لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> روستای کزج خلخال اردبیل
روستای کزج خلخال اردبیل

روستای کزج خلخال اردبیل

از کوه های سرسبز که عبور کنیم و طعم شیرین عسل های ناب را با تمام وجود حس کنیم، به مناظر بکر و رویایی شهر زیبای اردبیل خواهیم رسید. شهری که پدیده های تماشایی اش بی شمارهستند. امروز به سراغ یکی از چندین طبیعت رویایی و چشم نواز اردبیل رفته ایم‌. روستایی که به اندازه ی یک کشور، مناظر جذاب را در خود جای داده است. ‍” روستای کزج اردبیل” مقصد سفر لذت بخش امروز ما خواهد بود. برای آمدن به شهر تماشایی اردبیل، کافی است که از طریق ” سایت ایران هتل آنلاین” به صورت اینترنتی از میان هتل های اردبیل یکی را انتخاب و سفر هوشمندانه ای را تجربه نمایید. “هتل سبلان اردبیل” یکی از بهترین هتل های این شهر است که سفری به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

روستای کزج اردبیل:

“روستای کزج” از آن دسته روستاهای پلکانی می باشد که به دلیل نوع قرار گرفتن خانه هایش بر سر زبان ها افتاده است. معماری بی نظیر که بر دامنه یک کوه شکل گرفته، این منطقه را به پررفت و آمد ترین منطقه گردشگری اردبیل تبدیل کرده است. آب و هوای دلپذیر و باران فراوان باعث رشد درختان انبوه و گیاهان رنگارنگ شده است. بی شک هیچ لذتی بالاتر از این نخواهد بود که بر فراز خانه های سنتی و هنرمندانه به نظاره طبیعتی به غایت دیدنی باایستید. زمانی که برفراز خانه های روستا قرار می گیرید، می توانید رودخانه پر آب قزل اوزن را مشاهده کنید که از میان باغ های پر از درخت روستا می گذرد و طروات و شادابی را به کل منطقه هدیه می دهد. به دلیل بارش های فراوان و خاک مساعد، شغل کشاورزی و دامداری در این منطقه از رونق بسیار خوبی برخوردار است و میوه های خوشمزه و فرآورده های دامی روستای کزج به اقصی نقاط کشور ایران فرستاده می شود تا همه مردم این مرزوبوم از دسترنج مردمان تلاشگر روستای کزج استفاده نمایند و پی به نعمت های بی کران این منطقه بهشت گونه ببرند.
روستای کزج خلخال اردبیل
درختانی نظیر گلابی، توت، آلبالو و گیلاس با میوه های خوش طعمشان روستای کزج را محبوب تر کرده اند. از نکات بارز مردم روستای کزج می توان به تلاش آنها برای حفظ و صیانت از فرهنگ و بافت قدیمی محل زندگیشان اشاره کرد. به همین دلیل است که این روستا جزو معدود روستاهایی می باشد که بافت سنتی خود را حفظ کرده و در میان مناطق متعدد گردشگری اردبیل مانند نگینی میدرخشد. علاوه بر چشم انداز جذاب روستا که به شکل پلکانی، رخ نشان داده، وجود غارهای متعدد و صخره های بسیار دیدنی هم بر جذابیت این بهشت رویایی افزوده است. بی شک تفریح کوهنوردی آن هم میان صخره های پرازسرسبزی روستای کزج، هیجان و شادابی فوق العاده ای را به شماخواهد بخشید. معماری متفاوت و دلپذیر خانه های روستای کزج که اغلب با مصالحی مانند کاه گل ساخته شده اند، و در وپنجره های زیبا و دلربا، ماسوله ای دیگر را دردل اردبیل به وجود آورده اند.

نام روستا به چه معنا است:

کزج از واژه کزه و به معنای “چوبدستی” می باشد. همچنین در برخی منابع، کزج به معنای انگورستان به کار برده شده است.
روستای کزج خلخال اردبیل

موقعیت مکانی روستای کزج:

این پدیده دل انگیز درست در ۱۷کیلومتری شمال غربی هشتجین واقع در اردبیل مشغول جلوه گری می باشد.

آدرس روستای کزج:

اردبیل_۵۷کیلومتری خلخال_ مرکز دهستان رستم، روستای کزج.

کلام آخر:
روستای تماشایی کزج در تمام فصول سال، چهره حیرت انگیزی را به خود می گیرد اما در بعضی از زمان ها زیبایی اش به کمال می رسد. فصل بهار و پاییز، زمانی است که می توانید این نقاشی خداوند را به بهترین شکل نظاره کنید.

دشت گل های بابونه در فندقلو اردبیل گلستانی در میان ابر و جنگل
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر