لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> پاموک کاله ترکیه، قلعه پنبه ای
پاموک کاله ترکیه، قلعه پنبه ای

پاموک کاله ترکیه، قلعه پنبه ای

سنگ های تراورتن سفید و درخشان و استخرهای گرم و مطلوب پاموک کاله که مانند یک آبشار قدرتمند از لبه یک دره شیب دار در جنوب غربی ترکیه به زیبایی به پایین در حرکتند، اینجا را به پایتخت زمین شناسی ترکیه تبدیل کرده اند.

قلعه پنبه ای، در ترکیه از نظر زیبایی به خوبی شناخته شده است. این محل همچنین بازمانده های قابل توجهی از ویرانه های شهر یونانی – رومی هیراپولیس را نیز در کنار خود دارد. این مکان ترکیب منحصر به فردی از شگفتی های طبیعی و انسان ساخت است و جای تعجب نیست که پاموک کاله – هیراپولیس یک سایت جهانی در میراث یونسکو به شمار می رود. این مکان در سال بیش از دو میلیون بازدید کننده دارد که به عنوان جذاب ترین مکان برای بازدید در ترکیه شناخته شده است.

چرا به پاموک کاله برویم؟
تراس های رویایی تراورتن در سرتاسر جهان از چین گرفته تا ایران و ایالات متحده آمریکا و حتی افغانستان وجود دارند. اما هیچ جایی در جهان نیست که در آن گردشگران هم از ساختارهای زیبای تراورتن که در طول هزاران سال از حرکت آب چشمه های فراوان بر روی سنگ ها ایجاد شده، لذت ببرند و هم از معابد، خیابان ها و بقایای یک شهر یونانی به نام هیراپولیس.
گردشگران در پاموک کاله می توانند در یک استخر زیبا با آبی معدنی و غنی شده با گرمای 36 درجه در میان ستون های غرق شده قرون وسطایی شنا کنند.
1683369902 677 پاموک کاله ترکیه، قلعه پنبه ای
راه دسترسی به پاموک کاله
پاموک کاله در لبه غربی فلات وسیع آناتولی، حدود 120 مایلی شرق بندر کوش آداسی و در 18 کیلومتری دنیزلی قرار گرفته است.
از استانبول به دنیزلی، پرواز وجود دارد که چیزی در حدود یک ساعت و ده دقیقه طول می کشد. در فرودگاه دنیزلی، تاکسی های و ماشین هایی برای رسیدن به پاموک کاله قرار دارد.

از خود استانبول برای پاموک کاله تور گردشگری وجود دارد که می توانید تور آن را از دفاتر خدمات مسافرتی خریداری کنید.
1683369902 131 پاموک کاله ترکیه، قلعه پنبه ای
بهترین زمان برای سفر به پاموک کاله

بهترین راه برای لذت بردن از این بازدید بینظیر آن است که شب را در روستای پاموک کاله که اقامتگاه های زیادی دارد، سپری کنید. سپس صبح روز بعد این چشمه های تراورتن و سایت های باستانی را بازدید کنید. اکثر قریب به اتفاق مسافران وسط روز و یا بعداز ظهر برای بازدید می آیند. به ویژه در زمان غروب آفتاب این مکان بسیار پرازدحام و شلوغ است. اگر دوست دارید که از ازدحام به دور باشید، بهتر است که صبح زود به بازدید از پاموک کاله بروید.
بهترین فصل سفر به پاموک کاله بهار است. اواخر اسفند و فروردین مناسب ترین زمان برای بازدید است. زیرا هم گرمای هوا مناسب است و هم شکوفه های بهاری در اطراف، مناظر بسیار زیبا و تماشایی ایجاد کرده اند.
1683369902 340 پاموک کاله ترکیه، قلعه پنبه ای
جاذبه های گردشگری پاموک کاله
پاموک کاله در واقع یک چشمه پلکانی است که در نزدیک دنیزلی قرار گرفته است. منظره ای که در مقابل شما قرار می گیرد یک محوطه بسیار بزرگ و سفید رنگ و پلکانی است که آب معدنی و شفافی در آن جاری است. سفیدی این محوطه به دلیل رسوبات حاصل از آب است.
به پاموک کاله قلعه پنبه ای گفته می شود، زیرا از فاصله دور که مشاهده کنید، تراس های تراورتن همانند یک قلعه ای که از پنبه های سفید تشکیل شده باشد، به نظر می رسند. این منظره، یک چشم انداز باورنکردنی است.
گردشگران بیشماری به این چشمه های معدنی علاقه مند هستند و از اقصی نقاط دنیا به بازدید از آن می آیند. این چشمه ها با مواد معدنی درون خود، خاصیت درمانی دارند و اجازه شنا و شستشو در این چشمه ها به گردشگران داده می شود.
1683369902 517 پاموک کاله ترکیه، قلعه پنبه ای
در هنگام بازدید از این چشمه ها اولاً باید بدانید که فقط در جاهای خاصی اجازه ورود دارید و بعد این که برای آنکه کفش های شما به این رسوبات و سنگ های تراورتن آسیبی نرساند، باید کفش های خود را درآورید.
1683369902 127 پاموک کاله ترکیه، قلعه پنبه ای
در بالای چشمه های آب گرم و زیبای پاموک کاله، استخرهای ویژه ای قرار دارند که از همان آب پاموک کاله پر می شوند. می توانید هزینه ای پرداخت کنید و از آبتنی در یکی از این استخرها لذت ببرید. این استخرها، امکاناتی نظیر کمد، دوش آب و اتاق هایی برای تعویض لباس دارند.
یادتان باشد که حتماً از مناظر حیرت انگیز این چشمه عکاسی کنید. به جرأت می توان گفت که عکس هایی که در کنار این چشمه می گیرید، از نظر زیبایی، در زمره بهترین عکس هایی که تاکنون گرفته اید قرار می گیرند.
در کنار چشمه ها، شهر باستانی هیراپولیس قرار دارد که دارای معابد بسیار زیادی است. البته تنها باقیمانده هایی از این شهر هنوز پابرجاست که بازدید از آن خالی از لطف نیست. در هیراپولیس به بازدید از آمفی تئاتر رومی آن بروید. گورستان و معبد آن را نیز مشاهده کنید.

زیباترین غار هتل ها در کاپادوچیا ترکیه
ادامه مطلب

اگر طالب هیجان هستید می توانید سوار شدن به پاراگلایدر را نیز در اطراف چشمه ها تجربه کنید. ولی باید برای این کار قبلاً آن را در تور خود رزرو کنید. البته خوب است که در خصوص ایمنی پاراگلایدرها و بیمه شرکت های اجرا کننده اطمینان حاصل کنید.
1683369903 621 پاموک کاله ترکیه، قلعه پنبه ای
یک پارک طبیعی در نزدیکی پاموک کاله وجود دارد که بازدید از آن بسیار سرگرم کننده می باشد. این پارک نقطه عطفی برای اجرای مراسم عروسی است. ممکن است اگر خوش شانس باشید، یک مراسم عروسی را در این پارک طبیعی ببینید.
قایق های پارویی در درون دریاچه این پارک وجود دارند و تعداد بسیار زیادی اردک در درون دریاچه آن شنا می کنند. یک استخر کوچک هم برای بازی کودکان در این پارک قرار دارد.

اقامت در پاموک کاله
برای اقامت در پاموک کاله، هتل های متعددی وجود دارد که بر اساس بودجه خود می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. مهمانپذیر مصطفی هم از نظر بودجه بسیار مناسب است و هم اقامتگاه تمیزی است. غذاهای آنجا نیز بسیار عالی است.
پاموک کاله روستای کوچکی است. اگر شما به جنب و جوش علاقه مند هستید، بهتر است که در دنیزلی اقامت کنید. از آنجا دسترسی به پاموک کاله آسان است.
1683369903 571 پاموک کاله ترکیه، قلعه پنبه ای
چند توصیه برای بازدید از پاموک کاله
– صبح خیلی زود و یا هنگام غروب به بازدید از این چشمه نروید، زیرا با ازدحام جمعیت مواجه می شوید. البته این را نیز بدانید که زیباترین صحنه از این سنگ ها را در هنگام غروب آفتاب مشاهده می کنید.
– سه راه برای رسیدن به این چشمه وجود دارد، بهتر است که از پایین چشمه به سمت بالا حرکت کنید و از زیبایی مسیر لذت ببرید.
– کیسه ای برای حمل کفش های خود، به همراه داشته باشید.
– حوله ای برای خشک کردن خود، بعد از شنا کردن بیاورید.
– عینک آفتابی را فراموش نکنید، زیرا درخشش آفتاب از روی سنگ های تراورتن بسیار پرنور است و چشم های شما را اذیت می کند.
– در بالای سنگ های تراورتن کافه ای برای استراحت کردن و تغذیه وجود دارد.
– دقت کنید که سنگ های تراورتن در بخشی از قسمت ها لغزنده هستند. همچنین ممکن است برخی قطعات سنگ آهک دارای لبه های تیزی باشند.
– اگر تمایل به شنا در استخرهای آب گرم را داشته باشید، باید هزینه اضافی پرداخت کنید. زیرا تور پاموک کاله این بخش را شامل نمی شود.

جاهای دیدنی کوش آداسی
ادامه مطلب

ایران هتل آنلاین، سایتی مطمئن در زمینه رزرو هتل در ایران است. برای دستیابی به هتل های تبریز و یا هتل های تهران به این سایت مراجعه نمایید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر