لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 6 شهر دیواركشی شده توسكانی
6 شهر دیواركشی شده توسكانی

6 شهر دیواركشی شده توسكانی

بسیاری از گردشگران تجمل گرا، ‌بزرگترین شهرهای گردشگری در ایتالیا را همانند رُم، فلورانس و وِنیز دیده اند. حتی احتمالاً برخی از شهرهای جذاب همانند چینكوِتِره، ساحل آمالفی و سیینا كه خیلی شناخته شده نیستند را هم دیده باشند.
ناحیه ای از ایتالیا كه دیدن آن دشوار است، توسكانی است. نه به خاطر اینكه پیدا كردن آن سخت باشد و حتی نه به خاطر اینكه ورود به آن مشكل باشد. بلكه به این دلیل كه بسیار وسیع بوده و صدها بخش كوچك از خوشی های ایتالیایی در آن وجود دارد. حقیقت اینست كه: آیا می دانستید كه بیش از 200 شهر دیواركشی شده باستانی در توسكانی وجود دارد؟ بسیاری از راهنماها شما را به همان چند شهر و دهكده می برند و وقتی به آن مكان ها می رسید می بینید كه مملو از گردشگر هستند.
در اینجا، شما را در سفری به برخی از این دهكده ها با خود همراه می كنم، جاهایی كه در ابتدا بسیار معمولی به نظر می رسند و در نهایت به شگفتی ختم می شوند كه قطعاً در خارج از مسیرهای معمولی قرار دارند. در طول مسیر زمانی را به نوشیدن تعدادی از بهترین نوشیدنی های توسكان در منطقه چیانتی اختصاص دهید. با ایران هتل آنلاین همراه باشید.
سیینا

مسلماً سیینا معروف ترین شهر دیواركشی شده در توسكانی است. به عنوان یكی از میراث جهانی یونسكو، مملو از حضور تعداد زیادی گردشگر است. این شهر تاریخی توسط یكی از تمدن های قبل از رومی ها بنام اِتروسكان ها كه در فاصله بین سال 700 تا حدود سال 400 قبل از میلاد رشد كرده و نهایتاً در آن سال در جمعیت رومی ها ادغام شدند، به وجود آمده است. مسابقه اسب دوانی با عنوان پالیو، كه سالیانه دوبار انجام می شده است، در بین محلات (كونتراهده) برگزار می شده تا مشخص گردد چه كسی بهترین جایزه شهر را به عنوان بالاترین جایگاه كونتراهده در اختیار می گیرد. كلیسای جامع سیینا متعلق به قرون وسطی است كه شما را حیرت زده می كند. در داخل، سكوی سخنرانی مرمری به همراه كارهای هنری عالی انجام گرفته توسط هنرمندان درجه یك دوره رنسانس همانند میچلانگلو و دُناتلو را مشاهده خواهید كرد. یكی از ویژگی های خوشایند كلیسای جامع سیینا، كتابخانه پیكولومینی است كه تصاویر زیبای رافائل در بسیاری از نقاشی های پینتوریچینو شما را تحت تأثیر قرار می دهند، هنرمندی كه نگاه های باارزش ترین هنرآموز خود را مورد ستایش قرار داده است.
همچنین بالارفتن از توره دل مانگیا، چشم انداز هوایی (و از بالایی) دارد كه نه تنها این شهر دیواركشی شده فریبنده را خواهید دید، بلكه از دیدن مزارع اطراف و تاكستان های جذاب حومه ای توسكان لذت خواهید برد.
كورتُنا
شهرهای ایتالیا
به محض ورود به كورتُنا، با جاده ای مستقیم و سربالایی درست در مقابلتان روبه رو می شوید. قدم گذاشتن در این جاده، شما را با منظره بدیع و زیبایی روبه رو می كند كه تا مدت ها فراموش نخواهید كرد. كورتُنا با داستان های تاریخی خارق العاده ای گره خورده كه از آن جمله است: توافقی ضروری برای مردمان اتروسكان باستان،‌ جنگی كه ژنرال هانیبال كارثاجینیان كبیر، توسط ارتش رومی ها در طی جنگ كارتاژی دوم كشته شد. در آن منطقه از خوشمزه ترین غذاها و نوشیدنی ها در توسكانی لذت خواهید برد.
از روی لبه دیوار، به دره چیانا نگاه می كنید تا گله عظیم گاوهای چیانینا را در حال چرا ببینید. یك مكان برجسته در كورتُنا، موزه عالی آكادمی اتروسكان است كه نمونه های منحصربفرد از صنعت سفالگری، ابزارها و لوازم مورد استفاده در زندگی روزمره در دوران باستان را به نمایش گذاشته است. بعلاوه، در این موزه، پارك باستان شناسی وجود دارد كه می توانید در آن در جاده های دوره رومی قدم زده و از گورستان اتروسكان دیدن كنید. در كلیسای سان فرانسیسكو یك كوسن و یك لباس تونیك وجود دارد كه ادعا می شود متعلق به سِنت فرانسیس آساسی است. و موزه دیوسِسان نقاشی های هنرمند شناخته شده دوره رنسانس، فرا آنجلیكو را به معرض نمایش گذاشته است.
سان جیمینیانو
شهرهای ایتالیا
سان جیمینیانو، این شهر قرون وسطایی خوش منظره، كه به شهر برج های عالی در مناطق بومی معروف است، به شكلی قابل فهم یكی از میراث جهانی یونسكو است. این شهر مثلثی شكل كه در داخل سه دیوار محصور گشته، دارای 14 برج است كه توسط رقبای محلی ساخته شده اند. در اواخر دوره رنسانس (اواخر دهه 1500)، 72 خانه برجی شكل وجود داشته اند كه خط افق گاتیك و رومیسك را تشكیل می داده اند. امروزه، 14 برج باقی مانده همچنان مهیای خلق تصویری زیبا بر روی افق هستند. بالارفتن از این برج ها و نگاه كردن به این شهر سه طرفه و مسیر كناره ای طولانی توسكان، چشم اندازی فوق العاده را از بالا برایتان فراهم می آورد.
در سان جیمینیانو، سِنت فینا (سرافینا) محترم شمرده می شده و در داخل كلیسای سانتافینا، با نقاشی های خیره كننده ای بر روی دیوارها روبه رو می شوید كه توسط گیرلاندایو، هنرمند بزرگ عصر رنسانس و استادِ هنرمندانی مانند بوتیجلی، لئوناردو داوینچی و میچلانجلو، ترسیم شده اند. دو پیازای اصلی، شامل پیازا دِلا جیسترنا،‌ كه توسط فرم مثلثی و مخزن آب مركزی آن قابل شناسایی است و همچنین پیازا دومو می باشد. این پیازاها از طریق یك تونل قدیمی كه شما برای دیدن هر دو بخش زیاد از آن عبور می كنید، به یكدیگر متصل گشته اند. یك جذابیت در خیابان اصلی، موزه شكنجه است كه در آن بازدیدكنندگان با دیوارهایی بی انتها از جمجمه های انسانی روبه رو می شوند. موزه مزبور تكنیك های متنوعی از شكنجه كردن افراد خلافكار و افرادی كه اطلاعات خاص مورد نیازی را در اختیار داشته اند را به نمایش می گذارد.
فییسول
شهرهای ایتالیا
برای كسانی كه چند روزی را در فلورانس اقامت دارند، این یك انتخاب عالی برای سفر است: فییسول. خیلی راحت سوار اتوبوس شوید و مسافتی حدود 7 مایل را تا بالای تپه طی كنید. وقتی اتوبوس به آخر مسیر رسید، پیاده شوید و به دیوار كنار خیابان نگاهی بیاندازید. در پایین،‌ با بهترین چشم انداز شهر فلورانس روبه رو می شوید. اگر شرایط جوی اجازه دهد، بهتر از این چشم انداز، چشم اندازی نخواهد بود. وجود خانه های قرون وسطایی در منطقه، شما را وادار به انداختن عكس یادگاری خواهد نمود. وقتی دیدن این منظره تمام شد، به برج بلند پشت سرتان نگاه كنید. به سمت آن بروید؛ این برج، مكان باستانی حیرت انگیزی از یك آمفی تئاتر در دوره روم باستان است.
شهرهای ایتالیا
بلیتی تهیه كنید و وارد آنجا شوید و از دورتادور آن بازدید كنید. جالب اینست كه زمانیكه رومیان باستان این امكانات را می ساخته اند،‌ در حقیقت در حال پوشش یك مكان قدیمی تر مربوط به زمان اتروسكان ها بوده اند. باستان شناسان با نمایش هر دو تمدن در این مكان باورنكردنی، كاری فوق العاده انجام داده اند. ظاهراً، اتروسكان های صلح جویی كه در این منطقه سكونت داشته اند، توانایی عقب راندن رومیان در حال نفوذ را تا زمانیكه در نهایت در سال 90 قبل از میلاد تسلیم شده اند، داشته اند و پس از آن یا كشته شده اند و یا در تمدن رومی ادغام گردیده اند.
این موزه با اینكه كوچك است، اما ارزش دیدن را دارد. اشیائی كه در مكان های حفاری شده در بیرون پیدا شده اند، شما را شگفت زده و سرگرم می كنند. با دیدن آنها بیشتر در مورد اتروسكان ها كه همان توسكانی ها بوده اند، خواهید دانست. این راه گذراندن وقتتان با كیفیت A+ است! در اطراف این گنجینه تپه ای، تعدادی خانه ویلایی وجود دارد كه فلورانتینس های مرفهی همانند لورنزو دِ مِدیجی كبیر، قرن ها در آنها سكونت داشته اند.
وِیرتین
شهرهای ایتالیا
وِیرتین، شهر كوچك دیواركشی شده تپه ای متعلق به عصر قرون وسطی، مكانی عالی برای كسانی است كه به دنبال گردشی كامل هستند. این دهكده ستودنی كوچك، به قدری كوچك است كه می توانید امتداد دیوار حصار آن را در كمتر از یك ساعت طی بكنید. وِیرتین در اصل قلعه ای بوده كه در قرن 11 ساخته شده است. یك دهكده كوچك كه نهایتاً در اطراف آن به وجود آمد و دارای 7 برج بود. امروزه تنها یك برج در بین خانه ها و مغازه های سنگی باقی مانده است. در طول تابستان، بیشتر دهكده به دلیل اینكه صاحبان خانه ها معمولاً به خانه های مخصوص فصل تابستان خود می روند، خالی است. اگر هدف شما، یافتن مكانی در توسكانی است كه بتوانید در بین مردم بومی بدون مزاحمت گردشگران دیگر زندگی كنید، وِیرتین را انتخاب كنید. از آن بعنوان مركزی برای امتحان كردن نوشیدنی ها استفاده كنید، بطوریكه با 10-20 دقیقه رانندگی به هر سمت، از كنار كارخانه های تولید نوشیدنی عجیب و غریب و متفاوت عبور می كنید.
كیوسیدینو
شهرهای ایتالیا

در ابتدای مقاله قول یك غافلگیری را به شما دادم، و این همان غافلگیری است: كیوسیدینو. دلیل آن را می پرسید؟ ادامه مطلب را بخوانید. بدون تردید كیوسیدینو در بالاترین نقطه یك تپه در استان سیینا واقع شده است. این دهكده كوچك تپه ای دور از مسیر گردشگران قرار گرفته است، بنابراین هیچ مركز خرید یا جاذب توریستی معروفی ندارد. كیوسیدینو تنها یك دهكده محلی گرم و دلپذیر بوده و اقامتگاه خانواده هایی است كه قرن ها در آنجا سكونت داشته اند. و اما رستوران؛ مطمئن باشید صاحبان آن رستوران ها به دستپختی كه دارند، افتخار می كنند. با عبور از خیابان ها آرام و ساكت این دهكده، به موزه شهر می رسید و می توانید عتیقه جات و گنجینه هایی را در آنجا مشاهده كنید.
بیشتر بخوانید:

شهرهای ایتالیا
مجسمه ای از سِنت گالگانو كه به عنوان نكته غافلگیر كننده در ابتدای مقاله اشاره شده بود، در دهكده وجود دارد. در درون حصار دیواری دهكده،‌ خانه كوچك میكائیلِ فرشته وجود دارد. و در داخل آن خانه، جعبه عتیقه ای وجود دارد كه سر سِنت گالگانو در آن نگهداری می شود. این سِنت گالگانو كیست؟
گالگانو گوئیدُتی در قرن 12زندگی ای همانند زندگی انسان های اولیه و دوره بربریت داشته است. در سال های آخر زندگی اش، در رویای خود به صورت مكائیل فرشته درآمده و شخصاً از وجود خودش مراقبت می كرده است. و در رویایی دیگر، اسبش او را به نقطه ای برده كه گالگانو با 12 پیامبر و خالق (خداوند) ملاقات داشته است. در این نقطه در نزدیكی كیوسیدینو بوده است كه شمشیرش را در صخره ای فرو كرده است. طبقه گفته شاهدان عینی: “تخته سنگ ماننده كَره تغییر حالت داده است.” در این زمان بود كه وی با خود عهد بست كه كارهای شیطانی اش را كنار گذاشته و به انسانی زاهد تبدیل شود، كه در نهایت به صورت انسانی مقدس درآمده است.
شهرهای ایتالیا
از آن زمان معبدی شگفت انگیز در آن مكان ساخته شد و امروزه به یكی از برجسته ترین مكان های باستانی تبدیل گشته است. با اینكه این معبد سقف ندارد، اما در زمان تابش نور خورشید ظهرگاهی، از شرایطی عالی برخوردار بوده و مكانی مناسب برای برگزاری جشن های عروسی است. و درست در كنار آن، دور مكانی كه شمشیر گالگانو در درون تخته سنگ قرار دارد، كلیسایی ساخته شده است. بله! این دقیقاً همان شمشیر واقعی در سنگ است كه مربوط به افسانه های معروف است. همانگونه كه مشخص است، شمشیر ایتالیایی گالگانو، الهام بخش تی، اچ، وایت، نویسنده انگلیسی بوده است. كسی كه داستان را به رشته قلم درآورده و بیان داشته كه تنها یك انسان نیك با قلبی پاك، توانایی بیرون كشیدن شمشیر از سنگ را خواهد داشت.
شگفت آور است!

ده مورد از بهترین پارک های ملی و مناطق طبیعی محافظت شده در ایسلند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر