لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> زیباترین روستاهای ایران
زیباترین روستاهای ایران

زیباترین روستاهای ایران

کشور عزیزمان ایران دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی است اما این جاذبه ها تنها مختص شهرهای بزرگ و معروف نبوده و بازدید از اکثر روستاهای کشور نیز جالب و هیجان‌انگیز خواهد بود. به منظور آشنایی بیشتر با روستاهای کشور در این مطلب به 10 نمونه از زیباترین روستاهای ایران اشاره کرده‌ایم. لازم به ذکر است که موارد نام برده شده صرفا براساس میزان جذب گردشگری در طول سال های گذشته معرفی شده‌اند اما بدیهی است که تعداد گردشگران در شهرهایی نظیر اصفهان، شیراز، تهران و غیره بیشتر بوده و دلیل آن می تواند آثار ارزشمند تاریخی و دیدنی این شهرها باشد. شما عزیزان هر زمان که قصد سفر به هر نقطه از کشور را داشته باشید، می توانید به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه نمایید و در میان هتل های ایران هتل مورد نظر خود را انتخاب کرده و رزرو کنید.

1- روستای آبشار و آب گرم زیارت

روستای آبشار و آب گرم زیارت در استان گلستان واقع‌ شده است. ارتفاع این روستا از سطح دریا 960 متر و دارای آب‌وهوای معتدل کوهستانی است. روستای ییلاقی زیارت به دلیل رنگ دیوار خانه‌ها و حیاط آن‌ها از سایر روستاها جداشده است. از جاذبه‌های اطراف روستا، به چشمه آب گرم آن می‌توان اشاره کرد.
مسیر دسترسی: استان گلستان، شهرستان گرگان، دهستان استرآباد جنوبی، 10 کیلومتری جاده نهارخوران
اقامتگاه: هتل قصر بوتانیک، هتل شهاب نهارخوران گرگان، هتل آذین گرگان

2- روستای پلکانی اشتبین

روستای اشتبین از توابع شهرستان جلفا در آذربایجان شرقی قرار دارد. آنچه در این روستا نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند آن است که پشت‌بام هر خانه، حیاط خانه بالایی خود است. معماری زیبا و پیشینه تاریخی دوران قاجاریه و صفویه این روستا را برای بینندگان خود جذاب کرده است. وقتی به معماری خانه‌ها خیره می‌شوید شاهد سرستون‌های طرح صفویه و درب و پنجره‌های طراحی شده شکل منحصربه‌فردی به این روستا بخشیده است. یکی از مشاغل روستای اشتبین تولید ابریشم و وجود کارگاه‌های بسیار زیاد برای تولید این ماده باارزش است.

مسیر دسترسی: آذربایجان شرقی، شهرستان جلفا، بخش سیه‌رود و دهستان توجه مهر

اقامتگاه: هتل پارس ائل گلی تبریز، هتل لاله کندوان تبریز
روستای پلکانی اشتبین

3- روستای چورت

این روستای زیبا که با مناطق جنگلی احاطه شده است شهرت خود را مدیون دریاچه‌ای در جوار خود است که در ناحیه‌ای با شیب تند قرار گرفته است. به‌ندرت اتفاق می‌افتد که گردشگری به این روستا سفر کرده باشد و عاشق زیبایی آن نشده باشد.
مسیر دسترسی: شهرستان ساری، کیاسر، سالار دره، دوراهی سد شهید رجایی (سلیمان تنگه) و کیاسر

اقامتگاه: هتل نارنج ساری، هتل نوید، هتل سالار دره ساری
روستای چورت

4- روستای پالنگان

قدمت این روستا به پیش از اسلام برمی گردد و در استان خوزستان شهرستان کامیاران واقع شده است. خانه های روستای زیبا پالنگان به صورت پلکانی و از سنگ در دامنه کوه ساخته شده است. جالب است بدانید رقص باستانی مردم این روستا بسیار زیبا است و مردم این روستا آن‌ها از روز پنجم اسفندماه به رقص و پایکوبی جهت فرارسیدن سال نو می‌پردازند. در 800 متری جنوب روستای پالنگان، در دره تنگ کوه و در محلی که پر از چشمه است بقایای متعددی از آتشکده‌ها با قدمت طولانی به چشم می‌خورند.
مسیر دسترسی: استان کردستان، شهرستان کامیاران، دره زیبای تنگی‌تر
اقامتگاه: هتل هاله بانه
روستای بالنگان

5- شهر سی سخت

شهری کوچک و زیبا در دامنه کوه دنا، بلندترین قله رشته‌کوه زاگرس در استان کهگیلویه و به ویر احمد است. شهر سی سخت در زمستان پوشیده از برف بوده و همین امر موجب شکل گرفتن چشمه‌های متعدد با آب فراوان و زلال شده که آب آشامیدنی و کشاورزی باغات را نیز فراهم آورده است. سابقه سکونت در شهر سی سخت به قبل از اسلام با می گردد. زیبایی و سرزندگی شهر سی سخت در بهار و تابستان هر بیننده‌ای را مجذوب خودکرده است.

مسیر دسترسی: استان کهگیلویه و بویر احمد، یاسوج، شهرستان دنا

اقامتگاه: هتل جهانگردی یاسوج
سی سخت

6- روستای هجیج

این روستا از پرجاذبه‌ترین روستاهای گردشگری استان کرمانشاه است که در شهر پاوه قرار دارد. خانه‌های روستا به‌صورت پلکانی ایجاد شده‌اند که به‌ خوبی ویژگی خانه‌های پلکانی در آن‌ها قابل روئیت است و ازنظر بیننده شاید ماسوله دوم کشور ایران محسوب شود. خانه‌های روستای هجیج همگی از سنگ و به‌ صورت خشک چین بنا شده‌اند.

مسیر دسترسی: استان کرمانشاه، شهرستان پاوه، بخش نوسود

اقامتگاه: هتل ارم پاوه
روستای هجیج

7- روستای کارتا

روستای کارتا در جنوب غربی ایران و در 40 کیلومتری شهرستان ایذه از استان خوزستان واقع‌ شده است. از ویژگی‌های ممتاز این روستا قرار گرفتن بقعه امامزاده سلطان ابراهیم در آن است. این بقعه در دامنه کوهی قرار دارد که پوشش سبز گیاهی منطقه زاگرس جلوه بی‌نظیری به آن بخشیده است. یکی از نکات جالب در روستای کارتا استفاده از قایق‌سواری برای بازدیدکنندگان است تا بتوانند به‌ وسیله آن از طریق دریاچه سد عباسپور خود را به این روستا برسانند.

مسیر دسترسی: استان خوزستان، شهر ایذه

اقامتگاه: هتل آپارتمان آنزان ایذه
روستای کارتا

8- روستای ماخونیک

روستای ماخونیک در استان خراسان جنوبی قرار دارد و به دلیل قد و قامت کوتاه ساکنین آن به لی‌لی پوت های ایران و حتی جهان شهرت دارد. خانه‌های این روستا به‌گونه‌ای ساخته‌ شده‌اند که کف خانه‌ها حدوداً یک متر در زمین فرورفته است. در هر خانه فضاهای محلی به نام کندیک وجود دارد که محلی برای نگه‌داری گندم و جو است. کرشک نیز که اجاق خانه است برای طبخ غذا از آن استفاده می‌شود.

مسیر دسترسی: خراسان جنوبی، شهرستان سربیشه، دهستان دُرُح

اقامتگاه: هتل کوهستان بیرجند، هتل سنتی عماد نظام فردوس
روستای ماخونیک

9- روستای اصفهک

روستایی کویری در استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس واقع‌ شده که دارای جاذبه‌های جذاب مناطق کویری است اما بر اساس زلزله سال 57 به‌کلی تخریب‌شده است. با این حال مردم روستای اصفهک با تمام تلاش خود خانه‌ها را در کنار بافت قدیمی روستا بنا کردند تا حافظ اصالت آن باشند و همین امر موجب شده تا گردشگران بافت قدیم و جدید اصفهک را باهم مقایسه کنند.

مسیر دسترسی: خراستان جنوبی، شهرستان طبس، بخش دیهوک

اقامتگاه: هتل نارنجستان طبس، هتل بهمن طبس

10- روستای داماش

این روستا که احتمالا نامش برای خیلی‌ها آشنا است در استان گیلان قرار دارد. جاذبه طبیعی روستای داماش گل سوسن است که در بهار و ابتدای تابستان زیبایی خاصی به این روستا می‌بخشد. طبیعت زیبا و هوای خوب در تابستان گردشگران زیادی را به روستا داماش فرا می‌خواند.

مسیر دسترسی: استان گیلان، شهرستان رودبار، دهستان جیره بند بخش عمار لو

اقامتگاه: هتل کادوس گیلان، هتل معین گیلان، هتل بهشت تالاب گیلان
روستای داماش

روستای هویه کردستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر