ممتاز این قاره، سفر را تقریبا ساده کرده است و شما می توانید نگرانی های خود را روی احتمال فوران آتشفشان ال میستی حین صعود صبح گاهیتان متمرکز کنید.

تجربه سفر تنهای حماسی: از جاده ای بدنام به نام “جاده مرگ” به سمت بولیوی در کوهستان دوچرخه سواری کنید و بعد از آن، همانطور که آبجویتان را می نوشید با همسفرهای دوچرخه سوارتان تبادل اطلاعات کنید.

Best for food: Vietnam

بهترین مقصد برای غذا: ویتنام
نگویید تایلند بهترین غذاها را دارد، چرا که اگر بتوان فقط یک کشور جنوب شرق آسیا را برای غذاهایش انتخاب کرد و لقب بهترین بهترینها را به آن داد، بدون شک این کشور ویتنام است. آشپزی ویتنامی با فروتنی در طعم هایش و تنوع فوق العاده اش، جاذبه ای عالی برای مسافرانی است که عاشق معطل شدن در پشت میزهای شلوغ هستند تا همانطور که پنجمین بشقاب bánh cuốn را می خورند، خاطرات مسافران را بشنوند.
در سراسر کشور می توانید با روستا نشینان ارتباط برقرار کنید و در بسیاری از بازارهای محلی ویتنام غذاهای محلی را امتحان کنید و شراب برنج بنوشید. هزاران تور غذای خیابانی و مدرسه آشپزی در شهرهای بزرگ، محیط های اجتماعی را تقویت می کنند. کسانیکه بدنبال فرار از شلوغی هستند، باید به سوی مسیرهای تپه ای اطراف ساپا بروند (مسافران شکمو نگران نباشند، سوپ pho همیشه در دسترس است).
تجربه سفر تنهای حماسی: آشپزی ویتنامی یاد بگیرید. ما شدیدا توصیه می کنیم به مدرسه آشپزی Hoi An’s Green Bamboo Cooking School بروید.
Best for self-reflection Ubud, Indonesia
بهترین مقصد برای تعمق و اندیشیدن درباره خود: Ubud، اندونزی
فرقی ندارد که شما عاشق خاطرات سفر انفرادی الیزابت گیلبرت در کتاب “بخور، عبادت کن، عشق بورز” هستید یا از آن متنفرید، چیزی وجود دارد که نمی توان آن را رد کرد: مرکز معنوی و هنری بالی (جایی که نویسنده کتاب، عشق – و احتمالا غذا و دعا- را پیدا کرد) هنوز هم محلی فوق العاده برای مسافران تنهاست تا تمدد اعصاب کنند، بیندیشند و شارژ شوند.
یوبود که در میان مزارع سبز زمردی برنج قرار دارد با کوههایی که با مدفون در مه، احاطه شده ، محلی جادویی است. مسافرت انفرادی به شدت در اینجا رواج دارد و این یعنی دیگر نباید نگران نگاههای پرسشگر حین ورود به کلاس یوگای صبحگاهی یا هنگام غذا خوردن در یکی از کافه های گیاهی سالم شهر باشید. برای اینکه واقعا قدرت درمانی یوبود را تحت کنترل خود درآورید (و برای خلوتی جدی)، در یکی از چندین خلوتگاه سلامتی که در نپه های سرسبز اطراف وستا وجود دارند، ثبت نام کنید.

تجربه سفر تنهای حماسی: در یکی از کلاسهای جامع این منطقه شرکت کنید، از کلاس یوگا گرفته تا ریکی. کلاس ها در چند جای مختلف تشکیل می شوند، مثلا در Taksu Healing Haven.
Best for nightlife

بهترین مقصد برای زندگی شبانه: برلین، آلمان
بعضی ها می گویند اگر تنها به آلمان بروید، احتمال زیاد به Berghain، مشهورترین کلاب شبانه برلین، خواهید رفت. حالا چه موضوع این باشد چه نباشد، این شایعه، میل پایتخت آلمان برای مسافران تنها را با مثال بیان کرده است ولی جاذبه های این شهر مختص مسافران عیاش و لذت جو نیست. حس تاریخی این شهر از Brandenburg Gate گرفته تا یادبود هولوکاست، شما را در برمی گیرد. کافه های عجیب و غریب، بوتیک های معرکه، بازارهای محلی و ماشین های فروش غذایی که بیش از پیش دیده می شوند، خوشی با فراغ بال بیشتری در اختیار شما قرار می دهند، حالا چه تنهایی از آنها بازدید کنید یا در قالب یک تور پیاده روی.

تجربه سفر تنهای حماسی: به بار یا کلاب شبانه بروید و ببینید که شب شما را به کجا می کشاند.
Best for a group tour

بهترین مقصد برای تور گروهی: شرق آفریقا
همیشه آرزوی دیدن گوریلها در جنگلهای روندا را داشته اید، یا می خواستید با سرآشپزی ماسایی در کنیا دیدار کنید یا بیگ فایو را در تانزانیا ببینید ولی اعتماد به نفس کافی برای گشتن شرق آفریقا بطور مستقل را ندارید؟ یک تور گروهی می تواند تجربه بازدید از این منطقه سخت را راحت تر کند.
اگرچه زیرساخت های صنعت گردشگری در شرق آفریقا، پیشرفته تر از سایر نقاط این قاره است ولی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا استفاده از ماشین شخصی، هیمشه کار آسان یا امنی نیست. با ملحق شدن به یک تور برنامه ریزی شده، شما می توانید این استرس ها را از خود دور کنید و از سفرتان لذت ببرید. این تورها که شامل چندین مقصد هستند که در لیست آرزوهای هرکسی وجود دارند، گروه های مختلفی را به خود جذب می کنند و این بدین معنیست که احتمال اینکه شما تنها مسافر تنها باشید و در بین زوج های در حال ماچ و بوسه، خفه شوید، وجود ندارد.
تجربه سفر تنهای حماسی: در Kazinga Channel ادر پارک ملی کویین الیزابت اوگاندا از کنار اسب های آبی، فیل ها و سوسمارها عبور کتید.
Best for a solo stopover
بهترین مقصد برای یک توقف تنهایی: سنگاپور
جاذبه های فرهنگی زیاد، افزایش ارائه هاستل های شهری و داشتن یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل عمومی (از جمله سرویس های فوق العاده برای فرودگاه)، باعث شده تا کمتر جایی مانند سنگاپور پیدا شود که استرسی برای مسافرت انفرادی نداشته باشید.
فرقی ندارد با استفاده از راهنمای صوتی در مرکز میراث چاینا تاون قدم بزنید یا متحیرانه به باغ های غیرمعمولی Gardens by the Bay نگاه کنید یا به استخری لوکس روی بام ساختمان بروید، چرا که این شهر کاملا مناسب مسافرت تنهایی است. و اما غذا…. این شهر برای بازارچه های دستفروشانش مشهور است، جاییکه بازدیدکنندگان و افراد محلی شانه به شانه دور میزهای شکننده می نشینند و کاسه های لاکسای بخارپز را سر می کشند.

تجربه سفر تنهای حماسی: سری به کافه های راحت و بوتیک های عجیب و غریب محله قدیمی Tiong Bahru که به دهه 1930برمی گردد، بزنید.

Best for culture

بهترین مقصد برای فرهنگ: رم، ایتالیا
رم با نقاط باستانی نظیر کلسئوم، میدان رومی و کلیسای سن پیترو که شاهکار سربه فلک کشیده معماری دوران رنسانس است، نقاشی رنگارنگی از استعداد هنری، شگفتی های معماری و زیبایی های تاریخی است.
فرقی ندارد، دو روز در ایتالیا هستید یا دو هفته، چرا که دیدنی ها به قدری زیاد هستند که امکان ندارد خسته شوید و اگرچه همه جا انگلیسی صحبت نمی شود ولی به سختی می توان در میان 14 میلیون توریست دیگری مه سالانه از این مکانهای تاریخی بازدید می کنند، احساس تنهایی کرد. ولی برنامه سفرتان را خیلی با دقت نچینید، زیرا رم به همراه خودش آسایش به همراه دارد، مثلا ملحق شدن به غریبه ها برای نوشیدن یک لی.ان شراب، سرگرمی ضروری در Eternal City یا همان رم است.

تجربه سفر تنهای حماسی: از کلیسای سن پیترو دیدن کنید و در تالارهای 7 کیلومتری که شامل موزه های واتیکان می شوند، قدم بزنید.
Best for a city break

بهترین مقصد برای فرار از شهر: پورتلند، ارگون
پورتلند یکی از جالبترین شهرهای آمریکاست و همه ویژگی های فرهنگی یک کلانشهر و در عین حال، راحتی یک شهر کوچک را در خود دارد. مهربانی و خوشرویی از شراب سازی های شهر منعکس می شود و در آبجوفروشی ها و کافه ها نیز گفتگوها سریع تر از نوشیدن آبجو روی می دهد.
اما این شهر ویژگی های بیشتری از پایگاهی برای ضدفرهنگ بودن داراست، عشق به یک مکالمه خوب همراه با جاذبه های غیر قابل پیش بینی این شهر، از اختصاص موزه ای به جارو برقی گرفته تا گله بزهای شهری، تمایلات عجیب و غریبش را نمایان میسازد. همچنین، با سیستم حمل و نقل شهری خوب و برنامه به اشتراک گذاری دوچرخه، امکانات خوبی برای پیدا کردن راه و مسیر وجود دارد. و در حالیکه این شهر به رستورانهای هنرکارش معروف است، روش اجتماعی تر ( و در عین حال باحالتر) برای غذا خوردن، انتخاب یکی از 500 ماشین غذای این شهر است.

تجربه سفر تنهای حماسی: از محله هنری آلبرتا دیدن کنید و طوری برنامه ریزی کنید که به پیاده روی هنری آخرین پنجشنبه برسید.
Best for a tropical island escape

بهترین مقصد برای جزیره ای حاره ای: کایا کالکر، بلیز
جزیره های مرجانی مختص ماه عسل نیستند. جزیره پاستلی رنگ و بدون ماشین کایا کالکر به خاطر سایز کوچک و رفتارهای دوستانه و ساده گیرانه بک پکرها، همیشه محلی عالی برای مسافران تنها بوده است و افراد زیادی از سراسر دنیا در جستجوی تکه ای از بهشت به اینجا می آیند.
خیلی راحت می شود چندین روز را در The Split، اصلی ترین ساحل اینجا، به تن آسایی سپری کرد اما فعالیت های بسیار دیگری نیز برای انجام دادن وجود دارد، از غواصی گرفته تا شیرجه در مرجانهای رنگارنگ و کایاک سواری در مناطق کمتر دیده شده جزیره (مواظب سوسمارها باشید)… در ساعات خوش بعد از ظهر، قبل از فرا رسیدن شب و امتحان کردن غذای خیابانی به سبک نژادهای مختلف به سایر مسافران در بارهای رگا (نوعی موسیقی جامائیکایی) بپیوندید. بهترین قسمت تنها سفر کردن؟ اینکه مجبور نیستید میگوهایتان را با کسی شریک شوید.
تجربه سفر تنهای حماسی: در منطقه دریایی حفاظت شده کایا کالکر که مملو از لاک پشت و کوسه است، به غواصی یا شیرجه بپردازید.
Best for road-tripping
بهترین مقصد برای سفر جاده ای: ساحل شرقی استرالیا
پیمودن ساحل شرقی استرالیا به تنهایی کار سختی است، بنابراین بسیاری از مسافران از جاده ای که از سیدنی به کارینر کشیده شده است، استفاده می کنند (تا حدی به خاطر داستانهای عیاشی های دیرهنگام گول خواهید خورد) و بیشتر دوست و همنشین پیدا می کنید تا تنهایی و آرامش.
اما فقط اوقات خوشی را گذراندن نیست که اینجا را تبدیل به یک خط ساحلی فوق العاده میکند. جاذبه هایی که در لیست آروزی مسافران است، در این مسیر جاده ای کلاسیک وجود دارند، مانند لم دادن در ساحل مشهور باندی در سیدنی، پرسه زدن در جنگل های بارانی و باستانی دینتری یا شیرجه در آب در کنار دیواره مرجانی عظیم. با این وجود، بیشتر لحظات به یاد ماندنی با ارتباط با مردم محلی در شهرهای ساحلی و روستاهای باد زده، یا خیلی ساده با دیدن منظره تک جاده ای که پیش روی شماست، به وجود می آیند.
اجازه ندهید، ترس از سفر انفرادی باعث شود تا دست از رویاهایتان بکشید. قبل از سفر به نکته ها و نصحیت ها دقت کنید و سپس کوله تان را ببندید.
تجربه سفر تنهای حماسی: با ماشین از روستاهای منحصر بفرد و آبشارهای خارق العاده ای که در مناطق داخلی و دورافتاده ساحل شمالی NSW قرار دارند، دیدن کنید.

راهنمای سفر نوروزی | 11 کاری که نباید در داخل هواپیما انجام دهید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر