لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> زیباترین مکان ها و جاذبه های گردشگری تایلند
زیباترین مکان ها و جاذبه های گردشگری تایلند

زیباترین مکان ها و جاذبه های گردشگری تایلند

کشور تایلند یکی از محبوب ترین مقصد های توریستی جهان می باشد که مملو از چشم انداز های زیبا و پر از هیجان بوده و از شهر های مدرن، پر ازدحام و شلوغی تشکیل شده است. در خیابان های پر رفت و آمد تایلند موتور سیکلت ها و موتور های ریشکا یا سه چرخه های موتوری زیادی وجود دارد، همچنین معابد بودایی فراوانی را خواهید دید که توسط راهب های نارنجی پوش نگهداری می شوند. قبایل مختلفی که در تپه ها سکونت دارند و تولیدات دستی خود را به فروش می رسانند، مناظر باشکوه و تماشایی که مملو از دهکده های کشاورزی سنتی می باشند، آثار و ویرانی های باقیمانده از دوران باستان و خطوط ساحلی فوق العاده عالی و زیبا در سواحلی شگفت انگیز و دریاچه های مرجانی نیلی رنگ، بخشی از جذابیت ها و جاذبه های بی نظیر سرزمین تایلند محسوب می شوند که بهتر است فرصت بازدید از این مناظر را از دست ندهید. چنین توصیف و تصویری فریبنده و جالب از تایلند نشان دهنده ی علت محبوبیت تایلند به عنوان یک مقصد گردشگری معروف در جنوب شرقی آسیا می باشد.
گردشگرانی که می خواهند طی چند هفته از جزیره های زیبای استوایی دیدن کنند بهتر است که برای گرفتن عکس های یادگاری به سوی جزایر معروف تایلند سفر کنند. اگر به دنبال شهری پر انرژی و جذاب می باشید، شهر بانکوک پایتخت تایلند، گزینه ی مناسبی خواهد بود و تجربه ای فراموش نشدنی را به دست خواهید آورد. برای گردش در دل طبیعت و درک گروه ها و قومیت های مختلف تایلندی بهتر است که به سوی شهر چیانگ رای سفر کنید، این شهر دروازه ای رو به مناظر و چشم انداز های کوهستانی شمال تایلند می باشد. در ادامه زیباترین مکان ها و جاذبه های گردشگری تایلند را معرفی می کنیم، گفتنی است که در این مکان ها می توانید جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی را از نزدیک تجربه کنید. تایلند جزایر و سواحل بسیار محبوبی نیز دارد که می توانید لحظات به یاد ماندنی را سپری کنید. گردشگران می توانند با رزرو آنلاین هتل، اقامتی خاطره انگیز و دلنشین را تجربه کنند.
10 – شهر چیانگ رای – Chiang Rai
Chiang Rai
شهر چیانگ رای در شمالی ترین قسمت تایلند قرار گرفته است. مرز های تایلند، لائوس و میانمار در کنار هم یک مثلث طلایی شکل می دهند و این شهر مرکز اصلی تجاری در این مثلث طلایی محسوب می شود. شهر چیانگ رای یک شهر شلوغ می باشد که برای همه سلیقه ها، جذاب و دیدنی است و اغلب به عنوان دروازه ای برای کاوش و سفر به مناطق اطراف به شمار می رود. این شهر زیبا تقریبا در طول روز ها آرام و ساکت است و تور های توریستی شهر در طول روز ها مشغول بازدید از مناطق اطراف می باشند اما در طول شب ها، نور های درخشان نئون ها روشن بوده و مغازه های سوغاتی فروش و رستوران ها مملو از توریست می باشند.


9 – شهر پای – Pai
Pai
پای، روزگاری تنها یک دهکده ی آرام در شمال تایلند بوده است، اما امروزه به یک شهر پر رونق تبدیل شده است و بخشی از مای هونگ سون لوپ بوده و در بین شهر های چیانگ می و مای هونگ سون واقع شده است. دره های زیبا و با شکوه، فضای آرام بخشی را ایجاد کرده اند. گفتنی است که شهر پای با جاذبه های طبیعی و بیشماری که دارد، یک مقصد محبوب گردشگری برای کوله گرد ها و توریست ها محسوب می شود که از سراسر جهان به سوی این شهر سفر می کنند. شهر پای در دامنه های کوهستان قرار دارد و قبایل زیادی در تپه های اطراف زندگی می کنند، و گردشگران می توانند از محیط زندگی این قبایل بازدید کرده و با فرهنگ ها و سنت های آنها آشنا شوند. همچنین در بیرون مرز های شهر پای کمپ های بزرگ فیل ها، چشمه های آب گرم و آبشار های فوق العاده زیبایی را می توانید مشاهده کنید. توریست های ماجراجو نیز می توانند به فعالیت های پر هیجانی همچون کلک سواری و یا قایقرانی در رودخانه ی خروشان پای بپردازند.


8 – فانوم رانگ – Phanom Rung
Phanom Rung
فانوم رانگ بر روی یک آتشفشان خاموش واقع شده است و در قسمت شمال شرقی تایلند، قرار دارد. فانوم رانگ یک مجموعه ی زیارتگاهی هندو می باشد که از نظر سبک معماری برجسته، ارزش و اهمیت زیادی دارد. فانوم رانگ در نزدیکی روستای نانگ رانگ قرار گرفته است. گفتنی است که این معبد مقدس در بین قرن های دهم و سیزدهم میلادی توسط فرهنگ خمر ساخته شد و به شیوا، خدای هندو ها تقدیم شد. این بنای مهم با استفاده از ماسه سنگ ها و لاتريت یا خاک سرخ فام که حاوی مقدار زیادی آلومينيم و هیدروکسید های آهن است، ساخته شده است. فانوم رانگ مظهری از عظمت کوه کیلاش می باشد که خانه ی مقدس شیوا محسوب می شود. این مجموعه ی زیارتی به سوی شرق بوده و چهار بار در طول سال آفتاب در میان 15 دروازه ی مقدس این صومعه می درخشد. در طول این 15 نوبت مردم محلی فستیوال فانوم رانگ را در کنار مراسم های باستانی برهمن، در آوریل جشن می گیرند، همچنین نمایش های مدرن موسیقی و نور نیز به این مجموعه ها افزوده شده است.


7 – شبه جزیره رایلی – Railay
Railay
رایلی شبه جزیره ی کوچکی می باشد و در جنوب تایلند واقع شده است. صخره های بزرگ سنگ آهک، مسیر ارتباطی رایلی را با سرزمین تایلند قطع کرده اند و این شبه جزیره تنها با قایق قابل دسترسی می باشد. گفتنی است که این شبه جزیره به دلیل داشتن سواحل زیبا و فضای آرام و دلنشین، یکی از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری تایلند به شمار می رود و هر ساله صخره های جزیره، صخره نوردان بیشماری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کنند. گفتنی است که تقریبا زمین های هموار جزیره در هر دو سوی شرقی و غربی، مملو از تفرجگاه ها و خانه های ییلاقی می باشد و گسترش ساخت و ساز مراکز تفریحی و اقامتی تا درون جنگل های این منطقه جریان دارد. گفتنی است که در این شبه جزیره هیچ ساختمان بلندی ساخته نشده است و بیشتر این استراحتگاه ها معمولا در بین باغ ها و درختان زیبا پنهان می باشند. شبه جزیره رایلی در دریای آندامان قرار دارد و یکی از جاذبه های معروف تایلند به شمار می رود.


6 – پارک ملی خائو ساک – Khao Sok National Park
Khao Sok National Park
پارک ملی خائو ساک یکی دیگر از جاذبه های معروف تایلند می باشد. این پارک از نظر توریست ها یکی از بهترین و زیباترین مناطق محافظت شده ی حیات وحش تایلند محسوب می گردد. جنگل های سر سبز، صخره های آهکی، رودخانه ها و دریاچه هایی که در استان سورات ثانی، در قسمت جنوبی تایلند قرار دارد، بخشی از پارک ملی خائو ساک شمرده می شوند. این منطقه ی محافظت شده زیستگاه حیوانات جالبی می باشد، برای نمونه گردشگران می توانند حیواناتی مانند فیل ها آسیایی، گوزن کوهی، گراز وحشی، خرس ها، تایپر مالایی (خوک مانند) و نژاد مختلف میمون ها مثل گیبون ها و بوزینه دم کوتاه و لانگور ها را در پارک ملی معروف خائو ساک تماشا کنند. توریست ها با گذر از مسیر های مختلف پارک می توانند به طبیعت گردی پرداخته و به سوی جنگل حرکت کنند و از نزدیک حیات وحش متفاوتی را تماشا کنند، از آبشار های فوق العاده زیبای پارک عکس بگیرند، در درون حوضه ها و استخر های طبیعی شنا کنند. بدون شک توریست ها از چشم انداز ها و مناظر با شکوه و بی نظیر این پارک شگفت زده خواهند شد.


5 – شهر آیوتایا – Ayuthaya
Ayuthaya
گفتنی است که در سال 1350 میلادی شهر آیوتایا بنا نهاده شد. شهر آیوتایا در نزدیکی دره ی رودخانه چائو پرایا در تایلند واقع شده است. این شهر در جزیره ای قرار دارد که توسط سه رودخانه احاطه شده است و این جزیره را به خلیج سیام متصل می کنند. پادشاه یو تانگ این جزیره را به عنوان پایتخت پادشاهی آیوتایا انتخاب کرد که با نام سیام شناخته شده است. روزگاری این شهر به عنوان با شکوه ترین و با عظمت ترین شهر جهان معرفی گردید. این جزیره مکانی شگفت انگیز بوده و دارای سه کاخ بزرگ می باشد، بیش از 400 معبد در این شهر می توانید مشاهده کنید و جمعیت این شهر توریستی تقریبا به یک میلیون نفر می رسد. در سال 1767 میلادی این شهر توسط کشور برمه مورد حمله قرار گرفت و نابود شد، به همین خاطر پایتخت به شهر بانکوک انتقال یافت. ویرانه ها و آثار باقیمانده در شهر آیوتایا به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند و امروزه از محبوب ترین جاذبه های توریستی تایلند محسوب می شوند. این شهر توریستی تنها 80 کیلومتر (50 مایل) از شمال بانکوک فاصله دارد و گردشگران به راحتی با قطار، قایق، اتوبوس می توانند به این شهر دسترسی داشته باشند.


4 – شهر کانچابوری – Kanchanaburi
Kanchanaburi
شهر کانچابوری در قسمت غربی کشور تایلند واقع شده است و به خاطر چشم انداز های فوق العاده زیبا و تماشایی و دسترسی به پارک های ملی و آبشار های بی نظیر مورد تحسین توریست های بیشماری می باشد. این شهر به داشتن پلی بر روی رودخانه ی کوای شهرت زیادی دارد، گفتنی است که این پل، شهر را به منطقه ی تاریخی راه آهن مرگ برمه وصل می کند. در این ناحیه ی تاریخی هزاران کارگر و سرباز آسیایی به اسارت گرفته شدند و در طول مراحل ساخت این پل و تسخیر ژاپنی ها در طول جنگ جهانی دوم، همگی جان خود را از دست دادند. موزه های بیشمار و یادبود های جنگی فراوانی درباره تاریخ شهر و پل معروف آن در طول سال های 1940 میلادی و اشغالگری ژاپن، در این شهر وجود دارند که یادآور این تاریخ وحشتناک می باشند. گفتنی است که در اطراف شهر کانچابوری، چندین پارک ملی وجود دارد که برای نمونه می توان به پارک ملی معروف اراوان اشاره کرد که آبشاری هفت طبقه در کنار غار ها و جنگل های انبوه از عجایب طبیعی به شمار می روند. همچنین پارک ملی سری ناکارین تایلند در این نزدیکی قرار دارد که دارای چشم انداز ها، آبشار ها و غار های زیبایی می باشد. گردشگران با بازدید از این طبیعت شگفت انگیز شهر کانچابوری، سفری به یاد ماندنی را تجربه خواهند کرد.


3 – شهر چیانگ می – Chiang Mai
Chiang Mai
شهر چیانگ می توسط کوهستان های شمالی تایلند احاطه شده است. این شهر توریستی به عنوان دروازه ای برای کاوش در میان مناظر و طبیعت زیبا، قبایل ساکن بر فراز تپه ها و فعالیت های مختلف در فضای باز، توسط گردشگران و کوله پشت گرد ها محسوب می شود. چیانگ می شهری بزرگ بوده و از لحاظ فرهنگی اهمیت زیادی دارد. در این شهر می توانید سنت های تاریخی را در کنار معماری مدرن تماشا کنید. با قدم زدن در اطراف مناطق تاریخی شهر و بازدید از دیوار های قدیمی شهر و چندین معبد بودایی، جذابیت خاص چیانگ می را مشاهده خواهید کرد. گفتنی است که معبد معروف وات پراتات معبد دوای سوتهِپ نیز در این منطقه قرار دارد و در بیرون مرز های این شهر تاریخی واقع شده است.


2 – شهر بانکوک – Bangkok
Bangkok
شهر بانکوک پایتخت تایلند بوده و بزرگ ترین شهر این کشور به شمار می رود. بانکوک شهری پر ازدحام و شلوغ بوده و ساختمان های بلند، کاخ های با شکوه، معابد قدیمی، کلوب های شبانه پر هیجان، بازار های شلوغ و خیابان هایی مملو از دستفروش ها که سوغاتی و غذا های آماده می فروشند، دارد. اغلب این شهر توریستی مانند جنگلی با ترافیک های طولانی و سر و صدا و آلودگی هوا توصیف می شود. این شهر جاذبه های طبیعی و زیبایی نیز دارد که می توانید این طبیعت را در کنار کانال های آبی و فضا های سبز مشاهده نمایید. خیابان توریستی معروف خائو سان مکان مناسبی برای تهیه سوغاتی هایی ارزان قیمت می باشد. همچنین بازدید از معابد معروف شهر را بهتر است که فراموش نکنید .
1 – جزایر تایلند – Thailand Islands
Thailand Islands

جزایر تایلند و سواحل بی نظیر این سرزمین در سراسر جهان معروف و محبوب می باشند. چشم انداز های شگفت انگیز و محیط دلنشینی برای مهمانی و پارتی در این سواحل به چشم می خورد. در تایلند سه مجموعه جزیره وجود دارد. در شرق بانکوک دو جزیره سامت و کو چانگ قرار دارد، در خلیج سامویی ، دو جزیره کو فانگان و جزیره کو تائو قرار گرفته است و در شهر زیبای پوکت، جزیره فی فی، را می توانید بازدید کنید. پوکت بزرگ ترین و توسعه یافته ترین جزیره کشور تایلند می باشد که توسط دو پل بزرگ به قسمت خشکی متصل شده است. جزیره فی فی به خاطر فیلم معروف ساحل، شهرت فراوانی به دست آورد و جزیره کو تائو مکان مناسبی برای غواصی می باشد، گردشگران زیادی برای تماشای حیات دریایی به این جزیره سفر می کنند. گفتنی است که جزایر بسیار زیادی در تایلند وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کرده و لحظات خوشی را سپری کنید.

کاخ پوتالا، مرتفع ترین کاخ باستانی جهان در تبت
ادامه مطلب

1/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر